Кіріспе
10 мин
Негізгі бөлім
25 мин
|
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылар назарын сабаққа
аудару.
Миға шабуыл
Отбасы дегеніміз
не?
Отбасын кімдер құрайды?
Отбасында ата-ананың орны қандай?
Буллинг дегеніміз
не?
Оқушылар сұраққа жауап береді,
пікір алмасады.
Сабақтың тақырыбымен,
мақсатымен таныстыру.
Мұғалім:
Кибербуллингтен балаларды қорғау жөніндегі
ата-аналарға арналған
ұсынымдар
Ең алдымен арандатушылыққа жол бермеу керек.
Себебі қорлық көрсету – нағыз арандатушылық. Бала оның қорқыту
әрекетіне көз жұмып қарай алмайды. Бұл жағдайда оқиғаның
қарама-қарсылығын ауыстыруға тура келеді: егер ол мені қорласа,
онда мені оқшаулағаны. Яғни мен күштімін! Мен мықтымын! Мен мұнымен
мақтануым керек! Ал одан кейін өзіңіз үшін екі сұраққа жауап
табуыңыз керек: бұл адамда мені не қызықтырды және мен бұл қасиетті
байқамасам да, оны не үшін пайдалана
аламын?
2.
Буллинг туралы түсінік
беру.
Балалар,
буллинг және кибербуллинг деген
не?
Кім
біледі?
Кибербуллинг дегеніміз не?
Кибербуллинг
– адамды
интернетте, мысалы әлеуметтік желілерде қорлау
немесе қудалау.
(бейнероликтен кейінгі
жетелеуші сұрақтар)
Бұл
бейнеролик не туралы?
https://www.youtube.com/watch?v=l5OsvTnwLN4
Видео көресету. Видеодан кейінгі
сұрақтар:
Буллинг қандай жағдайларға әкеліп тіреуі
мүмкін?
Біреу сені қорқытып, қорлап жүрген жағдайда не
істеу керек?
Егер сен өзің біреуді қорлап жүрген болсаң
ше?
Неліктен адамдар бір-бірін қорлап, қиянат
жасайды?
Оқушылар сұрақтарға жауап
береді, жауаптарына дәлел
келтіреді.
Балалар оқиды,
талқылайды
Мұғалім:
Ата-ана өздерін қалай дұрыс ұстау
керек?
Әрине, қорлыққа қарсы тұру өте қиын. Себебі
бұл іс жүзінде қоғамдық пікірге қарсы шығу дегенді білдіреді. Ол
үшін үлкен рухани күш керек. Бұл кедергіге тиіп-қашпа көзқараспен
қарауға болмайды. Көпшіліктің еркіне қарсы тұру қабілеті бір күнде
қалыптаспайды. Сіздің балаңызға сіздің көмегіңіз әбден қажет болуы
мүмкін. Көп қолданылған ұсыныс ретінде бір ғана нәрсені айтуға
болады: балаларыңызбен әңгімелесіңіз, бақылау жасамаңыз,
әңгімелесіңіз, сөйлесіңіз.
Кез келген адамның
кибербуллинге ұшырауы мүмкін екені есіңде болсын. Егер де сенімен
бұндай жағдай орын алып жатса, ол сенің кінәң емес. Дегенмен саған
онлайн қауіпсіздігін сақтау
қажет. Және көмек сұраудан
қорықпа, бұл – әлсіздік
емес.
Неліктен адамдар бұлай істейді?
Адамдар неліктен басқа біреуді ренжіткісі келетінін айту қиын.
Кейде өзіміз қаламасақ та, біреудің көңіліне келетін қылық жасап,
сөздер айтып
жатамыз.
Телефон арқылы немесе
интернетте адамды әдейі
ренжіту, қорлау, оған жабысу
оңай болып көрінеді.
Ренішті хабарлама жіберу
сондай оңай ғой! Бұны істеген адам басқаның жанын ауыртқанын
сезбейді де.
Егер де сен
интернет технологияларды біреуді
әдейі
ренжіту, қорлау немесе ызасын
келтіру үшін
пайдалансаң, онда бұл –
кибербуллинг.
Тіпті, сен біреу туралы
ренішті постқа лайк бассаң да,
немесе ренішті постты
жіберсең, бұл да – кибербуллинг. Буллинге ұшыраған адам басқалардың оған қарсы біріккенін
сезінеді.
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=RCA_wFW-mSo
Бағыттау сұрақтары
https://youtu.be/dkOStuELMBY?si=VLqupShPGFXmKs0j
https://youtu.be/RCA_wFW-mSo?si=8rxiREGprrcCs5R8
|
Қоры
тынды
10 мин
|
Буллинг (bullying) – ағылшын
тілінен аударғанда, қорлау, қудалау, мазалаудегенді білдіреді.
Адамүйде, мектепте, автобуста немесе интернетте, жалпы айтатын
болсақ, кезкелген жерде буллингке ұшырауы мүмкін. Бұл кез келген
адамның басында болатын жағдай. Бірақ есіңде болсын, ешкімнің сені
ренжітуге немесе өзің жайлы жаман ойлауға мәжбүрлеуге құқығы
жоқ.
Рефлексия
«Әңгімелесейік!»
«Сырласайық!»
«Сөйлесейік!»
Сабақтағы іс-әрекетіне
рефлексия жасайды.
|
Рефлекция
|