Ұзақ мерзімді жоспардың
тарауы:
|
Мектеп: «Степной орта
мектебі»
|
Күні:
Сынып:
|
Мұғалімнің
аты-жөні: Далелулы
Болатбек
|
Қатысқандар:
|
Қатыспағандар:
|
|
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Дүниежүзілік шаруашылықтың
салалық және аумақтық құрылымы
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына
сілтеме)
|
8.5.3.1-өндіруші және өңдеуші,
қызмет саласы шаруашылық
түрлерін
жіктейді
|
Сабақтың
мақсаты
|
Барлық оқушылар: Өндіруші және өңдеуші
өнеркәсіп түрлерін біледі.
Көпшілік
оқушылар: Қызмет саласы шаруашылық
түрлерін сипаттап, жіктейді.
Кейбір оқушылар: Өңдіруші және өңдеуші
шаруашылық түрлерін талдайды.
|
Бағалау
критерийі
|
Өндіруші және өңдеуші, қызмет
салаларының түрлерін айтады.
Қызмет саласы шаруашылық
түрлерін сипаттап, жіктейді.
Қызмет саласы шаруашылық
түрлерін жіктей отырып, баға берді.
|
Тілдік
мақсаттар
|
Оқылым: Тақырыпты, мәтінді оқи
отырып, дүниежүзілік шаруашылықтың
салалары туралы мәлімет алады.
Тыңдалым: Мұғалімді тыңдайды,
топтық, жұптық талқылаулар арқылы бір-бірінің пікірлерін
тыңдайды.
Айтылым: Оқушылар сөйлеу
арқылы өз ойларын емін-еркін жеткізе алады. Географиялық
терминдерді дұрыс айтады, сұрақтарға жауап бере
алады.
Жазылым: Дүниежүзілік
шаруашылық туралы терминдерді дұрыс жаза
алады.
|
ЖЭС-жылу электр станциясы,
СЭС-су электр станциясы,
АЭС-атом электр станциясы,
МАЭС-мемлекеттік аудандық электр станциясы
|
Диалогтер мен жазу
үшін қолданылатын тіркестер жиыны:
Өндіруші өнеркәсіп- жер қойнауынан, су мен
орманнан, түрлі шикізат пен отын өндірумен айналысатын
салалар.
Тау кен өнеркәсібі-пайдалы қазбаларды барлау
мен өндіру.
Балық шаруашылығы –мұхитта, жағалауда, көлде
балық аулау, теңіз өнімдерін жинау.
Өңдеуші өнеркәсіп шикізатты және шикізаттан
алынған жартылай өнімдерді
өңдеу.
Өндіріс құралдарына шығаратын салаларға
металлургия, энергетика, химия өнеркәсібі
жатады.
|
Құндылықтарға
баулу
|
«Мәңгілік Ел» құндылықтарын
жүзеге асыру арқылы өңірдің экономикалық дамуының байланысын терең ұғына
отырып, жан-жақты бәсекеге қабілетті
тұлға қалыптастыру.
|
Пəнаралық
байланыс
|
Биология, химия,
экономика
|
Алдыңғы
білім
|
8.5.2.1. Әлеуметтік –
экономикалық ресурстар
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
жоспарланған
кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған
жаттығу түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
2
минут
Үй
жұмысы
5
минут
|
Ұйымдастыру.
Оқушылармен амандасу, сыныпты түгендеу.
Жағымды психологиялық ахуал туғызу. «Мозайка» әдісі.Топтың аты
жазылған қима қағаздар
арқылы оқушыларды 3 топқа
бөлу.
Оқушылардың қызығушылығын
ояту.
«Кубизм»
әдісі
Өтілген тақырыптарды еске түсіріп ой қозғау
мақсатында оқушыларға бұрын өткен тақырып бойынша сұрақ арқылы
диалогқа түсіру. Өз ойларын, пікірлерін ашық
айту.
|
Топтың аты жазылған қима
қағаздар
|
Сабақтың
ортасы
10
минут
Білу,
Түсіну
10
минут
Қолдану
Талдау
7
минут
|
1-тапсырма топпен
жұмыс. Кластер
әдісі.
Кластер әдісі арқылы оқушылар топта
өндіруші және өңдеуші өнеркәсіп түрлерін
постер арқылы талдайды.
1-топ: Өндіруші өнеркәсіп түрлерін
айтады
2-топ: Өңдеуші өнеркәсіп түрлерін
айтады
3-топ: Қызмет көрсету аясы туралы өз ойын
айтады
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
Оқушылар өндіруші және
өңдеуші өнеркәсіп түрлерін айтады.
|
Өндіруші және өңдеуші
түрлерін айтады
|
Қызмет көрсету аясын
анықтайды, кластерге салады
|
ҚБ: Топтар бірін-бірі бағалайды.
Әр топ бірін-бірі тыңдай отырып, кері байланыс арқылы
бағалайды.
2-тапсырма. Жұптық
жұмыс. Кесте толтыру.
Оқушылар қызмет саласының
шаруашылық түрлерін жіктеп, кесте сызады. Ойларын жинақтап ортаға
салу арқылы түсінік береді.
Қызмет саласының шаруашылық
түрлері
Өндірістік
қызмет
Өндірістік емес
қызметтер
Жүк көлігі, байланыс,
материалдық-техникалық жабдықтау, жөндеу, жетілдіру қызметтері
т.б.
Жеке тұрмысты жақсарту, дене және рухани
қабілеттерді дамыту, ғылыми, әлеуметтік қызметтер
т.б.
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
Қызмет саласының
шаруашылық түрлерін сипаттайды және
жіктейді.
|
Шаруашылық түрлерін
сипаттап, жіктеді.
|
Шаруашылық түрлерінің
бөлінуін анықтады.
|
ҚБ: Жұпта оқушылар бірін-бірі
бағалайды.
3-тапсырма. Картамен жұмыс. Жеке
жұмыс
Оқушылар
өңдіруші және өңдеуші шаруашылық түрлерін
талдайды, баға береді.
Қазақстанның ірі өнеркәсіп
орталықтарын кескін картаға түсіреді.
1.Картадан еліміздің қандай
салалары дамығанын анықтаңдар.
2. Металлургия өнеркәсібінің
орналасқан орталықтарын картаға
түсіру.
3.Қазақстанның СЭС–ы
орналасқан ірі өзендері мен ЖЭС орналасқан қалаларын картаға
түсіру
Бағалау
критерийі
|
Дескриптор
|
Өңдіруші және өңдеуші шаруашылық түрлерінің
орталықтарын кескін картаға
түсіреді.
|
Картадан еліміздің
қандай салалары дамығанын анықтайды
|
Металлургия өнеркәсібі
орналасқан орталықтарын картаға түсіреді
|
СЭС орналасқан ірі
өзендерді картаға түсіріп, белгілейді
|
ҚБ: Мұғалімнің ұсыны арқылы
бағалайды.
|
Үлестірмелі карточкалар,
қағаздар, түрлі түсті маркерлер
Оқулық.
АКТ
Картамен
жұмыс
|
Сабақтың
соңы
4
минут
Жинақтау,
бағалау
|
Кері
байланыс.
«Сұрақ ілмегі» әдісі арқылы
сабағымды бекітемін.
Сұрақ қою арқылы оқушы сабақты
қалай меңгергенін немесе меңгермеген жерлерін, өз ойын ашық жазып
іліп кетеді.
1.Минералды-энергетикалық
шикізатқа нелер жатады?
2.Органикалық химия дегеніміз
не?
3.Тұтыну заттарын өндіретін
салаларды ата? т.б. сұрақтар қою.
Үй тапсырмасын
беру.
Экономикалық картаны қолданып,
шаруашылық салаларын картаға
түсіру.
|
Стикерлер
|
2
минут
|
Саралау – Сіз қандай
тəсілмен
көбірек қолдау
көрсетпексіз?
Сіз басқаларға
қарағанда
қабілетті оқушыларға
қандай
тапсырмалар
бересіз?
|
Бағалау –
Сіз оқушылардың
материалды игерудеңгейін
қалай тексеруді
жоспарлап
отырсыз?
|
Денсаулық
жəне
қауіпсіздік
техникасын
сақтау
|
Мұғалімнің қолдауын қажет
етпейтін оқушыларға жеке жұмыс арқылы күрделі тапсырмаларды
беремін. Жұптық жұмыста
оқушылар қызмет саласының шаруашылық
түрлерін сипаттап, жіктейді, кесте
толтырады.
Мұғалімнің қолдауынсыз жұмыс
істей алмайтын оқушыларға қолдау жасау
мақсатында топтық, жұптық жұмыс
түрінде тапсырмаларды
орындатамын.
|
Берілген тапсырмаларды
орындауда оқушылар топтар бірін-бірі бағалайды. Жұптық жұмыста
оқушылар бірін-бірі бағалайды. Жеке жұмыс барысында оқушылар
картамен жұмыс жасап, мұғалімнің ұсынысы арқылы
бағаланады.
|
Оқу бөлмесінің сабаққа
дайындайды. Интербелсенді тақтаны қолдану кезінде сақтық шараларын
сақтады.
|