2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Camping Safety

Camping Safety

Материал туралы қысқаша түсінік
4.3.5.1 understand the main ideas of short normal texts on a wide range of general and academic topics using context clues; 4.4.5.1 connect sentences using basic phrases with little support;
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan

Camping Safety


Unit 5: Hot and Cold

Lesson 34

School: 11 Secondary school

Date:


Grade: 4 G

Number present: 13

absent:

Lesson title

Camping Safety

Learning objectives

4.3.5.1 understand the main ideas of short normal texts on a wide range of general and academic topics using context clues;

4.4.5.1 connect sentences using basic phrases with little support;

Lesson objectives

Learners will be able to:

- to talk about camping and camping safety

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginni ng of the lesson

Pre- learning

«Brains tormin» method 10 min.

Organization moment Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Lead In

  • Students of the class are listed.

  • Students' attention is drawn to the lesson.


  • Determines the topic and purpose of the lesson



  • Students say different words from the picture


  • Answer the question.

The teacher to assess learners for their ability. “Good job!

Well done!” Formative Assessment Good job!















Pictures









Middle of the lesson Present ation part.

30 min





















Game

Task I Ex:5 P:70

Put up the Camping poster on the board. Point to the items, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each item in random order. Ask individual pupils to name them.

The pupils read the words and match them to the pictures. Allow the pupils some time to complete the activity. Then they listen again and check their answers.


Task II Ex: 6 P: 70

Explain the activity. Allow the pupils enough time to complete the activity. Check their answers.








Boom,clap,pen”

This Physical Minute in the classroom helps to solve the following problems:

  • Reduce fatigue and reduce the negative impact of a monotonous work posture.

  • Give an emotional "shake- up" to students, an opportunity to "throw off" the accumulated burden of negative emotions and experiences.


Task III Wordwall website


Pupils match the words to the pictures. Then listen and check?

ANSWERS

2 a

3 b

4 g

5 f

6 h

7 d

8 c

9 J

10 I



Pupils read and find the words.

ANSWERS

  1. firewood

  2. whistle

  3. campfire

  4. camp stove

  5. rope

  6. blanket

  7. penknife

  8. fishing rod

  9. cool box


Activate children's attention and increase their ability to perceive educational material.















Learnres must find the right word for the picture

Descriptor:

  • read words

  • match the words to the pictures

  • ask individual pupils to name them

Total: 3 point




Descriptor:

  • read and find the words.

-complete the sentences

-read words correctly

Total: 3 point



















Descriptor:

  • find the right word for the picture

  • read answers

Total: 2 points

Card Worksheet




Students book























https://word wall.net/ru/r esource/142 3365/campi ng



Task IV Ex: 7 P: 71

Say and write on the board: You must do your homework. You mustn't throw rubbish. The pupils repeat, chorally and/or individually. Underline the words in bold and explain/elicit that these are modal verbs. Explain that we use must for obligation and mustn't for prohibition. Then say and write on the board: You have to study for the test. You don't have to wear a jacket. The pupils repeat, chorally and/or individually. Underline the words in bold and explain that we use have to for necessity and don't have to for lack of necessity.

Explain that the modal verbs are the same for all persons

Pupils complete the sentences. Use: must or mustn't.

ANSWERS

  1. must

  2. must

  3. mustn't

  4. must

  5. mustn't

  6. must

  7. mustn't

Descriptor:

  • complete the sentences

  • can use: must or mustn't.

Total: 2 points








End of the lesson 5 min

Еvaluation

FEEDBACK “TV”

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

Home task:

Ex:8 P: 71










05 Наурыз 2025
132
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі