Тақырыбы: ЕГІН АЛҚАБЫ. СӨЗДЕРДІҢ ТУРА ЖӘНЕ АУЫСПАЛЫ МАҒЫНАСЫ | Мектеп: Тереңкөл орта жалпы білім беретін мектебі |
Күні: 12.11.2018 | Мұғалімнің аты-жөні: Нагумова Динара Жадигеровна |
СЫНЫП: 5 | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: |
Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары. | 2-сағат:5.2.2.1-лексиканың ауызекі сөйлеу және жазба стильдік айырмашылықтарын мәтіндер арқылы тану;5.4.3.1-тура және ауыспалы мағыналы сөздерді, көп мағыналы сөздерді, омоним, антоним, синонимдерді көркемдік ерекшеліктеріне сай қолдану; |
Сабақтың мақсаттары | Барлығы: мұғалімнің көмегімен сұрақтарға жауап бере алады.Көбісі: сөздің тура және ауыспалы мағынасының айырмашылықтарын ажырата біледі.Кейбірі: өз бетінше ізденіп, мысалдар келтіріп, мәтін құрайды. |
Жетістік критерийлері | Сөздің тура және ауыспалы мағынасының ережесімен танысады;Сөз мағыналарын ажырата алады. |
Тілдік мақсаттары: | Оқушылар: егін алқабының түрлері туралы мәлімет алады, сөздің тура және ауыспалы мағынасын ажыратуды үйренеді. |
| Негізгі сөздер мен тіркестер: егін, егінші, егін алқабы, сөздің тура мағыгасы, сөздің ауыспалы мағынасы |
| Талқылауға арналған сұрақтар: 1. Егін алқабы деген не? 2.егін алқабының қандай түрлері болады? 3. Сөздің тура мағынада қолданылуы деген? 4. Қандай жағдайларда сөздің ауыспалы мағынасы қолданылады? |
| Жазылым бойынша ұсыныстар: жеке, топтық, ұжымдық жұмыс арқылы білім алмасып, оқушылар бір-бірінен үйренеді, тыңдау және сөйлеу мәдениетін қалыптастырады. Әріптерді дұрыс дыбыстауға бейімделеді. |
Пәнаралық байланыс | Биология |
Алдыңғы тақырып | Фонетикадан алған білімдерін пысықтау |
Жоспар |
Жоспарланған уақыт | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Бағалау | Ресурс |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| Үйге берілген тапсырманы сұрау. Оқушыларға өткен тақырып бойынша бірнеше сұрақ қою. Оқушыларды «Көшбасшылық» стратегиясын қолдану арқылы топқа бөлу. Топқа парақшалар таратылып беріледі, топтағы рөлдерді (топтың аты алтын ережесі топ басшысы, баяндамашы, сарапшы, уақыт белгілеуші) жазғызу.Топтағы әр оқушы табиғат аясына жинаған гүлдерін отырғызу арқылы бағаланатынын және ойын ережесін, шартын түсіндіру. «Ашық сұрақтар» әдісімен өткен тақырыптарды еске түсіреді, білімін жаңартады. | Үйге берілген тапсырманы еске түсіреді. Өткен тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді. Оқушылар «Көшбасшы» таңдайды. Есімдері арқылы топқа бөлінеді. Топқа парақшалар таратылып беріледі, топтағы рөлдерді (топтың аты алтын ережесі топ басшысы, баяндамашы, сарапшы, уақыт белгілеуші) жазғызу.Топтағы әр оқушы табиғат аясына жинаған гүлдерін отырғызу арқылы бағаланатынын және ойын ережесін, шартын түсіндіру. «Ашық сұрақтар» әдісімен өткен тақырыптарды еске түсіреді, білімін жаңартады. | Формативті бағалау | Сұрақтар салынған ұяшықтар |
| 3, 3А тапсырмаларын бір оқушыға беру. Жауабын тыңдау.4-тапсырманы рөлге бөліп оқыту.4А,4Ә және 6-тапсырмаларды үш топқа бөліп орындату.7-тапсырма. Үнтаспадан №18 аудионы тыңдату. Мәтін бойынша тапсырмаларды орындату.8,9-тапсырмаларды дәптерлеріне орындату | 3, 3А тапсырмаларын бір оқушы ауызша айтады. Басқа оқушылар өз пікірлерін білдіреді.4-тапсырманы рөлге бөліп оқиды.4А,4Ә және 6-тапсырмаларды үш топқа бөліп орындайды.7-тапсырма. Үнтаспадан №18 аудионы тыңдайды.. Мәтін бойынша тапсырмаларды орындайды.8,9-тапсырмаларды дәптерлеріне орындайды. | Әрбір топ мүшелерінің «Екі жұлдызша бір тілек» айту арқылы жасаған жұмыстарына бағалау жүргізеді | Флипчарт, маркерлер, тақта, стикерлер |
Негізгі материал | СӨЗДЕРДІҢ ТУРА ЖӘНЕ АУЫСПАЛЫ МАҒЫНАСЫТУРА МАҒЫНАСЫ-сөздің бастапқы, өзгермеген мағынасы. Сөздің ауыспалы мағынасы-қолданыс барысында пайда болатын сөздің туынды мағынасы. Ауыспалы мағына сөздің тура мағынасынан пайда болып дамиды. Мысалы: 1) аяқ- негізгі мағынада дене мүшесі: адамның, малдың аяғы.2) аяқ-ауыспалы мағынада «соңы», «ақыры» дегенді білдіреді: сбаақтың соңы, әннің аяғы.Есте сақтаңыздар!Семосиология-сөз мағынасын зерттейтін тіл білімінің бір саласы. |
Рефлексия |
Сабақ/оқу мақсаттары шынайы ма? | Сабақ өз мақсатына жетті ма? | Сыынптағы ахуал қандай болды? | Саралау шаралары тиімді болды ма? | Жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен? |