Сабақтың кезеңі/
уақыт
|
Мұғалім
әрекеті
|
Оқушы
әрекеті
|
Ресурстар
Сабақтың техникалық
құрал-жабдықтары
|
Ұйымдастыру кезеңі (7
мин)
|
|
Оқушылар мұғаліммен
амандасады,түгенделеді, мектеп партасындағы қатарлары бойынша
орындарына отырады.
|
|
Сабақ басы (13
мин)
|
Діни экстремизм – бұл діни наным-сенімдерді қасаң және фанатикалық түсінуге негізделген,
қоғамда
қабылданған
нормалар
мен
құндылықтарды жоққа шығаратын, зорлық-зомбылықты және басқа да радикалды әрекеттерді ақтауға бағытталған идеология мен практика.
Діни экстремизмнің негізгі
сипаттамалары:
-
Қасаңдық және
догматизм: Діни мәтіндерді бір жақты түсіндіру, өз көзқарастарын
абсолютті ақиқат деп санау және басқа пікірлерді
қабылдамау.
-
Фанатизм: Өз діни сеніміне шексіз
берілгендік және оны қорғау үшін кез келген әрекетке дайын
болу.
-
Радикалдық: Қалыптасқан қоғамдық
құрылымдарды, дәстүрлерді және заңдарды күшпен өзгертуге
ұмтылу.
-
Зорлық-зомбылық: Өз мақсаттарына жету үшін
террорлық актілер, қарулы қақтығыстар және басқа да зорлық
әрекеттерін қолдану.
-
Толерантсыздық: Басқа діндерге, мәдениеттерге
және көзқарастарға төзбеушілік, кемсітушілік және
өшпенділік.
-
Бөлінушілік: Өздерін “таңдаулы” топ ретінде
сезіну және қалған қоғамнан бөлініп шығуға
тырысу.
|
Діни экстремизмнің
түрлері:
-
Исламдық экстремизм
(джихадизм): Ислам дінін қасаң түсінуге негізделген және халифат
құруды, шариғат заңдарын орнатуды мақсат ететін экстремистік
идеология.
-
Христиандық
экстремизм: Христиан дінінің кейбір ағымдарында пайда болатын
және абортқа, ЛГБТ-ға қарсы насихат жүргізу, діни азшылықтарға
шабуыл жасау сияқты әрекеттермен көрінетін экстремистік
көзқарастар.
-
Яһудилік
экстремизм: Израиль мемлекетінде және басқа елдерде пайда
болатын, палестиналықтарға қарсы зорлық-зомбылықты ақтайтын және
радикалды сионистік идеяларды қолдайтын экстремистік
ағымдар.
|
|
Ортасы (20
мин)
|
Діни экстремизмнің
қауіптілігі:
-
Қоғамда тұрақсыздық
тудыру.
-
Дінаралық және ұлтаралық қатынастарды
шиеленістіру.
-
Зорлық-зомбылық пен террорлық
актілерге әкелу.
-
Жастарды радикалды идеологияларға
тарту.
-
Құқықтық мемлекет пен демократиялық
құндылықтарға қауіп төндіру.
|
Діни экстремизмге қарсы күрес – бүкіл
қоғамның күш-жігерін талап ететін күрделі мәселе. Бұл бағытта білім
беру, ағартушылық, толеранттылықты насихаттау және діни
радикализмнің алдын алу бойынша кешенді шаралар жүргізу
қажет.
|
|
Қауіпсіздік
|
-
Операторға: “Өрт! (Мекен-жай) мекен-жайында
өрт шықты. (Қай жерде өрт шықты? Мысалы: пәтерде, үйде, аулада).
Менің атым - (Аты-жөні). Қазір үй ішінде адамдар бар (немесе жоқ).
Өрттің таралу қаупі бар (немесе жоқ). Бізге тез арада көмек
қажет!”
-
Оператор сұрай
алады: “Сіз қазір қауіпсіз жердесіз бе?” “Сізді эвакуациялау
керек пе?” “Өрттің қандай түрі?” “Қандай қауіптер
бар?”
2. Медициналық көмек қажет болған
жағдай:
-
Операторға: “Жедел медициналық көмек!
(Мекен-жай) мекен-жайында адамға көмек қажет. Менің атым -
(Аты-жөні). (Жағдайды нақтылаңыз. Мысалы: адам құлап қалды, тыныс
алуы қиындады, қан кетіп жатыр). Пациенттің (жасы, аты-жөнін)
есіңізде болса айтыңыз.”
3. Қылмыс немесе құқық бұзушылық
жағдайы:
-
Операторға: “Полиция! (Мекен-жай)
мекен-жайында (Қандай оқиға болып жатыр? Мысалы: ұрлық жасалды,
төбелес болып жатыр, адамға шабуыл жасалды). Менің атым -
(Аты-жөні). (Егер сіз оқиғаны көріп тұрсаңыз, оқиғаның қалай болып
жатқанын сипаттаңыз. Күдіктілердің сипаттамасын беріңіз, көлік
нөмірін айтыңыз). Бізге тез арада көмек
қажет!”
4. Табиғи апат немесе төтенше
жағдай:
-
Операторға: “112! (Мекен-жай) мекен-жайында
(Не болды? Мысалы: жер сілкінісі болды, су тасқыны, дауыл). Менің
атым - (Аты-жөні). (Жағдайды сипаттаңыз, қауіп-қатер туралы
айтыңыз). Көмек қажет!”
-
Оператор сұрай
алады: “Қандай зардаптар бар?” “Сіз қауіпсіз жердесіз бе?”
“Сізге эвакуация қажет пе?”
|
|
https://orken-instituty.kz/ru/telefony-goryachih-lij
https://orken-instituty.kz/ru/dashboard/cpsp-material/poleznye-materialy-cpsp
https://orken-
instituty.kz/ru/roditelyam
https://www.youtube.com/watch?v=HBgZoMfOcIE&list=PLA5eCSY2FeoQFtmGao7lWQuIA
-hK_6ODD&index=1
|
Соңы
(5
мин)
Кері
байланыс
|
Діни экстремизмнің
қауіптілігі:
-
Қоғамда тұрақсыздық
тудыру.
-
Дінаралық және ұлтаралық қатынастарды
шиеленістіру.
-
Зорлық-зомбылық пен террорлық
актілерге әкелу.
-
Жастарды радикалды идеологияларға
тарту.
-
Құқықтық мемлекет пен демократиялық
құндылықтарға қауіп төндіру.
|
Бойларынан осы әрекеттер табылған оқушылармен
жұмыс жүргізу.
|
|