Материалдар / Баяндама: Мектептегі жас маман жұмысындағы кемшіліктер мен қателіктер
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Баяндама: Мектептегі жас маман жұмысындағы кемшіліктер мен қателіктер

Материал туралы қысқаша түсінік
Кіріспе 3 1. Білім беру саласындағы жас мамандардың тапшылығы. 5 2. Жас маманның біліктілігін арттыру мәселелері. 7 3. Мектептегі жас маман жұмысындағы кемшіліктер мен қателіктер 10 Қорытынды 13 Әдебиеттер 14
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Қараша 2022
501
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады













Баяндама



Тақырыбы: Мектептегі жас маман жұмысындағы кемшіліктер мен қателіктер







Орындаған:

Ақмола облысы білім басқармасының

Көкшетау қаласы бойынша білім бөлімі

Көкшетау қаласының  "№ 13 "ЭКОС" Мектеп-

гимназиясы" коммуналдық мемлекеттік

мекемесінің ағылшын тілі мұғалімі

Жаскленова Айганым Канатовна





Көкшетау 2021 жыл







































Кіріспе

«Мектептің жаны – мұғалім. Мұғалім қандай болса, мектеп сондай болмақшы. Яғни, мұғалім білімді болса, ол мектептен балалар көбірек білім алып шықпақшы. Солай болған соң, ең әуелі мектепке керегі – білімді, педагогика, методикадан хабардар, жақсы оқыта білетін мұғалім» (Ахмет Байтұрсынов).

Қазіргі кезде мұғалімдік мамандық өзектілігін жоғалтып жатыр. Ол жалақысы төмен, қызықсыз болып саналады. Педагогикалық университетке түсу көптеген талапкерлер үшін таңдау тізімінің соңғы кезеңі болып табылады. Мемлекет мұғалім мамандығына мектептен қызығушылық танытатын оқушыларға назар аударуы керек. Мұндай студенттерді көріп, оларды қабылдау үшін педагогикалық университетті таңдауға сендіру ғана емес, сонымен қатар оларды мектепте жұмыс істеуге сенімді ету маңызды. Бұл мәселені шешудің бір нұсқасы - бұл біздің мемлекетте грантта оқитын студенттерге ғана қолданылатын міндетті тарату. Егер үміткер бастапқыда мұғалімдерді даярлау - бұл ең қолжетімді жоғары оқу орны ғана емес, сонымен қатар мектепте жұмыс істейтінін білсе, мүмкін, мамандық бойынша оқуға баратындардың үлесі артады. [7]

Сонымен қатар Я.А. Коменский мен К.Д. Ушинский мұғалімнің үздіксіз білім алу идеясы туралы айтты, ол қазіргі кезде де өзектілігін жойған жоқ, керісінше, педагогикалық шеберлік пен шығармашылықтың қалыптасуының маңызды факторларының біріне айналды. [13,105]

Мұғалімнің жеке тұлғасы ретінде жас мұғалім үшін өзін-өзі түсіне білу, өз резервтерін біле білу және шебер пайдалана білу, өзін-өзі анықтау мен өзін-өзі дамыту перспективаларын сауатты түрде анықтау, кәсіби жағдайларда өзі туралы бар білімді пайдалану маңызды. Ең алдымен, адам өзін-өзі басқаруды, уақыт пен күш-жігерді дұрыс пайдалануды, үнемі өзін-өзі жетілдірумен және өзін-өзі тәрбиемен айналысуды үйренуі керек. [14.48]

Мақсаты: мектептегі жас маман жұмысындағы кемшіліктерді анықтау.

Міндеттері:

1. Білім беру саласындағы жас мамандардың «тапшылығының» себебін анықтау.

2. Жас маманның біліктілігін арттыру мәселелерін зерттеу.

3. Педагогикалық қателердің түрлерін қарастыру.

























1. Білім беру саласындағы жас мамандардың тапшылығы.

Оқу орындарының көпшілігіндегі басты мәселе - жас мамандардың жетіспеушілігі. Бұл мәселе бүгінде өте өзекті. Мұғалімдердің орташа жасы - 51. Жас кадрлардың мұндай тапшылығының себебі неде?

  1. Біздің уақытта мұғалім болу беделді емес. Ұстаздық мамандықты таңдайтындар аз, себебі балаларды оқытумен қатар мұғалімнің міндеттеріне әр түрлі қағазбастылық кіреді. Мұғалім балаларға білім беру және болашақ ұрпақты тәрбиелеу үшін өзінің жеке уақытын бөледі. Мұғалім мамандығына қойылатын талаптар жоғары. Әр мұғалімге оқулықтар, оқу құралдары қажет - бұл белгілі бір қаржылық шығындарды талап етеді.

  2. Аз жалақы. Сондықтан жастар жалақысы жоғары мамандықтарды таңдайды, мысалы, заңгер, экономист т.б.

  3. Мұғалімнің болашағы жоқ. Жас мұғалімдер оқу бітірген соң жұмысқа келгенде, баспанамен қамтамасыз етілсе жақсы болар еді. Сонымен қатар, мансаптық өсу жоқ.

  4. Мектептерде зейнет жасын көптен өткерген, бірақ зейнеткерлікке шықпайтын мұғалімдер бар. Тәжірибелі зейнеткер мұғалім - жас мұғалімге тәлімгер, студиялық жұмыстың, үйірменің және басқа қосымша білім берудің тамаша жетекшісі. Сәйкесінше, олардың орнын жас мамандар алмастыра алмайды. Сондықтан жас пен кәрі кадр арасында тепе -теңдік жоқ.

  5. Сонымен қатар ерлердің мектептегі білім беру жүйесінде іс жүзінде жоқтығын ескеру қажет. Негізінде, олар өз мамандығы бойынша жұмыс жасамайды, өйткені ер адам отбасын асырауы керек. Сондықтан олар жалақысы жоғары жұмыс іздейді. Мектептердегі теңгерімсіздікке жол бермеу үшін ерлердің 50% және әйелдердің 50% мұғалім болуы керек.

  6. Мектептерде жас мамандардың жетіспеушілігі ұзақ уақыт бойы сезілді, бірақ мемлекет оларды мектепке тарту бағдарламасын әзірше әзірлеген жоқ. Қазіргі бағдарлама өте тиімсіз. Онда әлеуметтік қолдау жоқ: баспана мен лайықты жалақы. Университет түлектерінің 1/3 мектепке жұмысқа барады. Мектептерге жұмысқа келген, жақында диплом алған жас мұғалімдердің практикасын ескермеген жағдайда, еңбек өтілі жоқ. Оқушылардың ата-аналары, әсіресе бірінші сынып оқушылары, ашулана бастайды, өйткені әр ата-ана баласына өмірлік тәжірибесі мен педагогикалық тәжірибесі бар ең жақсы мұғалім үйреткенін қалайды. Жас мамандар басқа педагогтар сияқты балаларға жақсы білім бере алатындығын дәлелдеуі керек, сонымен бірге еңбек ету құқығын қорғайды.

  7. Жас мамандар алыс жерлерде, ауылдарда жұмыс істегісі келмейді, өйткені келешегі жоқ: негізгі кәсіпорындар, балабақшалар, ауруханалар, қаламен көлік байланысы жоқ, газ, су жоқ. Мектепте жас мамандардың жетіспеушілігі мәселесі ұзақ уақыт бойы біздің білім берудегі негізгі проблемалардың бірі болып қала береді. Бірақ оны шешу үшін мұғалім мамандығының беделін көтеру, мұғалімдердің білімі мен біліктілігін арттыру, талантты мұғалімдерді қолдау, оның әлеуметтік мәртебесін көтеру қажет. [10]

























2. Жас маманның біліктілігін арттыру мәселелері.

Мұғалім - бұл жай ғана кәсіп емес, ол - өмір салты, мамандық. Мектеп әлеміне келген жас мамандар үшін бұл өте қиын. Ұстаздық жолын мектептен бастаған жас мұғалім адасады. Елестетіп көрейік, енді ғана педагогикалық университетті бітіріп, бейтаныс мектепке жұмысқа келді. Ол мектеп курсының бағдарламалық материалын біледі, оқу -тәрбие жұмысын жүргізуді біледі. Бірақ мұның бәрі тек теорияда. Бұл кезде оның жаны алаңдаулы: әйтеуір шәкірттері оны қабылдайды, олармен қажетті қарым -қатынас орната алады ма, қажетті нәтижеге жетеді ме. Іс жүзінде бұл білімді қолдану жиі қиынға соғады, өйткені біз үшін әдеттен тыс жағдайларға тап боламыз, ал педагогикалық тәжірибенің болмауына байланысты қиындықтарды жеңу бізге қиын.

Сонымен, мұғалімнің кәсіби дамуы, өзін-өзі тәрбиелеуі оның жеке ерекшеліктерін педагогикалық қызмет талаптарына кәсіби бейімдеу, кәсіби құзыреттілікті үнемі жоғарылату ретінде оның жеке басын жетілдіру бойынша саналы жұмыс жасауды білдіреді. Өзін-өзі тәрбиелеу процесінің нәтижесі оның жеке қасиеттері мен кәсіби қызметі арасындағы сәйкестік болу. Өзін-өзі тәрбиелеу қажеттілігін тудыратын маңызды объективті себептердің ішінде мектеп мұғалімі, әріптестері, оқушылар мен ата-аналардың мектеп мұғаліміне қоятын талаптары ерекше көрсетілген [8, 70].

Кәсіби мансаптың басында жас мұғалім тәжірибесі бар мұғалімге ұсақ болып көрінетін көптеген қиындықтарға тап болады. Негізінде бұл әдістемелік қиындықтар: сабақ уақытын дұрыс есептей алмау, сабақтың кезеңдерінің реттілігін логикалық түрде құра алмау, материалды түсіндірудегі қиындықтар, әріптестермен өзара түсіністіктің болмауы - бұл жаңадан бастаушы мұғалімді күтетін мәселелердің толық тізім емес. Егер сіз жұмысқа қажетті нормативтік құжаттарды зерттесеңіз, сондай-ақ осы тақырып бойынша қолданыстағы әдістемелік нұсқаулықтар мен ұсыныстарды қарастырсаңыз, осы және басқа да көптеген проблемалардан оңай құтылуға болады [5, 71].

Тәжірибелі әріптестер де баға жетпес көмек көрсетеді, олар да сіз сияқты өз жолын «сынақ пен қателікпен» бастаған. Негізгі көмекші тәжірибелі тәлімгер болады, ол әрбір жаңадан келген маманға жас маман ретінде жұмыс істеуге тағайындалады. Тәлімгерге қойылатын сұрақтар байсалды болуы керек. Алдымен жауапты өзі табуға тырысу керек, егер күш-жігері толық жауап таба алмаса, тәжірибелі әріптестерден кеңес алу қажет. Университетте жас мамандарды дайындау маңызды болып табылады, атап айтқанда университеттегі педагогикалық тәжірибеге байыпты көзқарас. Сабақты көбірек жүргізу, мұғалімнің сабағын көбірек қадағалау және жұмыс процессі мен әдістерін анықтау. Сондай -ақ, жас мұғалімдерге біршама инерция «жүктемесі» бар: олар оқу жүйесіндегі өзгерістерге қарамастан, оларды мектепте қалай үйретсе, солай үйретуге тырысады. Бастапқыда мектеп естеліктерінен «кетіп қалу» өте қиын, бірақ басқа мұғалімдердің сабақтарына барған кезде сабақты басқарудың бұл моделі өткенде қалады және жас маман жаңа сабақ үлгісіне келеді. [9.70]

Жас мамандарға арналған мәселелердің жеке блогына жоғарыда айтылғандай мектептегі құжаттаманы ресімдеуді жатқызуға болады. Қағаз журналдар, электронды журналдар, күнделіктер, есептер, циклограммалар, күнтізбелік-тақырыптық жоспарлау, жеке файлдар, тестілік шолулар, жұмыс барысы туралы есептер, тіпті асханаға сұраныс. Бұл толтыру үшін қажет нәрсенің кішкене бөлігі. Оқу жылы басталмай тұрып -ақ құжаттама мен ресімдеу ережелерін зерделеу маңызды. Бұл мәселеде жас маманның тәлімгері көмек көрсетуі керек. Бұл курсты университет бағдарламасына енгізуге де болады, себебі қазіргі мектепте құжаттама маңызды рөл атқарады. [3]

Мектепте қолайлы, достық атмосфера болуы керек, жаңа ұжымда қолдау мен түсінушілікті сезіну өте маңызды. Біліктілігі жоғары мұғалім тәжірибесі аз мұғалімге көмектесуі керек. Бұған жас маманның тәлімгері көмектеседі. Әріптестермен қарым -қатынас жасау, олардың көмегінен бас тартпау және көмек сұраудан қорықпау маңызды.

Жас мұғалім үшін ерекше қиындық - оқушылармен, әсіресе қиын балалармен психологиялық байланыс. Бұл инклюзивті білім беру жағдайында өте маңызды. Университетте оқып жүргенде мектептегі педагогикалық практика кезінде қиын жағдайларда өзіңізді сынап көрген жөн. [4,156]

Ең қиын мәселелердің бірі - ата-аналармен байланыс орнату. Өте сирек жағдайларда, ата -аналар мұғалімге тыныш кәсіби өмір сүруге мүмкіндік береді. Әрине, жас кезеңі іске қосылады: әркім жас мұғалімнің кеңесін мұқият тыңдай алмайды. Бұл тәсілмен бірдеңе айту қиын. Айта кету керек, бірлескен сыныптан тыс жұмыс оқушылармен және олардың ата-аналарымен қарым-қатынас орнатуға көмектеседі. Ата-аналармен ашық болу керек.

Менің ойымша, кез келген адам өзінен сұрайды: «Мен мамандық үшін бе, әлде мамандық мен үшін бе?» Адам белгілі бір дәрежеде мамандықтар әлемінен өзіне ең қолайлы болып табылатынын таңдайды, бірақ сонымен бірге мамандық бізді де таңдайды, кейбіреулерден бас тартып, басқаларын тартады. Мамандықтан бас тартқандар үшін қаншама сәтсіздіктер, өмірлік қателіктер мен көңілсіздіктер бар. [12.48]

























3. Мектептегі жас маман жұмысындағы кемшіліктер мен қателіктер.

Оқушылардың қарым -қатынасындағы қателіктер:

дарынды балаларға назар аудармаудың көрінісі;

деңгейі төмен балаларға немқұрайлы қараудың көрінісі;

оқушыларға төзгісіз талаптарды ұсыну;

тәртіпсіз оқушыларға қатысты ойланбай қабылданған шешімдер;

балаларға дөрекі қарау фактілерінің көрінісі;

«мұғалім - оқушы» арақашықтығын азайту арқылы байланыс пен өзара түсіністік орнатуға ұмтылу;

белгілі бір жағдайларда мінез-құлқының дұрыстығына сенімділіктің болмауы;

балалық шақ психологиясын білмеу, оқушылардың белгілі бір әрекетінің себептерін түсінбеу;

«кез келген бағамен» беделдік алуға ұмтылу;

оқушыларға берілген уәделердің орындалмауы;

мектеп басшылығына ұсақ-түйектерге негізсіз жүгіну;

балаларға қатысты шамадан тыс қаттылық;

Жас мұғалімдердің бейімделуіне әсер ететін факторлар жүйесінде зерттеушілердің көпшілігі эмоционалды қарым -қатынасты бірінші орынға қояды.

Жас мұғалімнің кәсіби бейімделуі, әсіресе жұмыстың алғашқы екі жылында, жоғары эмоционалдық стресстен сипатталады.

Біріншіден, бұл кезеңде өмір мен қызметтің жаңа саласын енді ғана меңгерген жас адам көптеген қателіктер жібереді, үнемі сәтсіздіктерге ұшырайды.

Екіншіден, оған әркім өзінің қателігін көреді, айыптайды, теріс бағалайтын сияқты. [6]

Бұл кезеңде жас мұғалімдер табиғаты бойынша дифференциацияланбаған қарым-қатынаста болады, яғни жас мұғалім негізінен «жақсы-жаман» стандарттарына қарама-қарсы стандарттарды қолданады, ал мектеп өміріндегі кез келген күтпеген оқиға оны не оң, не теріс, депрессиялық күйге әкеледі.

Жас мұғалімнің бейімделуі көп жағдайда жалпы әлеуметтік процестерді анықтайды. Жалғызбасты тәжірибеге бағдарлану, жекелеген мұғалімдердің жаңашылдыққа деген шамадан тыс ынтасы, олардың жұмысының сөзсіз құндылығына қарамастан, белгілі бір психологиялық шығынмен жүреді. [5.71]

Қиындықтардың себептері:

Оқыту үрдісіндегі мұғалім мен оқушы белсенділігінің арақатынасы өзгерді, бұл мұғалім мен оқушының өзара қарым-қатынасының жаңа жүйесін іздеуді қажет етеді.

Мектеп оқушыларының өзіндік танымдық белсенділігінің үлесі артты.

Оқу материалының ақпараттық мазмұны артты, сонымен қатар оқушылардың белсенділігі күшейе түсті: олар көптеген оқу-тәжірибелік жұмыстарды орындайды, ал жиі қолданылатын әдістер мұғалімге әлі де көмектесе алмайды.

Еңбекті ғылыми ұйымдастыру мектеп практикасына әлі дұрыс енген жоқ.

Мұғалімдер оқытудың түсіндірмелі-иллюстративті түрінен толық арыла алмайды. Оқулықтарда оқу материалын ұсыну көбінесе ақпараттық сипатта болады, оларда ауыспалы сипаттағы тапсырмалар, жаңа материалды оқу кезінде де, алған білім мен дағдыларды қолдану кезінде де оқушылардың шығармашылық белсенділігіне арналған тапсырмалар болмайды.

Шығармашылық қабілеттерді дамыту бойынша мұғалімнің мақсатты жұмысы жоқ.

Жас мұғалімдердің кәсіби қабілетсіздігі олардың бақылауды нашар жүргізетіндігімен және кейде сөйлеу тілін дұрыс құрмайтындығымен де байланысты. Жас мұғалім оқу материалын түсіндіре алмауды өзінің кәсіби жарамсыздығы ретінде қабылдайды және өз мамандығын дұрыс таңдау туралы жиі қате қорытынды жасайды. [2,218]

Барлық жаңадан бастаушы мұғалімдерге ортақ нәрсе - олар мектептің мақсаттары мен міндеттерін және ондағы әлеуметтік мақсатын жақсы түсінеді және олардың жалпы білім деңгейі өте жоғары. Алайда оқытудың ерекшеліктері мен әр мұғалімнің кәсіби мүмкіндіктері, тәжірибенің болмауы, білім мен дағды арасындағы алшақтық бейімделу кезеңінде әр түрлі қиындықтарға әкеледі.

Кез келген кәсіби ортада табиғи жас айналуы уақыт өте келе пайда болады. Еңбек ұжымының жаңаруы кез келген кәсіби топтың табысты болуының нормасы болып табылады. Егер жаңа ағын табылмаса, сала өледі.





































Қорытынды

Осылайша, осы тақырыпты зерделей отырып, біз өз мақсатымызға жеттік: байланысты міндеттердің көмегімен мектептегі жас маманның кемшіліктері мен қателіктерін анықтадық.

Біз жас мұғалімге мектеп режиміне үйрену, жұмысқа араласу қиын деген қорытындыға келдік, бірақ уақытты босқа өткізбесе, бар күшіні салып, оқушылармен ортақ тіл табуға тырысса, міндетті түрде бәрі жақсы болады.

Жаңадан бастаушы маман педагог мәртебесіне сәйкес өзінің жеке қызығушылықтары мен мотивтерінің саналы түрде өзгеруіне, өз бетімен жұмыс жасауға, өзінің бойында кәсіби маңызды қасиеттерді дамытуға дайын болуы қажет. Өз сөйлеуін сауатты және мәнерлеп құрастыра білу, әзіл-оспақ сезімі, сыни көзқарас және өзін-өзі талдау қабілеті дамығанының маңызы зор. Ең алдымен, мұғалімнің өзін қалай көрсететінінен, оқушылармен, әріптестерімен қалай қарым -қатынас жасайтындығынан, пайда болатын кәсіби жағдайларда өзін қалай бағдарлауынан көрінетін педагогикалық қызметтің өзіндік стилін дамыту қажет [1,367]. Бұл жағдайда жас мұғалімге оның шынайылығы көмектеседі.

Ашықтық, қарым -қатынастағы табиғилық, өзін сол қалпында көрсетуден қорқудың болмауы, өзін сенімді, белсенді, қабілетті адам ретінде сезіну - мұның бәрі мұғалімнің жеке стилін белгілейді. Жұмыста өзіндік стильді қалыптастыру үшін мұғалімге кәсіби рефлексия қажет болады. Ол мамандық талаптарына сәйкес өз сезімдеріңізді, ойларыңызды, тілектеріңіз бен іс -әрекеттеріңізді тану мен талдауды қамтиды. Бұл сондай -ақ жеке рефлексиямен тығыз байланысты, бұл тұтастай алғанда мұғалімге өмірінің барлық саласында өзін жақсы түсінуге мүмкіндік береді.









Әдебиеттер тізімі

1. Асмолов А.Г. Тұлға психологиясы - М.: Орталық, 1990. - 367 б.

2. Бабанский Ю.К. Оқу процесін оңтайландыру. Жалпы дидактикалық аспект. - М.: Білім, 1977 .-- 218 б.

3. FOM дерекқоры. «Мұғалім мамандығының беделі» қоғамдық сауалнама. 02/11/2010. [Электронды ресурс]. URL: bd. фом ru / report / map / dominant / dom1005 / d100515.

4. Бегак Б.А. Өнер бойынша білім. - М.: Білім, 1981. – б.156.

5. Жас мұғалімнің өсиеттері. // Сынып жетекшісі. М.- 2004.- No 4.- б. 71.

6. Засыпкин В.П., Зборовский Г.Е. Педагогикалық білім беруді жаңғырту // Әлеуметтанулық зерттеулер. 2011. N 2.

7. Зиятдинова Ф.Г. Мұғалімдердің әлеуметтік мәртебесі: күтулер мен шындық // Социологиялық зерттеулер. 2010. N 10.

8. Педагогикалық және басқарушы кадрлардың кәсіби құзыреттілігі мәселесі бойынша. // Мұғалімдер журналы. М.- 2009.- No 3.- б. 70.

9. Мұғалімнің кәсіби дамуын қалай тездетуге болады. Жас мұғалімдермен жұмыс тәжірибесі. // Ауыл мектебі. М.- 2002.- No 4.- б. 70.

10. Лелюхин С.В., Дегтярева Н.В. Білім беру мекемелері мен мұғалімдердің конкурстары капиталдың үш формасын жинақтау тәжірибесі ретінде // Қазіргі кеңістіктегі қала: мәдениет, саясат, экономика, құқық. Саратов: П. А. Столыпин атындағы Приволжская мемлекеттік басқару академиясы., 2011 ж. б. 212 - 214.

11. Қазіргі оқыту мен тәрбиелеу үрдісіндегі мұғалімнің тұлғасы. // әдіскер. М.- 2006.- No 2.- б. 32.

12. Попова Л.А. Білім мен тәрбие сапасы: пайдаланылмаған резервтер. // Ашық мектеп. Алматы. - 2013. No 6.

13.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!