Материалдар / Cities and countries
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Cities and countries

Материал туралы қысқаша түсінік
Cities – бұл адамдар тұратын және жұмыс істейтін үлкен елді мекендер. Қалаларда көп ғимараттар, мекемелер, сауда орталықтары, мектептер, ауруханалар және транспорт жүйелері бар. Қалалар мәдениет, экономика, білім және басқару орталығы ретінде маңызды рөл атқарады. Countries – бұл өз территориясы, үкіметі, заңдары және халқы бар географиялық аймақтар. Әр елдің өз ұлттық шекарасы, мәдениеті, тілі, дәстүрлері және экономикасы болады. Елдер халықаралық деңгейде басқа елдермен қарым-қатынас жасайды.
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Unit 1: Homes and away



School: M.Gorky

Date: 11.09.2024

Teacher name: Rustemova G.D.

Grade: 5 A

Number present:

Number absent :

Theme of the lesson:

Cities and countries 1


Learning objectives

5.5.3.1 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

Lesson objectives

understand a sequence of supported classroom instructions ask simple questions to get information,use adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives with support


Plan

Planned timings






Planned activities

Learners’ activities

Evaluation

Resources



Start


Greeting: Good day, dear learners! Nice to meet you

How are you? Thank you, sit down.

Are you ready for today’s lesson?

Who is absent today?

Who is on duty today?

What is the weather like today?

Brainstorming”

everyone takes a piece of paper and writes as many words as you remember from the theme homes. Share ideas asking each student to read out a word from their list. They must not repeat a word that has already been said.





Greeting

Learners do the task




Verbal evalu

ation



Sweets, box, board, video

The pictures of cities and the names of countries

Middle



Task 1. P 12 s.b

Irregular Forms of Comparison

Good

Better



Worse


Hot


The hottest


Bigger



Task 2. P 12 s.b

Clean –cleaner – cleanest

Easy - ______ - easiest

Fat - ______ - fattest

Hot - ______ - hottest

--------- – simplier - _______

Thin – thinner - _________


Learners listen to the recorder and complete the table


Individual avaluation



CD














































Task 3. Listen to the recorder and complete the table with the capitals of countries and nationalities.


Country

Capital

Nationality

the UK ,

London

English

the USA



Kazakhstan



Turkey



France



Russia



Uzbekistan



Kirgizia



Turkmenia



Mexico



Japan



Spain




Presentation of the grammatical materials through “Bus stop”.

The teacher presents materials as a guide in the bus. Each bus stop presents one city of the Kazakhstan.

Bus stop 1 “Astana” Bus stop 2 “Almaty”

Adjectives


Bus stop 3 “Shymkent”

















Learners follow the instructions












Verbal evaluation













Mutual avaluation
















Map of the world














End



Reflection

Learners have to write their answers on the stickers and stick it on a tree:

What have you learnt today?

What would you like to learn?

What would you like to work on?

Home work: ex 2 p 15 w.

Saying goodbye




Self-assessment







Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!