The plan of the lesson
Date: 27.09.2016
Form: 3 «A»
The theme of the lesson: Days of the week.
The aim of the lesson:
Білімділік: Оқушыларды «Days of the week» тақырыбы бойынша қарым
қатынас жағдаятында коммуникативтік, репродуктивтік және
рецептивтік дағдыларын қалыптастыру;
Дамытушылық: тілдік жұмбақты қолдану жолымен өтілген лексиканы
белсендіру арқылы сөздік қорын байта отырып, оқушылардың
тілін дамыту;
Тәрбиелік: патриоттық сезімін тәрбиелеу; үлкендерге/ отбасындағы
кішкентайларға/ мұғаліміне/ сыныптастарына деген сыпайы
қарым-қатынасын дамыту.
Methods of the lesson: consolidation, demonstration, explanation.
Type of the lesson: new lesson.
Visual aids: CD ойнатқыш, ынталандыруға арналған смайлдар, оқулық, жұмыс дәптері.
Literature: С.Д.Рахимжанова, А.С.Волкова
Procedure of the lesson:
-
Organization moment:
- Good morning, children! Listen to me and say:
Good morning , good morning,
Good morning to you!
Good morning , good morning,
I am glad to see you!
Good morning , good morning,
We are glad to see you!
-
How are you? Sit down, please.
-
Putting the aim:
-
Балалар, өткен сабақта біз менің бір күнім тақырыбын үйрендік. Бүгін біз апта күндері тақырыбын өтеміз.
-
The new lesson:
Exercise 1. Learn the new words.
Monday – Дүйсенбі
Tuesday – Сейсенбі
Wednesday – Сәрсенбі
Thursday – Бейсенбі
Friday – Жұма
Saturday – Сенбі
Sunday – Жексенбі
Exercise 2. Listen and sing
Monday,
Tuesday,
Wednesday,
Thursday,
Friday,
Saturday and Sunday.
Days of the week.
Exercise 3. Listen and read
-
Who can you see in the picture?
-
Who is talking?
-
How many days are there in a week?
-
Consolidation of the new lesson
Exercise 1. Unscramble the words.
-
unaydS (Sunday)
-
iayFrd (Friday)
-
ueayTsd (Tueasday)
-
yaMond (Monday)
Exercise 2. Write which day comes next.

-
Concluding stage: ex.3. P11.
The lesson is over! See you soon!
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Days of the book
Days of the book
The plan of the lesson
Date: 27.09.2016
Form: 3 «A»
The theme of the lesson: Days of the week.
The aim of the lesson:
Білімділік: Оқушыларды «Days of the week» тақырыбы бойынша қарым
қатынас жағдаятында коммуникативтік, репродуктивтік және
рецептивтік дағдыларын қалыптастыру;
Дамытушылық: тілдік жұмбақты қолдану жолымен өтілген лексиканы
белсендіру арқылы сөздік қорын байта отырып, оқушылардың
тілін дамыту;
Тәрбиелік: патриоттық сезімін тәрбиелеу; үлкендерге/ отбасындағы
кішкентайларға/ мұғаліміне/ сыныптастарына деген сыпайы
қарым-қатынасын дамыту.
Methods of the lesson: consolidation, demonstration, explanation.
Type of the lesson: new lesson.
Visual aids: CD ойнатқыш, ынталандыруға арналған смайлдар, оқулық, жұмыс дәптері.
Literature: С.Д.Рахимжанова, А.С.Волкова
Procedure of the lesson:
-
Organization moment:
- Good morning, children! Listen to me and say:
Good morning , good morning,
Good morning to you!
Good morning , good morning,
I am glad to see you!
Good morning , good morning,
We are glad to see you!
-
How are you? Sit down, please.
-
Putting the aim:
-
Балалар, өткен сабақта біз менің бір күнім тақырыбын үйрендік. Бүгін біз апта күндері тақырыбын өтеміз.
-
The new lesson:
Exercise 1. Learn the new words.
Monday – Дүйсенбі
Tuesday – Сейсенбі
Wednesday – Сәрсенбі
Thursday – Бейсенбі
Friday – Жұма
Saturday – Сенбі
Sunday – Жексенбі
Exercise 2. Listen and sing
Monday,
Tuesday,
Wednesday,
Thursday,
Friday,
Saturday and Sunday.
Days of the week.
Exercise 3. Listen and read
-
Who can you see in the picture?
-
Who is talking?
-
How many days are there in a week?
-
Consolidation of the new lesson
Exercise 1. Unscramble the words.
-
unaydS (Sunday)
-
iayFrd (Friday)
-
ueayTsd (Tueasday)
-
yaMond (Monday)
Exercise 2. Write which day comes next.

-
Concluding stage: ex.3. P11.
The lesson is over! See you soon!
шағым қалдыра аласыз













