Материалдар / Cytology: Prokaryotes and Eukaryotes

Cytology: Prokaryotes and Eukaryotes

Материал туралы қысқаша түсінік
Биология пәнінен үштілдік бойынша ағылшынша сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Қаңтар 2019
411
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Topic:Cytology: Prokaryotes and Eukaryotes 03.10.2018
Teaching aim:To learn about the two levels of cellular organization: prokaryotic and eukaryotic.
Lesson objec- tives:Know:
  • to generalize and consolidate Ss’ knowledge about the structure of the main parts and organelle of the cell;
  • to find the correspondence between the structure of the organelle of a cell and the function it performs;
  • to know the features of the structure and functions of eukaryotic and prokaryotic cells.


  • Be able to:
  • make generalizations and conclusions.
  • Communication
  • discussing features of eukaryotic and prokaryotic cells
  • comparing eukaryotic and prokaryotic cells
  • describing pictures of living creatures (plants, mushrooms, bacteria, animals)
  • Cognition
  • analyzing the structure of cells
  • sorting the cards into two groups: functions and names of cell organelles
  • comparing eukaryotic and prokaryotic cells
  • Culture-understanding that different organisms have different cell structure
    Vocabulary:



    Grammar and functional lan- guage:
    Prokaryotes, eukaryotes, non-nuclear, nuclear, bacteria, cells, nucleus, membrane, mi- tochondria, ribosome, vacuole

    I think it’s…I think they are… describing objects ‘will’ for prediction
    Materials andequipment:pictures of animals, plants, bacteria; a ball, laptop, projector; worksheets
    Lesson Procedure
    Stage/AimTime 45 m





    Procedure (Teacher)Procedure (Students)
    Warm up3 minA greeting, creating an emotional mood. T: Good morning students. How are you? Let’s start our lesson.

    Ss play a game with a ball, revising the organisms biology studies.T: Let’s form a circle. I will throw you the ball and you name one thing that biology studies (e.g. plants, fish, insects, etc)
    Students throw the ball to each other, calling the organisms Biology studies (e.g. animals, plants, fungi, bacteria, viruses, etc.)


    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ