Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Дифракциялық тордың көмегімен жарықтың толқын ұзындығын анықтау
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
№10 зертханалық сабақ жоспары
Сабақтың тақырыбы
|
Дифракциялық тордың көмегімен жарықтың толқын ұзындығын анықтау |
Курс, топ
|
1 курс |
Модульдің атауы/пән
|
Физика |
Оқытушы
|
Кабзолданова А.С. |
Мерзімі
|
|
Сабақтың типі
|
зертханалық сабақ |
Сабақтың оқу мақсаттары
|
- тормен жасалатын дифракцияны көрсететін эксперименттерді сипаттау. - тәжірибелік түрде dsinθ = nλ формуласын алу - толқын ұзындығын анықтау үшін дифракциялық торды пайдалануды суреттеу;
|
Бағалау критерийлері
|
Студенттер: - тормен жасалатын дифракцияны көрсететін эксперименттерді сипаттайды. - тәжірибелік түрде dsinθ = nλ формуласын алады - толқын ұзындығын анықтау үшін дифракциялық торды пайдалынғанда суреттейді; - есептерді dsinθ = nλ теңдеуі арқылы шешеді |
Оқу-әдістемелік, техникалық жабдықтау, анықтамалық әдебиет |
Презентация, әдiстемелiк нұсқаулық
|
Пәнаралық байланыстар
|
Тақырып бойынша тапсырмаларды орындау кезінде география пәнімен кіріктіріледі |
Сабақтың барысы
Жоспарланған мерзімдер |
Жоспарланған әрекеттер |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
0-1 мин. |
Ұйымдастыру. Оқушылармен оқу және сабақтың мақсатын бірлесе айқындау. Жұптық жұмыс Мұғалім оқу мақсатымен таныстырады, оқушылар тарапынан қойылған сұрақтарға жауап береді. Сонымен қатар жетістік критерийі және сабақ соңында күтілетін нәтижемен таныстырады. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың басталуы 2-5 мин. |
І) жеке жұмыс Физика кабинетіндегі техника қауіпсіздік ережелері 1. Сақ болыңдар, абайлаңдар, мұғалімнің айтқанын бұлжытпай орындаңдар. 2. Жұмыс орнын мұғалімнің рұқсатынсыз бос қалдыруға болмайды. 3. Жұмыс орнындағы приборларды, материалдарды, құралдарды мұғалімнің нұсқауы бойынша орналастырыңдар. 4. Жұмыс орнына қажетсіз заттарды қоймаңдар. 5. Жұмысқа кірісер алдында мақсаты мен нұсқауларын мұқият оқыңдар. 6. Электр тізбегін құрастыру, жалғау, монтаждау және электр приборларды ремонттау ток көзі ажыратылған кезде жасалуы керек. 7. Ток көзін мұғалімнің рұқсатынсыз қосуға болмайды. 8. Ток көзіндегі және тізбек бөлігіндегі кернеудің бар екенін прибормен тексеріңдер. 9. Сымдардың изоляциясы бүтін болуын қадағалаңдар. 10. Бақылау және өлшеуді орындағанда, ашық сымға жоламаңдар. 11. Конденсаторға ток көзі ажыратылған соң да тиісуге болмайды, оны зарядсыздандыру керек. 12. Сынап организмге қауіпті, сондықтан термометрді дұрыс қолдана білген жөн. 13. Спиртовканың темір қақпағы болуы керек. Шамдарға бензин құюға болмайды. 14. Шыныдан жасалған приборлармен жұмыс істегенде, сақ болған жөн. 15. Жұмыс соңында алдымен ток көзін үзу керек, содан тізбекті жинау керек. 16. Приборлардың бұзылғанын байқағанда ток көзінен ажыратып, мұғалімге хабарлау керек. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың ортасы 5-40 минут |
Жұмыстың теориясы. Жарықтың дифракциясы дифракциялық тордың көмегімен жақсы бақыланады. Дифракциялық тордың формуласы d sin φ= Rλ ( 1) бойынша түрліше ұзындықтағы толқындар үшін максимумдар түрліше бұрыштармен бақыланады. Φ бұрышы аз және тор мен экранның а қашықтығы саңылаудан толқынның максимумы бақыланатын b қашықтықтан көп үлкен болатындықтан, sin φ=tg= ( 2) деп алуға болады. (§4.5 –ты қараңдар) ( 1 ) мен ( 2 ) формулаларынан λ= аламыз : Жұмыстың барысы:
Бақылау сұрақтары:
Жұмыстың орындалуы:
d= 10-5м ; К =4 а = 0,5 м
bқ= 14*10 -2м , bж=9*10-2м ; bкүл=8*10-2м λқыз= = = 7*10-7м λкүл= = = 4*10-7м ; λж= = = 5* 10-7 м d=10 – 5м ; К=2 а = 0,5м bқ = 7* 10-2м ; bж =5*10-2м ; bк=4*10-2м λқыз= = = 7*10-7м λж= = = 5* 10-7 м λкүл= = = 4*10-7м Қорытынды:Бүгінгі сабақта дифракциялық тор арқылы 7 спектрдің ішіндегі қызыл , жасыл , күлгін түстерінің толқын ұзындығын анықтадық . алынған мәліметтер. Толқын ұзындықтарына сәйкес. Сонда λқыз= 7*10-7м λж= 5*10-7м λкүл=4*10-7м шықты. |
Презентация – 1 Ресурс - 1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың аяқталуы 40-45 минут |
Қорытынды жазу |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Қорытындылау. Зертханалық жұмыс жасау барысында қандай қиыншылықтар кездесті? Бүгінгі жұмысты жасай отырып не білдім? |
|
Оқытушы: Кабзолданова А.С. Қолы: