Материалдар / Диктанттар жинағы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Диктанттар жинағы

Материал туралы қысқаша түсінік
«Диктантттар жинағы» бастауыш сыныптардың программасына сай құрылған. Әр сынып бойынға мұғалімдердің тәрбиелік күнделікті жұмысына керекті материалдарды іріктеп, ғылымдық, тәрбиелік мәні бартекстерді календарлық талаптарға бейімдеп топтады. Ондағы мақсат-шәкірттердің білім деңгейін, өтілген материалдарды меңгеруіндегі жетістік, олқылықта айқындауға көмектесу
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Желтоқсан 2017
10475
13 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады









ДИКТАНТТАР ЖИНАҒЫ1-2 сынып

Жалпы білім беретін 11 жылдық мектептің 1-2 сынып мұғалімдеріне арналған әдістемелік құрал



Құрастырушы: Бастауыш сынып мұғалімі: Онгарбай Жанерке







2017ж Алғы сөз«Диктантттар жинағы» бастауыш сыныптардың программасына сай құрылған. Әр сынып бойынға мұғалімдердің тәрбиелік күнделікті жұмысына керекті материалдарды іріктеп, ғылымдық, тәрбиелік мәні бартекстерді календарлық талаптарға бейімдеп топтады. Ондағы мақсат-шәкірттердің білім деңгейін, өтілген материалдарды меңгеруіндегі жетістік, олқылықта айқындауға көмектесу. Сол себепті 1-2 сынып оқулықтарына енген текстерден басқа түрлі әдіс-тәсілдерге негізделген тапсырмалар,мазмұндамалар мен шығармаларға үлгі боларлық материалдар берілді. Қысқаша болса да, сөздік пен грамматикалық талдауға арналған сөз тіркестері мен сөйлемдерді меңгертудің жолдары нұсқалды. Олардың құрамына: математика, дене шынықтыру, бейнелеу өнері және еңбек сабақтарында кездесетін жазылуы қиын термин сөздер енген. Бұларды үзбей жүргізу-оқушылардың сөздік қоры мен сөйлеу тілінің стилін, синтаксистік құрылысын қалыптастырып, мәнерлеп оқу мен байланыстыра сөйлей білуге, сауатты жазуға машықтандырады. Ол үшін оқушыларға оқулықтарда берілген жеке заттың суреті мен сюжетті картиналардағы таныс заттарды ататқызып, ал таныс еместерін басқа сабақтар мен сыныптан тыс жұмыстарда үнемі қайталап отырған жөн. Мысалы,сауат ашу кезеңінен-ақ, а,т,н,п,ғ, тағы сол сияқты дыбыс әріптері және олардан құралған буындар мен сөздерді сабақ сайын ауызша талдатып қана қоймай, әріп, буын, сөз диктанттары мен түсіндірме жазуды жиі жаздырғанда ғана олардың мәні мен мағынасын жете түсінеді. Сөйтіп , жеке әріптер мен буындарды, сөздерді көшіруден бастап, үйрету, бақылау диктант тарында, мазмұндама мен шығармаларда тиісті сөздер мен сөз тіркестерін, жаңа грамматикалық атаулар мен олардың ережелерін ендіріп, емлелердің астын сыздырып отырса, оқушылар (қосымша тапсырма ретінде) ол сөздер мен грамматикалық атауларды,ережелерді үнемі саналы меңгеріп,өздігінен ауатты жаза алатын болады. Қорыта келгенде, осы сыныптардағы үйрету диктанттары өздерінің үйретушілік қызметінің сапалы орындауын талап етеді. Жинақтаға материалдар мына ретпен беріледі:1.Әліппе кезеңіндегі үйрету диктанттарын жүргізудің жолдары.2. «Сөздік және грамматикалық» талдауларға арналған сөз тіркестері мен сөйлемдерді» меңгертудің жолдары. 3.Сауат ашу және тіл дамыту 4.Қазақ тілі. 2-сынып

ӘЛІППЕ КЕЗЕҢІНДЕГІ ҮЙРЕТУДИКТАНТТАРЫН ЖҮРГІЗУ ЖОЛДАРЫҮйрету диктантттары сауаташу кезеңінде жүргізіліп, оқушылардың айналаны танып –білу сезімін оятуға, ойын өсіруге, сауатын ашып, сөздңк қорын молайтуға үлкен сетігін тигізеді. Әліппе кезеңінде әріп, буын, сөз, сөйлем, өздік диктанттарының лайықты біреуі сабақ сайын үзбей жүргізіліп отырады. Балаларды 6 жастан оқыта бастағандықтан, үйрету диктанттарынан басқа да диктант түрлері (көру, терме, шығармашылық, ескерту диктанты) 1сыныпқа арнайы жеңілдетіп беріледі. Әсіресе бастапқы алтауы (әріп, буын, сөз,сөйлем,сөздік,өздік) балалардың сауатын ашу ғана емес, ойлау қабілетін де жетілдіреді. Дыбыс, әріп,буын, сөз және сқөйлемдерді бір-бірімен салыстыру арқылы оқушылар олардың мағыналық жағын ажыратуға машықтанады. Қалғандары (көру, терме,шығармашылық, ескерту т.б) 1-2 сыныптарға жыл бойы жүргізіледі. 1-сынып оқушыларын диктант жазуға төсілдіру ісі жеңілден басталып, біртіндеп күрделенеді. Бұл әдіс оқушылар оқушылар не жазатынын алдымен ойлап, мағынасын түсінуге машықтандырады. Осыдан кейін мұғалім бір-екі әріп пен олардан буын, сөз және сөйлем диктанттарын жаздыра бастайды. Әрине, бұл жерде түсіндірмелі жазуға ерекше назар аудару қажет. Өйткені ол-диктант жазудың алғашқы баспалдағы. Сондықтан мұны сабақ сайын жазып, машықтандырған оқушылар ғана диктантты ойдағыдай жазатыны сөзсіз. Сөйтіп, оқушылар аталған (әріп, буын, сөз, сөйлем, сөздік,өздік) диктанттарды әбден меңгергеннен кейін барып үйрету диктанттарының күрделірек түрлері (терме, көру, шығармашылық,ескерту) жаздырылады. ӘРІП ДИКТАНТТАРЫН ЖАЗДЫРУ ҮШІН ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР.Әріп диктанттары оқушылардың естіген, үйренген дыбыстарының әріптік таңбаларын қаншалықты меңгергенін байқау үшін жаздырылады. Бұл-графикалық сызбалардан кейінгі оқушылардың өздігінен ойланып жазған алғашқы сынақ жұмысы. Әрине, егер бұған дейін кеспе әліппеден а дыбысының баспаша және жазбаша таңбасын тақтаға, дәптерлеріне сапалы түрде жазып машықтанбаса, бірден жазып кете алмайды. Сондықтан алғашқы өтілген әріптер жайына мұғалім:-«Мынау-(кеспе әліппеден алып тұрып) а дауысты дыбысына берілген үлкен және кіші әріптің (А, а) баспаша түрілері де, мынау –(а,а) жазбаша түрлері. Үлкен әріптер адам аттары мен фамилиясының басында жазылады. Дыбысты –айтамыз, естиміз, әріпті жазамыз, оқимыз»,-деген сияқты анықтамалық үлгілерді үнемі айта отырып, кейінгілерін оқушылардың өздері айтуға әдеттендіреді. Әріп диктанттарының көлемі күн өткен сайын ұлғая түсетідіктен, оған кететін уақыттты үнемдеу үшін кейде біркелкі кіші әріптерді, кейде бас әріптерді, енді бірде оларды да араластырып жаздыруға болады. Сол сияқты даысты, дауыссыз дыбыстарды да фонемасын естілуіне қарай ажыратын, қатесіз жазатын болады. БУЫН ДИКТАНТЫН ЖАЗДЫРУ ҮШІН ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАРӘріп диктанттарын есту арқылы өздігінен жатқа жазып төселген оқушыларға сол әріптерден құралған буын диктантын жазуда аса қиындық келтірмейді. Бірақ мынадай басты мәселелерге көңіл бөлген жөн: дыбыс пен әріпке қарағанда буынның өзіндік ерекшелігі бар;құрамындағы әріптер бір-бірімен қосылып жазылады; буыннан сөз құрайды, сөзді айтқанда буын бөлектене алады; дауысты дыбыстар жеке тұрып та буын құрайды, ал дауыссыз дыбыстар жеке емес, тек дауыстыларға қосылып қана айтылады. Буын диктантын жазуды оқушылар әріп диктантына біраз дағдыланғаннан кейін бастаған дұрыс. Өйткені оқушылар бұған дейін кеспе әріптер мен буындардан сөз құрау дайындығынан өтеді, буындап оқуға, жазуға машықтанады. СӨЗ ДИКТАНТЫН ЖАЗДЫРУ ҮШІН ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАРСөз диктанты –әріп пен буын диктанттарына қарағанда біраз күрделірек. Мұндағы мақсат- оқушыларға сөз белгілі бір ұғымды білдіретін, яғни мағынасы болатынын түсіндіру. Оқушылар бұған дейін сыныпта толық мағыналы бір немесе екі-үш буыннан құралған сөздер мен сөз тіркестерінен кеспе әріппен кеспе буындардан құрастырып, оларды әріп пен буынға ажыратын үйренген болатын. Енді өтілген дыбыстардан құралған сқөздердің барлығын санамалап айтуға жаттығуы қажет. Өйткені оқушылар әріп пен буын диктанттарын дұрыс жазып, сөздердің мағынасын түсініп алмайынша, бірден сөз диктантын өз дәрежесінде сауатты жазып кете алмайды. Сөз диктантында әрбір сөздің мағынасы түсіндіріліп, ол неше буыннан, неше әріптен құралып тұрғаны(әрине, көбіне оқушылардың сөздік қорына әлі еніп болмаған: оқулық, әліппеғ дыбыс, әріп, сөз, сөйлем, сынып, парта терминдер) ауызша талданады. Мұнда оқушылар өздері естігенәрбір сөздің нақты мағынасын түсінумен қатар, оларды буынға бөліп жазып үйренеді. Осыдан кейін ғана олар жеке сөзді әріпті тастап кетпей, артық әріп қоспай немесеәріптердің орнын ауыстырмай, әрбір сөздің мағынасын түсініп, қатесіз көркем етіп жазуға дағдыланады. СӨЙЛЕМ ДИКТАНТЫН ЖАЗДЫРУ ҮШІН ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР. Сөйлем диктантын жүргізудегі негізгі мақсат-оқушыларға сөйлем деген ұғымды түсіндіріп, оны жаңа сөздерден құрай білуге төсілдіру. Мұғалім сөйлем диктантын жүргізген сайын сөйлемнің бір, екі, үш немесе әлденеше сөзден, сөз тіркестерінен құралатынын, бірінші сөз бас әріппен басталып, әр сөз бөлек жазылатынын, сөйлем соңына нүкте, сұрақ, леп белгілерінің бірі қойылатынын ауызша талдаттырып алған соң жаздырып үйретеді.Ә ліппе кезеңіндегі жүргізілетін үйрету диктанттарының міндеті-оқушыларды үйренген әріп, буын, сөз және сөйлемдерін түсініп, сауатты, көркем етіп жазу мен дұрыс сөйлеуге жаттықтыру.К ө р у д и к т а н т ы . Бұл диктант оқушылардың көру, есте сақтау, затты тану қабілеттерін дамыту мақсатында жүргізіледі. Көру диктантына әліппе бойынша өтілген әріп, буын және жеке сөздермен бірге жазылуы қиын сөздер, сөз тіркестері және шағын мәтіндер, жұмбақ, мақал-мәтелдер, жатттауға берілген өлеңдер алынады.Диктант мәтіндері үзіліс кезінде тақтаға немесе алдын ала плакат қағазға жазылып қойылады. Оларды оқушылардың өздері оқып шығуына , асықпайкөріп, жадына сақтауына 1-2 минут уақыт беріледі. Содан кейін тақтаға жазылған мәтінді мұғалім жауып қояды. Оқушылар тақтадан оқыған тексін есіне түсіріп, дәптерге жазады. Мұндай материалдардың құрамында жазылуы қиын сөздермен бірге, баса назар аударуға тиісті ережелерді бар термин сөздер болса, мұғалім олардың астын түрлі-түсті бормен сызып қояды. Көру диктантын алғаш жазған кезде оқушылар сол сөздердің қалай жазылып тұрғанына екекше мән беріп үйренеді.Көру диктантын жүргізуге байланысты оқушыларға сөйлем болып тұрған өлең жолы мен жер –су аттарының бас әріппен басталып жазылатыны, сөйлемнің соңына тиісті тыныс белгісі қойылатыны айтылады.Ө з д і к д и к т а н т ы. Оқушылар өтілегн материалдарға байланысты өздері әріптер мен буындарды, сөз бен сөз тіркестерін және жекелеген сөйлемдер мен жаттап алған өлең, жұмбақ, жаңылтпаш, мақал- мәтелдерді естеріне түсіріп, ойлана отырып диктантты өз бетінше жазады.Диктанттың бұл түрінің өткенді қайталап, тіл ұстартуында маңызы ерекше. Мұғалім өздік диктантты қай күні жүргізетінін, өтілген материалдардан нені қайталап келу керектігін оқушыларға алдын ала ескертіп отырады. Ал оқушылар диктантқа дайындалу кезінде өздерінің бұрынңы жазу жұмыстарында жіберген қателері мен әлі біліп үлгермеген сөздерін, сондай-ақ шала жаттаған өлең, жұмбақ, мақал мен ережелерді қайталап жаттап келетін болады.С ө з д і к д и к т а н т ы. Бұл сабақтың кез-келгенуақытында логикалық стильде жүргізіледі. Сөздік диктантында оқушылардың жыл бойы меңгеруінетиісті термин сөздер мен жазылуы қиын буын, өтілген жаңа сөздер алынады. Текстің көлемі 5-10 сөзден артпайды. Ескерту. Сөздік диктантын көру диктанты етіп те, өздік диктанты ретінде де, немесе мұғалімнің ауызша айтуы бойынша да жаздыруға болады. Ол –мұғалімнің өз еркінде. Т е р м е д и к т а н т.Мұғалім терме диктантына арналған тексті оқудан бұрын қандай ережеге көңіл бөлу керектігін ескертеді. Кейбір оқушыларға бұрынғы жазу жұмыстарында жіберіп жүрген қателерге байланысты тапсырмалар береді. Сөйтіп, оқушылар мұғалім оқып тұрған тексті тұтас жазбай,әркім өзіне лайық берілген тапсырмаға лайықты ережелері бар сөздер мен сөз тіркестерін немесе сөйлемдерді ғана теріп жазады. Терме диктанты кез-келген ережеге қатысты жүргізіледі. Оның пайдасы-оқушыларды байланысты текст ішінен бұрын өткізілген өзіне қажетті орфограммаларды таба білуге үйретеді. Ш ы ғ а р м а ш ы л ы қ д и к т а н т т ы ң өзіндік ерекшелігі-ол оқушыларды ойлануға жетелейді. Әркім өзінің не үйренгенін, оны іске асыру машығы мен шеберлігі қаншалықты мөлшерде қалыптасқанынын байқайды. Бұл диктантты орындау үстінде оқушылар шығармашылық еңбекке үйренеді. Мәселен, мұнда оқушылар дыбыс пен әріптің, буын мен сөздің, сөз тіркесі мен сөйлемнің, көп нүктенің орнына тиісті әріптерді қойып, сөздерді дұрыс орналастыру арқылы сөйлем құрау, басы жазылған тексті аяқтау сияқты басқа диктантттарға ұқсамайтын өзгешеліктер болады. Е С К Е Р Т У Д И К Т А Н Т Ы көлемі, орфографиялық емле, сөздік қоры жағынан бақылау диктантына жақын келеді. Басқа диктанттардай тек кеше не бүгін ғана өтілген тақырыптарды емес, осы уақытқа дейінге барлық материалды түгел қамтып, оқушыларды бақылау диктантына тікелей әзірлейді. Сондықтан бұл диктантқа енгкн текстер бірін-бірі қайталамай, бәрі жиылып, қалайда өтілген материалдарды толықтыра түсуә тиіс. Ескерту диктантының түп мақсаты-осындай. Бұған мұғалім мен оқушылар да асқан шығармашылықпен ұқыпты қарауы қажет. Б А Қ Ы Л А У Д И К Т А Н Т Ы. Бақылау диктанттары бұрын өтілегн материалдарды оқушылар қандай дәрежеде меңгергенін және сауаттылық деңгейінің қандай болғанын анықтау мақсатымен жүргізілетін болғандықтан, әрбір 15 күнде немесе бір, екі тоқсанда өтілетін материалдарды қамтитындай дәрежеде әзірленеді де, ол төмендегіше жүргізіледі:А. диктант тақырыбы тақтаға жазылады да, алғашқы сөйлемнің бірінші сөзі абзацтан басталатыны ескертіледі. Диктант тексінде кездесетін жазылуы қиын немесе ережелері өтілмеген сөздерді мұғалім тақтаға жазып қояды. Бұл жұмыстар үзіліс кезінде орындалады;Ә.диктант тексін мұғалім екі рет дауыстап оқып береді, жазылуы қиын сөздерді тақтадан қарап алу керек екендігі ескертеді;Б. егерде диктант тексі жеке сөздер мен сөз тіркестерінен немесе байланысты сөйлемдерден құралған болса, мұндай текстердің әрбір сөзі мен сөйлемін мұғалім үш рет қана қайталап оқиды. Осыған орай диктантты жазар алдында оқушыларға әрбір сөзді немесе сөйлемді көңіл қойып тыңдап, олардың мағынасын ұғып алғаннан кейін ғана жазуға кірісу керектігі ескертіледі. Мұғалім оқушылардың түгелдей жазып отыруын қадағалап, ең баяу жазатын оқушы бітісімен, келесі сөйлемді оқы, бірақ ол жаңа сөйлем екені айтылмайды;В.оқушылар диктант тексін түгел жазып болғаннан кейін, мұғалім тексті бастан –аяқ бір рет оқиды. Осы кезде оқушылар мұғалімге ілесе отырып, жазғандарын тексеріп шығады. Қатесі болса түзетеді. Ескерту.Бақылау диктантында әрбір оқушы бұрынғы диктанттарында жіберген қателерін еске түсіріп, оларға байланысты ережелерді біліп келуді әдетке айналдыру керек. Мұғалім диктантты сыныпты аралап жүріп емес, бір орында тұрып оқиды. К о н к у р с т ы қ д и к т а н т. Диктанттың бұл түрі әр тоқсан сайын бір рет өткізіледі. Оған әр тоқсанда үйретілген жазылуы қиын сөздер /сөздңктер/ алынады. Конкурстық диктант жазудан 10 күндей бұрын дайындық жұмысы жүргізіледі. Жазылуы қиын сөздердің тізбегін үлкен шрифтімен қағазға әдемі етіп жазып,сыныпқа іліп қояды. Конкурстық диктант жарыс ойыны түрінде де жүргізіледі. Конкурстық диктанттың өтетін күнін сыныппен келісіп, алдын ала белгілейді. Жарысқа түскендер екі топқа бөлінеді. Қай топ диктантты қатесіз, дұрыс жазса, сол топ озған болып есептеледі. Г р а ф и к а л ы қ д и к т а н т (графикалық сызықпен бейнелеу). Графикалық диктантта сөйлемнің, сөздің, буынның және дыбыстың схемалары үйретіледі. Оны әр түрлі вариантта жүргізуге болады: алғашқы кездері берілген сөйлемдер бойынша сызба сызу тапсырылса, оқушылар біраз жаттыққан соң, суреттерге қарап, сызба бойынша сөйлемдер құрастырып жазу жүктеледі. «СӨЗДІК» ЖӘНЕ «ГРАММАТИКАЛЫҚ ТАЛДАУҒА АРНАЛҒАН СӨЗ ТІРКЕСТЕРІ МЕН СӨЙЛЕМДЕРДІ» меңгеру жолдарыДиктанттар жинағындағы әр сыныпқа тиісті материалдар «Сөздік және грамматикалық» талдауға арналған сөз тіркестері мен сөйлемдерден» басталуы тегіннен тегін емес. Негізгісі-сөздік (сөздік хоры), ал грамматикалық талдау-оқушылардың талдау-оқушылардың сөздік қорына енген жаңа сөздерін, сөз тіркестерін, тұрақты сөйлемдерді, а, т, п, н әріптерінен бастап үйретудің сабақ сайын жүргізілетін тиімді әдіс. Сондықтан осылайша тіл ұстарту, байланыстырып сөйлеу мен тіл дамытуда теңдесі жоқ өзекті мәселе мұғалімдер мен тәрбиешілердің күнделікті жұмыстарынан тұрақты орын алып, шығармашылық еңбектеріне айналғаны жөн. Ол үшін оқулықтарға қоса, альбом, суретті кітапша, сюжетті суреттер, түрлі плакаттар, үлестірмелік дидактикалық материалдар, диафильм,т.б кеңінен пайдаланылады. Сонда ғана сөздікпен жұмыс жүргізу грамматикалық талдаудан ажыратылмай, қайта, оның ұйтқысына айналмақ. Мысалы,әліппеге енген әрбір беттегі суреттер бойынша текст құратып, өтілген әріптер мен буындарды оқушыларға қайталап айтқызып, жаңа сөздерге ерекше назар аударылады. Барлық үйретілген сөздерді оқушылардың қаншалықты меңгергенін біліп, есепке алып, жиі әңгімелесіп отырған дұрыс. Нашар оқитын оқушыларға суреттегі заттардың атын жеке-жеке ататып, жақсы оқитын оқушыларға сөз тіркестері мен сөйлем, мазмұнды текст құрау сияқты сан түрлі әдіс-тәсілдер қолданылады. Сауат ашу кезеңінің де өз ерекшелігі бар.Мұнда нақтылы өтіліп отырған (а,т,п,н) дыбыс әрпіне байланысты сөздер алынады. Олардың құрамындағы дыбыстарлың дауысты, дауыссыз, екені талданады. Оқушылар алғаш сөйлем құрай бастағанда-ақ аға, ат,тара,ара деген сияқты олардың әлі меңгермеді-ау деген сөздер, сөз тіркестері, тұрақты сөйлемдер оқушылардан үнемі сұралып отыруы тиіс. Әр бөлімдегі материалдарды орналастырғанда оқулықтардағы жүйе сақталады. Сөздерді сөз тіркестері мен сөйлемдерді салыстырып, құрамдық, мағыналық айырмашылықтарын дәлелдеуге ыңғайлап, логикалық мағыналары жақын сөздер қатар қойылады(қаз, үйрек, күркетауық немесе бұғы, аю, ақ аю). Сол сияқы төл дегенде, қозы, лақ, бұзау, құлын, бота, торғай деп атауға әбден үйренеді.

1-сыныпСАУАТ АШУ ЖӘНЕ ТІЛ ДАМЫТУӘріп диктанты.А,т,п, н әріптерін жаздыру, жазғандарын оқыту, тексеру. Буын диктанты. Та, па, на буындарын жаздыру, дыбыстық талдау жасату.Сөздік диктанты.Апа, ата, әке сөздерін тақтаға жаздыру, буынға бөлдіру, дыбыстық талдау жасату. Осы буындардан сөз құратып тақтаға жаздыру. Сөздерге дыбыстық талдау жасату. Ғ,р,у, л әріптеріОйын диктанты.Ғ,р,у,л және өтілген әріптерді кеспе әріптерден оқыту. Ғ,р,у,л әріптерінің жазба түрін көрсетіп, әдемі етеп тақтаға жаздыру. «Кім жылдам» ойыны арқылы тақтадағы жазылған әріптерден сөз құрастыру тапсырылады. Алғашқыда екібала, кейін үш баланы қатар шығаруға болады. Қай бала сөзді тез құрап жазса, сол жеңген болып есептеледі. Ауа, ауа, таға, нан, тар, тал т.б Сөздердің дұрыс жазылуын «Кім ұмытқан жоқ» ойыны арқылы тексеру.Өздік диктанты.Өтілген әріптерді (а,т,п,н,ғ,р,у,л) жатқа жаздыру.Көру диктанты. У,л,с,ж,м,ш әріптері. Ана, сана, ара, тара, апа, ата, ау, ауа, маса. Қарамен жазылған сөздерді салыстырып, қай әріп артық жазылғанын айтқызу. Әріп сандарының өзгеруіне байланысты сөз мағынасының да, өзгеретінін түсіндіру. Тақтадағы сөдерді оқушыларға оқыту. Жатқа жаздыру. Жазып болғаннан кейін тексеру.Сау,тау, ау, тас,жас, су, ту,жу. Сөздерді тақтадан оқытып,сөз құрамындағы дыбыстардың барлық дыбысталуы бірдей емес, әртүрлі болып тұрғанын байқату. Мысалы,тас, жас сөздерінің бірі т а с дыбыстарынан құралса, екіншісі ж а с дыбыстарынан жасалғанын аңғарту. Осы сияқты сөздердің барлық дыбыстары емес, бір дыбысы өзгерсе де, сөз мағынасы өзгеретіндігін аңғартып барып, жоғарыдағы сөздерді жаздыру. Өздік диктанты. Са, ма, ра, ға,уа, па,на,а,та,ма. Берілген буындардан сөз құратып жаздыру. Үлгі: сана, маса, ара, аға Құраған сөзді оқыту.Ескерту диктанты. Сара, алма ал. Аға, ау ал. Апа, нан тура. Сөйлемдерді тақтаға жазып, әр сөйлемдегі сөздер санын байқату. Сөйлемдегі сөздердің, бір-бірінен бөлек жазылатынын, сөйлем соңына нүкте қойылатынын сұрақ-жауап әдісі бойынша пысықтау.Осы сөйлемдерді естілуі бойынша жатқа жазыру.Көру диктанты. Сана, жаға, аға, шана, ала, ора. Сөздерді буынға бөліп жазыру.Ескерту диктанты. Жуас ат. Доп ал. Дулат, жота, сона, арша. Бір буынды сөздердің астын сыздыру.Графикалық диктант. Сөйлем сызбасы: Шора ағаш жарды. . Сөйлемдегі сөз санын, әр сөздегі дыбыс санын анықтау.Сөйлем соңына нүкте (.) қойылатынын түсіндіру. Сөйлемнің бірінші сөзі бас әріппен басталып жазылатынын пысықтау. Осы сөзді сызықшамен графикаға белгілеуге болатынын айтып, сөйлемнің графикалық сызбасын сызып көрсету. Сөз с ы з б а с ы:
578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!