2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Баяндама: "Балабақшадағы музыка қызметі"

Баяндама: "Балабақшадағы музыка қызметі"

Материал туралы қысқаша түсінік
Балаларға музыка қызметі туралы түсінік қалыптастыру
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Балабақшадағы музыка қызметі

Мектеп жасына дейінгі балалардың музыкалық тәрбиесі тек іс-шаралар, мерекелер, ойын-сауықтар кезінде ғана емес, сонымен қатар бос уақыттарда, тәуелсіз ойындарда, серуендеу, таңғы жаттығулар және т.б.

Музыканы балабақшадағы балалардың күнделікті өміріне енгізу тәрбиешінің нақты басшылығымен анықталады, ол тәрбиенің мақсаттары мен міндеттерін, сондай-ақ балалардың мүмкіндіктерін, бейімділігі мен қызығушылықтарын ескере отырып, музыкалық жетекшінің көмегімен музыкалық репертуарды өз бетінше таңдайды. , оны бала өмірінің әртүрлі кезеңдеріне қосуды көздейді.
Тәрбиеші балалардың өмірін музыкалық сабақтарда оқу барысында алған білімдерін, қоршаған ортадан алған әсерлерін өз бетінше қолдана алатындай етіп, оны жарқын, алуан түрлі етіп ұйымдастыруы қажет. . Осы мақсатта мұғалім музыканы балалардың күнделікті өмірінде қолданудың мүмкін нұсқаларын алдын-ала ойластырып, оның балалар іс-әрекетіне табиғи, еркін енуіне қол жеткізеді.
Музыканы бос уақытында, балалардың ойын уақытында, серуендеу кезінде, балалардың көркемдік іс-әрекетіне байланысты әр түрлі іс-шаралар жағдайында қолданудың кейбір мүмкіндіктерін қарастырайық.


Бос уақыттағы музыка


Балалар музыка тыңдауды тек музыкалық сабақтар кезінде ғана емес жақсы көреді: Олар үлкен қуанышпен әндерді, биді, аспаптық музыканы музыкалық нотада тыңдайды. Ересек мектеп жасына дейінгі балалар белгілі бір сипаттағы, жанрдағы музыкаға қызығушылық танытады, мен жиі тыңдағым келетін сүйікті шығармаларым пайда болады. Тәрбиеші балалардың музыкаға деген қызығушылығын, оны тыңдауға деген құштарлығын қолдауы керек. Оның балаларға музыкалық тәрбие берудегі басты міндеті - балалардың музыка сабағында алатын білімдерін, дағдыларын, дағдыларын бекіту. Осы мақсатта ол олармен таныс әндерді орындайды, жеке балалармен айналысады, музыкалық аспаптарда ойнауды немесе бидің күрделі элементін меңгеруге көмектеседі. Сондықтан мұғалім музыкалық сабақтар барысында меңгеріліп қалған музыкалық репертуардың барлығын жақсы білуі керек.

Балалармен күнделікті жұмыста (әсіресе балалар тәулік бойы жұмыс істейтін топтарда) тәрбиешіге балалардың радио және теледидар бағдарламалары көмектеседі, оларда құрдастары немесе кәсіби музыканттар орындайтын музыка да орындалады.

Көптеген балабақшаларда балаларды туған күнімен құттықтау ұйымдастырылады. Мұндай күндері музыка, балалардың өз бетінше ән айтуы, билеуі өте орынды. Балалар өздері жолдасына арнап ән құрастыра алады, би билей алады, музыкалық аспаптарда ойнай алады. Мұның бәрі балалардың музыкалық қабілеттерін дамытып қана қоймай, оларды бір-біріне қамқор болуға, досына ұнайтын нәрсені жасауға және орындауға үйретеді.





Балалардың ойыны кезіндегі музыка

Бос уақытында балалар музыкаға маңызды рөл беретін ойындарды жиі ұйымдастырады. Мысалы, "концерт", "музыкалық іс-шара", "цирк" және т.б. ойнау арқылы балалар таныс әндерді, билерді, дөңгелек билерді еске түсіреді және орындайды, импровизация жасайды, өз әндерін құрастырады және металлофонда немесе басқа музыкалық аспапта таңдайды. .

Балалар музыкалық тақырыпқа қатысы жоқ ойындарды ойнаса да, оларда музыка, әртүрлі музыкалық сүйемелдеу де орын алуы мүмкін. Сонымен, балалар пойыздың, пароходтың жөнелтілуіне сигнал беру үшін әртүрлі музыкалық аспаптарды жиі пайдаланады. Балалардың орындауындағы көңілді ән олардың "саяхатын" автокөлікпен сүйемелдей алады. Ұлдар "сарбаз" ойнай отырып, барабан үнімен анық жүреді, әннің ырғақты өрнегін текшелермен, таяқшалармен және т.б. түрту арқылы өздерін "сүйемелдейді".

Балалардың музыкалық тәрбиесінде музыкалық-дидактикалық ойындар маңызды рөл атқарады, олар музыкалық құлақты, баланың шығармашылық қабілетін дамытады, музыкалық нота элементтерін ойын түрінде меңгеруге көмектеседі. сауаттылық. Олардың кейбіреулері сабақта алдын ала оқытылады.

Күнделікті өмірде мұғалім балалармен осы ойындарды қайталайды, бекітеді және жаңаларын таныстырады.


.

Көркемөнер сабақтарындағы музыка

Көркем әдебиетпен, бейнелеу өнерімен таныстыру сабақтарында музыка да кеңінен қолданыла алады. Балаларды "Мысық, әтеш және түлкі", "әпке Аленушка мен ағасы Иванушка", "Колобок" және т.б. орыс халық ертегілерімен таныстыра отырып, мұғалім өз әңгімесін ертегі кейіпкерлерінің шағын әндерін орындаумен сүйемелдейді. кейіпкерлер. Алдымен мұғалім әндерді айтады, ал ертегі игерілгенде балалар оны өз бетінше орындайды.

Ертегіні балалар әлдеқайда тез және қызықты етіп қабылдайды, егер мұғалім оны алғашқы қайталау кезінде әр түрлі музыкалық аспаптарды қолданса. Мысалы, балаларды орыс халқының "Колобок" ертегісімен таныстыра отырып, ол металлофонда "колобоктың домалағанын", қоянның "қалай секіргенін" бейнелей алады; барабан мен ратчеттің көмегімен аюдың орманда аяқ-қолын сындырып жүріп бара жатқанын көрсету қаншалықты қиын екенін, ал цитраның көмегімен айлакер түлкінің жұмсақ, әсем қимылдарын бейнелейді.

Балалар С.Михалковтың "Үш кішкентай шошқа" ертегісін өте жақсы көреді. Оның оқылуын музыкалық фрагменттермен сүйемелдеу жақсы — бұл ертегінің музыкалық сахналануынан көңілді торайлар мен қасқырдың әнін орындау, жазбаға түсіру.

Балаларды А.Бартоның "Жылқы" поэмасымен таныстыра отырып, Н.Потоловскийдің аттас музыкалық пьесасын грамматикалық жазбадан тыңдау қызықты болады. Үлкен топта А.Пушкиннің "Күз" поэмасын жаттамас бұрын П.Чайковскийдің "Күз әнін" грамматикалық жазбадан тыңдаған жөн.
Музыка сурет салуда көркем образға тән ерекшеліктерді жеткізуге көмектеседі, балалардың әсерін байытады. Мысалы, Д.Кабалевскийдің "Сайқымазақтар" пьесасы, сабақтың басында балалар жадынамада тыңдап, белгілі бір көңіл-күй қалыптастырады, оларды өзінше бейнелеуге мүмкіндік береді. суреттегі көңілді және көңілді сайқымазақ.

Кіші топтағы сурет сабақтарында мұғалім балаларды белгілі бір қимыл ырғағын жеткізе отырып, қылқаламмен соққылар жасауға үйретеді, сонымен бірге ойын элементін енгізеді — ырғақты соққыларды жаңбыр тамшылары деп атайды. "Тамшы-тамшы-тамшы — жаңбыр алдымен баяу, сосын тезірек және тезірек тамшылайды", — дейді мұғалім және ән айтады: "Жаңбыр, жаңбыр, қалыңырақ, қалың берейік, қасық берейік — аздап нан бер!"

Музыка мұғалімнің белсенді ұйымдастырушылық іс-әрекетінің арқасында мектеп жасына дейінгі баланың іс-әрекетінің әр түрлі түрлерінде қолданылуы керек.
Музыкалық шығармаларды бос уақытында, серуенде, сабақта пайдалану балаларды жаңа әсерлермен байытады, өзіндік, шығармашылық бастаманың дамуына ықпал етеді. Бұл жұмысты ұйымдастыруда тәрбиешіге музыка жетекшісі үлкен көмек көрсетеді.







































«Балдәурен» бөбекжай – бақшасы















Баяндама

Тақырыбы: «Балабақшадағы музыка қызметі»













Музыка жетекшісі: Момбаева.М



















2024-2025 оқу жылы

07 Сәуір 2025
96
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі