Материалдар / Дифференциялдық теңдеулерді шешу

Дифференциялдық теңдеулерді шешу

Материал туралы қысқаша түсінік
Дифференциялдық теңдеулерді шешу тақырыбында сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Маусым 2024
77
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

М.ТЫНЫШПАЕВ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ КӨЛІК ЖӘНЕ КОММУНИКАЦИЯЛАР АКАДЕМИЯСЫНЫҢ


ШЫМКЕНТ КӨЛІК КОЛЛЕДЖІ


2023-2024 оқу жылы


Сабақ жоспары №64

Модуль/пән атауы

Математика

Сабақтың тақырыбы

Дифференциалдық теңдеулер туралы жалпы мағлұмат

Педагог

Досан Б

Курс

1

Топ

ОП-23-9

АТС-23-9

ДС-23-9

РэТ-23-9

Сабақтың өткізілетін күні





Сабақтың түрі

Жаңа білім беру сабағы

Сабақтың мақсаты немесе оқыту нәтижелері

Дифференциалдық теңдеулерді шешу

Бағалау критерийлері

1)Дифференциалдық теңдеулер ұғымын түсінеді;

2)Дифференциалдық теңдеулердің жалпы және дербес шешімдерін анықту.

Оқу - әдістемелік құралдар, әдебиеттер

А.Е.Әбылқасымова, В.Е. Корчевский, З.Ә. Жұмағұлова, Алгебра және анализ бастамалары: Жалпы білім беретін мектептің жаратылыстану-математика бағытындағы 11-сыныбына арналған оқулық, Алматы: «Мектеп», 2019ж.

Техникалық құралдар, материалдар

Оқулықтар,үлестірме материалдар,стикерлер,плакаттар

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері


1.Ұйымдастыру кезеңі:(10 минут)

а) сәлемдесу, оқушыларды түгендеу;

б) сабақтың жүру жоспарын түсіндіру

2. Үй тапсырамасын тексеру кезеңі

(15 минут)

Үй жұмысын тексеру.

Үй жұмысына берілген тест тапсырмасын жұптық арқылы тексерту.

3. Жаңа материалды түсіндіруге дайындық кезеңі (жаңа тақырыпты болжау) / Практикалық, зертханалық жұмысқа дайындық кезеңі (5 минут)

Бүгін, Дифференциалдық теңдеулер туралы жалпы мағлұмат тақырыбын қарастырамыз.
Бүгінгі сабақта меңгеретініңіз:

  1. Алгебралық түрде берілген комплекс сандарға арифметикалық амалдар қолдану;

  2. Алгебралық түрдегі комплекс санды бүтін дәрежеге шығарғанда Shape1 Shape2 мәнінің заңдылығын қолдану.




4. Жаңа материалды түсіндіру кезеңі (Практикалық, зертханалық жұмысты орындау кезеңі)

  1. инут)

1.Қандай теңдеулер дифференциал теңдеулер деп аталады?

2.Айнымалыларын бөліктеу қалай орындалады?

3.Мысалдарды қарастырып дифференциалдық теңдеулерді шешу алгоритмін жазыңыз.


Дифференциалдық теңдеулер — ізделінетін функцияны оның әр түрлі ретті туындыларымен (немесе дифференциалдарымен) және тәуелсіз айнымалылармен байланыстыратын теңдеулер. Алгебралық теңдеулермен салыстырғанда, дифференциалдық теңдеулерді шешу кезінде функция (функциялар отбасы) ізделінеді, ал алгебралық теңдеулерді шешу нәтижесінде сан (бірнеше сан) ізделінеді. Біріншісінен жоғары ретті дифференциалдық теңдеуді бірінші ретті теңдеулер жүйесіне айналдыруға болады. Бұл жүйесіне кіретін теңдеулер саны бастапқы дифференциалдық теңдеудің ретіне тең. Ізделінді функцияның ең жоғарғы туындысы (дифференциалы) теңдеудің реті деп аталады. Теңдеуді қанағаттандыратын, яғни тепе-теңдікке айналдыратын функция теңдеудің шешімі деп аталады. Тапсырма: 1.Дифференциалдық теңдеудің ретін анықтаңыз:

теңдеулерге Shape3 түріндегі теңдеулер жатады.

1) Егер анықтауыш Shape4  онда

Shape5

алмастыруын енгіземіз, мұндағы және сандары- Shape6 жүйесінің шешімдері.

Мысал. Shape7 теңдеуін шеш.

Шешуі. Shape8

 

Анықтауышты есептейік: Shape9 .

Нөлге тең емес болғандықтан келесі жүйені шешеміз:


Shape10

 

Ендеше алмастыруымыз Shape11   түрінде болады, оны алғашқы теңдеуге қоямыз

Shape12

Shape13

Shape14

Айнымалыларды алмастырайық: Shape15  

Жоғарғы теңдеуге қойсақ:

Shape16

Айнымалыларды ажыратайық: Shape17

Shape18

Shape19

Shape20

Shape21

Енді алғашқы функция у және айнымалы х-ке ораламыз:

Shape22

Shape23


5. Жаңа материалды бекіту кезеңі. (Практикалық, зертханалық жұмысты тапсыру кезеңі) 20 мин


1) (x2 + y2 )dx 2xydy = 0

2) у' = , ух=1=0

3) y xy ' = y ln x

4) 3у ' = ух=1=0


6.Үй тапсырмасы туралы ақпараттандыру кезеңі (5 минут)

Үйге тапсырма:


7.Сабақты қорытындылау және рефлексия (5 минут)

Оқушыларды 100 баллдық жүйе арқылы бағалау.

Сабақ соңында рефлексия жүргізу.



Педагог: ___________________





Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!