Demonstrative lesson 6 grade

Тақырып бойынша 23 материал табылды

Demonstrative lesson 6 grade

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілінен 6 сыныпқа саналатын саналмайтын зат есімге арналған ашық сабақ. сабағымда қолданған әдіс тәсілдеріммен бөлістім.
Материалдың қысқаша нұсқасы


Unit: 5 Our Health

Lesson 53

Teacher’s name: Kulmyrzaeva Akerke

IT school-lyceum 278 by B.Momynbaev

Date: 21.01.2025


Grade: 6 «V »

Number present:

absent:

Lesson title

Use of English: countable and uncountable nouns

Learning objectives


6.1.1.1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

6.6.2.1 use quantifiers many, much on a limited range of familiar general and curricular topics

6.3.2.1 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

-To present countable/uncountable nouns and quantifiers

-To identify countable/uncountable nouns

Value links

Low and order

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min










Pre-learning

«Brainstorming» method

7 min.







Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

2. Re –grouping

Learners are divided into two groups by taking a papers

I group Countable noun

II group Uncountable noun

Checking up the homework with

``Egg methods``

Ex 7 p 56

Revise the vocabulary from the previous lesson


Lead – In

Watching the video

The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Students open the egg, read the sentences and complete. Other students check their sentences




Determines the topic and purpose of the lesson


Students say different words from the picture

I will explain a new lesson to students through video.

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment



Good job!



Descriptor:

- complete with must or mustn’t

- choose the correct item

Total: 2 point


.


Slide 1





















Video


https://www.youtube.com/watch?v=xEznhRnmR30


Middle of the lesson

Presentation part.

30 min













Content ( GW)

Task 1. Collect the pop corns into two box countable and uncountable nouns.


Speaking (IW)

Task 2. Quiz game How many and how much?

  1. _____ juice is there?

  2. _____ butter is there in the fridge?

  3. _____ coconuts are there?

  4. _____ biscuits are there?

  5. _____ rice is there?

  6. _____ bread have we got?

  7. _____ cheese is there on the table?

  8. _____ sugar is there in the box?

  9. _____ pepper have we got?

  10. _____ mangoes are there on the table?

  11. _____ milk is there?

  12. _____ apples are there?

Task 3.( IW) ex 11 p 57. Fill in a/ an or some. Then mark the nouns as C(countable) or U( uncountable).





Conclusion . Task 4. ``Pyramid`` Building a pyramid of countable and uncountable nouns





Pupils collect the pop corns into two box


ANSWERS

Countable nouns: Potato, apple, orange, egg, cake, sausage, tomato, carrot, banana

Uncountable nouns: meat, butter, water, rice, bread, cheese, sugar, biscuit, milk, ice






ANSWERS

  1. How much

  2. How much

  3. How many

  4. How many

  5. How much

  6. How much

  7. How much

  8. How much

  9. How much

  10. How many

  11. How much

  12. How many






Pupils fill in a/an or some. Then mark the nouns C (countable) and U (uncountable).

ANSWERS

1 an C

2 some U

3 some U

4 a C


groups create a pyramid to show how well they understand countable and uncountable nouns.

Descriptor:

-identifies the types of nouns

-recognizes his or her ideas during group work

-expands his or her ideas with reasons when speaking and cooperatively in groups

Total: 2 point














Descriptor:

- answer the questions

- finds how much or how many

Total: 2 point






Descriptor:

- fill in a/an or some

- mark the nouns C or U

Total: 2 point



-Make a countable and uncountable pyramids


Total: 2 point





Pop corn box and pictures

cards









https://wordwall.net/ru-ru/community/countable-uncountable-nouns

End of the lesson

5 min

Reflection. FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


Home task: Ex 12 p 57



















































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
14.02.2025
144
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі