Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Shortterm plan

    Buryl Secondary School


    Term:2

    Unit3


    Teacher’s name:

    Zhamburshiev Alibek

    Date:


    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Clothes and fashion

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.10.1.1-use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world

    7.4.5.1- deduce meaning from context in short texts on a growing range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    By the end of the lesson the students will be able to:

    • • use vocabulary for descripting clothes

    • Identify and name the different types of clothing

    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension,

    Application


    Lessonprocedure:

    Stages of the lesson/ Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources/ materials

    Greeting.

    Organisation moment.

    The lesson greetings


    Good morning, dear students. I’m glad to see you.

    • How are you today?

    • What is the weather today?

    • What date\day is it today?


    Teacher check the home task by "Question from me, answer from you" method.



    In order to create friendly atmosphere in class Pupils should make a circle, touching each other with hands and say some wishes or warm words. I wish you…

    Teacher divides the class into 2 groups by online site. She prepares names of the students and spin the wheel

    The students greet the teacher.

    Good morning, good morning to you,

    We are glad to see you too.

    How are you?

    It’s sunny/ cold/ hot.










    Teacher’s comment







    Descriptor:

    A learner

    - answers the questions

    Whiteboard









    http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/




    Warm up

    Teacher ask children to look at the blackboard and watch video then answer the questions

    The teacher asks the students to look at the blackboard and watch a video

    - What did you see in the video?

    - What about these video?

    - How do you think what is our theme?

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.







    Students watch the video and try to answer the questions and predict the theme of the lesson




    Descriptor:

    A learner

    - watches the video;

    - answers the questions;

    - predicts the theme of the lesson









    Self-assessment

    Give a sticker for a right answer toencourage Ss.


    https://www.youtube.com/watch?v=GvovLPbrxC8

    Main activities

    Teacher ask students to look at the board and introduce with new words

    Jumbling method


    Dress – [dres] – көйлек

    Trousers – [ˈtraʊzəz] – шалбар

    Jeans – [dʒiːnz] –джинсы

    Hat – [hæt] – қалпақ

    Shirt – [ʃɜːt] – жейде

    T – shirt – [t I ʃɜːt] – футболка

    Shoes – [ʃuːz] –аяқкиім

    Blouse – [ˈblaʊz] –блуза

    Shorts – [ʃɔːts] – шорты

    Coat – [ˈkəʊt] –пальто

    Jacket – [ˈdʒækɪt] – күрте

    Skirt – [skɜːt] – юбка



    “Jumbling” method

    Drill the vocabulary. Teacher hides one of the pictures or put the pictures disorder. They should memorize the order of the pictures and guess them.



    READING


    Teacher ask students to read the text and complete the task Method “Think, pair, share”

    Group work










    WRITING

    Teacher ask pupils to work individually and complete the table

    Teacher ask students take one card from the basket, read the sentences and choose correct word then write on the blackboard

    Basket of cards method

    order

    Meaning

    Examples

    1

    Opinion


    2

    Size


    3

    Age


    4

    Shape


    5

    Colour


    6

    material









    Students introduces with new words and say it by method Verbal assessment



















    Students read the text by method “Think,pair,share”





    Students take one card from the basket, read the sentences then say true or false then write it on the board.






    Descriptor

    A learner

    - introduce with new words

    - says new words by memory




















    Descriptor:

    A learner

    -reads the text

    -completes the task


    Formative assessment











    Descriptor:

    A learner

    -works individually

    -completes the table



    Formative assessment










    PPT





















    Active board



    PPT











    PPT









    Physical training exercise

    A break for physical activity.

    Teacher plays the video with physical exercises.

    Students watch and do physical exercises.

    Music

    https://www.youtube.com/watch?v=I5RUzkySseE

    Main activities

    Teacher ask pupils to work in pairs and put the words in the correct order. Teacher gives a Fan with sentences

    FAN method

    PAIR WORK

    WRITING

    1.an\she\pink\amazing\bought\dress\cotton

    2)can't/these/old/shoes/leather/wear/ugly /I

    3)big/have/eyes/you/beautiful/got/green

    4 )tall/married/young/a/she/man/handsome 5) they/round/strange/found/small/a/box

    Teacher ask pupils to work individually and complete the sentences with their own ideas

    Speaking

    INDIVIDUAL WORK

    1.When I grow up, I want to be _______

    2.I promised my best friend to ______

    3.Las Sunday, I went to the shop to _____

    4.Before we book a holiday, we need to __

    5. I am going to my cousins house to ____

    6. Next year I hope to _____


    Pupils work in pairs and put the words in the correct order



    Descriptor

    A learner

    -works in pairs

    - puts the words in the correct order


    Formative assessment





    Descriptor

    A learner

    -works in individual

    - completes the sentences


    Formative assessment










    https://wordwall.net/resource/


    Teacher ask pupils to work in groups and complete the worksheet

    GROUP WORK

    Pupils works in groups and read the choose the correct words



    Descriptor:

    A learner

    - works in a group

    - completes the worksheet



    Formative assessment


    Active board

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Джамбуршиев Алибек Назимбекович
    31 Қаңтар 2023
    421
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Clothes and fashion

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Clothes and fashion

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Shortterm plan, Theme of the lesson: Clothes and fashion
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Shortterm plan

    Buryl Secondary School


    Term:2

    Unit3


    Teacher’s name:

    Zhamburshiev Alibek

    Date:


    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Clothes and fashion

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.10.1.1-use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world

    7.4.5.1- deduce meaning from context in short texts on a growing range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    By the end of the lesson the students will be able to:

    • • use vocabulary for descripting clothes

    • Identify and name the different types of clothing

    Level of thinking skills

    Knowledge and comprehension,

    Application


    Lessonprocedure:

    Stages of the lesson/ Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources/ materials

    Greeting.

    Organisation moment.

    The lesson greetings


    Good morning, dear students. I’m glad to see you.

    • How are you today?

    • What is the weather today?

    • What date\day is it today?


    Teacher check the home task by "Question from me, answer from you" method.



    In order to create friendly atmosphere in class Pupils should make a circle, touching each other with hands and say some wishes or warm words. I wish you…

    Teacher divides the class into 2 groups by online site. She prepares names of the students and spin the wheel

    The students greet the teacher.

    Good morning, good morning to you,

    We are glad to see you too.

    How are you?

    It’s sunny/ cold/ hot.










    Teacher’s comment







    Descriptor:

    A learner

    - answers the questions

    Whiteboard









    http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/




    Warm up

    Teacher ask children to look at the blackboard and watch video then answer the questions

    The teacher asks the students to look at the blackboard and watch a video

    - What did you see in the video?

    - What about these video?

    - How do you think what is our theme?

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.







    Students watch the video and try to answer the questions and predict the theme of the lesson




    Descriptor:

    A learner

    - watches the video;

    - answers the questions;

    - predicts the theme of the lesson









    Self-assessment

    Give a sticker for a right answer toencourage Ss.


    https://www.youtube.com/watch?v=GvovLPbrxC8

    Main activities

    Teacher ask students to look at the board and introduce with new words

    Jumbling method


    Dress – [dres] – көйлек

    Trousers – [ˈtraʊzəz] – шалбар

    Jeans – [dʒiːnz] –джинсы

    Hat – [hæt] – қалпақ

    Shirt – [ʃɜːt] – жейде

    T – shirt – [t I ʃɜːt] – футболка

    Shoes – [ʃuːz] –аяқкиім

    Blouse – [ˈblaʊz] –блуза

    Shorts – [ʃɔːts] – шорты

    Coat – [ˈkəʊt] –пальто

    Jacket – [ˈdʒækɪt] – күрте

    Skirt – [skɜːt] – юбка



    “Jumbling” method

    Drill the vocabulary. Teacher hides one of the pictures or put the pictures disorder. They should memorize the order of the pictures and guess them.



    READING


    Teacher ask students to read the text and complete the task Method “Think, pair, share”

    Group work










    WRITING

    Teacher ask pupils to work individually and complete the table

    Teacher ask students take one card from the basket, read the sentences and choose correct word then write on the blackboard

    Basket of cards method

    order

    Meaning

    Examples

    1

    Opinion


    2

    Size


    3

    Age


    4

    Shape


    5

    Colour


    6

    material









    Students introduces with new words and say it by method Verbal assessment



















    Students read the text by method “Think,pair,share”





    Students take one card from the basket, read the sentences then say true or false then write it on the board.






    Descriptor

    A learner

    - introduce with new words

    - says new words by memory




















    Descriptor:

    A learner

    -reads the text

    -completes the task


    Formative assessment











    Descriptor:

    A learner

    -works individually

    -completes the table



    Formative assessment










    PPT





















    Active board



    PPT











    PPT









    Physical training exercise

    A break for physical activity.

    Teacher plays the video with physical exercises.

    Students watch and do physical exercises.

    Music

    https://www.youtube.com/watch?v=I5RUzkySseE

    Main activities

    Teacher ask pupils to work in pairs and put the words in the correct order. Teacher gives a Fan with sentences

    FAN method

    PAIR WORK

    WRITING

    1.an\she\pink\amazing\bought\dress\cotton

    2)can't/these/old/shoes/leather/wear/ugly /I

    3)big/have/eyes/you/beautiful/got/green

    4 )tall/married/young/a/she/man/handsome 5) they/round/strange/found/small/a/box

    Teacher ask pupils to work individually and complete the sentences with their own ideas

    Speaking

    INDIVIDUAL WORK

    1.When I grow up, I want to be _______

    2.I promised my best friend to ______

    3.Las Sunday, I went to the shop to _____

    4.Before we book a holiday, we need to __

    5. I am going to my cousins house to ____

    6. Next year I hope to _____


    Pupils work in pairs and put the words in the correct order



    Descriptor

    A learner

    -works in pairs

    - puts the words in the correct order


    Formative assessment





    Descriptor

    A learner

    -works in individual

    - completes the sentences


    Formative assessment










    https://wordwall.net/resource/


    Teacher ask pupils to work in groups and complete the worksheet

    GROUP WORK

    Pupils works in groups and read the choose the correct words



    Descriptor:

    A learner

    - works in a group

    - completes the worksheet



    Formative assessment


    Active board

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Презентация 8 сынып
    31.01.2023
    421
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Джамбуршиев Алибек Назимбекович
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации