Сабақтың
басы
5
минут
|
Оқушылармен
амандасу.
Oқyшылaрдың зeйiнiн caбaққa
аудару.
І.
Ұйымдастыру кезеңі:
Ынтымақтастық атмосферасын
құру мақсатында «Кімде
бар?» тренинг-ойынын ойнатамын.
Оқушылар шеңберге тұрып, мұғалім айтқан затты бір-бірінен іздеп
табады.
Оқушыларды “Шам”
әдісі арқылы топқа
бөлу.
Миға
шабуыл. Ребус

- Ребус жауабы
қандай?
- Буллингтің қандай түрлерін
білеміз?
|
Мұғаліммен амандасады,
тренинг-ойынға қатысады.
Топқа
бөлінеді.
Ребус шешу арқылы тақырыпты
ашады.
|
Интерактивті
тақта
Үлестірмелі парақтар,
шам.
Ребус
|
Сабақтың
ортасы
30
минут
|
ІІ. Топтық
жұмыс
1-топ: Буллинг - бұл бір адам немесе
топтың басқа адамды қорлауы, ренжітуі немесе қауіп төндіруі. Бұл
қайталап жасалатын әрекеттер болуы мүмкін және қудалау,
зорлық-зомбылық, қорқыту немесе жек көру түрінде көрінуі
мүмкін.
-
Физикалық. Денеге тигізу, тебу, ұру, итеру,
қорқыту, заттарды лақтыру.
-
Психологиялық. Сөзбен қорлау, кемсіту, қорқыту,
мазақ ету, сыбырлау, қатынастан бас
тарту.
-
Цифрлық. Әлеуметтік желілерде, SMS
хабарламаларында немесе электронды поштада зорлық- зомбылық,
қорқыту, кемсіту.
-
Әлеуметтік. Қоғамнан оқшаулау, дос болмау,
қоғамнан шеттету, топтан шығару
2-топ: Буллингтің түрлері. Буллинг әртүрлі
формада болады, және оның бірнеше түрі бар. Олардың барлығы зиянды
және осы әрекеттердің салдарын ескеру маңызды.
Физикалық
буллинг.
Денеге тигізу, тебу, ұру, итеру, қорқыту, заттарды лақтыру.
Физикалық буллинг көбінесе ауыр жарақаттар мен психологиялық
зардаптарға әкеледі.
Психологиялық буллинг. Сөзбен қорлау, кемсіту, қорқыту, мазақ
ету, сыбырлау, қатынастан бас тарту. Психологиялық буллинг
эмоционалдық ауыртпалық, тәуелсіздіктің жоғалуы, өзіне
сенімсіздікке әкелуі мүмкін.
Цифрлық буллинг. Әлеуметтік желілерде, SMS
хабарламаларында немесе электронды поштада зорлық- зомбылық,
қорқыту, кемсіту. Цифрлық буллинг төмендету, қорқыту және ұятқа
қалдыру әрекеттерін жүзеге асыруды
жеңілдетеді.
3-топ: Relational
буллингті кейде әлеуметтік агрессия деп те
атайды. Бұл – бір адаммен қарым-қатынас құру арқылы оған зиян
келтіру, кемсіту. Сондай-ақ реляцион буллинг түсінігін бір адам
басқа жанның репутациясына кір келтіргісі келген, оның қоғамдағы
беделіне нұқсан келтіруді ойлап жасаған әрекетін сипаттағанда да
қолданады. Relational буллинг сырт көзге жақын араласатын адамдар
боп көрінетін ортада болуы мүмкін. Сондықтан ол ұзақ уақыт басқа
адамдарға байқалмай, бірнеше
жылға жалғаса
береді.
Заңмен
қорқыту
Заңды буллингке адамды
бақылауда ұстау немесе жазалау үшін сот құралдарын қолдану кіреді.
Қорқытудың мұндай түрін жасайтындар көбіне ұзаққа созылатын сот
процестерінің басталуына себеп болады. Осылайша буллинг жасаушы
құрбанды өзіне бағынышты қылуға, қорқытып-үркітіп отыруға
тырысады.
«Жеке қауіпсіздік»
сабағы
ҚИЫН КЕЗЕҢДЕРДЕГІ ДОСТЫҚ:
ЖАНЖАЛДА ДОСЫҢЫЗҒА ҚАЛАЙ ҚАУІПСІЗ КӨМЕКТЕСУГЕ БОЛАДЫ
https://youtu.be/gH3zqZPR4EQ?si=H7eTrJ2yuPe8MSHX
ІІІ. «Қорқынышты-керемет сурет»
ойыны. Қатысушыларға бір парақ қағаз бен бір
фломастерден таратылады. Алдымен «керемет сурет» салу тапсырылады.
Содан соң оң жағындағы оқушыға беріп осы бейнені 30 секундта
«қорқынышты суретке» айналдыру тапсырылады. Ал келесі орындаушы
мұны «керемет» суретке айналдырады. Шеңберді айналып, сурет иесіне
қайтып келеді де, жаттығу
талқыланады.
|
Оқушылар топпен тақырыпты
талқылап, кластер, постер қорғайды
Жеке қауіпсіздік сабағымен
танысады.
Ойынға
қатысады.
|
Үлестірмелі парақтар, маркер,
фломастер.
Бейнеролик
Сурет салуға арналған
парақтар, фломастер, маркер.
|