Булану және қайнау

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Булану және қайнау

Материал туралы қысқаша түсінік
сабаққа
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сабақ №45

Күні:

Сыныбы: 10

Пәні:физика

Сабақтың аты

§6.1 Булану және қайнау

Сілтеме

Жоспар

Жалпы мақсаты

  • Булану және конденсация жайлы мағлұмат беру

  • Булану және конденсацияның формулаларын есептер шығаруда және техникада қолдана білуге үйрету

  • Топта бағалай білуге баулу

Күтілетін нәтиже

  • Булану және конденсация жайлы мағлұмат алады

  • Булану және конденсацияның формулаларын есептер шығаруда және техникада қолдана білуге үйренеді

  • Топта бағалай алатын болады

Негізгі идеялар


Тапсырмалар


Топтық жұмыс

Топтық жұмыс

Жеке жұмыс «Блум таксономиясы»

Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім және оқушы немен айналысады)

І.Ұйымдастыру (2 минут)

    1. Сәлемдесу

    2. Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу

    3. Түгелдеу

1.2. Топқа бөлу (1,2 сандары арқылы 2 топқа бөлінеді)

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау (5 минут)

  1. Термодинамика дегенді қалай түсінесің?

  2. Термодинамика ІІ заңы жайлы не білесің?

ІІІ. Талқылау үшін сұрақтар беріледі (4 минут)

  1. Булану және кебу құбылысы жайында не білеміз?

  2. Конденсация құбылысы жайлы не білеміз?

ІҮ. Топтық жұмыс (10 минут)

Сіздің тобыңызда 5 рөлді: лидер, баяндамашы, хатшы, уақыт сақшысы және бақылаушыларды анықтаңыз. Жұмыс төмендегідей жоспармен жүреді:

Берілген мәтінді топпен бірлесе отырып оқып, талқылайды және әр топтың бақылаушысы жасаған жұмыстарға сәйкес бақылау парағын жүргізеді

Бақылаушының бағалау парағы

Бағалау өлшемдері

Көш

басшы

Хатшы

Баяндамашы

Уақыт сақшысы

1

Есептің шешуіне үлес қосу





2

Міндетін атқару





3

Топтық жұмысқа атсалысуы





Ү. Топтық жұмыс (5 минут)

13-жаттығу. №1

  1. 10°Cтемпературадағы 10 л суды 100°C-қа дейін қыздырып,оны буға айналдыру үшін өанша жылу керек?

Берілгені: , , , . -?

Шешуі:Жылу мөлшерінің: , .Шамаларын бөлек есептеп соңында жалпы жылу мөлшерін есептеуге болады немесе .


  • Заттың сұйық күйден газ күйіне өтуі буланы, ал заттың сұйық күйге өтуі конденсация деп аталады.

  • Сұйықтың газ түріндегі ортамен немесе вакууммен шектесіп жататын еркін бетінен пайда болатын булануды кебу деп атайды.

  • Молекулалық өзара әрекеттесу күші молекулалардың тегіне тәуелді болғандықтан,кебу жылдамдығы сұйықтың түріне тәуелді болады.

  • Сұйықтың кебу жылдамдығы оның еркін бетінің ауданына тәуелді болады.

  • Сұйықтың бетіндегі будың тығыздығы неғұрлым аз болса, соғұрлым кебу жылдамдығы артық болады.

  • Сұйықтың кебу жылдамдығы температураға тәуелді болады.

  • Сұйықтың кебу жылдамдығы заттың массасына тәуелді болады.

  • Бірдей темпертаурада сұйықтың бірлік массасының ішкі энергиясы оның буының бірлік массасының ішкі энергиясынан төмен болады.

  • Сұйықтың тұрақты температурада буға айналдыруға қажетті Qб жылу мөлшері булану жылуы деп аталады.





  • Өзінің сұйығымен динамикалық тепе-теңдікте болатын бу кеңістікті қанықтыратын немесе қаныққан бу деп аталады.

  • Булану конденсациядан артқы болса, онда сұйықтың бетіндегі бу және сұйық жоқ кездегі бу қанықпаған деп аталады.


Меншікті булану жылуы неғұрлым аз болса, сұйық соғұрлым тезірек кебеді және оның кеңістікті қанықтыратын буының қысымы және концентрациясы жоғары болады.



Тығыздықтың шамасы аз болса, онда қанықпаған бу Бойль-Мариотт заңына бағынады. Қанықпаған буға идеал газ заңдарын тек бу қанығудан алыс болатын кездерде ғана қолданады.

Егер бу сұйықпен жанаспаса, онда оны қаныққан буға айналатын температурасынан да төмен температураға салқындатуға болады. Бұл кезде сұйық пайда болмайды. Мұндай бу аса қаныққан бу деп аталады.

Дальтон заңы: бу мен газ қоспасының қысымы егер химиялық өзара әрекеттесу болмаса, олардың әрқайсысының сол көлемде тудыратын қысмдарының қосындысына тең.

сұйықтың


VІ. Жеке жұмыс «Блум таксономиясы» (12 минут)


Жасаған жұмыстарын 2 жұлдыз, 1 ұсыныспен бағалау.

ҮІ. Кері байланыс (не үйрендім, не қиын болды, сұрақ.) (2 минут)

Кейінгі тапсырмалар

13 жаттығу №3

Кейінгі оқу

§6.1 Булану және конденсация



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
18.12.2017
514
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі