Домбыра жасау технологиясы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Домбыра жасау технологиясы

Материал туралы қысқаша түсінік
технология пәні мұғалімдеріне ашық сабақтарда қолдануға болады
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тақырыбы: Домбыра жасау технологиясы

Мақсаты: а) қазақтың ұлттық аспабы домбыраның шығу тарихымен таныстыру, домбыра жасаудың технологиясын түсіндіру:

ә) оқушылардың сабаққа белсенділігін,қызығушылығын арттыру,ойлау,есте сақтау қабілеттерін дамыту;

б) ұлттық өнерге деген сүйіспеншілікке,өз ұлтының өнеріне құрметпен қарауға тәрбиелеу;

Типі: жаңа сабақты меңгерту

Түрі: аралас

Әдісі: баяндау, сұрақ – жауап,сто элеметтері,семантикалық карта

Көрнекілігі: домбыра суреттері,нақыл сөздер,кестелер.,слайд,оқулық

Пәнаралық байланыс:бейнелеу өнері, тарих, әдебиет, сызу,музыка, математика.

Барысы:

І. Ұйымдастыру бөлімі

-Оқушылармен амандасу

-Оқушыларды түгендеу

-Сабаққа дайындығын тексеру

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру

Мұғалім: Өздеріңіз білесіздер өткен сабақта «Музыкалық аспаптардың жасалу ерекшеліктері» туралы өткен болатынбыз.

1.Қазақ халқының қандай музыкалық аспаптары бар?Топтастыру кестесін құрыңдар.

Shape1

шертер


Shape2

қобыз


Shape4 Shape3

жетіген


Shape5 Shape6

Shape7

Ұлттық музыкалық аспаптар


Shape8 Shape9

домбыра

сырнай


Shape11 Shape10


Shape12 Shape13

Shape15 Shape14

дабыл


Shape16

қоңырау



Shape17

асатаяқ




2.Аспаптар орындалуы жағынан нешеге бөлінеді?Семантикалық картаны толтыру.


Аспаптар

Ішекті аспаптар

Үрлемелі аспаптар

Ұрмалы аспаптар


Қобыз

Домбыра

Асатаяқ

Жетіген

Қоңырау

Дабыл

Сырнай

Шертер

Үскірік

+

+


+




+







+


+



+


+

+

ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру (үнтаспадан домбыра туралы ән тыңдау)

-Бұл әнді тыңдағанда қандай сезімде болдыңдар? Көз алдарыңы не елестете алдыңдар?

-Әнді не үшін тыңдағанымызды білесіңдер ме?

-Иә, дұрыс айтасыңдар.Бүгінгі сабағымыз домбыра жайында болмақ.Олай болса бүгінгі күннің жады мен жаңа тақырыпты жазамыз.

«Домбыра жасау технологиясы»

-Қазақтың ұлттық аспаптарының ішінде ең көп тарағандарының бірі- домбыра. Домбыраның қазақ музыка өнерінде алатын орны ерекше. Ол ішекті аспапқа жататын қазақ халқының аспабы.Домбыра аспабын ерте заманнан халық арасынан шыққан шеберлер жасап,бізге мұра етіп қалдырды.Домбыраның жалпы ұзындығы -640 мм, оның шанақ бөлігінің ұзындығы- 260 мм, ал мойнының ұзындығы- 320 мм. Ол пернелерінің атауларымен қоса алғанда 35 бөліктен тұрады. Домбыраның көптеген түрлері бар. Олар екі ішекті, үш ішекті, терең шанақты, кең шанақты, екі жақты, қоңырау үнді (кестеден көрсету).

Shape19 Shape18

Екі ішекті

-Балалар , барлығымыз домбыра, оның құрылысы туралы кішкене слайд көрейік. (слайд көрсету).Енді балалар оқулықтағы домбыра жасаудың технологиялық картасымен танысайық.

IV.Шығармашылық тапсырма

-сіздерге ақ беттер таратамын ,соған өздеріңіз дайындайтын домбыраның сызбасын түсіріңіздер.

V. Сабақты бекіту

  1. Домбыра құрылысы қандай?

  2. Домбыра түрлерін атаңдар.

  3. Домбыраның жалпы ұзындығы қандай болады?


-Ендеше, балалар алдарыңыздағы кестені толтырыңыздар.

Бүгін мен не үйрендім?

Маған не ұнады?

Жаңа сабақ бойынша пікіріңіз, сұрағыңыз




Балаларға домбыраның пайда болуы туралы аңыз-әңгіме айтылады.

VI. Қорытынды.

Балалар, сонымен біздің ата – бабаларымыздың мұраға қалдырып ұрпақтан-ұрпаққа таралып келе жатқан қасиетті домбырамыз туралы мәлімет алдық.Ұлттық өнеріміз бен мәдениетімізді үшін домбыраның қоңыр үнін сақтау- біздің болашақ ұрпақтың парызы деп білеміз.Сондықтан да бүгінгі сабағымызды мынадый мақалмен аяқтағым келеді.

« Нағыз қазақ – қазақ емес,

Нағыз қазақ – домбыра »

VII. Оқушыларды бағалау.

VIII. Үйге тапсырма: жаңағы өздеріңіз дайындағын сызбаны нұсқауға алып, сыйлыққа кішкене домбыра жасап келесіздер.


Әбіш негізгі жалпы білім беретін мектебі





Ашық сабақ


Сабақтың тақырыбы:



Shape20 9- сынып









Өткізген: технология пәнінің мұғалімі

Қ.А.Улмесекова.











2015-2016 оқу жылы





Аспаптар

Ішекті аспаптар

Үрлемелі аспаптар

Ұрмалы аспаптар


Қобыз


Домбыра


Асатаяқ


Жетіген


Қоңырау


Дабыл


Сырнай


Шертер


Үскірік
























Семантикалық карта






Семантикалық карта


Аспаптар

Ішекті аспаптар

Үрлемелі аспаптар

Ұрмалы аспаптар


Қобыз


Домбыра


Асатаяқ


Жетіген


Қоңырау


Дабыл


Сырнай


Шертер


Үскірік

























Бүгін мен не үйрендім?

Маған не ұнады?

Жаңа сабақ бойынша пікіріңіз, сұрағыңыз




















Бүгін мен не үйрендім?

Маған не ұнады?

Жаңа сабақ бойынша пікіріңіз, сұрағыңыз




















Бүгін мен не үйрендім?

Маған не ұнады?

Жаңа сабақ бойынша пікіріңіз, сұрағыңыз















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
13.11.2018
1205
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі