dancing around the world

Тақырып бойынша 20 материал табылды

dancing around the world

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл ашық сабақ «Dancing Around the World» тақырыбына арналған және оқушыларды әртүрлі елдердің би мәдениетімен таныстыруды мақсат етеді. Сабақ барысында оқушылар әлем халықтарының дәстүрлі билерінің ерекшеліктерін біліп, олардың шығу тарихы мен мәдени мәнін түсінеді. Тыңдалым, сөйлесім, көрнекі материалдар және бейнежазбалар арқылы оқушылардың тілдік дағдылары дамытылады. Сонымен қатар, шығармашылық тапсырмалар арқылы оқушылардың мәдениетаралық қарым-қатынас біліктілігі мен топта жұмыс жасау дағдылары қалыптасады. Сабақ ағылшын тілінде жүргізіліп, оқушылардың сөздік қоры жаңа тақырыпқа байланысты терминдермен толықтырылады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 7

 Music and films

Teacher name:

 Aldanova Guldana

Date: 

 06.03.2025

Grade: 9

Number present: 

absent:

Lesson title

Dancing around the world

Learning objectives


9.1.6.1 organize and present information clearly to others 

9.2.8.1 begin to recognize inconsistencies in argument in extended talk on a growing range of general and curricular subjects 

9.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a wide increased range of general and curricular topics

Lesson objectives

Students will learn and use new vocabulary related to dance.

Students will read and understand a text about different dance styles.

Students will participate in group discussions and present their ideas.


                                                                           Plan

 

Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

2 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warm up

5min












New words










Group work

15min












Group work

5min




Feedback

5min

1.Greeting.

Ask about the weather

Introduces the topic and lesson objectives.

Dividing into Groups 


Tt displays pictures of different dance styles (Morris,Kara Zhorga,Chinese fun dance ) on the board.Asks students to pick a paper under the pictures to form three groups.


Warming-up

Tt hands out question cards to students.Encourages students to answer them aloud.

Questions:

What is your favourite singer?

What is your favourite sport?

What is your favourite film?

What is your favourite subject?

Do you like to go to school?

Who is your favourite teacher?


Tt displays new words on the slide and explains their meanings.Provides example sentences for each word.

New Vocabulary:

1.expressive – мәнерлі

2.rhythm – ырғақ

3.ribbon – таспа

4.handkerchief – қол орамал

5.fair – honest, just (адал, әділ)

6.couple – a pair of people (жұп)

7.separately – apart from others бөлек)

8.be composed of – to be made up of (құрылады)

Group work 1


Tt distributes different texts about dance styles to each group.Asks students to read, translate, and answer comprehension questions.Provides paper and markers for creating a mind map poster.

Group work 2


Tt displays 15 types of dance on the board, and students compete to identify them.Each correct answer earns +15 points.

Provide feedback on students’ work .

Feedback

Hands out Exit Ticket papers.

Asks students to write answers to:

What did you learn today?”

Collects the papers in the Exit Ticket Box.



Students look at the pictures in the text. Read the headings in the blog. Answer the question.

ANSWERS:

Students' attention is drawn to the lesson.

Determines the topic and purpose of the lesson


Pick a paper and join their respective groups.




Take a card and answer the question.

Aim:

These questions are aimed at learning about a person’s interests.

They help the student express their opinions and describe their preferences

Efficiency:

-The wording is simple and easy to understand.

-The questions encourage quick and natural responses






Ss repeat and practice using the words in their own sentences.Discuss the meanings in small groups.


Read and translate the text.

Discuss key points and answer questions.

Create a mind map and present their findings to the class.


Ss, in teams, select a cell on the interactive board and compete to identify the dance types


Ss write their responses and place them in the box.Share their thoughts if they wish.


1 honour

2 fighting, war

3 memorial, battlefields

4 silence

 

 

Students use the text to make sentences. 

ANSWERS:

People around the world celebrate Remembrance Day on 11th November.

A musician plays The Last Post at the beginning of a two- minute silence.

A bugler plays the music at a Remembrance Day ceremony.

Many people died fighting on the battlefields during World War

ANSWERS:

Learn how to help our world and have a good time.

 

Students choose the correct prepositions

ANSWERS:

1 about, of 

2 for 

3 on 

4 with

lots of= dozens of

The teacher to assess learners for their ability.  

Good job!

Well done!”

Formative Assessment 

Good job!



Descriptor:

 listen to the music and look at the pictures

- answer the question

-answer the question

-listen,read and check

Total: 2 points






Sandwich”

Well done, you can say the topical words correctly, at home repeat words again and learn by heart








- mark the sente 

 

 




Descriptor:

-Read the text

-Task completed correctly.

-Fill the gaps.

Total:3point




Descriptor:


-work in a group.

-earn points for correct answers.

- proper word order

Total: 3point


Descriptor:


-Give relevant feedback.

Total:1point


 Descriptor:

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Student’s book










Board







Interactive whiteboard
















Mind map

Poster








baambozzle.com










End of the lesson

3min

Giving the hometask.

Home work: Speaking Task: Prepare a short speech on Dancing Around the World.

Self-reflection


Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it! 

 



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
09.08.2025
82
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі