Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Drawing chairs
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Unit: Art and Music |
School: KIS Bayterek |
|||||||||||||||||||
Date: 17.01.2024 |
Teacher name: Ismailova G.O. |
|||||||||||||||||||
CLASS: 3 A |
absent: - |
|||||||||||||||||||
Lesson title: Drawing chairs |
||||||||||||||||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
3.L1 understand short supported classroom instructions in an increasing range of classroom routines 3.L3 understand the main points of short, slow, carefully articulated talk on a limited range of general and some curricular topics 3.R4 use with some support a simple picture dictionary 3.UE11 use has got / have got there is / are statement and question forms including short answers and contractions |
|||||||||||||||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to: * draw pictures according to description * follow the instructions with support * make sentences with ‘there is/there are’ with SOME support * describe pictures with SOME support * respond to questions with ‘have got/has got’ |
|||||||||||||||||||
Most learners will be able to: * follow the instructions without support * make sentences with ‘there is/there are’ with LITTLE support * describe pictures with LITTLE support |
||||||||||||||||||||
Some learners will be able to: * give commands * make sentences with ‘there is/there are’ without support * describe pictures without support * ask questions with ‘have got/has got’ |
||||||||||||||||||||
Assessment criteria |
Learners achieve this Learning Objective, if they: *can follow the classroom instructions *can draw pictures according to description *can use a simple picture dictionary with support *can make sentences with have got/has got and there is/are |
|||||||||||||||||||
Value links: |
Universal labor society |
|||||||||||||||||||
Cross-curricular links: |
Art, literature, technology |
|||||||||||||||||||
ICT skills: |
Interactive board, slides, computer, speakers |
|||||||||||||||||||
Previous learning |
Basic prepositions of location and position e.g. in, at, next to, near, on, to describe where people and things are; |
|||||||||||||||||||
Plan
|
||||||||||||||||||||
Planned timings |
Planned activities |
Resources |
||||||||||||||||||
Start 5 min Middle 12 min 10 min 8 min End 5 min
|
(T-S) Teacher greets learners and starts the lesson with starter “Odd one out” to engage and excite learners with the topic. Teacher shows learners a set of pictures. Learners explain which one does not belong with the rest and give a reason why.
Task 1 (T-S) (W) Teacher uses “Picture dictation” strategy. Learners listen to the description and draw pictures according to the teacher’s explanation. “There is a big house with two windows and one door in the middle. The sun is shining, but there are some clouds over the house. There are two birds under the clouds. There is a tree near the house. There is a boy and a girl with skipping rope over their head.”
Formative assessment: “Self-assessment” with smiles
Task 2 (G) (S-S) Learners look at the picture, make sentences using have got/ has got and there is/ there are. Some learners ask questions about the picture with “Have got/Has got…?” or “Is there/ Are there …?” Others respond to the questions.
Formative assessment: “Tree of success”
Task 3 (I) (S-S) Teacher uses here the strategy “Picture description” and hands out a piece of paper where Ls read description. Learners reads the sentences and match the pictures according to the description.
Formative assessment: Heads down, thumbs up (positive feedback)
Plenary Teacher uses “Conscripts and volunteer” to consolidate the lesson. Teacher asks questions pointing to the different pictures. E.g.: Have they got children? Has he got a pencil case? Is there a book on the table? Are there pens in the bag? Teacher elicits answers from those who are volunteers and an equal amount of those who are not. |
Worksheets
Pictures
Picture, Worksheets, pens
Worksheets
450 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда: 45 000 000 ₸ Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2024-2025 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған.
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |