Тақырыбы: «Домбырашының
орындаушылық шеберлігін
жетілдіру»

Тақырыбы: «Домбырашының орындаушылық
шеберлігін жетілдіру»
Сабақтың
мақсаты: домбыраның негізгі ойнау
тәсілдерін меңгерген талапкердің орындаушылық шеберлігін одан әрі
жетілдіре түсу үшін күрделірек қағыс түрлерін, әдіс-амалдарды,
ерекшеліктерді үйрету.
Тәрбиелігі: оқушыны халқының күйлеріне
деген сүйіспеншілігін артыра отырып, жоғары орындаушылық дәрежеге
жету.
Сабақ
типі: жаңа
сабақ.
Көрнекілігі: қағыс түрлері, аппликатуралық
ерекшеліктер көрсетілген ноталық мысалдар.
Сабақтың
барысы:
-
Ұйымдастыру
кезеңі.
-
Қол жүргізуге арналған гамма,
арпеджио жаттығулар.
-
Үй тапсырмасын
тексеру.
-
Сергіту
сәті.
-
Жаңа шығарма
талдау.
-
Қорытындылау.
-
Үйге тапсырма.
Бағалау.
Кейбір күрделі қағыстар мен
штрихтар.
-
Ілме қағыс. Сұқ саусақпен
төмен, бармақ және сұқ саусақпен жоғары қағылатын қағыс ілме
қағыс.( ) деп аталады.

-
АППЛИКАТУРАЛЫҚ
ЕРЕКШЕЛІКТЕР.
Кварта интервалын 3ші және 4
ші саусақтарын қатар басу.

-
Ішекті саусақпен іліп тарту
әдісі:
А) қағыстан кейін
алу;

ә) қағыссыз
алу.

-
Астыңғы ішектен үстіңгі
ішекке лига арқылы алмасу
әдісі:

-
Мелизмдер. Әуен сазын әшекейлеу, құлпырту
меллизмдер (музыкалық өрнектер) деп аталады. Музыкалық өрнектерге
форшлаг, группетто, мордент, трель, флажолеттер
жатады.
Форшлаг (нем-соққы алдында) негізгі
дыбыстан бұрын жазылып соның есебінде
орындалады.
Нахшлаг (нем-соққыдан соң) негізгі
дыбыстан кейін жазылып, соның есебінде орындалатын
өрнек.
Қорытындылау.
Күрделі қағыстарды, әдіс –
амалдарды қолдана отырып, шығарма күйлерді өз бетінше
ойнау.
Бағалау.
Үйге
тапсырма. Сүгірдің
күйі «Шалқыма», Қазанғаптың
күйі «Дөңгелек
Ақжелең» жай екпінде
ойнау.
Қолданылған
әдебиеттер: А.Жайымов «Домбыра үйрену
мектебі», А.Тоқтағанов «Күй керуені».