Материалдар / "Can for ability and permission" Grade: 6

"Can for ability and permission" Grade: 6

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі пәнінен 6-сынып бойынша қысқа мерзімді жоспар, 3-тоқсан, "Our Health" бөлімі. Қысқа мерзімді жоспарда Can моделді етістігінің қабілет бар немесе жоқтығы туралы айтқанда және рұқсат сұрау, рұқсат беру, рұқсат бермеу туралы жазылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Қаңтар 2022
570
0 рет жүктелген
770 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

Our Health

Teacher’s name:

Kozybagarova Gaisha Dzhumabaevna

School:

Tulkubas village, Tulkubas district, Turkestan region General secondary school is named after T.Ryskulov

Grade: 6

Number present:


Number absent:


6А

14.01

14.01

14.01



Theme of the lesson:

Language Focus: Can for ability and permission.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

6.1.1.1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

6.3.2.1 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

6.6.13.1 use might may could to express possibility on a limited range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Learn the form and use of can for ability and permission.

Write sentences about your abilities using can.

Learn how to request, give and refuse permission.

Lesson plan

Planned timings

Teacher's actions

Learner`s actions

Assessment

Resources

5-7 minutes


Organization moment:

Teacher greets students; students respond to greeting and take their places.


Game “Fact or Fiction”

Teacher gives instructions to the students. If the students have difficulty coming up with facts, teacher tries to give them issues. For example: “Tell three facts about your hobbies/ your family/ your pets.”

Check the homework

Learning and lesson objectives are introduced.


Students respond to greeting and answer the questions.


Students listen to teacher’s instructions attentively. Each of the students tell/write three facts about themselves, one of which is a lie.

Others try to guess.


Descriptor: A learner

* Match sentences with pictures-1p

* Choose the correct answers-1p

* Complete the sentences with the words in the box -1p

Laminated papers

30-35 minutes

Task 1. Teacher gives instructions to the task:

• Students identify the use of can in the sentences

individually. In a weaker class, check understanding by

doing the first item together as an example.

• Ask students to compare their answers in pairs before you

check with the class.


ANSWERS

1 A 2 P 3 A 4 P 5 P 6 A


Task 2. Teacher gives instructions to the task:

Complete the sentences for less able students

Look at the animals. What are they? What can hey do?


Complete the sentences for mid able students

Read and circle T or F for these sentences


Complete the sentences for high able students

Find the mistake in each sentence and correct it.




Students follow the instructions and write the correct answer






Students make sentences with grammatical accuracy


Differentiation by support: low ability students will work with the translations of some topical vocabulary

Descriptor: A learner

* Read the sentences-1p

* Know permission sentences -1p

* Know ability sentences -1p







Descriptor: A learner

* Do the exercises-4p




Students Book p.59

Ex.2








Worksheets







5-8 minutes

ENDING THE LESSON:


Reflection “А,В,С


Evaluation of the lesson.

Give the home task.

WB Ех 1-4 p.41

Students follow the instructions



A-asks a question. B-answers.

C-observes the voiced answers, complements, if not completely. A - performs the role of the questioner, B - the respondent, c-the observer. The controller clicks on the right places and at the end of the conversation gives a conclusion.



-








Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!