Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON PLAN


    Title of the lesson

    Natural disasters

    Theme of the module, subject

    Causes and consequences of natural disasters

    Teacher

    Arykova Zhazira

    Date


    Course/group


    Learning outcomes/ objectives

    10.L1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    10.S.1 use formal and informal registers in their talk on a limited range of general and curricular topics

    10.W.3 write with moderate grammatical accuracy on a limited range of familiar general and curricular topics

    Assessment criteria/ Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • identify the causes and consequences of natural disasters

    • talk about the natural disasters happen in KZ using formal and informal registers

    • to highlight key points for writing essay about natural disasters

    Resources and handouts


    Time

    Tasks, activities, methods, classroom arrangement, forms, methods, techniques

    Teaching notes, classroom management

    Resources

    7 min

    Welcome & Objectives

    1.Greeting.

    2. Organization moment.

    Warm up.

    Stay in a circle. Name a virtual place on the Earth where you would like to be (the mountain, the forest, the sea….)


    Dividing into 3 groups by disasters.

    Volcanic eruptions, earthquake, hurricane.


    Who chooses the mountain – they are group “Volcanic eruptions”.

    Who chooses the sea – they are group “hurricane”.

    Who chooses the forest – they are group “earthquake”.




    Introduction of Lesson Objectives

    Teacher shows pictures and ask about some CCQ questions

    -what can you see in these pictures?

    -what are they?

    - how do you think what will we learn in our lesson today?


    Students greet teacher.





    Descriptor:

    A learner

    -make a circle

    -choose one of the places they want to be

    -find their groups according to the pictures





























    Learners look at the pictures and answer the CCQ questions then find out today’s theme

    Cards with place


























    Appendix 1





    Link to the pictures

    https://images.app.goo.gl/7VPvKtrVsh41imve9



    https://images.app.goo.gl/wTrt867nMHf3Sr7H9



    https://images.app.goo.gl/rqrgubgyANfPTBwU9



    Middle of the lesson


    Pair work

    15 min


    Task1.

    Pre listening task. Method: Basketball questioning

    (Pair Work)

    Teacher shows a video according to the theme.

    Teacher divides the students into pairs and ask them to answer the questions throwing the ball

    1. What is this video about?

    2. What kind of natural disaster is mentioned in the video?

    3. What kind of natural disasters do you know?


    Functional reading literacy (locate information) learners get information from the video and can answer questions.








    Descriptor:

    A Learner

    -watches the video attentively

    -divides into the pairs

    -answers the questions catching the ball






    Peer assessment

    Students evaluate each other





    Formative assessment:

    60 – Seconds Share







    Appendix 2





    https://youtu.be/oRiLLd2hX0E?si=uKWk0BdD22d8dzzo


    Group work


    20min
































    20 min



    Task 2

    While-listening task

    Group work

    ‘True or False’ method

    Listening for specific information

    Listen to the recorder and choose the right statements True, False or Not given

    1. There are more natural disasters now

    2. Global warming prevents natural disasters

    3. The author is happy that he lived in a country where don’t have natural disasters

    4. Africa is a rich country which haven’t any natural disasters

    Differentiation by process

    Some groups work with prompts, other learners without them


    Task 3

    Scaffolding strategy ‘Show and tell’

    Individual work

    Visual literacy

    Teacher gives some pictures of disasters to match with their definitions and asks to find the disasters that happen in KZ and talk about it.


    Differentiation by support

    Less able learners are provided with resources (pictures, examples)

    Functional reading literacy (locate information) learners’ access and retrieve information about disasters while doing the task.





    Descriptor:

    A learner

    -reads the text carefully and discusses in a group.

    -marks the True or False statements

    Answers:

    1/true

    2/DS

    3/true

    4/false


    Group assessment


    2 stars and a wish







    Descriptor

    A learner

    -looks through the disasters carefully

    -matches with their definitions

    -finds the appropriate disaster which Kazakhstan has and talks about it





    Group assessment by giving feedback each other


    1 strong side

    1 recomendation



    Appendix 3


    https://listenaminute.com/n/natural_disasters.html








































    Appendix 4


    20 min

    Post-listening

    Individual work

    Academic writing

    Writing an opinion essay

    Teacher asks to write an opinion essay about natural disasters in Kazakhstan



    HOMEWORK.


    Criteria for essay to high achieving learners:


    A learner

    -Follow the structure (introduction, main part, conclusion)

    -Each paragraph up to 5 sentences

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Арыкова Жазира Фархадқызы
    13 Қараша 2023
    250
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Causes and consequences of natural disasters

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Causes and consequences of natural disasters

    Материал туралы қысқаша түсінік
    қысқа мерзімді жоспар
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON PLAN


    Title of the lesson

    Natural disasters

    Theme of the module, subject

    Causes and consequences of natural disasters

    Teacher

    Arykova Zhazira

    Date


    Course/group


    Learning outcomes/ objectives

    10.L1 understand with little or no support the main points in extended talk on a wide range of general and curricular topics

    10.S.1 use formal and informal registers in their talk on a limited range of general and curricular topics

    10.W.3 write with moderate grammatical accuracy on a limited range of familiar general and curricular topics

    Assessment criteria/ Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • identify the causes and consequences of natural disasters

    • talk about the natural disasters happen in KZ using formal and informal registers

    • to highlight key points for writing essay about natural disasters

    Resources and handouts


    Time

    Tasks, activities, methods, classroom arrangement, forms, methods, techniques

    Teaching notes, classroom management

    Resources

    7 min

    Welcome & Objectives

    1.Greeting.

    2. Organization moment.

    Warm up.

    Stay in a circle. Name a virtual place on the Earth where you would like to be (the mountain, the forest, the sea….)


    Dividing into 3 groups by disasters.

    Volcanic eruptions, earthquake, hurricane.


    Who chooses the mountain – they are group “Volcanic eruptions”.

    Who chooses the sea – they are group “hurricane”.

    Who chooses the forest – they are group “earthquake”.




    Introduction of Lesson Objectives

    Teacher shows pictures and ask about some CCQ questions

    -what can you see in these pictures?

    -what are they?

    - how do you think what will we learn in our lesson today?


    Students greet teacher.





    Descriptor:

    A learner

    -make a circle

    -choose one of the places they want to be

    -find their groups according to the pictures





























    Learners look at the pictures and answer the CCQ questions then find out today’s theme

    Cards with place


























    Appendix 1





    Link to the pictures

    https://images.app.goo.gl/7VPvKtrVsh41imve9



    https://images.app.goo.gl/wTrt867nMHf3Sr7H9



    https://images.app.goo.gl/rqrgubgyANfPTBwU9



    Middle of the lesson


    Pair work

    15 min


    Task1.

    Pre listening task. Method: Basketball questioning

    (Pair Work)

    Teacher shows a video according to the theme.

    Teacher divides the students into pairs and ask them to answer the questions throwing the ball

    1. What is this video about?

    2. What kind of natural disaster is mentioned in the video?

    3. What kind of natural disasters do you know?


    Functional reading literacy (locate information) learners get information from the video and can answer questions.








    Descriptor:

    A Learner

    -watches the video attentively

    -divides into the pairs

    -answers the questions catching the ball






    Peer assessment

    Students evaluate each other





    Formative assessment:

    60 – Seconds Share







    Appendix 2





    https://youtu.be/oRiLLd2hX0E?si=uKWk0BdD22d8dzzo


    Group work


    20min
































    20 min



    Task 2

    While-listening task

    Group work

    ‘True or False’ method

    Listening for specific information

    Listen to the recorder and choose the right statements True, False or Not given

    1. There are more natural disasters now

    2. Global warming prevents natural disasters

    3. The author is happy that he lived in a country where don’t have natural disasters

    4. Africa is a rich country which haven’t any natural disasters

    Differentiation by process

    Some groups work with prompts, other learners without them


    Task 3

    Scaffolding strategy ‘Show and tell’

    Individual work

    Visual literacy

    Teacher gives some pictures of disasters to match with their definitions and asks to find the disasters that happen in KZ and talk about it.


    Differentiation by support

    Less able learners are provided with resources (pictures, examples)

    Functional reading literacy (locate information) learners’ access and retrieve information about disasters while doing the task.





    Descriptor:

    A learner

    -reads the text carefully and discusses in a group.

    -marks the True or False statements

    Answers:

    1/true

    2/DS

    3/true

    4/false


    Group assessment


    2 stars and a wish







    Descriptor

    A learner

    -looks through the disasters carefully

    -matches with their definitions

    -finds the appropriate disaster which Kazakhstan has and talks about it





    Group assessment by giving feedback each other


    1 strong side

    1 recomendation



    Appendix 3


    https://listenaminute.com/n/natural_disasters.html








































    Appendix 4


    20 min

    Post-listening

    Individual work

    Academic writing

    Writing an opinion essay

    Teacher asks to write an opinion essay about natural disasters in Kazakhstan



    HOMEWORK.


    Criteria for essay to high achieving learners:


    A learner

    -Follow the structure (introduction, main part, conclusion)

    -Each paragraph up to 5 sentences

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
    13.11.2023
    250
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Арыкова Жазира Фархадқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации