ҚАШЫҚТАН ОҚЫТУ КЕЗІНДЕГІ САБАҚ ЖОСПАРЫ
М.Мәметова атындағы ЖОББМ
|
Мұғалімнің аты-жөні: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пән/Сынып: |
Химия, 8 сынып |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Қай аптаның нешінші сабағы |
4- тоқсан 9-сабақ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тарау немесе бөлім атауы: |
11 -тарау. 8.4А Бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары. Генетикалық байланыс |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Бейорганикалық қосылыстардың жеке кластары арасындағы генетикалық байланыс |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу мақсаты: |
8.3.4.12-бейорганикалық қосылыстардың негізгі кластары арасындағы генетикалық байланысты зерттеу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критериі: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Саралап оқыту тапсырмалары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ұжымдық жұмыс Жаңа тақырыптың түсіндірілуі Сабақ мақсаты мен бағалау критерийлерін таныстыру; Бейнероликті қолдана отырып, бекіту тапсырмаларын орындату. |
Бірлескен жұмыс (1,2 тапсырма) Тапсырманы ұсыну және дұрыс жауапты ұсыну арқылы үйрету; Бекітуге арналғантапсырмаларды орындату; тапсырмалардың жауаптарын жазу. |
Жеке жұмыс Тапсырманы ұсыну, оқушылар өз бетімен орындауы |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Уақыты |
Кезеңдері |
Тапсырма |
Тапсырманың мақсаты |
Мұғалімнің бақылауы мен зерттеуі не? |
Бағалау |
Ресурс тар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1 минут |
Ұйымдастыру |
Сәлеметсіздерме! Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: Бейорганикалық қосылыстардың жеке кластары арасындағы генетикалық байланыс Бүгінгі сабақта меңгеретіндеріңіз:
Тірек ұғымдар:
|
|
|
|
Презентация Слайд 1 Слайд 2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
8 минут |
Жаңа сабақ |
Металдар мен бейметалдардың генетикалық қатарлары
Негіздік оксид → Жай заттар Металл Негіз Тұз
ТҰЗ
Бейметалл Қышқылдық оксид Тұз Қышқыл
1.Металдардың генетикалық қатарын қарастырайық
1) 2Cu + О2 = 2CuO t0 2) Cu(OH)2 = CuO + H2O t0 3) Cu(OH)2 СO3 = CuO + CO2↑ + H2O t0 4)
CuСO3
= CuO +
CO2↑
1) C + О2 → CO2↑ t0 2) H2СО3 → H2O + CO2↑ t0 3) Са(HСО3) 2 → СаСО3↓ + H2O + CO2↑ t0 4) СаСО3 → СаО + СО2 ↑ Генетикалық байланыс арқылы тұздардың алынуы: 1.Кейбір металдар мен бейметалдар өзара әрекеттесіп (синтез әдісі) тұз түзеді: Fe + S = FeS СаО + СО2= СаСО3 3. Қышқыл мен негіздік оксидтің әрекеттесуінен де тұз түзіледі. MgO + H2SО4= MgSО4+ H2O 4. Негізбен қышқылдық оксидтердің әрекеттесуі де тұз тудырады. 3Са(ОН)2+ Р2О5= Са3(РО4)2+ ЗН2О 5. Қышқылдар мен негіздер әрекеттесуі арқылы да тұз алуға болады: NaOH + HNО3=NaNО3+Н2О 6. Тұз бен қышқылдың әрекеттесуі жаңа тұз бен жаңа қышқыл береді, тұз тұнбаға түседі: Са3(РО4)2+ 3H2SО4= 3CaSО4↓+ 2Н3РО4 7. Тұз бен негіздің әрекеттесуі жаңа тұз бен жаңа негіз береді, олардың біреуі тұнбаға түсуі керек. ҒеСl3+ 3NaOH = Ғе(ОН)3↓ + 3NaCl 8. Металл мен басқа тұз әрекеттескенде де жаңа тұз бен металл түзіледі: Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu 9. Тұз бен тұз әрекеттескенде жаңа екі тұз түзіледі, олардың біреуі тұнбаға түседі. 3ВаСl2+ 2Na3PO4= Ва3(РO4)2↓+ 6NaCl 10. Металмен қышқыл әрекеттескенде тұз бен сутегі түзіледі. Mg + 2HCl = MgCl2 + Н2↑ 1-мысал. Мына өзгерістерді жүзеге асыру үшін қажетті реакция теңдеулерін жазыңдар. O2 H2O NaOH Р Қажетті реакция теңдеулер:
3.
Н Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз ҚАШЫҚТАН ОҚЫТУ КЕЗІНДЕГІ
САБАҚ ЖОСПАРЫ М.Мәметова атындағы
ЖОББМ Мұғалімнің
аты-жөні: Пән/Сынып: Химия, 8
сынып Қай аптаның нешінші
сабағы 4-
тоқсан 9-сабақ Тарау немесе бөлім
атауы: 11 -тарау.
8.4А
Бейорганикалық қосылыстардың
негізгі кластары. Генетикалық
байланыс Сабақтың
тақырыбы: Бейорганикалық қосылыстардың
жеке кластары арасындағы генетикалық
байланыс Оқу
мақсаты: 8.3.4.12-бейорганикалық
қосылыстардың негізгі кластары арасындағы генетикалық
байланысты зерттеу Бағалау
критериі: Оксидтердің, қышқылдардың және
негіздердің жіктелуін, қасиеттерін анықтайды, реакция теңдеулерін
жазады Бейорганикалық қосылыстардың
негізгі кластары арасындағы генетикалық байланысты
анықтайды Саралап оқыту
тапсырмалары Ұжымдық
жұмыс Жаңа тақырыптың
түсіндірілуі Сабақ мақсаты мен бағалау
критерийлерін таныстыру; Бейнероликті қолдана отырып,
бекіту тапсырмаларын орындату. Бірлескен жұмыс (1,2
тапсырма) Тапсырманы ұсыну және дұрыс
жауапты ұсыну арқылы үйрету; Бекітуге арналғантапсырмаларды
орындату; тапсырмалардың жауаптарын
жазу. Жеке
жұмыс Тапсырманы ұсыну, оқушылар өз
бетімен орындауы Уақыты Кезеңдері Тапсырма Тапсырманың
мақсаты Мұғалімнің
бақылауы мен зерттеуі не? Бағалау Ресурс тар 1
минут Ұйымдастыру Сәлеметсіздерме! Бүгінгі сабағымыздың
тақырыбы: Бейорганикалық қосылыстардың
жеке кластары арасындағы генетикалық
байланыс Бүгінгі сабақта
меңгеретіндеріңіз: Оксидтердің, қышқылдардың және
негіздердің жіктелуін, қасиеттерін анықтау, реакция теңдеулерін
жазу. Бейорганикалық қосылыстардың
негізгі кластары арасындағы генетикалық байланысты
анықтау.
Тірек
ұғымдар: Генетикалық
байланыс Генезис Металдар Бейметалдар Презентация
Слайд 1 Слайд
2 8
минут Жаңа
сабақ
Металдар мен
бейметалдардың генетикалық
қатарлары
Негіздік оксид
→
Жай заттар
Металл
Негіз
Тұз
ТҰЗ
Бейметалл
Қышқылдық оксид
Тұз
Қышқыл
1.Металдардың
генетикалық қатарын
қарастырайық
1) 2Cu +
О2
=
2CuO t0 2)
Cu(OH)2
= CuO +
H2O t0 3)
Cu(OH)2
СO3
= CuO +
CO2↑
+
H2O t0 4)
CuСO3
= CuO +
CO2↑
1) C
+
О2
→
CO2↑ t0 2)
H2СО3
→
H2O +
CO2↑ t0 3)
Са(HСО3)
2
→
СаСО3↓
+
H2O +
CO2↑ t0 4)
СаСО3
→
СаО +
СО2
↑ Генетикалық байланыс
арқылы тұздардың алынуы: 1.Кейбір металдар мен бейметалдар өзара әрекеттесіп (синтез әдісі)
тұз түзеді: Fe + S = FeS СаО +
СО2=
СаСО3 3. Қышқыл мен
негіздік оксидтің әрекеттесуінен де тұз
түзіледі. MgO +
H2SО4=
MgSО4+
H2O 4. Негізбен қышқылдық
оксидтердің әрекеттесуі де тұз тудырады. 3Са(ОН)2+
Р2О5=
Са3(РО4)2+
ЗН2О 5. Қышқылдар мен негіздер әрекеттесуі
арқылы да тұз алуға болады: NaOH
+ HNО3=NaNО3+Н2О 6. Тұз бен қышқылдың
әрекеттесуі жаңа тұз бен жаңа қышқыл береді, тұз тұнбаға
түседі: Са3(РО4)2+
3H2SО4=
3CaSО4↓+
2Н3РО4 7. Тұз бен
негіздің әрекеттесуі жаңа тұз бен жаңа негіз береді,
олардың біреуі тұнбаға түсуі
керек. ҒеСl3+ 3NaOH =
Ғе(ОН)3↓ +
3NaCl 8. Металл мен басқа тұз
әрекеттескенде де жаңа тұз бен металл
түзіледі: Fe +
CuSO4
=
FeSO4
+ Cu 9. Тұз бен тұз әрекеттескенде
жаңа екі тұз түзіледі, олардың
біреуі тұнбаға түседі. 3ВаСl2+
2Na3PO4=
Ва3(РO4)2↓+
6NaCl 10. Металмен
қышқыл әрекеттескенде тұз
бен сутегі түзіледі. Mg + 2HCl =
MgCl2 +
Н2↑ 1-мысал. Мына өзгерістерді
жүзеге асыру үшін қажетті реакция теңдеулерін
жазыңдар. O2 H2O NaOH Р Қажетті реакция
теңдеулер: 4Р +
5O2 →
2Р2О5 Р2О5
+
3H2O
→
2Н3РО4 3.
Н | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||













