Темірболатова Назгүл Бақытнұрқызы
педагог-зерттеуші
СҚО Есіл ауданы Кинорежиссер Аяған Шәжімбаев атындағы
№3 Явленка орта мектебі
Баяндама
Педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия
Қазіргі қоғамның дамуы білім беру жүйесіне жаңа талаптар қойып отыр. XXI ғасыр — ақпараттық технологиялар мен жаһандану ғасыры. Бұл кезеңде оқушылардың қажеттіліктері де, өмірлік дағдылары да өзгеруде. Осыған байланысты мұғалімдердің алдында жаңа міндеттер туындайды: олар тек білім беруші ғана емес, сонымен қатар оқушының жеке тұлғалық дамуына жағдай жасайтын бағыттаушы, жаңашыл және рефлексия жасай алатын маман болуы тиіс.
Сапалы білім берудің басты шарты – педагогтың кәсіби дамуы мен үздіксіз ізденісі. Осы тұрғыда педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия маңызды рөл атқарады. Бұл екеуі өзара тығыз байланысты: жаңашылдық – дамуға итермелейді, ал рефлексия – сол дамудың бағытын саралауға көмектеседі.
Педагогикалық инновация – бұл білім беру жүйесіне енгізілетін жаңалық, әдіс, тәсіл немесе технология, оның басты мақсаты – оқу-тәрбие процесін тиімді ұйымдастыру.
Қазіргі таңда кең тараған инновациялық
әдістерге мыналар жатады:
- Жобалық оқыту (Project-based learning) – оқушыны зерттеуші
ретінде дамытатын тәсіл;
- STEM-білім беру – ғылым, технология, инженерия және математика
салаларын біріктіріп оқыту;
- Цифрлық технологиялар – интерактивті платформалар, онлайн оқыту,
геймификация;
- Сын тұрғысынан ойлау технологиясы – оқушының ойлау, талдау және
қорытынды жасау қабілеттерін арттырады;
- CLIL әдісі – пән мен тілді кіріктіріп оқыту.
Инновацияны енгізу мұғалімнен шығармашылықты, икемділікті және үздіксіз кәсіби дамуды талап етеді. Жаңаша оқыту арқылы мұғалім оқушыны дербес әрекетке баулиды, тұлғалық дамуға ықпал етеді.
Қазақстанда соңғы жылдары "Цифрлы Қазақстан", "Оқуға құштар мектеп", "Bilimland", "Kundelik.kz" платформалары сынды жобалар кеңінен енгізіліп, оқытудың инновациялық деңгейін көтеруге мүмкіндік беруде.
Кәсіби рефлексия – бұл мұғалімнің өз іс-әрекетіне, шешімдеріне және нәтижелеріне сыни тұрғыда қарап, талдау жүргізуі. Бұл үдеріс мұғалімге кәсіби шеберлігін жетілдіруге, тәжірибеден сабақ алуға, қателіктерді түсінуге және болашақта тиімді шешім қабылдауға көмектеседі.
Рефлексия келесі тәсілдер арқылы жүзеге
асады:
- Күнделік жазу – сабақтан кейінгі ойлар мен эмоцияларды қағазға
түсіру;
- SWOT-талдау – өз күшті және әлсіз жақтарын анықтау;
- Коучинг пен менторинг – әріптестермен бірлесіп тәжірибе
талдау;
- Сабақ талдауы (Lesson Study) – әріптестермен бірлесіп сабақ
өткізу және талдау.
Рефлексия – бұл тоқтаусыз даму жолы. Мұғалім өз тәжірибесіне сын көзбен қарап, қай әдіс тиімді болғанын, қайсысы нәтиже бермегенін анықтап отыруы қажет. Бұл – кәсіби жауапкершіліктің көрсеткіші.
Инновация мен рефлексия – бір-бірін толықтыратын екі маңызды компонент. Жаңашылдықты енгізу – тәжірибе, ал сол тәжірибені саралау – рефлексия. Егер мұғалім тек инновацияны қолданып, бірақ оны бағаламаса, оның тиімділігі төмендейді. Ал тек рефлексия жасап, бірақ жаңашылдыққа бармаса – даму тежеледі.
Сондықтан қазіргі заман
мұғалімі:
- Жаңа әдіс-тәсілдерді батыл енгізуі керек;
- Әр тәжірибеден соң нәтижелерге талдау жасауы тиіс;
- Оқушы жетістігін және өзінің кәсіби өсуін бірге бағалауы
қажет.
Қорыта айтқанда, педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия – сапалы білім берудің негізгі тетіктері. Жаңашылдық мұғалімге шабыт береді, ал рефлексия оның жолын бағыттайды. Мұғалім неғұрлым үнемі ізденісте болса, соғұрлым оқушы дамуына тиімді жағдай жасайды.
Заманауи мұғалім – тек ақпарат жеткізуші емес, ол – бағыт беруші, шабыттандырушы, жаңашыл ойлайтын және өз тәжірибесін талдай алатын кәсіби тұлға. Бүгінгі білім беру жүйесі дәл осындай мұғалімді қажет етеді.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Баяндама: Педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия
Баяндама: Педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия
Темірболатова Назгүл Бақытнұрқызы
педагог-зерттеуші
СҚО Есіл ауданы Кинорежиссер Аяған Шәжімбаев атындағы
№3 Явленка орта мектебі
Баяндама
Педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия
Қазіргі қоғамның дамуы білім беру жүйесіне жаңа талаптар қойып отыр. XXI ғасыр — ақпараттық технологиялар мен жаһандану ғасыры. Бұл кезеңде оқушылардың қажеттіліктері де, өмірлік дағдылары да өзгеруде. Осыған байланысты мұғалімдердің алдында жаңа міндеттер туындайды: олар тек білім беруші ғана емес, сонымен қатар оқушының жеке тұлғалық дамуына жағдай жасайтын бағыттаушы, жаңашыл және рефлексия жасай алатын маман болуы тиіс.
Сапалы білім берудің басты шарты – педагогтың кәсіби дамуы мен үздіксіз ізденісі. Осы тұрғыда педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия маңызды рөл атқарады. Бұл екеуі өзара тығыз байланысты: жаңашылдық – дамуға итермелейді, ал рефлексия – сол дамудың бағытын саралауға көмектеседі.
Педагогикалық инновация – бұл білім беру жүйесіне енгізілетін жаңалық, әдіс, тәсіл немесе технология, оның басты мақсаты – оқу-тәрбие процесін тиімді ұйымдастыру.
Қазіргі таңда кең тараған инновациялық
әдістерге мыналар жатады:
- Жобалық оқыту (Project-based learning) – оқушыны зерттеуші
ретінде дамытатын тәсіл;
- STEM-білім беру – ғылым, технология, инженерия және математика
салаларын біріктіріп оқыту;
- Цифрлық технологиялар – интерактивті платформалар, онлайн оқыту,
геймификация;
- Сын тұрғысынан ойлау технологиясы – оқушының ойлау, талдау және
қорытынды жасау қабілеттерін арттырады;
- CLIL әдісі – пән мен тілді кіріктіріп оқыту.
Инновацияны енгізу мұғалімнен шығармашылықты, икемділікті және үздіксіз кәсіби дамуды талап етеді. Жаңаша оқыту арқылы мұғалім оқушыны дербес әрекетке баулиды, тұлғалық дамуға ықпал етеді.
Қазақстанда соңғы жылдары "Цифрлы Қазақстан", "Оқуға құштар мектеп", "Bilimland", "Kundelik.kz" платформалары сынды жобалар кеңінен енгізіліп, оқытудың инновациялық деңгейін көтеруге мүмкіндік беруде.
Кәсіби рефлексия – бұл мұғалімнің өз іс-әрекетіне, шешімдеріне және нәтижелеріне сыни тұрғыда қарап, талдау жүргізуі. Бұл үдеріс мұғалімге кәсіби шеберлігін жетілдіруге, тәжірибеден сабақ алуға, қателіктерді түсінуге және болашақта тиімді шешім қабылдауға көмектеседі.
Рефлексия келесі тәсілдер арқылы жүзеге
асады:
- Күнделік жазу – сабақтан кейінгі ойлар мен эмоцияларды қағазға
түсіру;
- SWOT-талдау – өз күшті және әлсіз жақтарын анықтау;
- Коучинг пен менторинг – әріптестермен бірлесіп тәжірибе
талдау;
- Сабақ талдауы (Lesson Study) – әріптестермен бірлесіп сабақ
өткізу және талдау.
Рефлексия – бұл тоқтаусыз даму жолы. Мұғалім өз тәжірибесіне сын көзбен қарап, қай әдіс тиімді болғанын, қайсысы нәтиже бермегенін анықтап отыруы қажет. Бұл – кәсіби жауапкершіліктің көрсеткіші.
Инновация мен рефлексия – бір-бірін толықтыратын екі маңызды компонент. Жаңашылдықты енгізу – тәжірибе, ал сол тәжірибені саралау – рефлексия. Егер мұғалім тек инновацияны қолданып, бірақ оны бағаламаса, оның тиімділігі төмендейді. Ал тек рефлексия жасап, бірақ жаңашылдыққа бармаса – даму тежеледі.
Сондықтан қазіргі заман
мұғалімі:
- Жаңа әдіс-тәсілдерді батыл енгізуі керек;
- Әр тәжірибеден соң нәтижелерге талдау жасауы тиіс;
- Оқушы жетістігін және өзінің кәсіби өсуін бірге бағалауы
қажет.
Қорыта айтқанда, педагогикалық инновациялар мен кәсіби рефлексия – сапалы білім берудің негізгі тетіктері. Жаңашылдық мұғалімге шабыт береді, ал рефлексия оның жолын бағыттайды. Мұғалім неғұрлым үнемі ізденісте болса, соғұрлым оқушы дамуына тиімді жағдай жасайды.
Заманауи мұғалім – тек ақпарат жеткізуші емес, ол – бағыт беруші, шабыттандырушы, жаңашыл ойлайтын және өз тәжірибесін талдай алатын кәсіби тұлға. Бүгінгі білім беру жүйесі дәл осындай мұғалімді қажет етеді.
шағым қалдыра аласыз













