Материалдар / Дененің тепе-теңдік шарты

Дененің тепе-теңдік шарты

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғлімдерге арналған сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Қырқүйек 2018
3925
9 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сабақ жоспары: 9 сынып. 61-22 сабақ. Дененің тепе-теңдік шарттары. Массалар центрі. Күш моменттері. Есептер шығару.
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Мектеп: НЗМ Орал қ.
9.3A – Статика-моменттерМұғалімнің аты-жөні: Сатова Ж.М.
Сынып: 9Қатысқандар саны:10Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбыДененің тепе-теңдік шарттары. Массалар центрі. Күш моменттері. Есептер шығару.

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)- денеге салынған жұп күштің дененің айналу осі маңайында денені айналдыруға ұмтылатындығын түсіну; күш моментін мен айналу моментін анықтау және оларды есептерді шығару кезінде пайдалану

Сабақ мақсаттарыдененің тепе-теңдігін сипаттау үшін күштің векторлық қосындысының графикалық берілуін, күш моментін мен айналу моментін анықтау және оларды есептерді шығару кезінде пайдалануға дағдыландыру;дене тепе-теңдікте болғанда денеге түсетін моменттер қосындысы нөлге тең екендігін түсіндіру
Жетістік крите йте рийлері

Тілдік мақсат

Пәнге тән лексика мен терминология момент, айналу моменті, қос күш ,айналу, бұрылу нүктесі.Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: Менің презентацияам … жайындаМен …. болғандықтан, пайдалы деп ойлаймын.Ең алдымен, мен … бастаймынСодан кейін мен …Ең соңында мен … жасаймын



Құндылықты дарыту



  • Топта жұмыс істей білуге, сондай-ақ рольдік ойындарды жүргізе білуге көмектесетін дағдыларды дамыту. Сынды құрметпен және байсалды қабылдай отырып, басқалардың жұмысын сынай білу қабілеті.: Ойлау қабілетін дамытып, еңбекке, ұқыптылыққа, байқағыштық бейімдеу
  • Физиканың тарихын, әртүрлі физикалық теориялардың дамуын бағалау.
  • Пәнаралық байланыстар

    АКТ қолдану дағдылары Презентациямен, электронды оқулықпен және сайттармен жұмыстану
    Бастапқы білім

    Ауырлық күші; серпімділік күші.
    Сабақ барысы
    Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

    Ресурстар
    Сабақтың басы

    Ұйымдастыру кезеңіСабақ мақсатымен таныстыру Сабақта күтілетін нәтижемен таныстыруСөз жұмбақ
  • Қозғалмайтың тіреудің немесе біліктің осьтің төңірегінде анала алатын кез келген дене .............. деп аталады.
  • Айналатын денеге түсірілген күштің ........ моменті деп аталады.
  • Күш сияқты, кұш моменті векторлық ........
  • Егер гір тастарының ......... өлшенетін дененің массасы тең болса, онда теңиінді таразы тепе-теңдік күйде болады.
  • Біліктің сол жағындағы күштердің күш мементтерінің қосындысы біліктің оң жағындығы күштердің күш моментерінің қосындысына тең болса, айналатын дене тепе-теңдікте тұрады. Бұл ........ ережесі.
  • СИ жүйесінді күш иіннін өлшем бірлігі қандай?
  • Иінді таразылар ......... массасын өлшеу үшін қолданылады
  • СИ жүйесінді күштің өлшем бірлігі қандай?
  • Күш моменті қандай құрылғымен анықтауға болады?
  • Иідіктің айналу ось өтетін О нүктесін ......... нүктесі деп атайды.


  • Сабақтың ортасы



    Анаграмма бойынша оқушылар жаңа сабақтың тақырыбын табады.Қозғалмайтын тіреудің немесе біліктің төңірегінде айнала қозғала алатын кез келген дене иіндік деп аталады

    T) Мұғалім зат бұрылатын, бірақ қозғалмайтын мысалдарды оқушыларға келтіруді сұрай алады, мысалы, әткеншектің рөлінің доңғалағы, содан кейін есік сияқты мысалдарды келтіріп, тірек нүктесінде жабық күш бар екендігін және барлық жағдайда екі бөлек және қарама- қарсы күштер әсер ететіндігін көрсетеді.Gf) Мұғалім оқушылар тобына олардың моменттердің анықтамасы естерінде ме екендігін анықтау үшін, сонымен бірге оларды қарапайым тепе-теңдікте қалай қолданатындығын анықтау үшін, қысқаша танымдық бақылау жұмысын бере алады. Оқушыдан әр түрлі қашықтықта стенд штативін негізінен ұстауды сұраңыз; стендтен алыс болған сайын оны ұстау қиынырақ.G) Топтағы оқушылардан қаншалықты шамалары келгенше бұрылу нүктесін пайдаланатын құрылғылар санының тізімін жасауды сұраңыз. Содан кейін, олар осы құрылғылардың бірнешеуі бойынша, не болмаса PowerPoint көмегі арқылы, не болмаса көрнекіліктің құралы ретінде презентацияны жасайды.E) Метрлік сызғыш белгіден алшақ тесік арқылы бұрылады. Оқушылар тік күйге сызғышты орнату үшін әр түрлі қашықтықта серіппелік таразыны пайдаланады. Олар Fd тұрақты болып табылатындығын анықтайды, атап айтқанда, бұрылу кезінде пайдаланылатын күш және арақашықтықты анықтайды.T) Мұғалім моменттер немесе күштер жұбының айналу моментін шамамен күштер арасындағы ортада Fd ретінде анықталатындығын көрсетуі тиіс,T) Мұғалім қарапайым жұмыс мысалын келтіре алады және бұрылу нүктесі болып табылмайтын нүктедегі моменттер не болмаса жоғарыға бағытталған жалпы күш төменге бағытталған жалпы күшке тең идеясын пайдаланумен бұрылу нүктесінің күшін есептей алады.



    О тіреу нүктесіd1=OC Ғ1 күшінің иініd2=OD Ғ2 күшінің иініАйналатын денеге түсірілген күштің иініне көбейтіндісі күш моментідеп аталады:M=F∙dМ-күш моменті Өлшем бірлігі 1Н∙1 мҒ-күшd –күш иіні



    Моменттер ережесі:Айналатын дененің тепе-теңдігін сақтау үшін, денені сағат тілі жүрісіне бағыттас айналдыратын күш моменттерінің қосындысы оны сағат тілі жүрісіне қарсы бағытта айналдыратын күн моменттерінің қосындысына тең болуы керек.Иінді таразылар дененің массасын өлшеу үшін қолданылады.Зертханалық теңиінді таразының жұмыс істеу принципін демонстрациялау.Таразы тепе-теңдікте тұрғанда бұл күштердің күш моменттері тең болуы керек, яғни  немесе 

    Тең иінді таразыда күш иіндері тұрақты шама:d1=d2m1g=m2gm1=m2.Егер кір тастарының массасы өлшенетін дененің массасына тең болса, онда теңиінді таразы тепе-теңдік күйде болады.Аса ауыр денелердің массалырн анықтау үшін қолданылатын таразылардың оң және сол иіндері әр түрлі ұзындықта жасалады.Ондай таразының тепе-теңдік шарты:mgℓ=MgL, мұндағы m-кір тастарының массасы, М-өлшенетін дененің массасы.Иіндері үшін он саны еселік болып келетін таразылар ондық таразылар деп аталады.Пысықтау.Сабақты «Кубизм» әдісімен бекіту. Кубтың алты қырындағы сұрақтарға жауап беру арқылы қорытындылаймыз.
  • Сұрақ: Ауырлық центірі арқылы өтетін оське бекітілген дене әр уақытта орықты тепе-теңдікте болады (75-сурет).
  •  Неге? (Жауап. Ауырлық центрі өтетін оське қатысты ауырлық күшінің моменті мен реакция күшінің моменті нольге тең болады, өйткені бұл күштердің иіндері нольге тең. Айналдырушы моменттің болмауынан тепе-теңдік орнықты болады
  • Сұрақ: «Қуыршақ» (неваляшка) қанша жатқызбақшы болсақ та, ол тұрып кете беретіні неліктен?
  • Шешуі: (неваляшка)қуыршағының табанына қорғасын құйылған (76-сурет).Ойыншықтың ауырлық центрі С нүктесінде және mg ауырлық күші трек ауданының N реакция күшімен теңгеріледі. Тепе-теңдік қалпынан ауытқығанда ауырлық центірі көтеріледі де, mg және N күштері бірін-бірі теңгермейді, mg күшінің трек нүктесіне қатысты пайда болатын моменті «неваляшка» қуыршағын бастыпқы қалыпқа қайта келтіреді.3.Сұрақ: Денелердің тепе – теңдігі деп нені айтады?Жауабы: Тепе – тендік деп дененің тыныштықта, бірқалыпты түзусызықты қозғалыста немесе қозғалмайтын оське қатысты бірқалыпты  айналып тұрған күйін айтамыз.4.Сұрақ: Жасалған тәжірибелер негізінде алынған айналу осі бар дененің тепе – тендігінің шартын қалай тұжырымдауға болады?Жауабы: Бекітілген осьтен айнала алатын дене тепе – тендікте болу үшін денеге түскен күштердің сол айналу осіне қатысты алынған моменттерінің алгебралық қосындысы нольге тең болуы керек.5.Сұрақ: Денеге түсірілген барлық күштердің бағытын және бар байланыстарды көрсетілуі қалай?Жауабы: Байланыс деп механикадағы берілген дененің қозғалысын шектеп отыратын жіптерді, тіреуіштерді және т.б. айтады.6.Сұрақ: Тепе – тендіктің түрлерін ата?Жауабы:1. Тұрақты тепе – тендік – потенциалдық энергиясы минимал болады;2.Тұрақсыз тепе-теңдік – потенциалдық энергиясымаксимал болады.

    V. Есептер шығару. Карточка бойынша





    Тепе-теңдік және сәттер бойынша қарапайым теңдеу/бақылау жұмысы:http://www.darvill.clara.net/worksheets/Moments.doc



    Электронды оқулық 9 класс

    Экспресс подготовка к экзамену 9-11 класс электронный учебник



    Сабақтың соңыРефлексия1.Сабақ ұнады ма?2.Қай бөлімі?3.Тағы не білгің келеді?
  • Бағалау.


  • Оқушылардың сабаққа қатысуын, өздік бағалауын ескере отырып бағалау. 
  • Үй тапсырмасы.  №3, №4.






  • Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

    Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
    Саралау іріктелген тапсырмалар, нақты бір оқушыдан күтілетін нәтижелер, оқушыға дербес қолдау көрсету, оқу материалдары мен ресурстарын оқушылардың жеке қабілеттерін есепке ала отырып іріктеу (Гарднердің жиындық зият теориясы) түрінде болуы мүмкін. Саралау уақытты ұтымды пайдалануды есепке ала отырып, сабақтың кез-келген кезеңінде қолданыла аладыОқушылра жұмысын бақылауРефлексия = қауіпсіздікті сақтау бойынша кеңесТермометрмен және шыны ыдыстамен жұмыс істеу қаупісіздігі
    Сабақ бойынша рефлексия

    Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?
    Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ