Материалдар / "By the sea", 3 класс

"By the sea", 3 класс

Материал туралы қысқаша түсінік
Unit 7: Water, water everywhere. By the sea, 3 класс
Авторы:
31 Наурыз 2025
131
1 рет жүктелген
Материал тегін
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Қ.Әбдіғұлов атындағы шағын орталығы бар жалпы білім беретін

34 орта мектеп-гимназиясы
















Қысқа мерзім жоспар

Тақырыбы: By the sea


















Сыныбы: 3 «Д»

Пәнінің мұғалімі:

Жұмабай М. Т.













2021-2022 ж.



LESSON 55

Unit 7: Water, water everywhere

School: 34

Date: 11.04.22

Teacher name: Zhumabay Madina

Grade: 3

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

By the sea

Learning objectives

3.1.4.1- understand a limited range of short supported questions on general and some curricular;

3.1.5.1- distinguish between phonemically distinct words;

3.5.7.1 spell a growing number of familiar high-frequency words accurately during guided writing activities;

3.5.10.1- use common present continuous forms, including short answers and contractions, to talk about what is happening now

Lesson objectives

All learners will be able to:

read and spell target vocabulary correctly

Most learners will be able to:

understand short narratives on the topic

Some learners will be able to:

describe sea creatures and tell where we can meet them without significant teacher support

Previous learning

Rain, rain

Plan

Planned timings



Planned activities



Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begining

5 min

GREETING

Warming up

Students are offered to watch a video and try to guess the topic of the lesson which is “Water bodies / Under the sea”

Greeting


Learners try to guess



https://www.youtube.com/watch?v=GC_mV1IpjWA

Middle

30 min

Water bodies

Teacher introduces a new word combination “water body” and posts 6 different pictures of the water bodies on the board (lake, waterfall, pond, sea, river and ocean). Students try to guess the meaning of the word combination. Teacher prompts and helps if necessary.

Then teacher posts the words on the board (lake, waterfall, pond, sea, river and ocean) and reads out each word and students repeat in chorus and individually.

When students finish, teacher provides correct answers; students compare these answers with what they’ve guessed before and then put the words into their vocabulary books.

Sea creatures”

Teacher directs students’ attention to the slides and introduces new marine animals. Then each student gets pictures of sea creatures with names written on them as well. Teacher goes reading through all the names for correct pronunciation and students follow repeating for themselves.

After that teacher asks students questions:

Where can we meet fish? (We can meet fish in a river, in the sea, in the ocean)

Where can we meet octopus? (We can meet octopus in the ocean)

What color is whale? (It is blue)

Is jellyfish small or big? (Jelly fish is small)

Mini project

Leaners create a personal mini project about a sea creature they describe a shark and include the following details about it:

type of sea creature (this is...),

its name

its colour

where it lives (using prepositions of place)

life span

habitat

its hobbies

Correction work

After students finish their presentations, teacher organizes correction work. On the board students see the story line which they were to follow creating their stories (6 sentences).

Teacher models example sentences and students check for mistakes and correct if any.

Learners put down the word combination into their vocabulary books.


Learners match the words to the pictures shown basing on their guessing.



Learners follow the instructions














Learners create a personal mini project about a sea creature





Learners presents their projects going to the blackboard one by one.

Individual avaluation





















Verbal evaluation


















Individual avaluation













Mutual avaluation




PPP







DIDACTIC MATERIAL 1




PPP

DIDACTIC MATERIAL 2







DIDACTIC MATERIAL 3


End

5 min

REFLECTION

Evaluation of the lesson by means of oral feedback from students – thumbs up or down and why.

Teacher may ask guiding questions to less able students such as:

What did you like/dislike today?

What was interesting to you?

What was easy/difficult to remember?

Home task: complete the crossword

Saying goodbye


Self-assessment

























































































































Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі