Материалдар / Дифракциялық тордың көмегімен жарықтың толқын ұзындығын анықтау
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Дифракциялық тордың көмегімен жарықтың толқын ұзындығын анықтау

Материал туралы қысқаша түсінік
Дифракциялық тордың көмегімен жарықтың толқын ұзындығын анықтау
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
19 Мамыр 2023
325
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

10 зертханалық сабақ жоспары


Сабақтың тақырыбы



Дифракциялық тордың көмегімен жарықтың толқын ұзындығын анықтау

Курс, топ


1 курс

Модульдің атауы/пән


Физика

Оқытушы


Кабзолданова А.С.

Мерзімі



Сабақтың типі



зертханалық сабақ

Сабақтың оқу мақсаттары



  • 11.6.1.2-толқын ұзындығын анықтау үшін дифракциялық торды қолдануды сипаттау;

- тормен жасалатын дифракцияны көрсететін эксперименттерді сипаттау.

- тәжірибелік түрде dsinθ = nλ формуласын алу

- толқын ұзындығын анықтау үшін дифракциялық торды пайдалануды суреттеу;

  • - есептерді dsinθ = nλ теңдеуі арқылы шешу

Бағалау критерийлері



Студенттер:

- тормен жасалатын дифракцияны көрсететін эксперименттерді сипаттайды.

- тәжірибелік түрде dsinθ = nλ формуласын алады

- толқын ұзындығын анықтау үшін дифракциялық торды пайдалынғанда суреттейді;

- есептерді dsinθ = nλ теңдеуі арқылы шешеді

Оқу-әдістемелік, техникалық жабдықтау, анықтамалық әдебиет

Презентация, әдiстемелiк нұсқаулық


Пәнаралық байланыстар



Тақырып бойынша тапсырмаларды орындау кезінде география пәнімен кіріктіріледі


Сабақтың барысы


Жоспарланған мерзімдер


Жоспарланған әрекеттер


Ресурстар


0-1 мин.

Ұйымдастыру.

Оқушылармен оқу және сабақтың мақсатын бірлесе айқындау.

Жұптық жұмыс

Мұғалім оқу мақсатымен таныстырады, оқушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап береді. Сонымен қатар жетістік критерийі және сабақ соңында күтілетін нәтижемен таныстырады.


Сабақтың басталуы

2-5 мин.

І) жеке жұмыс

Физика кабинетіндегі техника қауіпсіздік ережелері

1. Сақ болыңдар, абайлаңдар, мұғалімнің айтқанын бұлжытпай орындаңдар.

2. Жұмыс орнын мұғалімнің рұқсатынсыз бос қалдыруға болмайды.

3. Жұмыс орнындағы приборларды, материалдарды, құралдарды мұғалімнің нұсқауы бойынша орналастырыңдар.

4. Жұмыс орнына қажетсіз заттарды қоймаңдар.

5. Жұмысқа кірісер алдында мақсаты мен нұсқауларын мұқият оқыңдар.

6. Электр тізбегін құрастыру, жалғау, монтаждау және электр приборларды ремонттау ток көзі ажыратылған кезде жасалуы керек.

7. Ток көзін мұғалімнің рұқсатынсыз қосуға болмайды.

8. Ток көзіндегі және тізбек бөлігіндегі кернеудің бар екенін прибормен тексеріңдер.

9. Сымдардың изоляциясы бүтін болуын қадағалаңдар.

10. Бақылау және өлшеуді орындағанда, ашық сымға жоламаңдар.

11. Конденсаторға ток көзі ажыратылған соң да тиісуге болмайды, оны зарядсыздандыру керек.

12. Сынап организмге қауіпті, сондықтан термометрді дұрыс қолдана білген жөн.

13. Спиртовканың темір қақпағы болуы керек.

Шамдарға бензин құюға болмайды.

14. Шыныдан жасалған приборлармен жұмыс істегенде, сақ болған жөн.

15. Жұмыс соңында алдымен ток көзін үзу керек, содан тізбекті жинау керек.

16. Приборлардың бұзылғанын байқағанда ток көзінен ажыратып, мұғалімге хабарлау керек.


Сабақтың ортасы

5-40 минут

Жұмыстың теориясы. Жарықтың дифракциясы дифракциялық тордың көмегімен жақсы бақыланады. Дифракциялық тордың формуласы d sin φ= Rλ ( 1) бойынша түрліше ұзындықтағы толқындар үшін максимумдар түрліше бұрыштармен бақыланады. Φ бұрышы аз және тор мен экранның а қашықтығы саңылаудан толқынның максимумы бақыланатын b қашықтықтан көп үлкен болатындықтан, sin φ=tg=Shape1 Shape2 ( 2) деп алуға болады. (§4.5 –ты қараңдар)

( 1 ) мен ( 2 ) формулаларынан λ=Shape3 Shape4 аламыз :

Жұмыстың барысы:

  1. Дифракциялық торды (1 )аспаптың рамкасына ( 2 ) қойып , оны көтерілгіш үстелдің қысқышына бекітіңдер ( 1 – сурет ).

  2. Жылжымалы экранды (5) дифракциялық тордан 50 см қашықтыққа қойыңдар.

  3. Дифракциялық тор (1) арқылы қарап, аспапты нысана саңылауынан көрінетін етіп қойыңдар. Осы кезде жылжымалы экранның қараңғы реңінде бірнеше ретті дифракциялық спектрлерді көруге болады. Спектрлер көлбеу тұрса, торды олар вертикаль болатындай етіп бұрып қойыңдар.

  4. Экрандағы шкала бойынша бірінші реттік спектрдің қызыл және күлгін шекарасын анықтаңдар, сонымен қатар спектрдің жасыл сызығының орнын да байқаңдар.

  5. Өлшеу нәтижелерін кестеге түсіріңдер.

  6. Жылжымалы экран мен тордың арақашықтығын өзгертіп, өлшеулерді қайталаңдар. Мұны экранның әр түрлі үш орналасу жағдайы үшін қайталаңдар. үшін толқын ұзындығын анықтаңдар.

  7. Қызыл, жасыл және күлгін сәулелер үшін толқын ұзындығының орташа мәнін табыңдар.

  8. Өлшеу қателігін бағалаңдар.

Бақылау сұрақтары:

  1. Дифракциялық тор дегеніміз не?

  2. Тордың периоды деген не? Ол қалай есептеледі?

  3. Спектрдің қай бөлігі экранның саңылауына жақын орналасқан: қызыл немесе күлгін?

  4. Тор мен экранның арақашықтығы дифракциялық спектрдің ретіне қалай әсер етеді?

  5. Тордың периоды дифракциялық спектрлердің арақашықтығына қалай әсер етеді?

  6. Егер көшедегі шамға капрон , тюль арқылы қарайтын болсақ , неге олардың төңірегінде түрлі – түсті шеңберлер пайда болады?


Жұмыстың орындалуы:


Спектрдің реттілігі


Тордың периоды,

d ( м )

Тордан экранға (шкалаға) дейінгі қашық тық а

Спектрдің шкала-лары және белгілері м

Толқын ұзындығы , м

қызыл

жасыл

күлгін

қызыл

жасыл

күлгін

1

10 – 5м

0,5м

14*10-2

9*

10-2

8*

10-2

7*10-7м

5* 10-7 м

4*10-7м

2

10 – 5м

0,5 м

7*

10-2

5*

10-2

4*

10-2

7*10-7м

5* 10-7 м

4*10-7м



d= 10-5м ; К =4

а = 0,5 м


bқ= 14*10 -2м , bж=9*10-2м ; bкүл=8*10-2м

λқыз=Shape5 Shape6 =Shape7 Shape8 = 7*10-7м









λкүл= Shape9 Shape10 =Shape11 Shape12 = 4*10-7м ; λж=Shape13 Shape14 =Shape15 Shape16 = 5* 10-7 м

d=10 – 5м ; К=2

а = 0,5м

bқ = 7* 10-2м ; bж =5*10-2м ; bк=4*10-2м

λқыз=Shape17 Shape18 =Shape19 Shape20 = 7*10-7м

λж=Shape21 Shape22 =Shape23 Shape24 = 5* 10-7 м

λкүл= Shape25 Shape26 =Shape27 Shape28 = 4*10-7м

Қорытынды:Бүгінгі сабақта дифракциялық тор арқылы 7 спектрдің ішіндегі қызыл , жасыл , күлгін түстерінің толқын ұзындығын анықтадық . алынған мәліметтер. Толқын ұзындықтарына сәйкес. Сонда λқыз= 7*10-7м λж= 5*10-7м λкүл=4*10-7м шықты.

Презентация – 1

Ресурс - 1

Сабақтың аяқталуы

40-45 минут

Қорытынды жазу


Қорытындылау. Зертханалық жұмыс жасау барысында қандай қиыншылықтар кездесті? Бүгінгі жұмысты жасай отырып не білдім?


Оқытушы: Кабзолданова А.С. Қолы:

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!