Comparing adjectives and adverbs

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Comparing adjectives and adverbs

Материал туралы қысқаша түсінік
9.4.9.1 recognise inconsistencies in argument in extended texts on a range of general and curricular topics 9.6.14.1 use an increased variety of prepositions before nouns and adjectives use a growing number of dependent prepositions following nouns and adjectives and an increased variety of dependent prepositions following verbs on a range of familiar general and curricular topics
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan


Term 1

Unit 1 "Hobbies and qualities"




School: №17

Date: 05.09.24

Teacher name: Tuzelbayeva A.M.

Grade: 9

Number present:

absent:

Lesson title

Comparing adjectives and adverbs

Learning objectives


9.4.9.1 recognise inconsistencies in argument in extended texts on a range of general and curricular topics

9.6.14.1 use an increased variety of prepositions before nouns and adjectives use a growing number of dependent prepositions following nouns and adjectives and an increased variety of dependent prepositions following verbs on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

  • Construct the sentences using comparative and superlative adjectives and adverbs with some support

  • Comprehend comparisons to compare and contrast people and the things they do.

  • Produce a clear, coherent description of a person they know.

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students actions

Assessment criteria

Resources


Start














1.Greeting.

Ask about the weather.

Warm-up

Pantomime: 'What do you like?

Play the game in 2 groups. One pupil from each group comes to the board and mimes a hobby. The other group tries to guess the hobby. If they guess correctly, they win one point. At the end of the game, the group with the most points is the winner.

Lead - In

Write on the board: In life, it’s best not to act too … Elicit possible endings for the sentence (quickly, carefully, etc.).


In differentiation part«Think and share» method was used to check up student’s vocabulary knowledge.

After that T introduces the aim and theme of the lesson.






The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .







At the organization moment T tries to award active Ss.

«The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Good job!




Pictures




PPT








Main part













Exercise 4


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words.


Exercise 5

In a weaker class, allow students to work in pairs to write their sentences.

Ask some students to write some of their sentences on the board. Discuss if they are logical and correctly formed.

Differentiation:Support; learners are arranged to interact in mixed groups. Topic vocabulary is used while responding to the given questions


Exercise 6

Focus on the example and elicit one or two more examples from the class. Check answers. Make sure students understand we use less, the least, more, the most to form comparative and superlative forms of adverbs.


Students complete the examples and the rules in the table











Students write six sentences describing how you do different things. Use the verbs in the first box and adverbs formed from the adjectives in the second box.





Students complete the table with the words in blue

Assessment criteria

- Recognize and use nouns and adjectives of attributes and personality.

Descriptor:

- recognize the nouns

- Can use an adjectives



Assessment criteria:

- Make adverbs from adjectives.



-Make CCQ questions


Descriptor:

- can use adverbs from adjectives






Cards


Student’s book





Worksheets





Student’s book




End







Home task:

WB p.6, ex.1-3 p.7



Peer-assessment. Two stars and a wish.

  • You did a really good job on ...

  • I really like how you ...

Maybe you could ...

Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster Success






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
26.02.2025
181
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі