Материалдар / Describing people and families. 5-grade

Describing people and families. 5-grade

Материал туралы қысқаша түсінік
Describing people and families. 5-grade
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Қазан 2024
62
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

LESSON: Module 2 Lesson 3. Describing people and families

School: M.Gorky

Date: 08.10.2024

Teacher name: Abilzhan G

CLASS: 5

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

5.2.3.1 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics;


All learners will be able to:

identify some specific information in reading text and use some target vocabulary accurately in production tasks with support

Previous learning

basic facial, physical and character description adjectives

Plan

Part of the lesson/

Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

10 мин.


Organization moment :

1.Greeting.

2. Organization moment.

Teacher shows words according to the theme.

Voice

Music

Different

Language

Film

And ask Ss what profession are we going to read?

And explain the translation of words.

Ss answer chorally.

Singer.

Ss write down the words.

The aim: develop vocabulary skills

Efficiency: one of the effective way to learn new vocabulary

Feedback:

The praise” method is used to motivate Ss.

Very good’

Very well”

Good job”

Excellent”




Cards

White board

30 min

Matching descriptions to characters


Draw Ss’ attention to the cartoon characters and elicit short descriptions of each one to aid understanding of the task.

Read the rubric and allow Ss time to complete the task in pairs. Check Ss’ answers.




To listen for specific information

  • Play the recording. Ss listen and identify which characters John talks about.

Check Ss’ answers.

To practise describing appearance

  • Ask various Ss around the class to choose one of the characters on this page from Shrek III and describe him/her.

  • Point out that descriptions usually start with general features (such as size, height or age) and then move on to more specific details (such as hair and eye colour) after that.

  • Check Ss’ answers. Evaluate their presentation.

  • Think about: grammar/syntax mistakes, cohesion, pace, rapport with audience.

  • Play the video. Ss watch and listen to consolidate the material.




To write about your favourite cartoon character


  • Explain the task and tell Ss to use the vocabulary from this unit and the verb ‘have got’.

  • Allow time for Ss to complete the task in class or assign as HW.

Remind Ss to decorate their writing with a picture.



End of the lesson.

Reflection

5 min.

Teacher at the end of lesson asks Ss do they understand the lesson?

Ss show their fingers.

And teacher knows their level of understanding.

Ss show their fingers.

Aim: teach to assess themselves.

Efficiency: students will really assess themselves

Feedback:

Five fingers”

thumb- It was meaningful and interesting for Ss…

Index finger – Today I have realized …

Middle finger – It was difficult for me to …

Ring finger – my assessment is … because …

Little finger – I would like to know …

White board



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ