Тақырыбы: Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздікті
шешу.
Мақсаты: Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздікті шешу жолдарын
түсіндіру, теңсіздік деген не екенін әр түрлі есептер шығару
барысында ұғындыру . Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамытып, шапшаңдыққа,
өз бетімен жұмыс істеуге дағдыландыру
Түрі: Жаңа сабақ
Сабаққа қажетті
көрнекіліктер: тест тапсырмалары, карточкалар
Оқыту
әдісі: Әртүрлі
тапсырмалар: сұрақ - жауап, есептер шығару, тест тапсырмасы,
деңгейлеп оқыту технологиясын қолдану
Сабақтың
барысы:
-
Ұйымдастыру
кезеңі
-
Үй тапсырмасын
тексеру
-
Жаңа тақырыпты
түсіндіру
-
Жаттығулар
топтпмасы: а) ауызша жаттығулар
б) жазбаша жаттығулар
с) оқулықпен жұмыс
-
Бекіту
бөлімі
-
Үй
тапсырмасы.
-
Бағалау
-
Ұйымдастыру
кезеңі
-
Үй тапсырмасын
тексеру; «Ұшқыр ойдан ....(ұтымды жауап)» ауызша жаттығулар
(карточкалар)
-
Жаңа
сабақ
– бір айнымалысы бар сызықтық
теңсіздікдер. Мұндағы
а, в – қандай да бір
сан. Х – айнымалы (белгісіз). Бір айнымалысы
теңсіздіктің шешімі
деп, айнымалының теңсіздікті тура санды
теңсіздікке айналдыратын мәнін айтады .
Теңсіздікті шешу
дегеніміз – оның барлық шешімдер жиынын табу немесе шешімдерінің
болмайтындығын дәлелдеу. Шешімдері бірдей
теңсізідктер мәндес теңсіздіктер деп аталады. Шешімдері болмайтын теңсіздіктер де мәндес
теңсіздіктер болып есептеледі.
Теңсіздіктер мәндес теңсіздіктерге түрленеді,
егер:
-
Теңсіздік құрамындағы қосылғыш теңсіздіктің бір жақ
бөлігінен екінші жақ бөлігіне қарама –қарсы таңбамен
көшірілсе;
-
Теңсіздіктің екі жақ бөлігі де оң санға көбейтілсе немесе
бөлінсе;
-
Теңсіздіктің екі жақ бөлігін де бір ғана теріс санға
көбейтіп немесе бөліп, сонымен
бірге теңсіздік белгісі қарама –қарсы теңсіздік белгісіне
өзгертілсе.
Бір айнымалысы бар
сызықтық теңсіздікті шешу үшін:
-
Теңсіздіктің бір жақ
бөлігін немесе екінші жақ бөлігін де теңбе –тең түрлендіріп,
ықшамдау керек;
-
Теңсіздіктегі
белгісізі бар мүшелерді бір жақ бөлігіне, бос мүшелерді
теңсіздіктің екінші жақ бөлігіне жинақтау
керек;
-
Теңсіздіктегі ұқсас
бірмүшелерді біріктіру керек;
-
Теңсіздіктің екі жақ
бөлігін де белгісіздің коэффициентіне (егер ол нөлге тең болмаса)
бөлу керек;
-
Теңсіздіктің шешімін
тауып, қажет болса, оны сан аралықтарында белгілеу
керек.
Бір айнымалысы бар
сызықтық теңсіздікті шешу үшін, ах > в
теңсіздігіндегі:
1) егер , а > 0
болса, онда ах > в теңсіздігінен . Демек, берілген
теңсіздіктердің шешімдер жиынтығы: ;
) аралығы
болады.
Мысалы:
4х – 12 +
5х 3х
4х + 3х +
5х 12
6х 12
х 12 :6
х 2
Ж
ауабы: [2 ;
)
.
2
2) егер а < 0, болса, онда ах > в
теңсіздігінен . Демек, берілген
теңсіздіктердің шешімдер жиынтығы: ;) аралығы
болады.
мысал: теңсіздігінің екі жағын да 6 –
ға көбейтеміз:
3х – 10х >
42
х < - 6 немесе (- : -
6)
-
6
3) егер
а=0 және
в>0, 0х>в теңсіздігінің шешімі болмайды. Себебі
0 кез келген оң саннан үлкен емес.
4) егер а=0 және в <
0 болса,
0х>в теңсіздігі х тің кез келген мәнінде тура теңсіздік болады.
Себебі нөл саны кез келген теріс саннан үлкен. Сондықтан мұндай
теңсіздікте сансыз көп шешімі болады.
мысал: 6х + 17 > 2 (3х + 4)
6х + 17 > 6х +
8
6х – 6х > 8 –
17
0х > -
9
Жауабы: кез келген
сан.
-
Жаттығуларға
шолу: «Бақыттың
кілті....(еңбекте)»
А ) «Білімді ....(мыңды жығар)» (ауызша логикалық
есеп).
Сыныпта 35 оқушы бар. Қыздары ұлдардан үшке артық . Сыныпта
қанша қыздар мен ұлдар бар?
Б) «Еңбек етсең ерінбей....(тояды қарның
тіленбей)»
«Қасқыр мен қоян» ойыны тақтамен жазбаша
жұмыс
С) «Кітап −....(білім бұлағы)» № 1009 1) -1,5, 2)
1:2:3:
1010 ( х≥ -6: у≥3,2: х≥-3)
1011 (1~3) 1-
х ≤ 8: 2- у>1 3- х>-8
1015,
(х<8) : 1016,(7) : 1017 (х<60)
-
«Көп ойланып, аз
сөйле»: ашық тест
-
Бір айнымалысы бар
сызықтық теңсіздіктерге мыналардың қайсысы
жатады?
-
Мәндес теңсіздіктер
деп .... шешімдері әртүрлі теңсіздікті айтамыз ба, әлде шешімдері
бірдей теңсіздікті айтамыз ба?
-
кесінді мен, интервал
ма?
-
Мыналардың қайсысы
теңсіздіктің белгісі?
-
Суреттегі не?
(сәуле)
-
Үй
тапсырмасы. № 1012
-
Бағалау
-
егер , а > 0 болса, онда ах
> в теңсіздігінен . Демек, берілген
теңсіздіктердің шешімдер жиынтығы:
;
) аралығы
болады.
Мысалы:
4х – 12 +
5х 3х
4х + 3х +
5х 12
6х 12
х 12 :6
х 2
Жауабы: [2 ;
)
2
2) егер а < 0, болса, онда ах > в
теңсіздігінен . Демек, берілген
теңсіздіктердің шешімдер жиынтығы: ;) аралығы
болады.
мысал: теңсіздігінің екі жағын да 6 –
ға көбейтеміз:
3х – 10х >
42
х < - 6 немесе (- : -
6)
-
6
3) егер
а=0 және
в>0, 0х>в теңсіздігінің шешімі болмайды. Себебі 0 кез келген оң
саннан үлкен емес.
4) егер а=0 және в
< 0 болса, 0х>в теңсіздігі х тің кез келген мәнінде тура
теңсіздік болады. Себебі нөл саны кез келген теріс саннан үлкен.
Сондықтан мұндай теңсіздікте сансыз көп шешімі
болады.
мысал: 6х + 17 > 2 (3х + 4)
6х + 17 > 6х +
8
6х – 6х > 8 –
17
0х > -
9
Жауабы: кез келген
сан.
– бір айнымалысы бар сызықтық
теңсіздікдер.
Мұндағы а, в – қандай да бір сан. Х – айнымалы
(белгісіз).
Теңсіздіктер мәндес
теңсіздіктерге түрленеді, егер:
-
Теңсіздік
құрамындағы қосылғыш теңсіздіктің бір жақ бөлігінен екінші жақ
бөлігіне қарама –қарсы таңбамен көшірілсе;
-
Теңсіздіктің екі жақ
бөлігі де оң санға көбейтілсе немесе
бөлінсе;
-
Теңсіздіктің екі жақ
бөлігін де бір ғана теріс санға көбейтіп немесе бөліп,
сонымен
бірге теңсіздік
белгісі қарама –қарсы теңсіздік белгісіне
өзгертілсе.
Бір айнымалысы
бар сызықтық теңсіздікті шешу үшін:
-
Теңсіздіктің бір жақ
бөлігін немесе екінші жақ бөлігін де теңбе –тең түрлендіріп,
ықшамдау керек;
-
Теңсіздіктегі
белгісізі бар мүшелерді бір жақ бөлігіне, бос мүшелерді
теңсіздіктің екінші жақ бөлігіне жинақтау
керек;
-
Теңсіздіктегі ұқсас
бірмүшелерді біріктіру керек;
-
Теңсіздіктің екі жақ
бөлігін де белгісіздің коэффициентіне (егер ол нөлге тең болмаса)
бөлу керек;
-
Теңсіздіктің шешімін
тауып, қажет болса, оны сан аралықтарында белгілеу
керек.
-
-