Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Бисквиттік қамыр және қайнақты қамыр түрлері
Материал туралы қысқаша түсінік
Кондитерлік өнімдерді әшекейлеу тәсілдері ә) Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың торт пісіруге деген қызығушылығын, құштарлығын арттыру б) Тәрбиелік мақсаты: Асханалық ыдыстармен танысып, оларды қолданудың тәртібін ұғындыру
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
27 Маусым 2018
1178
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
№4сабақ 9-сынып Сабақтың тақырып:Бисквиттік қамыр және қайнақты қамыр түрлеріСабақтың мақсаты: а) Білімділік мақсаты: Кондитерлік өнімдерді әшекейлеу тәсілдері ә) Дамытушылық мақсаты: Оқушылардың торт пісіруге деген қызығушылығын, құштарлығын арттыру б) Тәрбиелік мақсаты: Асханалық ыдыстармен танысып, оларды қолданудың тәртібін ұғындыруСабақтың түрі: Аралас сабақ Сабақтың әдісі: Түсіндіру, әңгімелеуКөрнекілігі: Нанға қатысты ырымдар мен тыйымдарды слайд арқылы көрсету, тәтті тағамдар буклеті пісірілген торт түрлері, асханалық ыдыс түрлеріСабақтың барысы: I. Ұйымдастыру бөлімі Оқушылармен амандасу, оқу – құралдарын тексеру. Сабаққа көңілдерін аудару. Оқушылардың сабаққа қатысуын түгендеу.II. Үй тапсырмасын сұрау 1. Қайнақты қамырды қандай азық-түліктерден дайындайды? 2. Бисквиттік қамырдан қайнақты қамырдың айырмашылығы қандай? 3. Қайнақты қамырдан қандай өнімдер дайындайды? 4. Бисквиттік қамырдың дайындау технологиясын айтып бер.Ал енді жоғарғы сынып оқушыларысыздар. Үйге мамаларыңызға, апаларыңызға көмектесесіздер. Біздер 7-сыныпта: «Ұннан кондитер бұйымдарын пісіру тарауымен танысып, машықтық жұмыстар жасаған болатынбыз. Үйге тапсырма ретінде кондитерлік өнім ретінде бір пирог, торт жасап келіп, жасалу жолдарын айту тапсырылған болатын. Ал осы тағамдарды пісіру барысында қандай қауіпсіздік ережелеріне сүйенесіңдер?Электр пештерімен жұмыс істеудегі қауіпсіздік ережелері:1). Қолың суланған болса, еш уақытта электр өшіргішке, розеткаға, іске қосылып тұрған электр аспаптарына жақындама.2) Ыстық табаны алғанда ағаш тақтайшаға қоюды ұмытпа
3). Пышақ пен шанышқыны ыстық табаның астында қалдырма4). Жұмыс аяқталғаннан кейін жұмыс үстелдерін, ас үй-ыдыстарын мұқият тазалап жина.(Енді оқушылар пісіріп келген тағамдарын қалай пісіргенін айтып, түсіндіріп береді.)III. Жаңа сабақБіздің бүгінгі өтетін жаңа сабағымыздың тақырыбы: Торт, пирожный, қаусырмаларды әшекейлеу тәсілдері. Күнделікті өмірде көріп жүрсіздер, нанды қашанда, қастерлеп өскен халықпыз. Нан өнімдерін әр түрлі қамырдан пісіреді. а)нан өнімдері: нан, тоқаш,бауырсақ б)Аспаздық өнімдер: құймақтар,тұшпара т.б в)кондитерлік өнімдер:бәліш, кекс, торт, пирожныйлар.Ал енді осы нанға байланысты қандай ырымдар мен тыйымдар білеміз.Крем дайындау үшін сатудағы кілегейден (сливки) алу керек. Кілегей – кремнің негізі болып табылады. Кілегейдің түрлері өте көп, калориясы төмен тағам түріне жатады. Оның құрамында май көбірек болса, кілегей жақсы көпіршіп, ұзақ сақталады. Кейде дайын кремдер сатылады.Оны тоңазытқышта қатырып қойып, қажет кезде ерітіп алуға да болады.Кілегейден крем әзірлеу үшін түбі терең пластмасса ыдыс қажет. Оны миксермен араластырады. Миксердің электрлі және қолмен айналдыратын түрлері бар.Кілегейді қатты көпіршіту үшін электрлі миксерді қолданған жөн.Оның былғауышы темірінің үлкен болғаны дұрыс. Миксердің былғауышы ыдыстың шетін сырып кетпегенін қадағалаңыз. Электр миксер болмаса, қол былғауышын пайдалана беруге болады.Кондитерлік өнімді әрлеу үшін арнайы қағаз немесе мата кон-к құйма қалта, түтікше сияқты металл немесе пластмасса ұштықтар кондитерлік шприцтер пайдаланады. Осы құралдың көмегімен кондитерлік өнімдердің бетіне кремдерді өзіңнің қиялыңдағыдай етіп,жағып шығуға болады. Осы қалыптардың әр түрлілігіне қарай тәттіліктерге кремнен толқын,гүл, шар тәрізді әшекейлер жасап безендіруге болады.
IV. Сабақты бекіту сұрақтары1. Қандай кондитерлік өнімдерді креммен әрлейді? 2. Кондитерлік өнімді әрлеудің қандай тәсілдерін білесіңдер? 3. Тортты әрлеу тәсілдерін айтып беріңдер? 4. Қандай құрылғының көмегімен кондитерлік өнімдерге бедержасауға, жазу жазуға болады?V. Сабақты қорытындылауVI. Оқушыларды бағалау
VII. Күнделікті талап ету
VIII. Үйге тапсырма бер
Өз бетіңше торт сәндеп, үйреніп келу.
Бекітемін: _______________ _______ Мектептің оқу ісінің меңгерушісі КүніКласс:__5______Мерзімі:__________Сабақтың тақырыбы: Қол жұмыстарының құралдарыМақсаты: Қол жұмыстарына қолданылатын тігіс түрлері туралы түсінік беру.Білімділік: Тігіс тігу, тігістің пайдасы мен тігілу жолдары туралы біліктілігін арттыру. Тігіс тігу кезінде дағдыны қалыптастыру. Дамытушылық: Тігістерді өз бетінше орындауға оқушыға мүмкіндік беру.Тәрбиелік: Оқушының өз бетінше жұмыс жасауға еріктілігін, өз күшіне сенімін, еңбек мәдениетін дұрыс ұйымдастыру дағдысын қалыптастыру.2-слайдСабақ түрі: аралас Көрнекіліктері: буклет, стенд, қол тігістернің түрлерінің үлгілеріПәнаралық байланыс: сызу, бейнелеуСабақ барысыІ. Ұйымдастыру кезеңі
Тігін инесі. Қол инесі және іс машинасының инесі болып екіге бөлінеді. Ал қол инесінің өзі — іс тігетін (диаметрі мен ұзындықтары әр алуан, 12 нөмірі шығарылады); тері, қайыс тігетін (3 нөмірі); желкен (парусинді және қалың маталарды тігетін, 2 нөмірі); қап тігетін (2 нөмірі), торлайтын (3 нөмірі) және кесте тігетін (0—2 нөмірлер) түрлері болады.Іс машинасының инелерін тек жуандығына қарап ажыратады, сондықтан олардың нөмірлері әр түрлі болады. Іс тігетін ине түзу (өйткені сәл ғана қисайған инеде тігілетін матаға сәйкес келетін жіп пен инені пайдаланып, тігетін матаны ауыстырғанда машинаны соған лайықтал құру (тігістің жиі-сиректігін, баспа табанының қысымын, төменгі және жоғарғы жіптердің дұрыс тартылуын және т. б.) қажет. Машинаны пайдалану ережесін бұзу — иненің сынуына, жіптің үзілуіне, тігістің аттап түсуіне және басқа да ақауларға әкеп соғуы мүмкін. Иненің сынуы немесе майысуы кейде баспа табанының дұрыс тұрмауына байланысты. Мұндай жағдайда төбесіндегі винтті табан ине мен ине көзіне сәйкес жерде тұратындай етіп бекіту керек. Ине мынадай жағдайларда да сынуы мүмкін: қалың матаны жіңішке инемен тіккен кезде; тіккен кезде матаны тартса, тігілген матаны өзіне қарай тартып алса
Бекітемін: _______________ _______ Мектептің оқу ісінің меңгерушісі КүніКласс:________11Мерзімі:__________Сабақтың тақырыбы: Қазақ халқының ұлттық киімдеріБілімділік мақсаты:Оқушылардың қазақтың ұлттық киімдері туралы алған мағлұматтарын естеріне түсіре отырып, білімдерін бекіту.Дамытушылық мақсаты:Сауатты жазуға, дұрыс сөйлеуге, өз бетімен жұмыс істеуге үйрету, сөздік қорын дамыту және қазақ тілінде еркін сөйлей білу әрекеттерін жетілдіру.Тәрбиелік мәні:Мемлекеттік тілді құрметтеуге, отансүйгіштікке, адамгершілікке, әдептілікке тәрбиелеу. Қазақ тілі мен әдебиеті, тарихы, салт-дәстүрі, мен өнеріне қызығушылықтарын арттыру.Ұлттық киімдердің түрлері Бас киімдерXIX ғасыр мен XX ғасырдың бас кезіндегі қазақтың ұлттық киімдеріне зерттеу жүргізген И.В.Захарова мен Р.Р.Ходжаева ер адамдардың бас киімдерін 6 топқа бөледі. Олар мынандай:1. Дөңгелек, жеңіл, өзін сырып, кестелеп матадан тіккен және қалпақ, тымақ астынан киетін кішігірім бас- киім – тақия. 2. Матадан тігілген кішкентай, етегі терімен көмкерілген баскиім – төбетей. 3. Киізден тігілген баскиім – қал-пақ. 4. Қалың матадан тігілген башлық (күләпара). 5. Тері қапталған жылы баскиім – бөрік. 6. Аң терісінен жасалып, суықта киетін баскиім – тымақ. Ерлердің бас киімдері Тақия – шағын сәтен, шұға, барқыт тәрізді маталардан тігіледі. Ол зерлі, үкілі, оқалы, сырма, шошақ төбе, тікше, қатипа тәрізді бірнеше түрге бөлінеді. Қытайдағы Шыңжан қазақтарының найман тайпасындағы қызай руында «Қызай тақия» бар.Қалпақ – ақ киізден, қалың матадан жасалады. Ол биік төбелі болып келеді. Қойдың ақ жүнінен, қозының ақ күзем жүнінен, ешкінің ақ түбітін қосып басқан шымыр киізден тігеді. Мұрақ – екі жағы қошқар мүйізді, лауазымды адамдар киетін қалпақ. Оны сән – салтанатқа киеді. Тымақ – аңның, малдың терісінен тігілген қысқы баскиімдердің жылысы. Биік төбелі, маңдайы, екі құлағы бар, артқы етегі желке, жотаны жауып тұрады. Қазіргі заман бас киімдері біздің қазақ халқымыздың ұлттық бас киімдерінің үлгісімен , формасына негізделіп пішіліп, тігілуде . Бұған дәлел ретінде қазіргі жастарымыз сән үлгісімен мерзімге лайық бас киімдерді киюде. Мысалы, қыстық тымақ, бөрікті әртүрлі аңдар терісінен тігілгенбас киімдерді жиі кездеседі.
Бекітемін: _______________ _______ Мектептің оқу ісінің меңгерушісі КүніКласс:_____7___Мерзімі:__________Тақырыбы: Үгілмелі қамыр әзірлеуСабақтың мақсаты:Білімділік: Оқушыларға қамырдан жасалған тағамдар түрімен, дайындалу ерекшеліктері жөнінде түсінік беру.Дамытушылық: Оқушылардың тамақ пісіруге деген қызығушылығын, қабілеттерін, аспазшылық кәсіби шеберлігін шыңдау.Тәрбиелік: Оқушыларды іскерлікке, ұқыптылыққа, тазалыққа, кәсіптік бағдар беруге тәрбиелеу.Сабақтың әдісі: аралас сабақКөрнекілігі: интерактивті тақта, үгілмелі қамыр әзірлеуге қажет құрал жабдықтар, печенье, пирог, торттар.Пәнаралық байланыс: математика, биология, физика, химия, экономика. І. ҰйымдастыруОқушылардың сабаққа дайындығын тексеру.ІІ. Үй тапсырмасын сұрауҰннан жасалған кондитер бұйымдарыІІІ. Білімді жан – жақты тексеру1. Кондитер бұйымдарының құрамы қандай?2. Кондитер бұйымдарына нелер жатады?3. Қамырдың түрлері қандай болады?ІV. Оқушыларды жаңа сабаққа дайындауV. Жаңа білімді меңгертуҮгілмелі қамыр әзірлеуЖоспары:1. Үгілмелі қамырдан дайындалатын тағам түрлері2. Үгілмелі қамыр дайындау рецептурасы3. Үгілмелі қамыр дайындау тәсілдеріБүгінгі сабағымыздың ұраны: «Өнерлі қол – бақытқа жол»Сонымен балалар, біздер сіздермен өткен сабақта ұннан жасалған кондитер бұйымдарымен таныстық. Кондитер бұйымдарына печенье, пряник, рулет, торт, бәліш, т.б. жатады екен.Жаңа сабаққа кіріспес бұрын бәріміз мына жұмбақтарға назар аударайық.1. Бір құдықтың екі түрлі суы бар,Қайнатса екеуі де мұзға айналады. (жұмыртқа)2. Жатып қарасам екеуі де аппақ,Татып қарасам тәтті – ақ. (қант)3. Суықта мұз болып қатады,Ыстықта балқып жатады. (май)4. Ақ тікенді бүктедім,Көк есекті жүктедім. (астық)Жұмбақтардың шешуі – біздің бүгінгі сабағымызда дайындалатын тағамымыздың құрамына қосылатын азық – түліктер екен. Қане, балалар кім айтады? Үгілмелі қамырдан қандай тағамдар дайындалады?Олай болса зебра тортының дайындалу тәсілімен Ерғазиева Динара таныстырып, жасап көрсетеді.Қажет азық – түліктер: жұмыртқа 3, какао 1 стақан, қант 1 стақан, ұн 1 стақан, ванилин, ас содасы.Дайындалу жолдары:Жұмыртқаны алып араластырамыз, содан кейін қантты себелеп саламыз, ванилин мен ас соданы қосамыз. Осылардың бәрін араластырғаннан кейін екі ыдысқа бөлеміз. Біреуіне какао қосып екіншісін сол күйінде қалдырамыз. Какао қосылғанын араластырамыз. Өзінің арнайы ыдысына кезекпен – кезек құямыз. Піскесін алып суытып қоямыз.ТЕХНИКАЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК ЕРЕЖЕСІ1. Қызып тұрған кәстрөлдерді немесе басқа да ыдыстарды үстелдің шетіне қоюға болмайды.2. Қызып тұрған ыдыстың тұтқасын арнайы тұтқышпен ұстау керек.3. Қолың суланған болса, разеткаға, іске қосылып тұрған электр аспаптарына жақындама.4. Үйден шығар кезде барлық электр аспаптарын сөндіруді ұмытпа.5. Газ белгілі бір себептермен шыға бастаса, оны тез арада жабу керек те, терезе мен есікті ашып, бөлменің ауасын тазарту керек. Мұндай жағдайда электр аспаптарын қосуға, сіріңкені тұтатуға болмайды.Қамырдың атауыҰн (стақан)маргарин немесе ,сары май (г)қант , жұмыртқа ,қаймақ ,сүзбеҮгілмелі тәтті қамыр ,2 – 2,5 , 200 ,100, 1Үгілмелі жұмсақ тәтті қамырҮгілмелі қамырды екі тәсілмен әзірлейді1 – тәсіл. Ұнды тақтайға елейді де, оған шекер, тұздық, қопсытқыш қосады. Үйілген ұнның ортасын ойып, сұйық пен жұмыртқаны құяды. Ұсақталған май бөлігін қосып, қамырды қолмен тез илейді. Дайын қамырды орамалмен жауып, бір сағат суыққа шығарып қояды 2 – тәсіл. Майды құмшекермен көпсітіп, оған жұмыртқа, тұздық, ұнды қосады да, тез илейді. Мұндай қамыр жұмсақ болады. Сондықтан оны кондитерлік шприц арқылы бөлектейді немесе қаңылтыр табаны қолмен майлайды.Нансыз өмір жоқНанның дастарқанға дайын болып келуі ойланған жанға қашанда қызық, ғажап. Нан ертеден-ақ халықтың әл-ауқатын, тіршілік тынысын танытады. Нан пісірген адамдар әрқашан сыйлы да, құрметті болған. Біз арзан нанға кенелген, әлемдегі ең бай мемлекетте өмір сүрудеміз. Сол үшін елімізге дән ризамыз. Әйтсе де сол нанның баршылығы кейде келеңсіз жағдайға соқтырады. Егер төрт адамы бар әрбір отбасы күн сайын 100 грамм нанды тастайтын болса, бір жылда 36 килограмнан астам нан рәсуа болады екен. Еліміз бойынша алғанда бұл кеткен шығынның орнын толтыру үшін әрқайсысы 20 мың тонна астық сиятын 100 элеватор салуға, 57 диірмен орналастыруға, тәулігіне 50 тонна нан шығаратын 130 нан заводын тұрғызуға тура келеді екен.VІ. Қорыту Сонымен балалар бүгінгі сабақта үгілмелі қамырдан дайындалатын тағамдарды, оның екі түрлі тәсілімен таныстық. Жаңа сабақ бойынша сұрақтарың бар ма? Олай болса сіздерге жаңа сабақ бойынша сұрақ.«Алтын қақпа» ойыны1. «Тас қақпа» сұрағы1) Үгілмелі қамырдан қандай тағамдар пісіреді?Жауабы: пирог, торт, бәліш, печенье т.б.2) Үгілмелі қамырды неше тәсілмен әзірлейді? Жауабы: 2 тәсіл2. «Темір қақпа» сұрағы1) Пирожный тағамы қандай өнеркәсіпте дайындалады?Жауабы: Кондитер өнеркәсібі2) Үгілмелі қамырдан дайындалатын тағамдардың құрамына қандайазық-түліктер қажет?Жауабы: Ұн, қант, сары май, жұмыртқа3. «Күміс қақпа» сұрағы1) Үгілмелі қамырдан жасалатын бұйымдар қандай температурада піседі?Жауабы: 180 – 2200 С2) Торт, печенье, тоқаш, бәлішті қандай сортты ұннан дайындайды?Жауабы: Жоғары сортты4. «Алтын қақпа» сұрағы1) Жылай-жылай пісер,Аузыңа кеп түсер. Жауабы: Шелпек2) Қамырға қосылатын жағымды иісі бар ақ түстес кристалл ұнтақ ?Жауабы: ванилин5. Алтын сандықтан шыққан сұрақҰн, қант, май, жұмыртқа сөздерін орысша және ағылшын тілдеріне аударЖауабы: Ұн – мука – flour , 770 ₸ - Сатып алу
3). Пышақ пен шанышқыны ыстық табаның астында қалдырма4). Жұмыс аяқталғаннан кейін жұмыс үстелдерін, ас үй-ыдыстарын мұқият тазалап жина.(Енді оқушылар пісіріп келген тағамдарын қалай пісіргенін айтып, түсіндіріп береді.)III. Жаңа сабақБіздің бүгінгі өтетін жаңа сабағымыздың тақырыбы: Торт, пирожный, қаусырмаларды әшекейлеу тәсілдері. Күнделікті өмірде көріп жүрсіздер, нанды қашанда, қастерлеп өскен халықпыз. Нан өнімдерін әр түрлі қамырдан пісіреді. а)нан өнімдері: нан, тоқаш,бауырсақ б)Аспаздық өнімдер: құймақтар,тұшпара т.б в)кондитерлік өнімдер:бәліш, кекс, торт, пирожныйлар.Ал енді осы нанға байланысты қандай ырымдар мен тыйымдар білеміз.Крем дайындау үшін сатудағы кілегейден (сливки) алу керек. Кілегей – кремнің негізі болып табылады. Кілегейдің түрлері өте көп, калориясы төмен тағам түріне жатады. Оның құрамында май көбірек болса, кілегей жақсы көпіршіп, ұзақ сақталады. Кейде дайын кремдер сатылады.Оны тоңазытқышта қатырып қойып, қажет кезде ерітіп алуға да болады.Кілегейден крем әзірлеу үшін түбі терең пластмасса ыдыс қажет. Оны миксермен араластырады. Миксердің электрлі және қолмен айналдыратын түрлері бар.Кілегейді қатты көпіршіту үшін электрлі миксерді қолданған жөн.Оның былғауышы темірінің үлкен болғаны дұрыс. Миксердің былғауышы ыдыстың шетін сырып кетпегенін қадағалаңыз. Электр миксер болмаса, қол былғауышын пайдалана беруге болады.Кондитерлік өнімді әрлеу үшін арнайы қағаз немесе мата кон-к құйма қалта, түтікше сияқты металл немесе пластмасса ұштықтар кондитерлік шприцтер пайдаланады. Осы құралдың көмегімен кондитерлік өнімдердің бетіне кремдерді өзіңнің қиялыңдағыдай етіп,жағып шығуға болады. Осы қалыптардың әр түрлілігіне қарай тәттіліктерге кремнен толқын,гүл, шар тәрізді әшекейлер жасап безендіруге болады.
IV. Сабақты бекіту сұрақтары1. Қандай кондитерлік өнімдерді креммен әрлейді? 2. Кондитерлік өнімді әрлеудің қандай тәсілдерін білесіңдер? 3. Тортты әрлеу тәсілдерін айтып беріңдер? 4. Қандай құрылғының көмегімен кондитерлік өнімдерге бедержасауға, жазу жазуға болады?V. Сабақты қорытындылауVI. Оқушыларды бағалау
VII. Күнделікті талап ету
VIII. Үйге тапсырма бер
Өз бетіңше торт сәндеп, үйреніп келу.
Бекітемін: _______________ _______ Мектептің оқу ісінің меңгерушісі КүніКласс:__5______Мерзімі:__________Сабақтың тақырыбы: Қол жұмыстарының құралдарыМақсаты: Қол жұмыстарына қолданылатын тігіс түрлері туралы түсінік беру.Білімділік: Тігіс тігу, тігістің пайдасы мен тігілу жолдары туралы біліктілігін арттыру. Тігіс тігу кезінде дағдыны қалыптастыру. Дамытушылық: Тігістерді өз бетінше орындауға оқушыға мүмкіндік беру.Тәрбиелік: Оқушының өз бетінше жұмыс жасауға еріктілігін, өз күшіне сенімін, еңбек мәдениетін дұрыс ұйымдастыру дағдысын қалыптастыру.2-слайдСабақ түрі: аралас Көрнекіліктері: буклет, стенд, қол тігістернің түрлерінің үлгілеріПәнаралық байланыс: сызу, бейнелеуСабақ барысыІ. Ұйымдастыру кезеңі
Тігін инесі. Қол инесі және іс машинасының инесі болып екіге бөлінеді. Ал қол инесінің өзі — іс тігетін (диаметрі мен ұзындықтары әр алуан, 12 нөмірі шығарылады); тері, қайыс тігетін (3 нөмірі); желкен (парусинді және қалың маталарды тігетін, 2 нөмірі); қап тігетін (2 нөмірі), торлайтын (3 нөмірі) және кесте тігетін (0—2 нөмірлер) түрлері болады.Іс машинасының инелерін тек жуандығына қарап ажыратады, сондықтан олардың нөмірлері әр түрлі болады. Іс тігетін ине түзу (өйткені сәл ғана қисайған инеде тігілетін матаға сәйкес келетін жіп пен инені пайдаланып, тігетін матаны ауыстырғанда машинаны соған лайықтал құру (тігістің жиі-сиректігін, баспа табанының қысымын, төменгі және жоғарғы жіптердің дұрыс тартылуын және т. б.) қажет. Машинаны пайдалану ережесін бұзу — иненің сынуына, жіптің үзілуіне, тігістің аттап түсуіне және басқа да ақауларға әкеп соғуы мүмкін. Иненің сынуы немесе майысуы кейде баспа табанының дұрыс тұрмауына байланысты. Мұндай жағдайда төбесіндегі винтті табан ине мен ине көзіне сәйкес жерде тұратындай етіп бекіту керек. Ине мынадай жағдайларда да сынуы мүмкін: қалың матаны жіңішке инемен тіккен кезде; тіккен кезде матаны тартса, тігілген матаны өзіне қарай тартып алса
ХХІ ҒАСЫР – БІЛІМ ҒАСЫРЫ | ||||
Бекітемін: _______________ _______ Мектептің оқу ісінің меңгерушісі КүніКласс:________11Мерзімі:__________Сабақтың тақырыбы: Қазақ халқының ұлттық киімдеріБілімділік мақсаты:Оқушылардың қазақтың ұлттық киімдері туралы алған мағлұматтарын естеріне түсіре отырып, білімдерін бекіту.Дамытушылық мақсаты:Сауатты жазуға, дұрыс сөйлеуге, өз бетімен жұмыс істеуге үйрету, сөздік қорын дамыту және қазақ тілінде еркін сөйлей білу әрекеттерін жетілдіру.Тәрбиелік мәні:Мемлекеттік тілді құрметтеуге, отансүйгіштікке, адамгершілікке, әдептілікке тәрбиелеу. Қазақ тілі мен әдебиеті, тарихы, салт-дәстүрі, мен өнеріне қызығушылықтарын арттыру.Ұлттық киімдердің түрлері Бас киімдерXIX ғасыр мен XX ғасырдың бас кезіндегі қазақтың ұлттық киімдеріне зерттеу жүргізген И.В.Захарова мен Р.Р.Ходжаева ер адамдардың бас киімдерін 6 топқа бөледі. Олар мынандай:1. Дөңгелек, жеңіл, өзін сырып, кестелеп матадан тіккен және қалпақ, тымақ астынан киетін кішігірім бас- киім – тақия. 2. Матадан тігілген кішкентай, етегі терімен көмкерілген баскиім – төбетей. 3. Киізден тігілген баскиім – қал-пақ. 4. Қалың матадан тігілген башлық (күләпара). 5. Тері қапталған жылы баскиім – бөрік. 6. Аң терісінен жасалып, суықта киетін баскиім – тымақ. Ерлердің бас киімдері Тақия – шағын сәтен, шұға, барқыт тәрізді маталардан тігіледі. Ол зерлі, үкілі, оқалы, сырма, шошақ төбе, тікше, қатипа тәрізді бірнеше түрге бөлінеді. Қытайдағы Шыңжан қазақтарының найман тайпасындағы қызай руында «Қызай тақия» бар.Қалпақ – ақ киізден, қалың матадан жасалады. Ол биік төбелі болып келеді. Қойдың ақ жүнінен, қозының ақ күзем жүнінен, ешкінің ақ түбітін қосып басқан шымыр киізден тігеді. Мұрақ – екі жағы қошқар мүйізді, лауазымды адамдар киетін қалпақ. Оны сән – салтанатқа киеді. Тымақ – аңның, малдың терісінен тігілген қысқы баскиімдердің жылысы. Биік төбелі, маңдайы, екі құлағы бар, артқы етегі желке, жотаны жауып тұрады. Қазіргі заман бас киімдері біздің қазақ халқымыздың ұлттық бас киімдерінің үлгісімен , формасына негізделіп пішіліп, тігілуде . Бұған дәлел ретінде қазіргі жастарымыз сән үлгісімен мерзімге лайық бас киімдерді киюде. Мысалы, қыстық тымақ, бөрікті әртүрлі аңдар терісінен тігілгенбас киімдерді жиі кездеседі.
Бекітемін: _______________ _______ Мектептің оқу ісінің меңгерушісі КүніКласс:_____7___Мерзімі:__________Тақырыбы: Үгілмелі қамыр әзірлеуСабақтың мақсаты:Білімділік: Оқушыларға қамырдан жасалған тағамдар түрімен, дайындалу ерекшеліктері жөнінде түсінік беру.Дамытушылық: Оқушылардың тамақ пісіруге деген қызығушылығын, қабілеттерін, аспазшылық кәсіби шеберлігін шыңдау.Тәрбиелік: Оқушыларды іскерлікке, ұқыптылыққа, тазалыққа, кәсіптік бағдар беруге тәрбиелеу.Сабақтың әдісі: аралас сабақКөрнекілігі: интерактивті тақта, үгілмелі қамыр әзірлеуге қажет құрал жабдықтар, печенье, пирог, торттар.Пәнаралық байланыс: математика, биология, физика, химия, экономика. І. ҰйымдастыруОқушылардың сабаққа дайындығын тексеру.ІІ. Үй тапсырмасын сұрауҰннан жасалған кондитер бұйымдарыІІІ. Білімді жан – жақты тексеру1. Кондитер бұйымдарының құрамы қандай?2. Кондитер бұйымдарына нелер жатады?3. Қамырдың түрлері қандай болады?ІV. Оқушыларды жаңа сабаққа дайындауV. Жаңа білімді меңгертуҮгілмелі қамыр әзірлеуЖоспары:1. Үгілмелі қамырдан дайындалатын тағам түрлері2. Үгілмелі қамыр дайындау рецептурасы3. Үгілмелі қамыр дайындау тәсілдеріБүгінгі сабағымыздың ұраны: «Өнерлі қол – бақытқа жол»Сонымен балалар, біздер сіздермен өткен сабақта ұннан жасалған кондитер бұйымдарымен таныстық. Кондитер бұйымдарына печенье, пряник, рулет, торт, бәліш, т.б. жатады екен.Жаңа сабаққа кіріспес бұрын бәріміз мына жұмбақтарға назар аударайық.1. Бір құдықтың екі түрлі суы бар,Қайнатса екеуі де мұзға айналады. (жұмыртқа)2. Жатып қарасам екеуі де аппақ,Татып қарасам тәтті – ақ. (қант)3. Суықта мұз болып қатады,Ыстықта балқып жатады. (май)4. Ақ тікенді бүктедім,Көк есекті жүктедім. (астық)Жұмбақтардың шешуі – біздің бүгінгі сабағымызда дайындалатын тағамымыздың құрамына қосылатын азық – түліктер екен. Қане, балалар кім айтады? Үгілмелі қамырдан қандай тағамдар дайындалады?Олай болса зебра тортының дайындалу тәсілімен Ерғазиева Динара таныстырып, жасап көрсетеді.Қажет азық – түліктер: жұмыртқа 3, какао 1 стақан, қант 1 стақан, ұн 1 стақан, ванилин, ас содасы.Дайындалу жолдары:Жұмыртқаны алып араластырамыз, содан кейін қантты себелеп саламыз, ванилин мен ас соданы қосамыз. Осылардың бәрін араластырғаннан кейін екі ыдысқа бөлеміз. Біреуіне какао қосып екіншісін сол күйінде қалдырамыз. Какао қосылғанын араластырамыз. Өзінің арнайы ыдысына кезекпен – кезек құямыз. Піскесін алып суытып қоямыз.ТЕХНИКАЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК ЕРЕЖЕСІ1. Қызып тұрған кәстрөлдерді немесе басқа да ыдыстарды үстелдің шетіне қоюға болмайды.2. Қызып тұрған ыдыстың тұтқасын арнайы тұтқышпен ұстау керек.3. Қолың суланған болса, разеткаға, іске қосылып тұрған электр аспаптарына жақындама.4. Үйден шығар кезде барлық электр аспаптарын сөндіруді ұмытпа.5. Газ белгілі бір себептермен шыға бастаса, оны тез арада жабу керек те, терезе мен есікті ашып, бөлменің ауасын тазарту керек. Мұндай жағдайда электр аспаптарын қосуға, сіріңкені тұтатуға болмайды.Қамырдың атауыҰн (стақан)маргарин немесе ,сары май (г)қант , жұмыртқа ,қаймақ ,сүзбеҮгілмелі тәтті қамыр ,2 – 2,5 , 200 ,100, 1Үгілмелі жұмсақ тәтті қамырҮгілмелі қамырды екі тәсілмен әзірлейді1 – тәсіл. Ұнды тақтайға елейді де, оған шекер, тұздық, қопсытқыш қосады. Үйілген ұнның ортасын ойып, сұйық пен жұмыртқаны құяды. Ұсақталған май бөлігін қосып, қамырды қолмен тез илейді. Дайын қамырды орамалмен жауып, бір сағат суыққа шығарып қояды 2 – тәсіл. Майды құмшекермен көпсітіп, оған жұмыртқа, тұздық, ұнды қосады да, тез илейді. Мұндай қамыр жұмсақ болады. Сондықтан оны кондитерлік шприц арқылы бөлектейді немесе қаңылтыр табаны қолмен майлайды.Нансыз өмір жоқНанның дастарқанға дайын болып келуі ойланған жанға қашанда қызық, ғажап. Нан ертеден-ақ халықтың әл-ауқатын, тіршілік тынысын танытады. Нан пісірген адамдар әрқашан сыйлы да, құрметті болған. Біз арзан нанға кенелген, әлемдегі ең бай мемлекетте өмір сүрудеміз. Сол үшін елімізге дән ризамыз. Әйтсе де сол нанның баршылығы кейде келеңсіз жағдайға соқтырады. Егер төрт адамы бар әрбір отбасы күн сайын 100 грамм нанды тастайтын болса, бір жылда 36 килограмнан астам нан рәсуа болады екен. Еліміз бойынша алғанда бұл кеткен шығынның орнын толтыру үшін әрқайсысы 20 мың тонна астық сиятын 100 элеватор салуға, 57 диірмен орналастыруға, тәулігіне 50 тонна нан шығаратын 130 нан заводын тұрғызуға тура келеді екен.VІ. Қорыту Сонымен балалар бүгінгі сабақта үгілмелі қамырдан дайындалатын тағамдарды, оның екі түрлі тәсілімен таныстық. Жаңа сабақ бойынша сұрақтарың бар ма? Олай болса сіздерге жаңа сабақ бойынша сұрақ.«Алтын қақпа» ойыны1. «Тас қақпа» сұрағы1) Үгілмелі қамырдан қандай тағамдар пісіреді?Жауабы: пирог, торт, бәліш, печенье т.б.2) Үгілмелі қамырды неше тәсілмен әзірлейді? Жауабы: 2 тәсіл2. «Темір қақпа» сұрағы1) Пирожный тағамы қандай өнеркәсіпте дайындалады?Жауабы: Кондитер өнеркәсібі2) Үгілмелі қамырдан дайындалатын тағамдардың құрамына қандайазық-түліктер қажет?Жауабы: Ұн, қант, сары май, жұмыртқа3. «Күміс қақпа» сұрағы1) Үгілмелі қамырдан жасалатын бұйымдар қандай температурада піседі?Жауабы: 180 – 2200 С2) Торт, печенье, тоқаш, бәлішті қандай сортты ұннан дайындайды?Жауабы: Жоғары сортты4. «Алтын қақпа» сұрағы1) Жылай-жылай пісер,Аузыңа кеп түсер. Жауабы: Шелпек2) Қамырға қосылатын жағымды иісі бар ақ түстес кристалл ұнтақ ?Жауабы: ванилин5. Алтын сандықтан шыққан сұрақҰн, қант, май, жұмыртқа сөздерін орысша және ағылшын тілдеріне аударЖауабы: Ұн – мука – flour , 770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
Барлығы 663 959 материал жиналған
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
- Жүктелуде...
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ