2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Body of parts

Body of parts

Материал туралы қысқаша түсінік
ашық сабақ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады



Health



Teacher name:


Date:


Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

Body of parts

Learning objectives

3.1.2.1 recognise familiar words with visual support;

3.2.3.1 respond to basic questions with single words or short responses;

3.3.4.1 find specific information in different types of texts (postcards, posters, flyers, messages, and notices: places, time, and prices);

3.4.1.1 spell accurately a few high-frequency words.

Lesson objectives

Learners will be able to:

- learn the words on the theme and speak about parts of the body;

- make short dialogues on the topic using possessive and demonstrative pronouns;

-express personal attitude toward a topic discussing a topic.

Value links

Students should develop social responsibility through the values of the «Bir tutas tarbie» programme

Plan

Stages / Time

Teachers’ actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson


2-3 min











5 min


























2-3 min







1.Greeting.


Teacher greets students

Marks the students

Says warm wishes to students to create a positive mood for the lesson.



Checking-up Home work

The teacher checks the homework in the form of a quiz







Lead In


To introduce the new topic, the teacher shows a mosaic on the screen. Above each figure, there are questions for the students to answer.



Learners need to identify the theme of the lesson from the picture. They can do this by naming it and using their own associations.

The teacher asks for the definition of the word “Body parts”

And do the example tasks with whole class

Then introduces new vocabulary of body parts and for repeating vocabulary teacher uses method what`s missing?



Learners express their ideas





Learners should gain likes







Learners select the correct answers










Learners will say the definition and one word at a time to understand what the lesson is about Body parts
















Vocabulaty

arms

nose

legs

face

ears

mouth

hands

fingers

eyes

eyebrows

shoulders


At the organization moment T tries to award active Learners


Throughout the lesson, the lesson is assessed on a known 1-10 point system

(Method Likes)


Assessment criteria


Find correct answer


A learner

Finds correct answer

2likes


















PPT









https://wordwall.net/resource/82396709



Students Book


PPT


























PPT



Game What`s missing?







Main part


30 min










Task 1 (I/W)



Teacher shows the explanation video after listening

Answer the following questions using the correct grammar rule





Task 2 (I/W)


Teacher gives instruction

Teacher shows the cartoon with tasks




Task 3 (G/W)

Teacher divides learners into two groups


The group should describe one given creature which made by Artificial intelligence



Learners answer questions with the help of the new grammar theme and new vocabulary







Learners watch the cartoon and answer the questions





Learner listen to the teachers instruction and

Do the tasks











Assessment criteria

Uses appropriate grammar and sentence structures

A learner

Answers the questions correctly

2 likes



Assessment criteria

A learner

1.Finds correct answers

2 likes


Assessment criteria

Explain what is happening in the pictures and describe it


A learner

Presents develop and present projects 1-3 likes






PPT

Working with copybook





Think together.





https://en.islcollective.com/english-esl-video-lessons/grammar-practice/guided-grammar-production/pronouns-these-those/demonstrative-pronouns-this-that-these-those/763262




End of the lesson

5 min


Conclusion




Reflection





Summarizing the lesson


The teacher provides feedback and records the marks in “Bilim clas”


The teacher conducts the reflection with learners





Giving the home task.










Ss provide feedback and comment their marks which they received.



They give feedback according today’s lesson










Assessment criteria

Ability to understand and extract specific information


A learner

Writes

Ex page workbook
















21 Ақпан 2025
83
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі