Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    LESSON PLAN (Урок 4)


    Unit: 7.2 Holidays and Travel

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Theme of the lesson

    Discussing unusual and interesting journeys across Kazakhstan and around the world.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings.

    7.UE14 use prepositions on a wide range of familiar general and curricular topics

    7.R2 identify the specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • identify some information while reading

    Most learners will be able to:

    • use appropriate prepositions in tasks

    • identify the details in the text

    Some learners will be able to:

    • Identify the details and specific information of the text, quickly determines topical vocabulary

    • makes the summary of the text

    • use the prepositions with accuracy

    • gives detailed information about previous journey using topical vocabulary.


    Assessment criteria

    1. Identify the key points of the text

    2. Use prepositions correctly.

    3. Express personal thoughts on the topic.

    4. Give some information about their journey using topical vocabulary.

    Language objectives

    Prepositions of place

    Cross curricular links

    Geography

    Intercultural awareness

    Travelling in Kazakhstan and abroad

    Values

    Knowledge about beautiful places of Kazakhstan, respect foreign countries, culture…

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning

    2 minutes



    • Greetings.

    Greeting: Teacher greets learners; learners respond to greeting.

    Lead in: Answer the questions:

    • What do you see on the picture?

    • Do you like these places?

    • Would you like to have a journey to these places?

    • What is the theme of our lesson?

    Answer is – “Unusual and interesting places in Kazakhstan and around the world”

    Task 1.

    Vocabulary. Teacher shows topical vocabulary. Asks students if they know their translation, if not explains meaning of words and phrases.

    • ride a camel (кататься на верблюде)

    • go on safari (отправляться на сафари)

    • swim with the dolphins (плавать с дельфинами)

    • fly in a hot-air balloon (летать на воздушном шаре)

    • try an extreme sport (заняться экстремальным спортом)

    • camp on a riverbank (разбить лагерь на берегу реки)

    • travel abroad (путешествовать заграницей)

    • take photos (делать фото)

    • look around (смотреть по сторонам)

    • buy souvenirs (покупать сувениры)

    • do shopping (делать покупки)

    • go sightseeing (рассматривать достопримечательности)

    • loose the way (терять направление)

    • and spend money (тратить деньг


    Task 2.


    Teacher: “-If you want to go somewhere you can go there by a car, a train, an airplane, a coach, a helicopter, a ship, a ferry, a boat, or a hot air balloon. While travelling we often go sightseeing. What places do we visit?

    Teacher elicits vocabulary: monuments, theatres, bridges, parks, statues, palaces, cathedrals and art galleries. What activities do we often do while travelling on holidays? We take photos, look around, buy souvenirs, do shopping, go sightseeing, lose the way, and spend money.

    Teacher asks Ss to choose and imagine the place they travelled last time” after, invite students to play a game and explains its rule.


    Speak about your last journey.


    The game “Random Wheel”


    https://wordwall.net/resource/5239539/speak-about-your-last-journey-answer-questions



    Teacher gives some time to prepare, by asking students to press “Start” button and spin the random wheel to choose the question to answer.



    Descriptor

    A learner


    • selects an appropriate topical vocabulary;

    • speaks about feelings and ideas constructively.



    Task 3. Teacher works with whole class. Gives learners to read sentences one by one.

    T: One of our values of our country is Caspian sea. Let’s do this task!



    Teacher explains that the students should fill in the gaps with missed prepositions and put them correctly (with, on, of, about, by, of), if necessary, revise the translation of prepositions.

    Text “The Caspian Sea”.

    The Caspian Sea is the largest sea …. water …. Earth. The Caspian Sea washes the western part … KZ. Caspian Sea is not connected .... an ocean which makes it like a lake. The northern part of the sea is ….. 6 m deep. The northern part differentiates …. the sudden changeability of the air temperature and insufficiency.

    Descriptor:

    • fills in the gaps correctly with the help of missed prepositions


    Task 4.

    Watching a video

    https://youtu.be/AzCqbm4l9JY


    After video watching. Teacher allows student to read these two texts.

    Sharyn Canyon is the biggest canyon in the world. It is located 200 kilometres from the Tien Shan. Rare ash trees grow at the top of the valley. Thousands of years of strong winds formed the colour. The whole canyon has rocks that look like buildings. It is one of the most unusual places of our country.

    Lake Kaindy

    Lake Kaindy is located in Kazakhstan. The lake reaches depths of nearly 30 meters It is located 129 kilometers of the city of Almaty. Lake Kaindy is located in the south of Kazakhstan, within Kolsai Lakes National Park. This place is unique because of its birch trees growing above the lake. It is very breathtaking view.

    Teacher asks some questions:

    Where is Sharyn Canyon is situated?

    How far is it situated from Tien Shan.

    What formed the color of Sharyn Canyon?



    -Where is the Lake Kaindy located?

    -How deep is this lake?

    -What is its distance from Almaty. How many kilometres far?

    -Why is this place so unusual?



    Plenary: (W)

    Method “Give Me Five” 

    An oldie but a goldie. Get children to draw around one hand. Then, they should label each finger with something they’ve gained from the lesson. 

    Ask these questions:

    • Thumb: What have you learned this lesson?

    • Index finger: What skills have you used?

    • Middle: What did you find hard today?

    • Ring: What have you improved on today?

    • Pinkie: What do you need to remember top next time?

    Home task:

    Write an essay about 1 or 2 unusual places in Kazakhstan.


































    Middle

    of the lesson


    3 min

    2 min











    10 min







    6 min












    2 min






    10 min










    End

    5 minutes













    Teacher can show transports using some flash cards






































    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Мурсалимова Акку Толеухановна
    26 Қазан 2020
    1314
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Discussing unusual and interesting journeys across Kazakhstan and around the world

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Discussing unusual and interesting journeys across Kazakhstan and around the world

    Материал туралы қысқаша түсінік
    7 cыныпта ағылшын тілін беретін мұғалімдер үшін, егер де олар "Excell 7" сабақ беретін болса, таптырмас сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    LESSON PLAN (Урок 4)


    Unit: 7.2 Holidays and Travel

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Theme of the lesson

    Discussing unusual and interesting journeys across Kazakhstan and around the world.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings.

    7.UE14 use prepositions on a wide range of familiar general and curricular topics

    7.R2 identify the specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • identify some information while reading

    Most learners will be able to:

    • use appropriate prepositions in tasks

    • identify the details in the text

    Some learners will be able to:

    • Identify the details and specific information of the text, quickly determines topical vocabulary

    • makes the summary of the text

    • use the prepositions with accuracy

    • gives detailed information about previous journey using topical vocabulary.


    Assessment criteria

    1. Identify the key points of the text

    2. Use prepositions correctly.

    3. Express personal thoughts on the topic.

    4. Give some information about their journey using topical vocabulary.

    Language objectives

    Prepositions of place

    Cross curricular links

    Geography

    Intercultural awareness

    Travelling in Kazakhstan and abroad

    Values

    Knowledge about beautiful places of Kazakhstan, respect foreign countries, culture…

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning

    2 minutes



    • Greetings.

    Greeting: Teacher greets learners; learners respond to greeting.

    Lead in: Answer the questions:

    • What do you see on the picture?

    • Do you like these places?

    • Would you like to have a journey to these places?

    • What is the theme of our lesson?

    Answer is – “Unusual and interesting places in Kazakhstan and around the world”

    Task 1.

    Vocabulary. Teacher shows topical vocabulary. Asks students if they know their translation, if not explains meaning of words and phrases.

    • ride a camel (кататься на верблюде)

    • go on safari (отправляться на сафари)

    • swim with the dolphins (плавать с дельфинами)

    • fly in a hot-air balloon (летать на воздушном шаре)

    • try an extreme sport (заняться экстремальным спортом)

    • camp on a riverbank (разбить лагерь на берегу реки)

    • travel abroad (путешествовать заграницей)

    • take photos (делать фото)

    • look around (смотреть по сторонам)

    • buy souvenirs (покупать сувениры)

    • do shopping (делать покупки)

    • go sightseeing (рассматривать достопримечательности)

    • loose the way (терять направление)

    • and spend money (тратить деньг


    Task 2.


    Teacher: “-If you want to go somewhere you can go there by a car, a train, an airplane, a coach, a helicopter, a ship, a ferry, a boat, or a hot air balloon. While travelling we often go sightseeing. What places do we visit?

    Teacher elicits vocabulary: monuments, theatres, bridges, parks, statues, palaces, cathedrals and art galleries. What activities do we often do while travelling on holidays? We take photos, look around, buy souvenirs, do shopping, go sightseeing, lose the way, and spend money.

    Teacher asks Ss to choose and imagine the place they travelled last time” after, invite students to play a game and explains its rule.


    Speak about your last journey.


    The game “Random Wheel”


    https://wordwall.net/resource/5239539/speak-about-your-last-journey-answer-questions



    Teacher gives some time to prepare, by asking students to press “Start” button and spin the random wheel to choose the question to answer.



    Descriptor

    A learner


    • selects an appropriate topical vocabulary;

    • speaks about feelings and ideas constructively.



    Task 3. Teacher works with whole class. Gives learners to read sentences one by one.

    T: One of our values of our country is Caspian sea. Let’s do this task!



    Teacher explains that the students should fill in the gaps with missed prepositions and put them correctly (with, on, of, about, by, of), if necessary, revise the translation of prepositions.

    Text “The Caspian Sea”.

    The Caspian Sea is the largest sea …. water …. Earth. The Caspian Sea washes the western part … KZ. Caspian Sea is not connected .... an ocean which makes it like a lake. The northern part of the sea is ….. 6 m deep. The northern part differentiates …. the sudden changeability of the air temperature and insufficiency.

    Descriptor:

    • fills in the gaps correctly with the help of missed prepositions


    Task 4.

    Watching a video

    https://youtu.be/AzCqbm4l9JY


    After video watching. Teacher allows student to read these two texts.

    Sharyn Canyon is the biggest canyon in the world. It is located 200 kilometres from the Tien Shan. Rare ash trees grow at the top of the valley. Thousands of years of strong winds formed the colour. The whole canyon has rocks that look like buildings. It is one of the most unusual places of our country.

    Lake Kaindy

    Lake Kaindy is located in Kazakhstan. The lake reaches depths of nearly 30 meters It is located 129 kilometers of the city of Almaty. Lake Kaindy is located in the south of Kazakhstan, within Kolsai Lakes National Park. This place is unique because of its birch trees growing above the lake. It is very breathtaking view.

    Teacher asks some questions:

    Where is Sharyn Canyon is situated?

    How far is it situated from Tien Shan.

    What formed the color of Sharyn Canyon?



    -Where is the Lake Kaindy located?

    -How deep is this lake?

    -What is its distance from Almaty. How many kilometres far?

    -Why is this place so unusual?



    Plenary: (W)

    Method “Give Me Five” 

    An oldie but a goldie. Get children to draw around one hand. Then, they should label each finger with something they’ve gained from the lesson. 

    Ask these questions:

    • Thumb: What have you learned this lesson?

    • Index finger: What skills have you used?

    • Middle: What did you find hard today?

    • Ring: What have you improved on today?

    • Pinkie: What do you need to remember top next time?

    Home task:

    Write an essay about 1 or 2 unusual places in Kazakhstan.


































    Middle

    of the lesson


    3 min

    2 min











    10 min







    6 min












    2 min






    10 min










    End

    5 minutes













    Teacher can show transports using some flash cards






































    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 7 сынып
    26.10.2020
    1314
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Мурсалимова Акку Толеухановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации