Тәрбие – тал бесіктен
басталады.
Отбасы, балабақша
тәрбиесі.
Адам баласы шыр етіп дүниеге келгеннен бастап,
яғни, қоғамға, өзі-өсетін тіршілік ортасының мүшесі болады. Адам
дүниеге келісімен өзі көріп отырған адамдардың іс-әрекетіне,
қимылына, ас ішуіне, жүріс-тұрысына, сөйлеуіне, ойнауына,
әңгімелесуіне таңдана қарап, өзі де сол көргендерді есту мақсатында
әрекет жасайды. Осыған байланысты «Ұядан не көрсең, ұшқанда соны
ілерсің» - дейді халық. Сондықтан баланың ең әуелгі өсетін ортасы,
отбасы тәрбиесіне өте терең көңіл бөлу керек. Егер отбасында жақсы
тәрбие алған болса, өскенде сол тәрбиенің ізімен баруы сөзсіз.
Отбасындағы барлық адамдардың іс-әрекетіне, бала тәрбиесіне бірінші
әсер ететін орта. Бала сол ортаға қарап өседі. Сол үшін балаға
отбасындағы тәрбиені қоғамдық ортаға байланыстыра отырып берген
адам ұтады.
Тәрбиенің қиындықтары көп, сол қиындықтан
қашпаған ата-ана ғана саналы тәрбие бере алады. Ол үшін баланың не
істеп жүргенін, кіммен ойнайды, қай жерде жүргенін, тапсырманы
қалай орындағаны сияқты жұмыстарын қадағалап, түсіндіріп, жан-жақты
тәрбие беру, оны әрі қарай дамыта білу керек. Отбасындағы өзара
қарым-қатынастың дұрыс болуы, бала тәрбиесінде әке мен шеше рөлінің
өте маңызды екені белгілі.
Тәрбие адам тағдырын шешетін ұлы іс. Ұлы істің
бастау бұлағы, қайнар көзі – отбасы. Отбасындағы тағылым мен үлгі
өнегенін, балабақшадағы тәлім тәрбиенің жүйелі бірізді
жүргізулерінен бастау алатыны баршаға белгілі. Халқымыз: «Балаңа
бес жасқа дейін патшаңдай қара» дегеннің терең мәні дәл осы кезде
іске асатынын меңзесе керек.
Тәрбиенің түп тамыры – ұлтты қадірлеу, ұлттық
әдет-ғұрыпты дамыту, ұлттық дәстүрді жандандыру, ұлтаралық достық
қарым-қатынасты нығайтуға үйрету. Сабақ та, тәрбие де осы бағытта
болса ғана баланы ортаға қарап тәрбиелеген боламыз, сонда ғана оның
адамгершілігі қалыптасады. Адамды құрметтеуге тәрбиелеуіміз
қажет.
Балабақшаға барғанда өз жасындағы балалармен
бірге ойнайды, сөйлеседі. Бұл жерде тіл алғыш, айтқанды істемейтін,
жылауық, сабырлы балалардың ортасына, яғни, аралас ортаға барады.
Балабақшада осылардың әртүрлігіне мән беріп, жалпы ортақ тәрбие –
адамгершілік тәрбиесі беріледі. Ол тәрбиешінің қатысуымен іске
асады.
Қазір мектеп жасына дейінгі балалар бірыңғай
бұрынғыдай тыңдаушы ғана емес, оқырман да. Мектеп жасына дейінгі
балалардың бойында оқу қызметін меңгерту басты бағыты болып
саналады. Ересек адам мектепке дейінгі балаға күшті педагогикалық
әсер етеді, ол өзара әрекет үрдісінде кешенді әдістер мен
тәсілдердің көмегімен танымдық белсенділікті қалыптастыруға,
балалардың психикалық ойлау, қабылдау, ес, зейін, сөйлеуді, өзіне
сенімділікті және ынталықты дамыта отырып, олардың белсенді
танымдық іс-әрекетпен шығармашылыққа бой алуына
көмектеседі.
Халқымыздың даналығында «Баланы жастан» деген сөз
бар. Сондықтан тәрбиенің тал бесіктен басталатынын ескерсек,
ата-бабадан келе жатқан ибалық пен инабаттылықты өзіміз түпкілікті
түсініп, балаларымызға сол тәрбиенің нәрін сіңіре білсек, бұл
қазіргі заманда бала тәрбиесіне қосқан біздің қомақты үлесіміз
болып табылар еді. Еліміз егемендік алып, өз мәртебесі биіктей
түскен шақта ең алғашқы алға қояр міндеттің бірі – бала тәрбиесі –
егеменді еліміздің болашағын жалғастырушы ұрпақ тәрбиелеу. Ал сол
жас ұрпаққа тәрбие беретін бүгінгі тәрбиеші – мамандар тәрбиелеу
мен білім берудің жаңаша жетілдірілген әдіс-тәсілдерін іздестіріп,
күнделікті жұмыс барысында жаңашыл бағыттар қарастырып, оны
өздерінің іс-тәжірбиесінде қолданып отырса, бала тәрбиесі алға
басары сөзсіз.Бұл ойдың тармағы бүгінгі тәрбиешінің кәсіптік
шеберлігінде, шығармашылық дамуына әкеліп
соғады.