Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Cабақ жоспары Jobs 4 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Module: Jobs |
School: №4 |
|||||||||||||||||||||||
Date: 10.12.20 |
Trainee's name: Nursapinova D.M. School teacher: Tusupkanova Zh.K. Methodologist: Torybaeva G.N. |
|||||||||||||||||||||||
Class: 4 |
Number present: |
absent: |
||||||||||||||||||||||
Theme of the Lesson: |
Jobs |
|||||||||||||||||||||||
Learning objective(s) that this lesson is contributing to |
4.L1 understand a sequence of supported classroom instructions 4.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information 4.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings 4.W4 write with support a sequence of extended sentences in a paragraph to give basic personal information |
|||||||||||||||||||||||
Lesson objectives |
|
|||||||||||||||||||||||
Assessment criteria |
|
|||||||||||||||||||||||
Value links |
Respect, Support, Trust |
|||||||||||||||||||||||
Cross curricular links |
World around us. |
|||||||||||||||||||||||
Use of ICT |
Projector or Smart board for showing a presentation |
|||||||||||||||||||||||
Previous learning |
Revision |
|||||||||||||||||||||||
Plan |
||||||||||||||||||||||||
Planned timings |
Planned timings |
Resources |
||||||||||||||||||||||
Beginning 0-7 |
Organizational moment Teacher greets learners and introduces the lesson objectives in a simplified manner. Teacher discusses the leaning objectives with learners. Checking up the homework Let's check up your home task! What was your home task? Checking by “Question in the box” method Assessment: giving a smile-picture for each right answer |
|
||||||||||||||||||||||
Middle 8-34
|
New lesson Teacher: -Before we start our lesson let’s watch the video. -What about this video? -This video about school. The theme of our lesson is “Theme of the lesson: Jobs”
Today we are going to:
New words -OK kids, let’s learn new words. -Boys and girls, listen to me and repeat after me all together then repeat after one by one.
-Open your dictionaries and write down the new words. Ex 1. Read the text and answer the questions. It’s always interesting to begin something new. And if the beginning is good, the end may also be good. If we think of such a problem as “choosing a profession”, we must know everything about this or that profession. For example, I want to become a doctor. It means that at the age of ten or eleven I have to read books about doctors. This may be done by going to the library and by reading widely; also by talking to adults who know much about this profession. I also need to think about how well I can do what I would like to do. Perhaps the best way to prepare for any job is to get a good education — to do well at school, and to learn all I can outside of school. Jobs change and new ones are constantly appearing. In some years, there will be many more new jobs nobody knows anything about today. By reading and talking to people we’ll learn what great opportunities there will be for us. If a school leaver wants to get a higher education, the best way to it is through practical work. You will have time to think over your decision and you will have a good knowledge of life. 1. Have you ever asked yourselves the same question? 2. What do you think about jobs in future? 3. Do you have the same meaning?
Assessment: give a mark for assiduous students. Ex2. Match the words with their definitions
Warm up Jobs Song | What Do You Want To Be?
Ex3. Complete the sentences
Practice work Match the picture to the jobs or occupations. Assessment: giving a smile-picture for each right answer |
https://www.youtube.com/watch?v=G5UHA2sf-IE
https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI
|
||||||||||||||||||||||
End 35-40 |
Students express their attitude to the lesson and give self-assessment using the method: “Six thinking hats”:
Homework: At home write 6-7 sentences about jobs in your family The conclusion of the lesson Assessment by the smiley Ok guys today’s lesson is over. I think that it was useful for everyone! See you later! |
|
|
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |