ҚР ЖАҢАРТЫЛҒАН БІЛІМ МАЗМҰНЫН ЖАҢАРТУ
ЖАҒДАЙЫНДА ТИІМДІ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНУ
Ахметова Гүлназ
Нағашыбаевна
Ақтөбе қаласы Қызылжар орта мектебінің қазақ
тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
Қазақстан Республикасының
«Білім туралы» Заңында «Білім беру жүйесінің басты міндетті -
ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен практика
жетістіктері негізінде жеке адамды қалыптастыруға және кәсіби
шыңдауға бағытталған технологиялардың, жаңа әдіс-тәсілдердің
оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттырудағы маңызы – білім
алу үшін қажетті жағдайлар жасау, оқытудың жаңа технологияларын
енгізу, білім беруді, халықаралық ғаламдық коммуникациялық
желілерге шығу» деп білім беру жүйесін одан әрі дамыту міндеттері
көзделеді. . Бұл міндеттерді шешу үшін мектеп ұжымдарының, әр
мұғалімнің күнделікті ізденісі арқылы барлық өзгерістерге батыл жол
ашарлық жаңа тәжірибеге, жаңа қарым-қатынасқа өту қажеттігі
туындайды. Білім беру үрдісіндегі заманға сай жаңа ұстаз әрқашан
шәкірттеріне бүгінгі алған білімінің ертеңгі күні қажеттілігінен
сездіре алатындай қасиеті бар, мектеп табалдырығын аттаған әрбір
жас өреннің болашақтағы көздеген мақсаттарына қол жеткізуіне бағыт
бере алатын үлкен тұлға. Әрбір мұғалімнің негізгі мақсаты – сабақ
сапасын көтеру, түрін жетілдіру, оқушылардың сабаққа деген
қызығушылығын арттыру, олардың ізденуін, танымын қалыптастыру.
Осыған орай жаңа экономикалық және әлеуметтік-мәдени жағдайларда
Қазақстандық білім беру жүйесінің алдында тұрған білім беру
сапаларын арттыруға, стратегиялық міндеттерді шешуге бағытталған
түбегейлі қайта өзгертулер педагогикалық үрдіске жаңа талаптар
жүктейді. Соңғы жылдары педагогикалық
теорияда және оқу-тәрбие үдерісінде айтарлықтай өзгерістер
болып жатыр. Білім берудегі жаңғырту мен инновациялық үрдістердің
жалғасуына ықпал етудің маңызды факторының бірі мұғалімнің
кәсіби шеберлігі. Солай бола тұра «кәсіби шебер» түсінігіне
пәндік, дидактикалық, әдістемелік, психология-педагогикалық білім
мен дағды ғана емес, педогогтің жеке тұлғалық потенциалы, кәсіби
құндылықтары да жатады. ҚР-ның педагог қызметкерлерінің
біліктілігін арттыруға арналған үш айлық курс бағдарламалары,
білім беру жүйесінде педагогтар алдына жаңа міндеттер қойып,
оларға үн тастады десек те болады. Білім мазмұнын
жаңарту тікелей шығармашылық ізденістегі мұғалімнің кәсіби
шеберлігіне байланысты. «Мұғалім көп әдісті білуге тырысуы керек.
Оны өзіне сүйеніш, қолғабыс нәрсе есебінде қолдануы керек»,-деп
Ахмет Байтұрсынов айтқандай, қазіргі заман талабына сай білім беру
мәселесі сол қоғам мүддесіне сай болуы керек. Өз ісінің шебері ғана
жоғары жетістіктерге жетеді. Қазіргі таңда пәнді жақсы, терең
білетін, күнделікті сабақтағы тақырыпты толық қамтитын, оны оқушыға
жеткізе алатын, әр түрлі деңгейдегі тапсырмаларды білу іскерлігі,
оқытудың дәстүрлі және ғылыми жетілдірілген әдіс-амалдарын,
құралдарын еркін меңгеретін, оқушылардың пәнге қызығушылығын
арттыра отырып дарындылығын дамытудағы іздену-зерттеу бағытындағы
тапсырмалар жүйесін ұсыну өмір
талабы.
Білім беру бағдарламасының
негізгі мақсаты-білім мазмұнының жаңаруымен қатар, критериалды
бағалау жүйесін енгізу және оқытудың әдіс-тәсілдері мен әртүрлі
құралдарын қолданудың тиімділігін арттыруды талап етеді. Оқу
бағдарламаларындағы оқу мақсаттары оқушылардан шынайы проблемаларды
анықтап зерттей білуді талап етеді. Негізінен жаңартылған білім
жүйесі құзыреттілікке және сапаға бағытталған бағдарлама.
Жаңартылған білім берудің маңыздылығы – оқушы тұлғасының үйлесімді
қолайлы білім беру ортасын құра отырып сын тұрғысынан ойлау,
зерттеу жұмыстарын жүргізу, тәжірибе жасау, АҚТ –ны қолдану,
коммуникативті қарым-қатынасқа түсу, жеке, жұппен, топта жұмыс
жасай білу. Жаңа білім беру бағдарламасы сыни тұрғыдан ойлауға,
шығармашылықты қолдана білуді және оны тиімді жүзеге асыру үшін
қажетті тиімді оқыту әдіс-тәсілдерді (бірлескен оқу, модельдеу,
бағалау жүйесі, бағалаудың тиімді стратегиялары) үйретеді.
Жаңартылған білім беру бағдарламасының ерекшелігі спиральді
қағидатпен берілуі. Оған оқу мақсаттарын зерделей отыра
тапсырмаларды. ықшам сабақтарды құрастыру барысында көз жеткіздік.
Бағалау жүйесі де түбегейлі өзгеріске ұшырап, критериялық бағалау
жүйесіне өтті. Критериалды бағалау кезінде оқушылардың үлгерімі
алдын ала белгіленген критерийлердің нақты жиынтығымен
өлшенеді. Оқушылардың пән бойынша үлгерімі екі тәсілмен
бағаланады: қалыптастырушы бағалау және жиынтық бағалау. Бұл
бағалау түрлері баланың жан-жақты ізденуіне ынталандырады.
Критериялық бағалау жүйесі Филиппин, Сингапур, Жапония, Франция,
Финляндия сынды дамыған елдерде пайдаланылады.
Бұл бағалау жүйесінің
артықшылығы, баланың ойлау қабілетін дамытып, ғылыммен айналысуына
ықыласын туғызады. Қалыптастырушы бағалау күнделікті оқыту мен оқу
үдерісінің ажырамас бөлігі болып табылады және тоқсан бойы жүйелі
түрде өткізіледі. Қалыптастырушы бағалау үздіксіз жүргізіле отырып,
оқушылар мен мұғалім арасындағы кері байланысты қамтамасыз етеді
және балл не баға қоймастан оқу үдерісін түзетіп отыруға мүмкіндік
береді. Жиынтық бағалау оқу бағдарламасынның бөлімдерін (ортақ
тақырыптарын және белгілі бір оқу кезеңін (тоқсан, оқу жылы, орта
білім деңгейі) аяқтаған оқушының үлгерімі туралы ақпарат алу
мақсатында балл және баға қою арқылы өткізіледі. Қалыптастырушы
бағалау және жиынтық бағалау барлық пәндер бойынша
қолданылады. Кіріктірілген білім беру бағдарламасында қазақ
тілі пәнінің берілу жайы да өзгеше. Бағдарлама оқушының төрт тілдік
дағдысын: тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым жетілдіруге
бағытталған. Бұл төрт дағды оқу жоспарында «Шиыршық әдісімен»
орналастырылған және бір –бірімен тығыз байланысты. Яғни, жыл
бойына бірнеше рет қайталанып отырады және сынып өскен сайын тілдік
мақсат та күрделене түседі.
Бүгінгі күні барлық елдер
жоғары сапалы білім жүйесімен жұмыс
істеуде. Өйткені қазіргі заманда елдің бәсекеге
қабілеттілігі оның азаматтарының парасаттылығымен анықталады,
сондықтан білім беру жүйесі болашақтың талабына сәйкес дамуы тиіс.
Оқушыларды заманауи әдіс –тәсілдермен оқытып, ой –өрісі кең,
саналы, еркін азамат етіп тәрбиелеу қажеттілігі де осы
себептен туындап отыр. Оның үстіне білім берудің жүйесін
қарқынды дамытқан бұл үрдістің жалпы білім беретін
мектептерге де енгізіле бастауы көңілді
қуантады.
Қорыта айтқанда, жаңа
бағдарламаның мәні, баланың функционалдық сауаттылығын
қалыптастыру. Оқушы өзінің мектеп қабырғасында алған білімін
өмірінде пайдалана білуі керек. Сол үшін де бұл бағдарламаның
негізі «Өмірмен байланыс» ұғымына құрылған. Ұстаздарға үлкен
жауапкершілік міндеттелді. Оқушылардың бойына ХХІ ғасырда өмірдің
барлық салаларында табысты болу үшін, қажетті дағдыларды дарыту
үшін, мұғалімдер тынымсыз еңбектену керек. Жаңартылған оқу
бағдарламасы аясында тек өз пәнін, өз мамандығын шексіз сүйетін,
бала үшін ұстаз ғұмырын құдіретті деп санайтын білімді
мұғалімдер ғана жұмыс істей алады. . Жаңартылған білім – болашақтың
кепілі.
Әдебиеттер
тізімі:
1.«Жаңартылған білім беру мазмұны аясында
критериалды бағалауды жоспарлау және ұйымдастыру»
2017ж
2. Мұғалімдердің біліктілігін арттыру
бағдарламасы (екінші басылым) «Назарбаев Зияткерлік мектептері»
ДББҰ Педагогикалық шеберлік орталығы, 2015
3. Жалпы білім беретін мектеп мұғалімдеріне
арналған критериалды бағалау басшылығы Астана
2016
4. Мұғалімге арналған нұсқаулық (екінші басылым)
«Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ Педагогикалық шеберлік
орталығы, 2015
5.«Қазақ ұстазы» республикалық ғылыми –
педагогикалық журнал № 2 2017, №7 2016
Сұраныс
Аты –жөні
|
Ахметова Гулназ
Нагашыбаевна
|
Жұмыс орны
|
Қызылжар орта мектебі .Қазақ тілі мен әдебиеті
пәні мұғалімі
|
Ғылыми атағы
|
-
|
Баяндама тақырыбы
|
ҚР жаңартылған білім мазмұнын жаңарту
жағдайында тиімді оқыту әдістерін қолдану
|
Секциясы
|
Қазақ тілі мен әдебиеті
|
Қатысу формасы
|
Сырттай
|
Баяндамаға қажетті техникалық
–құралдар
|
-
|
Мекен –жай , телефон
|
Қызылжар ауылы
|
Электрондық пошта
|
Guinaz_79@mail.ru
|