Баяндама
Қашықтықтан
оқыту технологиясы – оқу үдерісіндегі
жаңашылдық
Бекмолдаев Махмут
Мусаевич
Директордың оқу ісі жөніндегі
орынбасары
Жамбыл облысы Жамбыл
ауданы
«Шайқорық орта мектебі»
КММ
Бүгінгі әлем дамуының жаңа
ұстанымдары білім беру жүйесінен күн сайынғы экономикалық,
әлеуметтік және мәдени өзгерістерге мейлінше бейімделуді талап
етеді. Әлем қазіргі күні «білім қоғамын» және «білім экономикасын»
құру бағытында. Бұл ауқымды мәселе туралы Қазақстан Республикасының
Президенті Н.Ә.Назарбаев жолдауында былай деген: «Біз білім беруді
жалғастыруды одан әрі жалғастыруға тиіспіз.Сапалы білім беру
Қазақстанның индустрияландырылуының және инновациялық дамуының
негізіне айналуы тиіс». Сондықтан өз шәкірттеріне сапалы нәтижелі
білім беруді мақсат еткен әр ұстаз өз тәжірибесін жаңашылдық
арнасына бағыттап, әр әдісін тиімді қолдануы
шарт.
Қазіргі уақытта
ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың заманауи талаптарға сай
дамуы білімді бағалау және пайдалану жүйесін уақытылы өзгертіп
отыруды талап етеді. Осыған байланысты оқытуда қолданылатын
әдіс-тәсілдер, әдістемелер,технологиялар білім беру талаптарына
байланысты жаңартылып отырады. Сапалы терең білімді меңгеруге
талпынған өскелең ұрпақтың жеткілікті дәрежеде сандық сауаттылығы
бар, себебі олар өмір жағдайлары барысында жаңа технологияның
барлық мүмкіндіктерін пайдаланады. Сол мүмкіндіктерді нәтижелі
қолдану мұғалімнің біліктілігіне, біліміне, тәжірибесіне
байланысты.
Кәсіби дамуға ұмтылатын
бәсекеге қабілетті маман өзінің негізгі қызметінен үзілмей жаңа
білім алу жолдарын іздестіреді. Ал жоғары оқу орындары мамандарға
қойылатын талаптардың өсуіне байланысты оқытудың жаңа формалары мен
әдістерін іздестіреді, білім беруге жаңа технологиялар енгізеді.
Оқу үдерісін ұйымдастырудың жаңа формасының бірі – қашықтықтан
оқыту технологиялары арқылы оқыту. Сонымен қашықтықтан оқыту
дегеніміз не?
Қашықтықтан оқыту
дегеніміз — мұғалім мен
оқушы арасында қандай да қашықтықта интернет ресурстарының
сүйемелдеуімен өтілетін оқытудың формасы, яғни интернет желілерінің
көмегімен белгілі бір арақашықтықта оқыту.
ҚО ұйымдастырудың 3 түрлі
формасы бар: онлайн (синхрондық) және оффлайн (асинхрондық), және
кең таралған үшінші түрі вебинар
Онлайн режимдегі
оқыту дегеніміз – интернет
ресурстарының көмегімен ағымдағы уақытта белгілі бір қашықтықта
мұғалім экранын көру арқылы оқытуды ұйымдастыру
формасы.
Оффлайн режимдегі
оқыту дегеніміз - интернет
ресурстарының көмегімен (электрондық пошта) мұғалім мен оқушы
арасындағы ақпарат алмасуды қамтасыз етуге мүмкіндік беретін
оқытудың формасы.
Вебинар дегеніміз
– интернет желілерінің көмегімен семинарлар мен тренинтер өткізу
формасы.
Осы технология бойынша
оқытуды ұйымдастырып, бүкіләлемдік желі көмегімен барлық
компьютерлерді бір желіге біріктіріп сабақ өтуші
тұлғаны тьютор деп
атаймыз.
Қашықтықтан оқыту формасын
ұйымдастыру мен жүргізу - қашықтықтан
оқыту формасымен білім беру құқығын беретін Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрлігінің (ҚР БҒМ) лицензиясы бар білім беру
мекемелерінде жүзеге асырылады. Қашықтықтан оқыту формасын жүзгізу
құқығын беретін лицензия алу Қазақстан Республикасының істегі
заңдылықтарына сәйкес жүзеге асады.
Қашықтан оқытудың
білім саласындағы мақсаты: Білім берудің біртұтас ақпараттың жүйесін құру арқылы
педагогтардың білім деңгейін көтеру.
Қашықтан оқытудың
білім саласындағы міндеттері:
-
бір-бірімен тығыз байланысты бола отырып.
мемлекеттік (республикалық, облыстық) деңгейіндегі қашықтықтан
оқытудың құрамына енуі;
-
құру кезінде мемлекеттің стандарт талаптарын
сақтау;
Қашықтықтан оқытудың
жергілікті жүйесі белгілі бір білім және жекелеген қала
(университет) шеңберінде жұмыс атқарады, оның құрамына тек жоғары
оқу орындары ғана емес, мектептер, гимназиялар мен колледждер де
кіреді. Осындай жүйенің аясында жұмыс жасаудың алғашқы сатысында
зиялылық потенциялын, компьютерлік техниканы ұтымды пайдалана
отырьш, үздіксіз білім беру принциптерін ойдағыдай іске асыру
қажет. Осыған орай, мектептер мен жоғары оқу орындары жергілікті
және аймактық желіні пайдаланып, шығармашылық жұмыстарын таратып,
оқыту үрдісінде әдістеме бойынша тәжірибе алмасуы
қажет.
Оқытудың ауқымды және
жергілікті жүйелерін ойдағыдай пайдалана білудің нәтижесінде
білімнің базалық және деректердің банкілік мәліметтеріне, клиент -
сервер, мультимедиа, компьютерді оқып-үйренуші жүйелерге,
электрондык оқулыктарға, оку-әдістемелік материалдарға, қашықтықтан
оқыту жүйесінің технологиясымен үйлесімді болып келетін, алдағы
уақытта оқыту тәсілдерінің ішінде кең тараған бес аспап әрі өміршең
түрлері бола алатындай жайлы окулыктарға, бағдарламаларға еркін
кіруге болады.
Осындай сан қырлы, әрі
күрделі мәселелерді жүзеге асыруда оқытушының атқарар рөлі орасан.
Оған әрі ауыр, әрі жауапты міндет жүгі жүктеледі: ол курстың
бағдарламасының құрылымын дайындап, оны қашықтықтан білім беру
жүйесімен астастырып бейімдейді, оқу үрдісінің барысын қадағалап,
тапсырмаларды орындау барысында, өз бетімен бақылау-пысықтау
жұмыстарын орындау жөнінде ұсыныстар береді. Бұл ретте қашықтықтан
оқыту жүйесінің әдістерінде көрсетілгеніндей, көңіл-күй,
психологиялық қарым-қатынас бой көрсетеді. Қашықтықтан оқыту тәсілі
бойынша жұмыс істейтін оқытушы оқытудың жаңа технологиясын,
оқытудың компьютерлі және тораптық жүйелерін жетік біліп,
олармен іс жүргізу ісін орындау
шарт.
Қашықтықтан оқыту тәсілімен
оқытатын оқытушыларға және осы істе мүдделі басқа да адамдарға
бірнеше талаптар қойылады:
-
Оқытушы компъютермен жоғары дәрежеде сауатты
жұмыс істей білуі қажет.
-
Қашықтықтан оқытудағы мақсаттары мен міндеттері,
оның алдағы уақытта ақпараттық технология және коммуникация
құралдарының негізінде дамуы туралы білуі
қажет.
-
Қашықтықтан оқыту технологиясын жетік білетін,
білім саласындағы қызметкерлерді, оқушыларды таныстыра білуі
қажет.
-
Оқытушының ақпараттық құралдармен жұмыс істеуге
іс жүзінде дағдылануы қажет.
-
Оқытудың телекоммуникациялық құралдарын қолдану
ісіне дағдылануын қалыптастыру, атап айтқанда: тұтынушылар арасында
ақпараттар алмастыру және ақпараттық жүйелердегі ресурстарды
пайдалануға дағдылануын қалыптастыруы
қажет.
-
Жинақталған түрде оқу бағдарламасын құрайтын
белгілі бір тәртіптегі модульдік курстардың әдістемелерін баяндай
және курстарды өткізуді ұйымдастыра білуі
қажет.
-
Оқу
үрдісін қашықтықтан оқыту шеңберінде жүргізу ісіне жан-жақты
даярлау, қашықтықтан оқыту жүйесі бойынша сабақ өткізу үрдісінде
үйлестіруші болуы қажет.
Бүгінгі таңда ақпараттық
қамтамасыз ету жүйесіне баса мән бермейінше, білім берудің
ақпараттық технологияларын, дәлірек айтқанда, электрондық оқулық
және бейнефильмдерді, басқа да электрондық басылымдарды қашықтықтан
оқытудың спутниктік арнасы арқылы ендірмейінше, кез келген
әлеуметтік-экономикалық саланың алға басуы мүмкін
емес.
Интерактивті, өйткені,
мұғаліммен, сыныптастарыңмен синхронды (чат, скайп) және асинхронды
( пошта, форум) әрекеттесу арқылы оқуға болады. Е-learning-тің
басқа технологиясы – бұл мұғалімнің оқу сайты. Мұғалімнің оқу
сайттарының ресурстары (бейнелекциялар, тест жұмыстар, практикалық
тапсырмалар, форумдағы дискуссиялар, есептер шығару практикумдары,
компаниялардың оқу-жаттығу жұмыстары) оқушыларға ыңғайлы уақытта
керекті тақырыбымен өз бабымен жұмыстануға мүмкіндік береді. Сандық
білім беру контентін электронды оқулықтар, компьютерлік ойындар,
виртуалды жаттығу әдістері, ғылыми - әдістемелік зерттеулер
құрайды.
Оқушы автоматтандырылған
жүйеде өзінің жеке портфолиосын, күнтізбесін, күнделігін жүргізеді.
Ал мұғалім күнтізбелік-тақырыптық жоспары бар электрондық дәптерді,
сынып журналын, хабарландыру қызметін (алда болатын жоспарлы және
жоспардан тыс жиналыстар мен кездесулер туралы оқушылардың
ата-аналарына e-mail немесе sms-хабарламалар, есептелік және т.б.
жіберу) толтыратын болады. Ата-аналар қауымы тәрбие мәселелері
бойынша кеңестер алу, сондай-ақ қашықтықтан баласының сапалы орта
білім алуы мен жетістіктері туралы ақпараттық хабарлама алу
мүмкіндігіне ие болады. Сонымен бірге осы бағдарламаның артықшылығы
– қосымша ақпараттар арқылы мектептің порталын /сайтын/ ашып,
мектептің тарихы, оқушы, мұғалім рейтингісі, құрмет тақтасы, ҰТБ-ға
дайындығы, қашықтықтан оқыту курстары, ата-аналар комитеті, сынып
жетекшілігі, т.б. мәліметтерді автоматты түрде енгізуге
болатындығы.
Қазақстан Республикасы
«Білім туралы» Заңының 8-бабында «Білім беру жүйесінің басты
міндеттерінің бірі – оқытудың жаңа технологияларын енгізу, білім
беруді ақпараттандыру, халықаралық ғаламдық коммуникациялық
желілерге шығу» деп атап көрсеткен. Елбасымыз Н.Ә. Назарбаев
жолдауында айтқандай: «Болашақта өркениетті дамыған елдердің
қатарына ену үшін заман талабына сай білім қажет». Сондықтан,
қазіргі даму кезеңі білім беру жүйесінің алдында оқыту үрдісінің
технологияландыру мәселесін қойып отыр. Оқытудың әртүрлі
технологиялары сарапталып, жаңашыл педагогтардың іс – тәжірибесіне,
мектеп өміріне енуде.
Интернет
ресурстары:
-
http://el.kz/
-
http://e.edu.kz/
-
http://stud.kz/
-
http://adilet.zan.kz/