Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушылармен амандасу,
түгендеу.
Сабақтың тақырыбы мен
мақсатын таныстыру.
«Мен кіммін?»
тренинг
Оқушыларға өздерін сипаттайтын бірнеше сөздер
жазуды ұсынады: мысалы, «Мен ... адаммын», «Менің ең үлкен күшім
...», «Менің әлсіз тұстарым ...» деген
сияқты.
Оқушыларға жеке түрде осы сөздерді аяқтау
тапсырмасын береді.
Тапсырма орындағаннан кейін, әр оқушы өз пікірін
бөлісіп, топтық талқылау ұйымдастырады.
Цифрлық әлемнің қауіпсіздігі туралы
түсінік.
Интернеттің жағымды және жағымсыз
жақтары.
Цифрлық әлемдегі негізгі қауіптер (фишинг, кіру
құпияларының ұрлануы, интернет алаяқтық).
Әлеуметтік желілерде қауіпсіздік шаралары: жеке
мәліметтерді қорғау, анонимділік сақтау.
Мұғалім:
Құрметті оқушылар!
Бүгін біз "Цифрлық әлемнің қауіпсіздігі"
тақырыбында әңгімелесетін боламыз. Қазіргі уақытта интернет біздің
өміріміздің ажырамас бөлігіне айналды. Біз оқу, жұмыс,
қарым-қатынас жасау, ойындар ойнау және көптеген басқа әрекеттерді
интернет арқылы орындаймыз. Бірақ, интернетті пайдалану кезінде
қауіптер де туындайтынын ескеруіміз
қажет.
Интернетте өзіңіздің жеке ақпаратыңызды қорғау
өте маңызды. Әсіресе, жеке деректер, құпиясөздер және қаржылық
ақпаратты қорғау керек. Құпиясөздеріңізді ешкіммен бөліспеңіз және
оларды күрделі етіп жасаңыз. Қарапайым сөздер мен атаулардан аулақ
болыңыз.
Екінші мәселе — әлеуметтік желілердің
қауіпсіздігі. Әлеуметтік желілерде жариялаған ақпараттардың барлығы
жұртшылыққа қолжетімді болуы мүмкін екенін ұмытпаңыз. Бұл ақпаратты
бөліскенде, сіздің жеке өміріңізді, достарыңыздың немесе
туыстарыңыздың жеке мәліметтерін қорғау
маңызды.
Әрине, интернетте жаман адамдар да бар, олар
алаяқтық жасау үшін түрлі қулықтар қолданады. Мысалы, кейбіреулер
сізге электронды хаттар арқылы түрлі сілтемелер жіберіп, сіздің
жеке мәліметтеріңізді алуға тырысады. Сондықтан, күмәнді хаттар мен
сілтемелерді ашпаңыз, және жеке мәліметтеріңізді ешкімге
бермеңіз.
Цифрлық тәуелділік мәселесі де өте маңызды.
Интернетті тым көп пайдалану денсаулыққа зиян келтіруі мүмкін. Оны
пайдалы мақсаттар үшін ғана пайдаланып, уақытты дұрыс бөлуді
үйреніңіз.
Сондай-ақ, құқықтық аспектілерді ұмытпау керек.
Интернеттегі барлық іс-әрекеттеріңіз заңға сәйкес болуы тиіс.
Көшіру, тарату немесе басқа адамдардың жұмысын заңсыз пайдалану —
бұл құқық бұзушылық болып табылады.
Сұрақ-жауап: Оқушыларға интернеттегі
қауіпсіздік мәселелері бойынша сұрақтар қою, олардың пікірін
тыңдау.
|
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың мақсатымен танысады.
Сабаққа қатысуға дайындалады.

Жазылған сөздерді ойланып, өз сезімдерін,
мінез-құлқын, күшті және әлсіз жақтарын
сипаттайды.
Өздерін сипаттау барысында пікірлерін топпен
бөліседі.
Презентацияға назар аударады.
Цифрлық қауіптер мен әлеуметтік желілердегі
қауіпсіздік ережелерін тыңдайды.
Өздеріне таныс болатын жағдайларды атап,
мұғаліммен бірге
талқылайды.
Тәжірибелік жұмыс
Топтарға бөлініп, жұмысқа
кіріседі.
Әр топқа берілген тапсырмаларды орындап,
талқылауға
қатысады.
Интернеттегі қауіпсіздікті сақтау бойынша өз
ұсыныстарын жасайды.
Әлеуметтік желіде жеке ақпаратты қорғаудың
негізгі ережелерін
қарастыру.
Интернет қауіпсіздігін қамтамасыз ету бойынша
оқушыларға тапсырмалар беру (мысалы, әлеуметтік желілерде
қауіпсіздікті сақтау бойынша пост жасау, дұрыс пароль
таңдау).

|
Ақпараттық плакаттар, бейнемазмұндар,
презентациялар.
Компьютер, проектор, интернетке қосылған
құрылғылар.
Әлеуметтік желілер мен интернетте қауіпсіздікті
сақтау жөніндегі ақпараттық материалдар.
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы
Сізге қатысты жағымсыз сөздерге жауап
берудің тиімді
стратегиялары
Сабақтың
мақсаты: оқушылардың өзіне деген сенімділігін
арттырып,эмоциясын бақылай білуге
үйрету.
Негізгі міндеттері:
1. Оқушылардың өзіне деген сенімділігін
артыру.
2. Кез келген жағдайды сабырлы, мәдениетті түрде
шешуге үйрету.
Сабақтың барысы
1. Кіріспе
Есте ұстаңыз, кез келген адамды басқару үшін
алдымен оның эмоциясын басқаруды үйрен дейді психологтер. Олай
болса сізді басқалар басқарып жүр. Сіздегі көңіл күйді неге өзгелер
басқаруы керек? Ол сізге тиесілі ғой. Ендеше,
өзіңізді өзіңіз
басқарғыңыз келсе, эмоцияларыңызды бағындырып
үйреніңіз. «Ит үреді, керуен көшеді», өмірде өзгенің жағымсыз
сөзімен ұнамсыз жайттар ешқашан таусылмайды, тек олардың кейбіріне
көңіл аудармай өтіп кеткен жөн, елемей естімеуге тырысқан дұрыс-ақ,
сонымен қатар барлық жайтты сабырмен және заң аясында шешуге
болады.
2. Негізгі бөлім (6 минутқа
дейін)
«Жақсы сөз – жарым ырыс», «Ойнап сөйлесең де,
ойлап сөйле», «Сөз сүйектен өтеді» деген өнегелі нақылдарын
қалдырған ата-бабамыз сөздің құдіретін жете сезінген дана болған.
Сөз арқылы адамның көңілін көтеруге де, мұңайтуға да, күлдіруге де,
жылатуға да болады. Сондықтан да, жақсы байқап сөйлер, жаман шайқап
сөйлер деген сөз бекерге айтылмаса
керекті.
Жақсы сөз жанды жадыратады. Позитивті мағынада
айтылған әр сөз жағымды әсер қалдырады. Жалпы алғанда, айтылған
сөздердің позитивті және негативті әсерлері бар екені бағзы
заманнан бері белгілі. Медицина ғылымы жақсы дамымаған заманда
халық дауаны дұғалар мен жақсы тілек сөздерден тапқан. Ал әдепсіз
және балағат сөздерді айтудың өзін қарғыс деп есептеген. Тіпті, сол
заманда адамдардың ойында балағат сөздердіайтудың дұрыс еместігі
туралы болжамдар болса, бүгінде ол сөздердің зияндығы ғылыми түрде
дәлелденіп отыр. Сол себепті, не ойлап жүргеніңізге, қандай
кітаптар оқып, қандай ақпараттар қабылдап жатқаныңызға, айналаңызға
қандай сөздер айтып, қандай сөздер естіп жүргеніңізге аса мән
беріңіз. Өміріңізді жақсарту да, құлдырату да өз
қолыңызда!
Дөрекілікке тиімді жауап берудің стратегияларымен
бөлісу.
3. Қорытынды. Пайдалы сілтеме:
https://youtu.be/sJgmacWuhW0
|
Рефлексия жасау
Мақсаты: Оқушыларға жағымсыз сөздерге эмоциясыз
жауап беру дағдыларын дамыту.
Әрекет: Оқушыларға жағымсыз сөздерді естігенде
не сезінетіндерін сұраңыз. Олар сезінген эмоцияларды қағазға жазады
(ашулану, ренжу, көңілі қалу және т.б.). Содан кейін бұл
эмоцияларды басқару үшін қалай әрекет ету керектігін талқылап,
жауап берудің баламалы жолдарын
көрсетіңіз.
Мысалы:
"Менің ойымша, сен бос адамсың!" деген сөзге
жауап:
"Менің өз ойым мен пікірім бар, бірақ сенің
пікіріңді де тыңдауға дайынмын."
Позитивті қайта жауап
беру
Мақсаты: Жағымсыз сөздерге позитивті,
конструктивті жауап беру арқылы қарым-қатынасты
жақсарту.
Әрекет: Оқушыларға жағымсыз пікірлер мен
сөздерге дұрыс және өз-өзіне сенімді жауап берудің мысалдарын
ұсыныңыз. Әр оқушыға жағымсыз сөздерді оңай әрі сенімді түрде
жауаппен өзгертуге
көмектесіңіз.
Мысал:
"Сен ешқашан ештеңеге қол жеткізе алмайсың!"
деген сөзге жауап:
"Мен өз мақсатым үшін тырысамын, менің жолым
басқа, бірақ сенің пікіріңді ескеремін."
|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім:
Сонымен,
интернеттің көптеген пайдалы жақтары бар, бірақ оны қауіпсіз
пайдалану үшін барлық ережелерді сақтау қажет. Интернет — бұл
сіздің жеке кеңістігіңіз, сондықтан оны дұрыс қорғап, қауіпсіздікті
сақтау сіздің міндетіңіз.
Қауіпсіз
цифрлық әлем — бұл әрқайсымыздың дұрыс шешімдер қабылдауымызға
байланысты. Біздің мақсатымыз — интернетте қауіпсіз болу, ақпаратты
қорғау және дұрыс пайдалануды үйрену.
|
Талқылау және сұрақ-жауап
кезеңі:
Өз пікірін айтып, интернет қауіпсіздігі туралы
талқылауға қатысады.
Әлеуметтік желілер мен интернеттің қауіптері
туралы сұрақтарға жауап береді.
Топ мүшелерімен бірге сабақта талқыланған
жағдайларға қатысты өз пікірін
білдіреді.
. 
|
Ақпараттық плакаттар,
бейнемазмұндар,
презентациялар.
Компьютер, проектор,
интернетке қосылған
құрылғылар.
Әлеуметтік желілер мен
интернетте қауіпсіздікті сақтау жөніндегі ақпараттық
материалдар.
|
Соңы
3
мин
|
Қорытынды
Сабақ
барысында алынған білімді қорытындылау.
Оқушыларға цифрлық әлемде
қауіпсіздікті сақтау бойынша кеңестер беру.
Оқушылардың сабақты қалай қабылдағанын
сұрау.
|
Мұғалімнің сөздеріне назар
аударады.
Оқылған материалдар бойынша өздерінің
білімдерін
қорытындылайды.
Сабақта айтылған ережелерді есте
сақтайды.
|
Ақпараттық плакаттар,
бейнемазмұндар,
презентациялар.
Компьютер, проектор,
интернетке қосылған
құрылғылар.
Әлеуметтік желілер мен
интернетте қауіпсіздікті сақтау жөніндегі ақпараттық
материалдар.
|