Материалдар / бейметалдардың жалпы сипаттамасы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

бейметалдардың жалпы сипаттамасы

Материал туралы қысқаша түсінік
кыска мерзімді жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Қырқүйек 2018
623
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

САБАҚ ЖОСПАРЫ


САБАҚ: Бейметалдардың жалпы сипаттамасы

Мектеп: Жамбыл атындағы №5 мектеп-гимназия

Күні:

Мұғалімнің есімі: Өмірзақова Ұлмекен

СЫНЫП: 9

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

бейметалдардың химиялық элементтердің периодтық жүйедегі орнына түсінік беру, бейметалдар және олардың қосылыстарының генетикалық қатарын анықтау

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • бейметалдардың анықтамасын, табиғи қорларын біледі; қолданылу аясын түсіндіре алады

Оқушылардың басым бөлігі:

  • бейметалдардың периодтық жүйедегі орнына сипаттама бере алады; бейметалдар және олардың қосылыстарының генетикалық қатарын анықтай алады

Кейбір оқушылар:

  • бейметалдардың химиялық қасиеттерін және алынуын сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра алады; химиялық тілде сөйлей алады; С деңгейдегі есептерді шығара алады, өз бетінше есеп құрастыра алады

Тілдік мақсат

Оқушылар:

  • бейметалдардың анықтамасын айта алады, олардың құрылысын, алынуын, қолданылу аясын түсіндіре алады

Негізгі сөздер мен тіркестер:

Бейметалдар, аллотропиялық түрөзгеріс, халькогендер, галогендер, инертті газдар

Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер:




  • Discuss the chart that is created. Which is the most popular fruit choice? How do we know?

  • Has every learner’s choice been recorded? How can we check?

  • Ask learners if they can think of other questions that we might have investigated. If ideas are not forthcoming, ‘lead’ the discussion by suggesting – what else could we have put in the basket? What other things could we try, to see if people have favourites? What other questions could we have asked about our fruit basket?

  • Take ideas and ask – What do you think the result might be? What would the pictogram look like?


Талқылауға арналған тармақтар:

Сіз не себепті элементтердің бұл түрі бейметалдар деп аталатынын түсіндіре аласыз ба?

Бейметалдардың табиғатта кездесуі туралы айтып бере аласыз ба?

Бейметалдардың периодтық жүйедегі орнына сипаттама бере аласыз ба?

Жазылым бойынша ұсыныстар:

Термин сөздерді, негізгі ұғымдарды дәптерге жазып алыңыздар. Берілген тапсырмаларды дәптерлеріңізге орындаңыздар

Алдыңғы оқу

Электролиттік диссоциациялану теориясы

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

1 мин


2 мин


7 мин


1) Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен олардың көңіл-күйлерін сұрау арқылы амандасамын.

2) Оқушыларды үшке дейін санау арқылы үш топқа бөлемін.

3) Үй тапсырмасын сұрау. «Сұрақты тосып ал!» әдісі

Оқушыларға өткен тақырыптан сұрақтар қоямын.

  1. Электролит дегеніміз не?

  2. Бейэлектролит дегеніміз не?

  3. Электролиттік диссоциациялану теориясын кім, қашан ұсынды?

  4. Гидролиз дегеніміз не?

  5. Гидролиздің қандай түрлерін білесіңдер?

  6. ЭДТ бойынша қышқыл дегеніміз не?

  7. ЭДТ бойынша негіз дегеніміз не?

  8. ЭДТ бойынша орта тұздар дегеніміз не?

  9. ЭДТ бойынша қышқыл тұздар дегеніміз не?

  10. ЭДТ бойынша негіздік тұздар дегеніміз не?

  11. Сутектік көрсеткіш дегеніміз не, ол қалай белгіленеді?







Сұрақтар жазылған карточка



Ортасы

2 мин





20 мин








2 мин






6 мин

1) «Ассоциация» әдісі

ОShape4 Shape1 Shape2 Shape3

Бейметалдар

қушылардың зейінін шоғырландыру үшін бейметалдар туралы не білетіндерін жазу керектігін айтамын.


Shape6 Shape5

Shape7

2) Жаңа сабақ. «Мәтінмен жұмыс»

Топ мүшелеріне мәтінді бөліп беріп, оқуға 5 минут, талқылап, бір-біріне түсіндіруге әр топқа 5 минут уақыт беремін.

1 топ. Бейметалдардың периодтық жүйедегі орны.

2 топ. Бейметалдардың электртерістігі және тотықтырғыштық, тотықсыздандырғыштық қасиеттері

3 топ. Бейметалдар және олардың қосылыстары.

3) «Бас бармақ» әдісі

Оқушылардан жаңа тақырыпты қаншалықты түсінгендерін бас бармақ арқылы көрсетулерін сұраймын. Жоғарыл – бәрі түсінікті; ортаға – түсінікті, сұрағым бар; төменге – түсініксіз. Оқушылардың көрсеткендеріне қарай қайта бағыттау сұрақтары арқылы басқалардың ойларымен өз ойларын салыстыруға мүмкіндік беремін.

4) Бекіту. Химиялық диктант:
1. Алюминий гидроксиді екідайлық қасиет көрсетеді. (иә)
2. Бор – металл элемент. (жоқ)
3. Галий – ІV топ элементі (жоқ)
4. Алюминий – күмістей ақ түсті ауыр металл (жоқ)
5. Алюминийді балқымаларынан электролиздеу арқылы алады (иә)
6. Белгілі 109 элементтің 22 бейметалдарға жатады (иә)
7. Сутек органогенді элементтер қатарына жатады (иә)
8. Азоттың (ІІ) валентті оксиді тұз түзетін оксид (жоқ)


Жұмыс дәптері





Оқулық














Интербелсенді тақта, химиялық диктант


Аяқталуы

3 мин




2 мин


1) Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

Оқушылардың бүгінгі сабақтан не түсінгендерін «Жұлдыз» қатарына, ал түсінбей қалған тұстарын, басқа да пікірлерін «Тілек» қатарына жазу керектігін айтамын.

2) Үй тапсырмасы.

Оқулықта берілген тапсырмаларды орындап, жазып келуге тапсырма беремін


«Екі жұлдыз, бір тілек» парағы

Қосымша ақпарат

Саралау –Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы байланыс

  • Жаттығуларды орындау үшін шығармашылық тәсілдерді қолдану (деңгейлік тапсырмалар);

  • сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамыту

  • «Бас бармақ» әдісі;

  • «Сұрақты қайта бағыттау»

  • «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі

  • Топтық жұмыс арқылы әңгімелесу дағдысы қалыптасады

Рефлексия

Сабақ /оқу мақсаттары шынайы ма?

Бүгін оқушылар не білді?

Сыныптағы ахуал қандай болды?

Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма?

Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?


Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.


Қорытынды бағамдау



Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?


1:


2:


Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?


1:


2:


Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылартуралыменің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?











































САБАҚ ЖОСПАРЫ


САБАҚ: Металдардың химиялық қасиеттері, электрохимиялық кернеу қатары

Мектеп: Т.Рысқұлов атындағы №48 орта мектеп

Күні: 12.01

Мұғалімнің есімі: Рисбаева Гулдана

СЫНЫП: 9

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

металдардың электрохимиялық кернеу қатарына түсінік беру, металдардың химиялық қасиеттеріне сипаттама беру

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • металдардың анықтамасын, табиғи қорларын біледі; қолданылу аясын түсіндіре алады

Оқушылардың басым бөлігі:

  • металдардың периодтық жүйедегі орнына сипаттама бере алады; металдардың кернеу қатарына қарай қосылыстармен әрекеттесу қабілеттілігін анықтай алады

Кейбір оқушылар:

  • металдардың химиялық қасиеттерін және алынуын сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра алады; С деңгейдегі есептерді шығара алады

Алдыңғы оқу

§28. Периодтық жүйедегі металдардың орны, атомдарының құрылысна салыстырмалы сипаттама

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

3 мин





















1 мин




4 мин










2 мин


1) «Ой қозғау» әдісі

Оқушыларға бес сұрақтан тұратын тест орындатамын

1. Сульфат иондарын анықтау үшін реактив ретінде ... қолданылады.
А) Na
B) Ва2+ С) Сu2+ D)Al3+ E) Ag
2. Хлорид-ионға реактив болатын зат:
A) Барийдің ерімейтін тұздары.
B) Барийдің еритін тұздары.
C) Индикаторлар.
D) Күмістің еритін тұздары.
E) Магнийдің еритін тұздары.
3. Барлығы аниондар болатын қатар
A) OH
-, PO43-, SO42-, K+
B) K
+, OH-, PO43-, H+
C) H
+, OH-, SO42-, K+
D) Cl
-, OH-, PO43-, SO42-
E) Cl
-, H+, OH- ,SO42-
4. Мыс-катионын анықтау үшін құрамында мына ионы бар реактив қажет:
А) NO
3- B) OH- C) Cl- D) SO42- E) PO43-
5. Фенолфталеинді таңқурай түске өзгертетін қосылыс:
А) NaOH B) NaCl C) NH
4Cl D) CuSO4 E) H3PO4

2) «Анаграмма» әдісі

Жаңа сабақтың тақырыбын ашу үшін сөздегі әріптердің орнын ауыстырамын. «Мтлдрдңеааы хмлқиияы қсттраиееі, лктрхмлқэеоиияы крнееу қтрааы» - «Металдардың химиялық қасиеттері, электрохимиялық кернеу қатары»

3) «Ассоциация» әдісі

ОShape9 Shape8 қушылардың зейінін шоғырландыру үшін металдар туралы не білетіндерін жазу керектігін айтамын.

Shape10

Металдар



Shape12 Shape11

Shape13


Оқушылар жазғандарын қасындағы екінші оқушымен алмасып, бірін-бірі толықтырады.

4) «Сұрақ ортада» әдісі

Оқушылардың не жазғандарын анықтау үшін оларға «Металдар дегеніміз не?» және «Бейметалдар дегеніміз не?» деген сұрақтар қоямын







Сұрақтар жазылған карточка



Ортасы

20 мин









12 мин


1) Жаңа сабақ. «Ойлан, жұптас, талқыла» әдісі

Оқушыларға мәтінді бөліп беріп, оқуға (5 минут) беремін. Жұпта бір-біріне түсіндіруіне 5 минут уақыт беремін. Әр оқушы түсінбеген сұрақтарын ортаға талқылауға салуларына болатындығын ескертемін. Сұрақтарды талқылау үшін 5 минут уақыт берілетінін айтамын. Оқушыларға қойылатын бағыттау сұрақтары арқылы басқалардың ойларымен өз ойларын салыстыруға мүмкіндік беремін. Оқушылар талқылауды аяқтаған соң, тұздар гидролизінің реакция теңдеулерін құрастыру ережесімен таныстырамын (5 минут).

2) Бекіту.

Ең, ең, ең... ойыны. Оқушыларға металдар туралы сұрақтар қойылады

Венн диаграммасы

Металдар Бейметалдар


Жұмыс дәптері





Оқулық














Интербелсенді тақта, химиялық диктант


Аяқталуы


2 мин




1 мин

Оқушылардың зертханалық тәжірибенің орындалу нәтижесіне қарай бағаланатындықтарын айтамын.

1) Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

Оқушылардың бүгінгі сабақтан не түсінгендерін «Жұлдыз» қатарына, ал түсінбей қалған тұстарын, басқа да пікірлерін «Тілек» қатарына жазу керектігін айтамын.

2) Үй тапсырмасы.

§29, 30 оқу. Оқулықта берілген тапсырмаларды орындап, жазып келуге тапсырма беремін. Шығармашылық тапсырма – әр оқушы өтілген тақырып бойынша бес сұрақтан тұратын тапсырма (сөзжұмбақ, тест, деңгейлік есептер, карточка, ребус) құрастырып келу керек екендігін айтамын


«Екі жұлдыз, бір тілек» парағы

Қосымша ақпарат

Саралау –Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы байланыс

  • Жаттығуларды орындау үшін шығармашылық тәсілдерді қолдану (деңгейлік тапсырмалар);

  • сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамыту

  • «Бас бармақ» әдісі;

  • «Сұрақты қайта бағыттау»

  • «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі

  • Топтық жұмыс арқылы әңгімелесу дағдысы қалыптасады



















САБАҚ ЖОСПАРЫ


САБАҚ: Кальций

Мектеп: Т.Рысқұлов атындағы №48 орта мектеп

Күні: 16.01

Мұғалімнің есімі: Рисбаева Гулдана

СЫНЫП: 9

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

кальцийдің атом құрылысына, табиғатта кездесуіне, физикалық және химиялық қасиеттеріне, алынуына, қолданылуына сипаттама беру

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • кальцийдің табиғи қорларын біледі; қолданылу аясын түсіндіре алады

Оқушылардың басым бөлігі:

  • кальцийдің периодтық жүйедегі орнына және физикалық қасиеттеріне сипаттама бере алады

Кейбір оқушылар:

  • кальцийдің химиялық қасиеттерін және алынуын сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра алады; С деңгейдегі есептерді шығара алады

Алдыңғы оқу

§29,30. Металдардың химиялық қасиеттері, электрохимиялық кернеу қатары

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

10 мин
















3 мин










2 мин


1) «Сұрақты тосып ал» әдісі

Оқушыларға өтілген тақырып бойынша сұрақтар қоямын

  1. Периодтық кестеде металдарды қалай бөледі? І-ІІІ период металдарына салыстырмалы сипаттама беріңдер

  2. Металл иондарының заряды қандай?

  3. Металдардың құрылысының қандай ерекшеліктері металдық байланыс түзуге әсер етеді?

  4. Металдық кристалдық тор қалай түзіледі?

  5. Металдардың маңызды физикалық қасиеттерін атаңдар

  6. Металдардың электр және жылу өткізгіштігін сипаттаңдар

  7. Металға тән жылтырлықтың болу себебі неде?

  8. Металдар тұрмыста қайда қолданылады?

  9. Металдардың құймаларын қандай мақсатта дайындайды? Құймаларды қалай алады?

  10. Ұшақ жасауға неге таза алюминий қолданылмайды? Алюминийдің қандай құймаларын білесіңдер?

2) «Ассоциация» әдісі

ОShape15 Shape14 қушылардың зейінін шоғырландыру үшін металдар туралы не білетіндерін жазу керектігін айтамын.

Shape16

Кальций



Shape18 Shape17

Shape19


Оқушылар жазғандарын қасындағы екінші оқушымен алмасып, бірін-бірі толықтырады.

4) «Сұрақ ортада» әдісі

Оқушылардың не жазғандарын анықтау үшін оларға «Кальций туралы қандай мәлімет білесіңдер?» және «Кальций қайда қолданылады?» деген сұрақтар қоямын


















Жұмыс дәптері


Ортасы

20 мин








7 мин


1) Жаңа сабақ. «Ойлан, жұптас, талқыла» әдісі

Оқушыларға мәтінді бөліп беріп, оқуға (5 минут) беремін. Жұпта бір-біріне түсіндіруіне 5 минут уақыт беремін. Әр оқушы түсінбеген сұрақтарын ортаға талқылауға салуларына болатындығын ескертемін. Сұрақтарды талқылау үшін 5 минут уақыт берілетінін айтамын. Оқушыларға қойылатын бағыттау сұрақтары арқылы басқалардың ойларымен өз ойларын салыстыруға мүмкіндік беремін. Оқушылар талқылауды аяқтаған соң, кальцийдің химиялық реакция теңдеулерін құрастыру ережесімен таныстырамын (5 минут).

2) Бекіту.

Оқулықта берілген тапсырмаларды орындау:

  1. Тұз қышқылы бар стаканға массасы 1,5г күміс пен никельдің құймасы салынды. 0,2л сутек бөлінген соң құйманың қалған бөлігі бөлініп алынды. Құйманың қандай бөлігі қалды, оның массасы қанша?

  2. 3 моль мыс (ІІ) хлориді бар ерітіндіден қанша грамм мыс бөліп алуға болады?

  3. 20% қоспасы бар 7 г техникалық кальций 100г суда ерітілді. Алынған ерітіндідегі кальций гидроксидінің массалық үлесін анықтаңдар

  4. Мына минералдардың құрамындағы химиялық элементтердің массалық үлестерін есептеңдер: әктас, пирит, куприт


Оқулық









Жұмыс дәптері






Аяқталуы


2 мин




1 мин

Оқушылардың зертханалық тәжірибенің орындалу нәтижесіне қарай бағаланатындықтарын айтамын.

1) Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

Оқушылардың бүгінгі сабақтан не түсінгендерін «Жұлдыз» қатарына, ал түсінбей қалған тұстарын, басқа да пікірлерін «Тілек» қатарына жазу керектігін айтамын.

2) Үй тапсырмасы.

§32 оқу. Оқулықта берілген тапсырмаларды орындап, жазып келуге тапсырма беремін. Шығармашылық тапсырма – әр оқушы өтілген тақырып бойынша бес сұрақтан тұратын тапсырма (сөзжұмбақ, тест, деңгейлік есептер, карточка, ребус) құрастырып келу керек екендігін айтамын


«Екі жұлдыз, бір тілек» парағы

Қосымша ақпарат

Саралау –Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы байланыс

  • Жаттығуларды орындау үшін шығармашылық тәсілдерді қолдану (деңгейлік тапсырмалар);

  • сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамыту

  • «Сұрақты қайта бағыттау»

  • «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі

  • Жұптық жұмыс арқылы әңгімелесу дағдысы қалыптасады





































САБАҚ ЖОСПАРЫ


САБАҚ: Кальцийдің қосылыстары

Мектеп: Т.Рысқұлов атындағы №48 орта мектеп

Күні: 19.01

Мұғалімнің есімі: Рисбаева Гулдана

СЫНЫП: 9

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

кальцийдің маңызды қосылыстарына, олардың табиғаттағы айналымына сипаттама беру

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • кальцийдің маңызды қосылыстарын біледі; қолданылу аясын түсіндіре алады

Оқушылардың басым бөлігі:

  • кальций қосылыстарының табиғаттағы айналымына сипаттама бере алады

Кейбір оқушылар:

  • кальций қосылыстарының химиялық қасиеттерін және алынуын сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра алады; С деңгейдегі есептерді шығара алады

Алдыңғы оқу

§32. Кальций

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

10 мин
















3 мин










2 мин


1) «Сұрақты тосып ал» әдісі

Оқушыларға өтілген тақырып бойынша сұрақтар қоямын

1.Кальцидің және оның қосылыстарының негіздік қасиет көрсеттеінін дәлелдеңдер:

Ca → CaO → Ca(OH)2 → CaCl2

Тізбекті жүзеге асыруға болатын реакция теңдеулерін жазыңдар.

2.Магний мен кальций қосылыстарының табиғатта таралуы.

3. Mg мен Ca қосылыстарының қолданылуы.

4.Сілтілікжер металдарының табиғатта кездесуі.

5.Неліктен барлық сілтілік металдар күшті тотықсыздандырғыш болады?

6.Натрий атомының құрылысын сызып, оның тотығу дәрежесін көрсетіңдер.

7.Берілген сызбанұсқаға сәйкес реакия теңдеулерін жазыңдар:

Na→NaOH→Na2SO4→Na2O→Na3PO4

8.Массасы 2,3 г натрийді 100г суда еріткенде алынған натрий сілтісінің массалық үлесін (%) есептеңдер.

9.Тірі организм үшін натрий мен калий иондарының маңызы қандай?

10.Күйдіргіш натр қайда қолданылады?


2) «Ассоциация» әдісі

ОShape21 Shape20 қушылардың зейінін шоғырландыру үшін металдар туралы не білетіндерін жазу керектігін айтамын.

Shape22

Кальций қосылыстары




Shape23 Shape24

Shape25

Оқушылар жазғандарын қасындағы екінші оқушымен алмасып, бірін-бірі толықтырады.

4) «Сұрақ ортада» әдісі

Оқушылардың не жазғандарын анықтау үшін оларға «Кальций туралы қандай мәлімет білесіңдер?» және «Кальций қайда қолданылады?» деген сұрақтар қоямын


















Жұмыс дәптері


Ортасы

20 мин




















7 мин


1) Жаңа сабақ. «Ойлан, жұптас, талқыла» әдісі

Оқушыларға мәтінді бөліп беріп, оқуға (5 минут) беремін. Жұпта бір-біріне түсіндіруіне 5 минут уақыт беремін. Әр оқушы түсінбеген сұрақтарын ортаға талқылауға салуларына болатындығын ескертемін. Сұрақтарды талқылау үшін 5 минут уақыт берілетінін айтамын. Оқушыларға қойылатын бағыттау сұрақтары арқылы басқалардың ойларымен өз ойларын салыстыруға мүмкіндік беремін. Оқушылар талқылауды аяқтаған соң, кальцийдің химиялық реакция теңдеулерін құрастыру ережесімен таныстырамын (5 минут).

Кальцидің қолданылуын айта келіп, қосылыстарының ішінде кальций оксиді СаО мен кальций гидроксидіне Са(ОН)2 ерекше тоқталу керек. Техникада СаО сөндірілмеген әк, Са(ОН)2 әк сүті деп аталады. Әк сүтін әктеуге жәнеқұммен қосып кірпіш қалағанда және сылағанда байланыстырушы зат ретінде жұмсайды. Бұл қоспа біртіндеп «ұстасып» қатая бастайды.

Реакция теңдеуі: Са(ОН)2 + СО2 = CaCO3 + H2O

Кальций тұздарының құрылыстағы мәні зор. Олардың сумен химиялық байланысып, кристалгидраттар түзетін қабілеті бар. Мысалы, табиғи гипс CaSO4 * 2H2O, алебастр (CaSO4)2 * H2O. Алебастр ұнтағын суға араластырса, тез қатаятын қоймалжың масса түзіледі. Қатаюы суды қосып алғанда жүреді: (CaSO4)2*H2O + 3H2O = 2(CaSO4*2H2O)


2) Бекіту.

кальций оксиді кальций гидроксиді

Shape28 Shape29 Shape26 Shape27 + Н2О→ + HCl→


CShape33 Shape32 Shape30 Shape31 aO + H24→ Ca(OH)2 + 2


Shape35 Shape34 + SO2 + H23


Оқулық



















Жұмыс дәптері






Аяқталуы


2 мин




1 мин

Оқушылардың зертханалық тәжірибенің орындалу нәтижесіне қарай бағаланатындықтарын айтамын.

1) Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

Оқушылардың бүгінгі сабақтан не түсінгендерін «Жұлдыз» қатарына, ал түсінбей қалған тұстарын, басқа да пікірлерін «Тілек» қатарына жазу керектігін айтамын.

2) Үй тапсырмасы.

§33 оқу. Оқулықта берілген тапсырмаларды орындап, жазып келуге тапсырма беремін. Шығармашылық тапсырма – әр оқушы өтілген тақырып бойынша бес сұрақтан тұратын тапсырма (сөзжұмбақ, тест, деңгейлік есептер, карточка, ребус) құрастырып келу керек екендігін айтамын


«Екі жұлдыз, бір тілек» парағы

Қосымша ақпарат

Саралау –Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы байланыс

  • Жаттығуларды орындау үшін шығармашылық тәсілдерді қолдану (деңгейлік тапсырмалар);

  • сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамыту

  • «Сұрақты қайта бағыттау»

  • «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі

  • Жұптық жұмыс арқылы әңгімелесу дағдысы қалыптасады





























САБАҚ ЖОСПАРЫ


САБАҚ: Алюминий

5 зертханалық тәжірибе

Мектеп: Т.Рысқұлов атындағы №48 орта мектеп

Күні: 26.01

Мұғалімнің есімі: Рисбаева Гулдана

СЫНЫП: 9

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

алюминийдің атом құрылысына, табиғатта кездесуіне, физикалық қасиеттеріне, химиялық қасиеттеріне, алынуына және қолданылуына сипаттама беру

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • алюминийдің табиғи қорларын біледі; қолданылу аясын түсіндіре алады

Оқушылардың басым бөлігі:

  • алюминийдің периодтық жүйедегі орнына сипаттама бере алады

Кейбір оқушылар:

  • алюминийдің химиялық қасиеттерін және алынуын сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра алады

Тілдік мақсат

Оқушылар:

  • алюминийдің құрылысын, алынуын, қолданылу аясын түсіндіре алады

Негізгі сөздер мен тіркестер:

Алюмосиликаттар, корунд, боксит, алюминотермия

Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер:




  • Discuss the chart that is created. Which is the most popular fruit choice? How do we know?

  • Has every learner’s choice been recorded? How can we check?

  • Ask learners if they can think of other questions that we might have investigated. If ideas are not forthcoming, ‘lead’ the discussion by suggesting – what else could we have put in the basket? What other things could we try, to see if people have favourites? What other questions could we have asked about our fruit basket?

  • Take ideas and ask – What do you think the result might be? What would the pictogram look like?


Талқылауға арналған тармақтар:

Қасиеттеріне байланысты алюминий қайда қолданылады?

Периодтық жүйедегі орнына сай алюминийге сипаттама беріңдер

Алюминийдің құймалары туралы не білесіңдер?

Жазылым бойынша ұсыныстар:

Термин сөздерді, негізгі ұғымдарды дәптерге жазып алыңыздар. Берілген тапсырмаларды дәптерлеріңізге орындаңыздар

Алдыңғы оқу

Судың кермектігі

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

1 мин


2 мин


5 мин


1) Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен олардың көңіл-күйлерін сұрау арқылы амандасамын.

2) Оқушыларды үшке дейін санау арқылы үш топқа бөлемін.

3) Үй тапсырмасын сұрау. «Ой қозғау» әдісі

Оқушыларға өткен тақырыптан сұрақтар қоямын.







Сұрақтар жазылған карточка



Ортасы








2 мин






15 мин







15 мин

Хат оқу.

Кімге: 9 «___» сыныбына

«2030-дың біз барысымыз,

Жетістікке бастайды әр ісіміз.

Өркениетті елімізді көркейтетін

Химияны оқу парызымыз.»

Кімнен: Менделеев үйі,3 подъезд, 3 қабат, 13 пәтерінің тұрғыны.

Бұл қай элемент екен? Периодтық жүйеден қарап көрейік.

1) «Ассоциация» әдісі

ОShape39 Shape36 Shape37 Shape38

Алюминий

қушылардың зейінін шоғырландыру үшін бейметалдар туралы не білетіндерін жазу керектігін айтамын.


Shape41 Shape40

Shape42

2) Жаңа сабақ. «Мәтінмен жұмыс»

Топ мүшелеріне мәтінді бөліп беріп, оқуға 5 минут, талқылап, бір-біріне түсіндіруге әр топқа 5 минут уақыт беремін.

1 топ: Алюминийдің табиғатта кездесуі, физикалық қасиеттері

2 топ: Алюминийдің химиялық қасиеттері

3 топ: Алюминийдің алынуы мен қолданылуы

3) Бекіту.

5 Зертханалық тәжірибені орындау


Жұмыс дәптері





Оқулық













Зертханалық құрал-жабдықтар


Аяқталуы

3 мин




2 мин


1) Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

Оқушылардың бүгінгі сабақтан не түсінгендерін «Жұлдыз» қатарына, ал түсінбей қалған тұстарын, басқа да пікірлерін «Тілек» қатарына жазу керектігін айтамын.

2) Үй тапсырмасы.

Оқулықта берілген тапсырмаларды орындап, жазып келуге тапсырма беремін


«Екі жұлдыз, бір тілек» парағы

Қосымша ақпарат

Саралау –Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы байланыс

  • Жаттығуларды орындау үшін шығармашылық тәсілдерді қолдану (деңгейлік тапсырмалар);

  • сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамыту

  • «Сұрақты қайта бағыттау»

  • «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі

  • Топтық жұмыс арқылы әңгімелесу дағдысы қалыптасады

































САБАҚ: Судың кермектігі және оны жою жолдары

Мектеп: Т.Рысқұлов атындағы №48 орта мектеп

Күні:

Мұғалімнің есімі: Рисбаева Гулдана

СЫНЫП: 9

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

Судың кермектігіне және оны жою жолдарына сипаттама беру

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • Судың кермектігі ұғымының анықтамасын біледі

Оқушылардың басым бөлігі:

  • Судың кермектігінің жіктелуін біледі

Кейбір оқушылар:

  • Судың кермектігін жоюға болатын реакция теңдеулерін құрастыра алады; С деңгейдегі есептерді шығара алады

Алдыңғы оқу

Кальцийдің қосылыстары

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

10 мин













1) «Ой қозғау» әдісі

Оқушыларға өтілген тақырып бойынша тест орындатамын

  1. Кальцийдің электрондық формуласы

A) 1s22s22p63s23p64s1 B) 1s22s22p63s2 C) 1s22s22p63s23p64s2

  1. ІІ топ негізгі топшасының жоғары оксидінің формуласы

A) R2O B) RO C) RO2

  1. Сөндірілген әктің формуласы

A) Ca(OH)2 B) CaC2 C) CaO

  1. Кальцийдің сумен әрекеттесу реакциясының өнімдері

A) CaO + H2O B) Ca(OH)2 + H2O C) Ca(OH)2 + H2

  1. Сөндірілмеген әктің сумен әрекеттесу реакциясының типі

  1. айырылу B) қосылу C) алмасу

2) «Сәйкестендіру» тесті




Интербелсенді тақта

Ортасы

18 мин









10 мин

1) Жаңа сабақ. «Ойлан, талқыла» әдісі

Оқушылар оқулықтан төмендегі тапсырмаларға жауап іздейді .

І топ: Кермек су қалай пайда болады, оның зияндылығы

ІІ топ: Судың кермектігінің түрлері, оны жою жолдары

ІІІ топ: Уақытша, тұрақты кермектіктің құрамында қандай тұздар болады, оларды жұмсарту

Топтарға бір-біріне түсіндіруіне 5 минут уақыт беремін. Оқушылар талқылауды аяқтаған соң, кермектікті жою жолдарының химиялық реакция теңдеулерін құрастыру ережесімен таныстырамын (5 минут).


2) Бекіту.

Деңгейлік есептер шығару


Оқулық












Жұмыс дәптері






Аяқталуы


2 мин





Оқушылардың зертханалық тәжірибенің орындалу нәтижесіне қарай бағаланатындықтарын айтамын.

1) Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

Оқушылардың бүгінгі сабақтан не түсінгендерін «Жұлдыз» қатарына, ал түсінбей қалған тұстарын, басқа да пікірлерін «Тілек» қатарына жазу керектігін айтамын.

2) Үй тапсырмасы.

§34 оқу. Оқулықта берілген тапсырмаларды орындап, жазып келуге тапсырма беремін. Шығармашылық тапсырма – әр оқушы өтілген тақырып бойынша бес сұрақтан тұратын тапсырма (сөзжұмбақ, тест, деңгейлік есептер, карточка, ребус) құрастырып келу керек екендігін айтамын


«Екі жұлдыз, бір тілек» парағы

Қосымша ақпарат

Саралау

Бағалау

Құндылықтардағы байланыс

  • Жаттығуларды орындау үшін шығармашылық тәсілдерді қолдану (деңгейлік тапсырмалар);

  • сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамыту

  • Деңгейлік тапсырмалар

  • «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі

  • Топтық жұмыс арқылы әңгімелесу дағдысы қалыптасады









































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!