Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Module: Jobs

    School: №4

    Date: 10.12.20

    Trainee's name: Nursapinova D.M.

    School teacher: Tusupkanova Zh.K.

    Methodologist: Torybaeva G.N.

    Class: 4

    Number present:

    absent:

    Theme of the Lesson:

    Jobs

    Learning objective(s) that this lesson is contributing to

    4.L1 understand a sequence of supported classroom instructions

    4.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information

    4.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    4.W4 write with support a sequence of extended sentences in a paragraph to give basic personal information

    Lesson objectives

    • Ask and answer the questions correctly:

    • Can translate new words and understand their meaning:

    • To talk about jobs:

    • To do a role-play conversation.

    Assessment criteria


    • they understand and can use grammatical knowledge correctly;

    • can give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics;

    • ask simple questions to get information about jobs.

    Value links

    Respect, Support, Trust

    Cross curricular links

    World around us.

    Use of ICT

    Projector or Smart board for showing a presentation

    Previous learning

    Revision

    Plan

    Planned timings

    Planned timings

    Resources

    Beginning


    0-7

    Organizational moment

    Teacher greets learners and introduces the lesson objectives in a simplified manner.

    Teacher discusses the leaning objectives with learners.

    Checking up the homework

    Let's check up your home task! What was your home task?

    Checking by “Question in the box” method

    Assessment: giving a smile-picture for each right answer




    Middle

    8-34





























    New lesson

    Teacher: -Before we start our lesson let’s watch the video.

    -What about this video?

    -This video about school. The theme of our lesson is “Theme of the lesson: Jobs”


    Today we are going to:

    • Learn and pronounce new words correctly.

    • Talk about different kind of jobs.

    • Ask and answer the questions correctly.

    • Do a role-play conversation, watch the video.


    New words

    -OK kids, let’s learn new words.

    -Boys and girls, listen to me and repeat after me all together then repeat after one by one.

    • a doctor  — врач

    • a nurse  — медсестра

    • a driver  — водитель

    • a worker  — рабочий

    • a builder  — строитель

    • a seller продавец

    • an economist  — экономист

    • an engineer  — инженер

    •  a housewife  — домохозяйка

    •  a businessman  — деловой человек

    •  a military man  — военнослужащий

    -Open your dictionaries and write down the new words.


    Ex 1. Read the text and answer the questions.

    It’s always interesting to begin something new. And if the beginning is good, the end may also be good. If we think of such a problem as “choosing a profession”, we must know everything about this or that profession. For example, I want to become a doctor. It means that at the age of ten or eleven I have to read books about doctors. This may be done by going to the library and by reading widely; also by talking to adults who know much about this profession. I also need to think about how well I can do what I would like to do. Perhaps the best way to prepare for any job is to get a good education — to do well at school, and to learn all I can outside of school. Jobs change and new ones are constantly appearing. In some years, there will be many more new jobs nobody knows anything about today. By reading and talking to people we’ll learn what great opportunities there will be for us. If a school leaver wants to get a higher education, the best way to it is through practical work. You will have time to think over your decision and you will have a good knowledge of life.

    1. Have you ever asked yourselves the same question?

    2. What do you think about jobs in future?

    3. Do you have the same meaning?


    Assessment: give a mark for assiduous students.


    Ex2. Match the words with their definitions

    1. A job is

    a) a job that requires special training, often a university education and

    bring a rather high social status

    2. A profession is

    b) the work that person does regularly in order to earn money

    3. An occupation is

    c) the series of jobs that a person does in his or her life, usually in one

    and the same field.

    4. A career is

    d) a job or profession .

    Warm up

    Jobs Song | What Do You Want To Be?



    Ex3. Complete the sentences

    Which of the adjectives below can describe the job

    of………

    interesting

    boring

    relaxing

    difficult

    exciting

    demanding (требовательная)

    stressful-tiring (утомительная)

    For example I think an teacher` s job is interesting …. because………

    Which qualities are necessary for a job of a……..?

    Intelligent

    calm

    reliable (надёжный)

    friendly

    organized

    skillful (ловкий)

    cheerful

    polite

    practical

    hard-working

    physically fit

    creative

    sociable

    confident (уверенный)

    For example A ……… needs to be……….

    Use the phrases below to tell some facts about the

    job of……

    to teach children

    to treat people

    to help people

    to take care of…..

    to communicate with a lot of people

    to be good at languages

    to help people to choose wares

    to help people keeping fit

    to protect people according the laws

    to give books

    to build or repair something

    to help people to be beautiful

    For example A teacher teaches children.


    Practice work


    Match the picture to the jobs or occupations.


    Assessment: giving a smile-picture for each right answer



    https://www.youtube.com/watch?v=G5UHA2sf-IE

































































    https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI













































    End

    35-40

    Students express their attitude to the lesson and give self-assessment using the method: “Six thinking hats”:

    • Green: How can you use today's learning in different subjects?

    • Red: How do you feel about your work today?

    • White: What have you leant today?

    • Black: What were the weaknesses of your work?

    • Blue: How much progress have you made in this lesson? (Now I can, I still need to work on, I've improved in, Today I learnt... )

    • Yellow: What did you like about today's lesson?


    Homework:

    At home write 6-7 sentences about jobs in your family


    The conclusion of the lesson

    Assessment by the smiley

    Ok guys today’s lesson is over. I think that it was useful for everyone! See you later!







    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Нурсапинова Диана Махсатовна
    24 Желтоқсан 2020
    751
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Cабақ жоспары Jobs 4 сынып

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Cабақ жоспары Jobs 4 сынып

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan

    Module: Jobs

    School: №4

    Date: 10.12.20

    Trainee's name: Nursapinova D.M.

    School teacher: Tusupkanova Zh.K.

    Methodologist: Torybaeva G.N.

    Class: 4

    Number present:

    absent:

    Theme of the Lesson:

    Jobs

    Learning objective(s) that this lesson is contributing to

    4.L1 understand a sequence of supported classroom instructions

    4.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information

    4.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    4.W4 write with support a sequence of extended sentences in a paragraph to give basic personal information

    Lesson objectives

    • Ask and answer the questions correctly:

    • Can translate new words and understand their meaning:

    • To talk about jobs:

    • To do a role-play conversation.

    Assessment criteria


    • they understand and can use grammatical knowledge correctly;

    • can give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics;

    • ask simple questions to get information about jobs.

    Value links

    Respect, Support, Trust

    Cross curricular links

    World around us.

    Use of ICT

    Projector or Smart board for showing a presentation

    Previous learning

    Revision

    Plan

    Planned timings

    Planned timings

    Resources

    Beginning


    0-7

    Organizational moment

    Teacher greets learners and introduces the lesson objectives in a simplified manner.

    Teacher discusses the leaning objectives with learners.

    Checking up the homework

    Let's check up your home task! What was your home task?

    Checking by “Question in the box” method

    Assessment: giving a smile-picture for each right answer




    Middle

    8-34





























    New lesson

    Teacher: -Before we start our lesson let’s watch the video.

    -What about this video?

    -This video about school. The theme of our lesson is “Theme of the lesson: Jobs”


    Today we are going to:

    • Learn and pronounce new words correctly.

    • Talk about different kind of jobs.

    • Ask and answer the questions correctly.

    • Do a role-play conversation, watch the video.


    New words

    -OK kids, let’s learn new words.

    -Boys and girls, listen to me and repeat after me all together then repeat after one by one.

    • a doctor  — врач

    • a nurse  — медсестра

    • a driver  — водитель

    • a worker  — рабочий

    • a builder  — строитель

    • a seller продавец

    • an economist  — экономист

    • an engineer  — инженер

    •  a housewife  — домохозяйка

    •  a businessman  — деловой человек

    •  a military man  — военнослужащий

    -Open your dictionaries and write down the new words.


    Ex 1. Read the text and answer the questions.

    It’s always interesting to begin something new. And if the beginning is good, the end may also be good. If we think of such a problem as “choosing a profession”, we must know everything about this or that profession. For example, I want to become a doctor. It means that at the age of ten or eleven I have to read books about doctors. This may be done by going to the library and by reading widely; also by talking to adults who know much about this profession. I also need to think about how well I can do what I would like to do. Perhaps the best way to prepare for any job is to get a good education — to do well at school, and to learn all I can outside of school. Jobs change and new ones are constantly appearing. In some years, there will be many more new jobs nobody knows anything about today. By reading and talking to people we’ll learn what great opportunities there will be for us. If a school leaver wants to get a higher education, the best way to it is through practical work. You will have time to think over your decision and you will have a good knowledge of life.

    1. Have you ever asked yourselves the same question?

    2. What do you think about jobs in future?

    3. Do you have the same meaning?


    Assessment: give a mark for assiduous students.


    Ex2. Match the words with their definitions

    1. A job is

    a) a job that requires special training, often a university education and

    bring a rather high social status

    2. A profession is

    b) the work that person does regularly in order to earn money

    3. An occupation is

    c) the series of jobs that a person does in his or her life, usually in one

    and the same field.

    4. A career is

    d) a job or profession .

    Warm up

    Jobs Song | What Do You Want To Be?



    Ex3. Complete the sentences

    Which of the adjectives below can describe the job

    of………

    interesting

    boring

    relaxing

    difficult

    exciting

    demanding (требовательная)

    stressful-tiring (утомительная)

    For example I think an teacher` s job is interesting …. because………

    Which qualities are necessary for a job of a……..?

    Intelligent

    calm

    reliable (надёжный)

    friendly

    organized

    skillful (ловкий)

    cheerful

    polite

    practical

    hard-working

    physically fit

    creative

    sociable

    confident (уверенный)

    For example A ……… needs to be……….

    Use the phrases below to tell some facts about the

    job of……

    to teach children

    to treat people

    to help people

    to take care of…..

    to communicate with a lot of people

    to be good at languages

    to help people to choose wares

    to help people keeping fit

    to protect people according the laws

    to give books

    to build or repair something

    to help people to be beautiful

    For example A teacher teaches children.


    Practice work


    Match the picture to the jobs or occupations.


    Assessment: giving a smile-picture for each right answer



    https://www.youtube.com/watch?v=G5UHA2sf-IE

































































    https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI













































    End

    35-40

    Students express their attitude to the lesson and give self-assessment using the method: “Six thinking hats”:

    • Green: How can you use today's learning in different subjects?

    • Red: How do you feel about your work today?

    • White: What have you leant today?

    • Black: What were the weaknesses of your work?

    • Blue: How much progress have you made in this lesson? (Now I can, I still need to work on, I've improved in, Today I learnt... )

    • Yellow: What did you like about today's lesson?


    Homework:

    At home write 6-7 sentences about jobs in your family


    The conclusion of the lesson

    Assessment by the smiley

    Ok guys today’s lesson is over. I think that it was useful for everyone! See you later!







    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 4 сынып
    24.12.2020
    751
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Нурсапинова Диана Махсатовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации