Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Cабақ жоспары "Creativity Music" 5 сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
lesson plan for updated Programme
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
554
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Unit of a long term plan: Creativity | School: # 20 | |
Date: 15.01.18 | Teacher name: Chernysheva L.A. | |
CLASS: 5 | Number present: | absent: |
Lesson title | Music | |
Learning objectives(s) | 5 L 6. Deduce meaning from context in short supported talk on an increasing range of general and curricular topics 5 S 3. give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics5 UE 3. use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives on a limited range of familiar general and curricular topics | |
Level of thinking skills | Knowledge, Understanding, Application | |
Lessonobjectives | All learners will be able to : | |
Assessment criteria | ||
Values links | Know and respect folk music and folk musical instruments | |
Cross-curricular | Music , Art | |
Previous learning | Sum up what learners have learnt about this topic so far. | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Start10 min | 1. Greeting & org . moment - What did we learn at previous lesson ?Teacher introduces pupils with the theme, learning objectives and assessment criteria. Divide into groups ‘Violin’ and “ Piano”.Find out your piece of pictureLet’s watch a video and you will understand the theme of our lesson.Activity “ Numbers speak” | pictures of violin and piano. Videoclip about music https://www.youtube.com/watch?v=wiF8YlKNx4g Cards with numbers |
Middle | G. 2. Listen and match the types of music A-H to the musical instruments in the pictures. Make up sentences with musical instruments. A classical b rock c jazz d folk e heavy metal f disco g pop h ethnic 1 acoustic guitar 2 synthesiser 3 saxophone 4. harp 5 drums 6 cello 7 violin 8 piano 9 accordeon 10 .bass guitar Descriptors : A learner - listens to the text carefully AFL : Oral feedback Grammar : The degrees of adjectives (G ) Activity “ Word tree ”Teacher gives two word trees with adjectives according to music. There is one adjective on the leaf , so each team gives comparative and superlative degrees for adjectives. And give examples. For example : famous . Famous – more famous – the most famous.Kairat Nurtas is famous singer. Group ‘91”is more famous than Kairat Nurtas. Dimash is the most famous singer. Descriptors : A learner : Descriptors : A Learner : - speaks about his/her favourite singer - adds information about his /her biography - adds information about his/ her carreer - says why does he/she like him /herAFL : voting | Photos of musical instruments on the interactive board or on a computer |
End10 min | (G) 3. Make up sentences and compare the using the degrees of adjectives | Board |
Additional information | ||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Health and safety check |
Differentiation by questioning :Differentiation question for more able students: 1.Do you think that music can change your lives? Why?For less able students :1. What did you understand from this video?2. Is music necessary in our life?3. Do you remember kinds of music and musical instruments?Differentiation by outcome:Speak about your favourite singer (individual work ) Differentiation question for more able student: 1. Why do you like this singer ? 2. What do you know about his/her lifestyle ? | Oral feedbackExpert Envoy VotingPraising | Be careful and attentive Energizer : “ 1-7” |
ReflectionWere the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings?What changes did I make from my plan and why? | Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. | |
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)?1:2:What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1: 2:What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)