Қостанай қаласы
№4 орта мектебі
қазақ тілі мен әдебиет мұғалімі
Джузикеева Айнагүл Бақытжанқызы
Деңгейлік оқыту жүйесі бойынша құрастылған тапсырмалар.
Деңгейлік тапсырмалар оқушының шығармашылық қабілетін дамытып, іздендіруге жетелейді, пәнге деген қызығушылығын арттырады.
Бұл тапсырмалар оқушылардың өзіндік қасиетін, ерекшелегін аңықтауда өте тиімді. Оқушылар өзі танып, өзінің қабілетін, біліктілігін жетілдіріп, сөздік қорын молайтады.
Бірінші деңгей тапсырмалары қысқа да ңұсқа болғаны жөн.
Бірінші деңгей тапсырмасы:
Піл.
Піл – ең ірі хайуанат. Бойының биіктігі – 3,5 ( үш жарым) метр. Салмағы 5 тоннаға жуық. Піл қазір Африка мен Оңтүстік – Шығыс Азияда өмір сүреді. Пілдің тұмсығы өте күшті.
Пілдің сойдақ тісі бар. Бұл тісімен піл жер қазады. Піл 60 -70 жыл өмір сүреді. Ол жануарлардың ішіндегі ең ақылдысы деп саналады.
Сөздік:
ең ірі – самый крупный
салмағы – вес
қазады – копает
Тапсырма: тәуелдік және жалғаулы сөздерді теріп жазыңыз, талдаңыз.
Екінші деңгей тапсырмасы:
Бұл не? ( тасбақаның суретін көрсету)
Ол туралы білесіз бе?
Ол қандай?
Ол қайда тіршілік етеді?
Ол немен көректенеді?
Мына сұрақтарға жауап бере отырып, шағын әңгіме құрастырыңыз. Мәтінге ат қойыңыз.
Үшінші деңгей тапсырмасы:
Бұл не? ( Қюян мен арыстанның суреті)
Ол қандай?
Ол туралы білісіз бе?
Ол қайда өмір сүреді?
Оны сипаттаңыз.
Ол немен көректенеді?
Қоян мен арыстанды салыстырыңыз. Ұқсастығы мен айырмашылығын табыңыз.
Төртінші деңгей тапсырмасы:
Ертеде бір арыстан ....... ......... әңгімені аяқтаңыз
Мәтінге ( әңгіме ) ат қойыңыз.
Спорт – денсаулық кепілі деген тақырыпқа әңгіме құрастырыңыз.
Сөзжұмбақтар.
Діни кітап Қ Р Ұ Н А
Ұлттық мейрам У Н Р А З Ы
Ыдыс түрі Н А Қ З А
Ұлт өкілдері Р А Т А Р
Көкөніс түрі Н Қ У А Ы
Құс түрі Ғ А Қ Р А
Оқушының құралы М А Л А Қ
Көкөніс түрі Ы З Б Қ Р А
Ағаштың түрі Қ Й А Ң Ы
Төсеніш түрі Ш А А Л А
Қарудың түрі Қ А Д А С
Дене мүшесі Ұ Л А Қ Қ
Үй жануары Л Ы Қ Ы Ж
Тағам түрі Ш І Р Ү К
Жыл мезгілі Т Е М К Ө К
Спорт түрі С Е Р Ү К
Жазғы қоныс А Й Ж У А Л
Пайдалы қазба Р М І Е Т
Бас киім түрі Р І К Б Ө
деңгей
Дауысты дыбыстар туралы не білесің?
Етістік, оның түрлері.
Қазақ тіліне аудару:
Текст, словари, писатель, известный, общая тетрадь.
деңгей
Оқулық – фонетикалық талдау.
Кітап, туралы 5 сөйлем құрастыр.
деңгей
3 сөйлем синтаксистік талдау
Сөз құрамына талда:
Жазбаларды, жоспарлап, соншалық, аударды, әңгімелесу.
деңгей
Жалғау, оның түрлері.
Есімдік, оның түрлері.
Қазақ тіліне аудару:
Огород, помощник, дождливый, урожай, погода, мороз.
деңгей
Егін – фонетикалық талдау
Мамандық, туралы 3 сөйлем құрастыр.
деңгей
3 жай сөйлемнен, құрмалас сөйлемді құрастыр, синтаксистік талдау.
Сөз құрамына талда:
Жазбаша,тапсырма, аудару, астық, асхана, асханашы.
деңгей
1. У әрпі қай сөздерде дауысты, дауыссыз болады?
2. Буын, оның түрлері.
3. Қазақ тіліне аудару:
Простое предложение, звук, буква, урок, посуда, государство, первый урок.
деңгей
Әріп – фонетикалық талдау.
Наурыз мейрамы, 5 сөйлем құрастыру.
деңгей
3 сөйлем – синтаксистік талдау.
Сөз құрамына талда:
Жазылған, біткен, келеді, білімді, алған, дыбыстарды.
деңгей
1. Дауыссыз дыбыстар туралы не білесің?
2. Сан есім, оның түрлері.
3. Қазақ тіліне аудару:
Город, государство, весна, родители, экзамен, моя мама.
деңгей
1. Келіп – фонетикалық талдау.
2. Отбасы туралы 3 сөйлем құрастыру.
деңгей
1.3 жай, құрмалас сөйлемдерді құрастыр.
2.Сөз құрамына талда:
Қызылорданың, бастаған, шаһарлардың , келеді, жұмысшылар.
деңгей
1. Тұрлаулы мүшелер, оның түрлері.
2. Жай сөйлем (мысал келтір)
3. Қазақ тіліне аудару:
Казахская литература, народная, цель, хитрый, враг, новость.
деңгей
1. Дәстүр – фонетикалық талдау.
2. Спорт - туралы 3 сөйлем құрастыру.
деңгей
1.Сөйлем құрастыр:
Бастауыш баяндауыш, бастауыш баяндауыш.
Бастауыш пысықтауыш пысықтауыш толықтауыш баяндауыш баяндауыш.
2.Сөз құрамына талда:
Жұмыстарына, өзінен, әріптестеріне, көрсетіп, суретшісі.
деңгей
1. Септік, бір сөзді септе – адам.
2. Сын есім, оның түрлері.
3. Қазақ тіліне аудару:
Век, час, 1000, перевод, тема, группа.
деңгей
1. Тәулік – фонетикалық талдау.
2. Біздің сынып, туралы 5 сөйлем құрастыру.
деңгей
1. 5 құрмалас сөйлем құрастыру (синтаксистік талдау)
2.Сөз құрамына талда:
Кеспелерде, көрсетілген, ережелердің, кітапханалар, көмекшілер.
деңгей
1. Буын дегеніміз не? Оның түрлері?
2. Зат есім дегеніміз не, түрлері, мысал келтір.
3. Қазақ тіліне аудару:
История, предмет, орнамент, семья, окочание,идет дождь.
деңгей
1. Бөлім– фонетикалық талдау.
2. Кітапхана туралы 3 сөйлем құрастыру.
Деңгей
1. 3 салалас құрмалас сөйлем, 3 сабақтас құрмалас сөйлем құрастыру.(синтакс.т.)
2. Схема бойынша сөздер құрастыр:
Түбір, жұрнақ, жалғау. Түбір, түбір, жұрнақ, жалғау.
Түбір, жұрнақ, жалғау, жалғау. Түбір, жалғау.
деңгей
1. Тұрлауссыз мүшелер, түрлері.
2. Көптік жалғау.
3. Қазақ тіліне аудару:
Художник, музей, традиция, труд, озеро, река, море.
деңгей
1. Өзен– фонетикалық талдау.
2. Досым туралы 5 сөйлем құрастыру.
Деңгей
Сөз құрамына талда:
Әлімхан, өнерінің, шығармашылықпен, өзінің, жұмысшылар.
2. Құрмалас сөйлем құрастыр, сабақтас, салалас.