Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
Материалдар / Do we need historical places? - debate
The lesson plan is a debate lesson. It is about historical places or modern buildings. In this presentation you'll have rules of the debete, structure and useful language.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Lesson
plan
Theme of the lesson: Do we
need historical places or modern
buildings?
Extra curricular
lesson:
debate
lesson
Teacher’s
name:
Tleuberdina
Ayazhan
Grade:
8«B»
8«V»
Number present:
13
Number
absent:
Theme of the
lesson:Do we need historical
places or modern buildings?
Learning
objectives(s) that this lesson is contributing
to
8.S2 understand specific information
in supported extended talk on a wide range of
general and curricular topics, including talk on a limited range of
unfamiliar topics
8.S3 explain and justify own and
others’ point of view on a wide range of general and curricular
topics
Lessonobjectives
All learners will be able
to:listen to their opponents and
express their opinion about the given
topic
Most learners
will be able to:justify and prove their point
of view.
Some learners
will be able to:make questions and answer the
questions
Value
links
Expand their
knowledge about the value of historical
places
Plan:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
5
min
Organization
moment:
Greeting
Presenting the
teams.
1
team
2
team
The teacher presents the topic
of the lesson and sets the rules of the debate letting students
know what to anticipate from the
lesson.
Question to
debate:
Do we need historical
places or modern buildings?
The rules of
debate:
Listen to your
opponent carefully
Be polite and
disciplined during the debate
Never interrupt
each other
Don’t speak
longer than the set time limit
Work as a team
and support each other
Be
confident
Speak loudly and
clearly
Teacher presents
the structure of the debate:
1
round
2 min for
preparation
Team 1 – 5
minutes
Team 2 – 5
minutes
2
round
2 min for
preparation
Team 1 – 5
minutes
Team 2 – 5
minutes
3
round
2 min for
preparation
Team 1 –
answering the questions -5
minutes
Team 2 –
answering the questions – 5
minutes
Teacher give out
cards with useful phrases.
Expressing
Opinion
In my opinion
…
The way I see it,
…
As far as I’m
concerned, …
I honestly feel
that …
I strongly
believe that …
It is fairly
certain that ….
Without a doubt,
…
As is widely
known, …
As everyone
knows, …
Expressing
Disagreement
I don’t think
that …
Don’t you think
it would be better …?
I don’t agree.
I’d prefer …
Shouldn’t we
consider …
But what about
…
I’m afraid I
don’t agree …
Frankly, I doubt
if …
Let’s face it,
…
The truth of the
matter is … ,
Giving and
Explaining Reasons
To start with,
…
The reason why
…
That’s why
…
For this reason,
…
That’s the reason
why …
Many people think
…
Considering
…
Allowing for the
fact that …
When you consider
that …
Teacher
presents the criteria of
assessment:
Expressing
opinion – 2 points
Explaining the
reason – 2 points
Giving an example
– 2 points
Students listens to
the teacher carefully.
Students get the
cards and read them
At the organization moment
teacher tries to award active Ss. “The praise” method is used to
evaluate Ss with phrases
like:
“Good!”
“Well
done!”
Descriptor:
-recognize basic
rules in short.
- answer the
questions.
PP
presentation
PP
presentation
PP
presentation
Cards
Cards
Middle of the
lesson
12
min
12
min
8
min
770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз