ДЕНЕ ТӘРБИЕСІ САБАҒЫНДА ОҚЫТУДЫҢ ЖАҢА
ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН ЕНГІЗУДІҢ ТИІМДІ
ЖАҚТАРЫ.
Бүгінде білім - қоғамның
әлеуметтік-экономикалық, интеллектуалдық және рухани дамуының
стратегиялық бағдары ғана емес, сонымен қатар біздің қоғамымыздың
қауіпсіздігінің кепілі. Оқытудағы жаңа технология аса қажетті
педагогикалық мәселелердің шешімдерін табуға, ой еңбегін арттыруға,
оқу процесін тиімді басқаруды қамтамасыз етеді. Жаңа
технологияларды оқыту үрдісінде қолданудың негізгі ерекшелігі ол
оқытушылар мен оқушыларға өз бетімен және бірлесіп шығармашылық
жұмыс жасауға көп мүмкіндік береді және оны педагогикалық мақсатта
пайдалану оқушылардың зердесіне, сезіміне, көзқарасына әсер ете
отырып оның интеллектуалдық мүмкіншіліктерін арттыруға
көмектеседі.
Дене тәрбиесінің әлеуметтік
жүйе және қоғамдық құбылыс есебінде дене тәрбиесі жүйесін, оның
қалыптасуы мен дамуының негізгі заңдылықтарын, оның қызметі мен
құрылымын танып, білудің қажеттілігі білім мен тәрбие талаптарына
сәйкес өсіп келе жатқан ұрпақтың дене тәрбиесін қамтамасыз ету үшін
керек.
Дене тәрбиесі тек мектептегі
дене шынықтыру сабағы ғана емес, ол сабақтан тыс, мектептен де тыс
денсаулыққа байланысты шаралар жүйесі екенін ескерсек, қазіргі
кезеңдегі білім беру орындарындағы дене тәрбиесінің жүйесі
жастардың денсаулықтарын нығайтумен қоса, тұлға бойындағы
биологиялық-психологиялық қажеттіліктердің жан-жақты жетілуіне,
өмірге белсенді ұстаным мен ізгілікті қатынастарын дамытуды
меңзейді. Мұндай маңызды әдістеме ғылыми және оқу пәні ретінде
жетекші рөл атқаратын, дене тәрбиесі саласындағы кәсіптік бағытта
болашақ мұғалімдерді дайындауды жүзеге асыратын жоғары оқу
орындарындағы оқыту жүйесіне тікелей
байланысты.
Қазіргі кезеңде жалпы орта
мектептердегі оқу бағдарламаларын құрастыру бағыт-бағдары өзгерді.
Алайда, бұлардың бәрінде мектеп оқушыларын қайда оқитындығы
ескерілмейді, олардың меңгеруі тиіс негізгі дағдылар мен
қабілеттер, оқу нормасын тапсыруға арналған шарттар көрсетілген.
Денені шынықтыру жаттығуларының орындалуы қозғалыс дайындығының
деңгейі туралы мәлімет береді. Дегенмен, бұл бағдарламалар базалық,
үлгілік сипатқа ие, сондықтан оларды әрбір педагог жергілікті
жағдай мен салт-дәстүрлерге орай өзгертулер мен толықтырулар
енгізіп, өзгерте алады. Дене тәрбиесі мәселелерін шығармашылық
тұрғыда шешуге, өзгермелі өмір жағдайында инновациялық процестер
мен жаңашыл бағыттарды дер кезінде меңгере отырып, тәжірибеге сын
көзбен қарап, дене тәрбиесі міндеттерін жүзеге асыруға белсенді,
салауаттылық пен дене мәдениетін меңгерген маман даярлаудың
маңыздылығы артуда.
Дене тәрбиесін, жаңа
технология мен озат тәжірибені ұлттық және жалпыадамзаттық құндылық
қағидаларымен сабақтастыра зерттеу – бүгінгі күн талабынан туындап
отырған педагогика ғылымының міндеттерінің бірі. Дене тәрбиесінің
мәнін бүгінгі жаңа заман талабына сәйкес қарастыру – бұл адамды өзі
өмір сүрген ортаның жемісі ғана емес, сол ортадағы дене мәдениеті,
адамгершілік қарым-қатынасы әрекетімен көрінетін субъект деп
танылуымен айқындалады. Қоғамның елеулі өзгерістерге түсуі, адамның
мақсат-мұраттарына, тұрмыс-тіршілігі мен мінез-құлқына, сондай-ақ
өзінің жеке басына да субъект ретінде өзгеріс енгізуде. Оның үстіне
қоғамдағы салауаттылық, дене мәдениеті мен рухани құндылықтардың
табиғаты, мәні, шығу тегі және атқаратын қызметтері туралы
жан-жақты зерттеу, оқушылардың дене тәрбиесін салауаттылық дене
мәдениеті мәселесімен байланыста қарастыру қажеттігі біздің
тақырыбымыздың өзектілігін айқындай
түседі.
Елімізде бәсекеге қабілетті
білім – білім беру саласының ең басты міндеті болып отыр. Дамудың
алдыңғы қатарындағы елдердің білім дәрежесімен теңесу – еліміздің
біліми саясатының негізгі көздегені. Дамыған елу елдің қатарына
енудің алғышарттарының бірі де осы сапалы да бәсекеге қабілетті
білім. Сондықтан да еліміздегі мектептердегі білім берудің басты
ұстанымдары мен міндеттері, әрекеттері, жолдары осы мақсатқа орай
ұйымдастырылады.
Жалпы орта мектептердегі «Дене
тәрбиесі» пәнінің мақсаты әлі күнге дейін толықтыруды қажет етеді,
осыған орай оның ғылыми негізделген бағыт-бағдарын жасау
қажеттілігі туындайды. Осы бағыттағы ізденістердің тиімдісі дене
тәрбиесі сабағында дәстүрлі емес оқыту құралдарын қолдануды зерттеу
болып табылады.
Дене тәрбиесі өсіп келе жатқан
жас ұрпаққа білім мен тәрбие беру саласының бір тармағы болып
табылады және ол жеке тұлғаның жан-жақты дамуына, күшті де қуатты
болып өсуіне, ұзақ уақыт шығармашылық еңбекке жарамды адамды
қалыптастыруға, оны Отан сүйгіштікке дайындауға қызмет
етеді.
Республикамыздағы білім беру
саласында және әртүрлі қолдану салаларына байланысты жаңа бағыттағы
спорт, дене тәрбиесі жүйесі бойынша мамандарға деген сұраныстардың
артуы, оларды дайындаудағы білімділігі мен қабілеттілігі,
біліктіліктің қазіргі талаптарға сай болуы өте үлкен маңызды
жұмыстарды атқаруды талап етеді және болашақ педагогтардың кәсіби
даярлығын, білім стандартына, мазмұнына сай жетілдіру мәселелері
көкейкесті мәселе болып отыр. Көрсетілген міндеттерді толық жүзеге
асыру дене тәрбиесі жүйесіне тікелей
байланысты.
Дене тәрбиесін жүзеге асыру –
денсаулықты нығайту, білім беру, дамыту, тәрбиелеу міндеттерін
шешуге арналған педагогикалық жұмыстардың бірі бола отырып, жеке
тұлғаның денсаулық деңгейін арттыру, табиғи күш-қуатын нығайту,
дене мүшелерін гигиеналық негіздері мен дене- қозғалыс қабілеті
мүмкіндіктеріне сай, өз бетінше қимыл-қозғалыс жаттығуларын
орындап, өзін- өзі үнемі дамытып, көңілді де сергек жүруге
баулиды.
Болашақ ұрпағымыздың
денсаулығының мықтылығы, салауатты өмір сүруі мектеп мұғалімінің
жеке басымен оның жоғары оқу орнындағы теориялық жеке тәжірибелік
дайындығының дәрежесіне тікелей байланысты. Осыған орай оқушылардың
дене тәрбиесі жүйесін жүзеге асыру жұмыстарын ұйымдастыруға болашақ
мұғалімдерді даярлау ісін кәсіби дайындықтың ажырамас бөлігі
ретінде қарастыру керек.
Дене тәрбиесі сабағында
оқытудың дәстүрлі емес құралдарын қолдану барсында оқушылардың дене
тәрбиесін дамыту технологияларын жетілдіруге; дене тәрбиесі
сабақтарында оқушыларды адамгершілікке тәрбиелеуге, дене тәрбиесі
арқылы жеке тұлғаның психофизиологиясын өзгеруге: өзін-өзі реттеуін
қалыптастыру; дене тәрбиесі сабақтарын пәнаралық байланыс арқылы
жетілдіру; дене қабілетін рухани құндылықтар арқылы дамыту;
релаксация арқылы жеке тұлғаның психофизиологиялық қабілеттерін
дамыту; психикалық қуат мүмкіндіктері мен дене тәрбиесін
сабақтастырып дамытуға т.б. қол жеткізуге
болады.
Нұр-Сұлтан
қаласы
№27 мектеп-лицейдің дене
шынықтыру пәні мұғалімі
Койжайганов Слямшайык
Алтынбекович