Материалдар / Дұрыс көпжақтар тақырыбына ҚМЖ. 11-сынып геометрия

Дұрыс көпжақтар тақырыбына ҚМЖ. 11-сынып геометрия

Материал туралы қысқаша түсінік
2-тоқсан геометрия 11-сынып. Дұрыс көпжақтар тақырыбына ҚМЖ
Авторы:
02 Желтоқсан 2024
166
1 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Қасым Аманжолов атындағы ЖОББМ

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Көпжақтар

Педагогтің аты-жөні:

Танатарова Фарида Миратовна

Күні:

3.12.2024

Сыныбы: 11Ә

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Дұрыс көпжақтар


Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

11.1.6 - дұрыс көпжақтың анықтамасын білу, дұрыс көпжақтардың түрлерін ажырата білу;

Сабақтың мақсаты:

- дұрыс көпжақтың анықтамасын білу, дұрыс көпжақтардың түрлерін ажырата біледі;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


Ұйымдастыру кезеңі:

- оқушылардың назарын шоғырландыру;

- оқушылармен бірге оқу мақсатын анықтау

- оқушылардың «жақын арадағы дамуын» анықтау.


Үй тапсырмасын тексеру.

Геометриялық денелердің модельдерімен жұмыс жасау.

Денелердің жиынтығына тетраэдрдің, октаэдрдің, кубтың, икосаэдрдің, додекаэдрдің, цилиндрдің, конустың, төртбұрышты пирамиданың, қиық пирамиданың, алтыбұрышты призманың, көлбеу параллелепипедтің және дөңес емес көпжақтардың модельдері кіреді.

Тапсырма.

Сіздердің алдарыңызда геометриялық денелердің модельдері жатыр. Көпжаққа жатпайтын модельдерді бөлек қойыңыздар. Көпжақтар дегеніміз не?

Дөңес емес көпжақтардың модельдерін алып тастаңыздар.

Қандай көпжақтар дөңес деп аталады?

Қалған көпжақтарды қалай классификациялауға болады?

(призмалар мен пирамидалар)

Призмалар мен пирамидалардың ішінен дұрыс призма мен дұрыс пирамидаларды таңдап алыңыздар. Қандай призма дұрыс призма деп аталады?

Қандай пирамида дұрыс пирамида деп аталады?

«Мадақтау сөз» әдісі арқылы бағалау: «Жарайсың! Жақсы! Өте жақсы! Талпын!»




Сабақтың ортасы




Жаңа материалды меңгеру.

Анықтама. Егер дөңес көпжақтың жақтары қабырғаларының саны бірдей дұрыс көпбұрыштар болса және көпжақтың әрбір төбесінен шығатын қырларының саны бірдей болса, онда оны дұрыс көпжақ деп атайды.

Сіздер қандай көпжақтылармен таңыссыздар? (тетраэдр, куб)

Дұрыс көпжақтардың 5 түрі бар: дұрыс тетраэдр, гексаэдр, октаэдр, додекаэдр, икосаэдр.

Дұрыс тетраэдр – дұрыс үшбұрыштан құралған: әрбір төбесінде үш қыры тоғысады.

Куб – алты квадраттан құралған: әрбір төбесінде үш қыры тоғысады. Куб – жақтары тең тікбқрышты параллелепипед.

Октаэдр – сегіз дұрыс үшбұрыштан құралған: әрбір төбесінде төрт қыры тоғысады.

Додекаэдр – дұрыс бесбұрыштан құралған: әрбір төбесінде үш қыры тоғысады.

Икосаэдр – жиырма дұрыс үшбұрыштан құралған: әрбір төбесінде бес қабырғадан тоғысады.

Историялық материалы.

Дұрыс көпжақтардың қасиеттері туралы ең алғаш рет грек ғалымы Платон тапты. Сондықтан дұрыс көпжақтар «Платон денелері» деп аталады.


ІІІ. Кесте толтыру.

Тапсырма 1.Оқушылар кестені толтырады және жауаптарымен тексереді.

Дұрыс көпжақтардың негізгі элементтері.

Көпжақтардың түрлері

Саны

Геометрия

жақтары

төбелері

жақтары

қабырғалары

Тетраэдр





Куб (гексаэдр)





Октаэдр





Додекаэдр





Икосаэдр





Кестені толтырып, оны Эйлер теоремасымен (формуласымен) тексереді.

Т + Ж = Қ + 2, мұндағы Қ – қырлар саны, Т – төбелер, Ж–жақтар.



Тапсырма 2.

Оқушылар кестені үлгі бойынша толтырады және жауаптарымен тексереді.

Жақтары

Дұрыс n бұрыштың ішкі бұрышы

Көпжақ бұрышының бар болу шарты

·n < 360º

Қорытынды

n=3

n=4

n=5

n=6

Дұрыс үшбұрыш

= 60º

60°·3 = 180°

180° < 360°

+





Квадрат

= 90º






Дұрыс бесбұрыш

= 108º






Дұрыс алты бұрыш

=120º







IV. Жұптық жұмыс.Оқушылар жазбаны қолданып, көпжақтың моделін құрастырады және оның түрін анықтайды.

1-ші оқушыға кесте


Көпжақтыңатауы

Қабырға ұзындығы

Толық бетінің ауданы

Дұрыс тетраэдр

а = 5 см

см2

Дұрыс октаэдр

а = см

см2

Дұрыс икосаэдр

а = 7 см

см2

Дұрыс гексаэдр

(куб)

а = см

см2

Дұрыс додекаэдр

а = 2 см

см2


2-ші оқушыға кесте


Көпжақтың атауы

Қабырға ұзындығы

Толық бетінің ауданы

Дұрыс тетраэдр

а = см

см2

Дұрыс октаэдр

а = 4 см

см2

Дұрыс икосаэдр

а = см

см2

Дұрыс гексаэдр

(куб)

а = 2 см

см2

Дұрыс додекаэдр

а = см

см2


Дескриптор:

-1-ші сұраққа жауап береді.

1-балл

-2-ші сұраққа жауап береді.

1-балл

-3-ші сұраққа жауап береді.

1-балл


Әрбір дұрыс жауапка 1 балл қойылады


Сұрақтар топтамасы.


Оқулық 11-сынып.









Shape1 Shape2

Сабақтың соңы

Үй тапсырмасы.

1.Дұрыс төртбұрышты пирамиданың биіктігі 7 см тең, ал табан қабырғасы 8 см. Бүйір қырын табыңыздар.

2. Тік призманың табандары катеттері 6см және 8см болатын тікбұрышты үшбұрыш. Гипотенузасы орналасқан жағының диагоналі 26 см. Призманың биіктігін табыңыздар.

Кері байланыс беру және бағалау.

Рисунок 1

Бағалау. Оқушылар бір-бірін ауызша критерий бойынша бағалайды.






Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі