Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Discussing unusual and interesting journeys across Kazakhstan and around the world
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
LESSON PLAN (Урок 4)
Unit: 7.2 Holidays and Travel |
School: |
||||||||||||
Date: |
Teacher name: |
||||||||||||
Grade: 7 |
Number present: |
absent: |
|||||||||||
Theme of the lesson |
Discussing unusual and interesting journeys across Kazakhstan and around the world. |
||||||||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
7.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings. 7.UE14 use prepositions on a wide range of familiar general and curricular topics 7.R2 identify the specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics 7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics |
||||||||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to:
|
||||||||||||
Most learners will be able to:
|
|||||||||||||
Some learners will be able to:
|
|||||||||||||
Assessment criteria |
|
||||||||||||
Language objectives |
Prepositions of place |
||||||||||||
Cross curricular links |
Geography |
||||||||||||
Intercultural awareness |
Travelling in Kazakhstan and abroad |
||||||||||||
Values |
Knowledge about beautiful places of Kazakhstan, respect foreign countries, culture… |
||||||||||||
Plan |
|||||||||||||
Planned timings |
Planned activities |
Resources |
|||||||||||
Beginning 2 minutes |
Greeting: Teacher greets learners; learners respond to greeting. Lead in: Answer the questions:
Answer is – “Unusual and interesting places in Kazakhstan and around the world” Task 1. Vocabulary. Teacher shows topical vocabulary. Asks students if they know their translation, if not explains meaning of words and phrases.
Teacher gives some time to prepare, by asking students to press “Start” button and spin the random wheel to choose the question to answer.
Task 3. Teacher works with whole class. Gives learners to read sentences one by one. T: One of our values of our country is Caspian sea. Let’s do this task!
Teacher explains that the students should fill in the gaps with missed prepositions and put them correctly (with, on, of, about, by, of), if necessary, revise the translation of prepositions. Text “The Caspian Sea”. The Caspian Sea is the largest sea …. water …. Earth. The Caspian Sea washes the western part … KZ. Caspian Sea is not connected .... an ocean which makes it like a lake. The northern part of the sea is ….. 6 m deep. The northern part differentiates …. the sudden changeability of the air temperature and insufficiency. Descriptor:
Task 4. Watching a video
After video watching. Teacher allows student to read these two texts. Sharyn Canyon
is
the biggest canyon in the world.
It
is located 200 kilometres from the Tien
Shan.
Rare
ash trees grow at the top of the valley. Thousands of years of
strong winds formed the colour.
The
whole canyon has rocks that look like
buildings. It is one of the most unusual
places of our country.
Lake Kaindy is located in Kazakhstan. The lake reaches depths of nearly 30 meters It is located 129 kilometers of the city of Almaty. Lake Kaindy is located in the south of Kazakhstan, within Kolsai Lakes National Park. This place is unique because of its birch trees growing above the lake. It is very breathtaking view. Teacher asks some questions: Where is Sharyn Canyon is situated? How far is it situated from Tien Shan. What formed the color of Sharyn Canyon?
-Where is the Lake Kaindy located? -How deep is this lake? -What is its distance from Almaty. How many kilometres far? -Why is this place so unusual?
Plenary: (W) Method “Give Me Five” An oldie but a goldie. Get children to draw around one hand. Then, they should label each finger with something they’ve gained from the lesson. Ask these questions:
Home task: Write an essay about 1 or 2 unusual places in Kazakhstan. |
|
|||||||||||
Middle of the lesson 3 min |
|||||||||||||
2 min
10 min
6 min
2 min 10 min
End 5 minutes |
Teacher can show transports using some flash cards
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |