Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit
5.
School:
Date:
Teacher’s name:
Grade
5
Number
present:
Number
absent:
Theme of the lesson:
VOCABULARY PUZZLES:
Celebrations and special days. Seasons and
months
Learning objectives(s)
that this lesson is contributing to
5.L1understand a sequence of supported classroom
instructions
5.S7 use appropriate
subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited
range of general topics
5.L2 understand an
increasing range of unsupported basic questions which ask for
personal information
Lesson objectives
All learners will be
able to:
Students know words from the
unit.
Most learners will be
able to:
- can understand and answer simple
questions.
Some learners will be
able to:
ask and answer
interview questions;
-can make sentences understandable and can answer
the questions
Plan
Planned
timings
Teacher’s activities
Pupil’s activities
Marks
Resources
Beginning of
thelesson
The lesson greeting.
Ask students about their feelings
The teacher asks about the date and day of
the week. Shows “Weather chart” to students and ask about date, day
and weather.
Checking up on the
homework.
Divide Ss into two groups
The
teacher sets the lesson objectives, letting students know what to
anticipate from the lesson.
Students respond to greeting. Ss choose one
of the cards. Show it to other ss and say loudly about his\her
emotions.
Follow the instruction
Make the project about a special
day.
Ss choose the parts of the puzzles and
divided into groups with similar puzzles.
Ss
match parts of the puzzles
Stickers
Cards of smiles with different
emotions
Posters
Puzzles
Main
activities
Ask students about
their favorite celebration or special
day.
Say about evaluation.
Give students cards with Christmas tree. They should collect
Christmas toys for each task.
Ex
1. P65 Find 9 words in the
snail and complete the sentences with verbs. Students should find
the words and put them to correct place by
themselves.
Warm-up.“Because
game”
Ask students about
their favorite month and
season.
Let’s play the
“Birthday” game
Ex
2.P65 Find five months and four
seasons in the puzzles. Then put them in the correct
list.
Work in front of the
blackboard. Students find out the names of the seasons and put the
names of month for each season.
Students answer the question.
Follow the instruction
Follow the instruction
Ss match two parts of sentences.
Students answer the question.
Ss play this game in pairs. One of them asks the
other answers.
Students work in pairs.
Ss
raised their hand and answers one by one.
Cards with Christmas tree
Stickers
Stickers
Stickers
SB
SB
Blackboard
Ending of the
lesson
Reflection
1)Winter: I don’t really understand the work
today
2)Autumn: I understand some of the work
today
3)Spring: I understand but need some help with other
parts.
4)Summer: I understand today’s
lesson.
Home task: Workbook ex
4 p40
Feedback
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз