5-сынып. Дүниежүзі тарихы.
(Алматы. «Атамұра» баспасы, 2017 ж.
Авторлары:
Т.Ә:Төлебаев,
Л.Б.Момынтаева, Л.А.Төлбаева)
Ежелгі Египет пирамидалары
қалай салынды?
5.2.1.2 тотемизм, анимизм,
фетишизм, магия сияқты ежелгі діни наным-сенімдерді
білу;
5.2.2.2 Ежелгі Египет
ғибадатханалары мен пирамидаларын
сипаттау;
Тапсырма 1 Семантикалық
карта
|
Жансыз заттарға, балбал
тастарға, пұтқа табыну
|
Арғы тегін жануарлармен
байланыстыру
|
Рух пен жан өлгеннен кейін
де өмір сүреді
|
Дуалау, алдау,
арбау
|
Тотемизм
|
|
|
|
|
Фетишизм
|
|
|
|
|
Анимизм
|
|
|
|
|
Магия
|
|
|
|
|
Тапсырма 2 Адасқан сөздерді
орналастыр.
Керекті
сөздер: қабылдаулар, отбасылардан,
Салықшылар,
Перғауындар,
аймақтарды
Ежелгі Мысырдағы ауылдар ерлер
өктемдік еткен ___________құралды. __________адамдардың, жердің,
малдың, алтынның есебін алып отырды. ________кейбір өзіне адал
қызмет еткендерді көтермеледі.Салтанатты ______кезінде перғауын
тақта отырды. Перғауындар көрші __________басып алуды
көздеді.
Тапсырма 3
Топтастыру
Египеттің
жағдайы
Тапсырма 4 Пирамида
әдісі
Тапсырма 5 Пирамида туралы
2 аңыз. Оқушылармен бөлісу
Аңыздардың біріне сәйкес,
пирамида үлкен аштық кезінде астық сақтау орны болған. Бұл оқиғалар
Киелі кітапта (Мысырдан шығу кітабы) сипатталған. Перғауын
пайғамбарлық түс көрді, ол аздаған жылдар туралы ескертті. Жақыптың
ұлы Джозеф ағаларының құлдығына сатылып, перғауынның арманын ашты.
Египет билеушісі Джозефке астықты сатып алуды ұйымдастырып, оны
өзінің алғашқы кеңесшісі етіп тағайындады. Жерде ашаршылық болған
кезде, көптеген адамдар олардан жеті жыл бойы тамақтанғанын
ескерсек, қоймалар өте үлкен болуы керек еді. Күндердегі кішігірім
сәйкессіздік - шамамен 1 мың жыл, осы теорияны ұстанушылар
көміртегі анализінің дұрыс еместігін түсіндіреді, соның арқасында
археологтар ежелгі ғимараттардың жасын
анықтайды.
Тағы бір аңыз бойынша,
пирамида перғауынның материалдық денесінің құдайлардың жоғарғы
әлеміне өтуіне қызмет еткен. Таңқаларлық факт, денеге арналған
саркофаг тұрған пирамида ішінде, қарақшылар ала алмаған перғауынның
мумиясы табылмады. Мысыр билеушілері неге өздері үшін осындай зор
қабірлер тұрғызды? Шынында да олардың ұлылығы мен күшіне куә болып,
әдемі кесене тұрғызу олардың мақсаты ма еді? Егер құрылыс процесі
бірнеше ондаған жылдарға созылса және үлкен жұмыс күшін қажет етсе,
онда пирамиданы тұрғызудың түпкі мақсаты перғауын үшін өте маңызды
болды. Кейбір зерттеушілер ежелгі өркениеттің даму деңгейі туралы
өте аз білеміз деп сенеді, оның құпиялары әлі ашылмаған.
Египеттіктер мәңгілік өмірдің құпиясын білді. Оны пирамидалардың
ішіне жасырылған технологияның арқасында өлімнен кейін фараондар
сатып алды.
Дұрыс
жауаптары
Тапсырма 1 Семантикалық
карта
|
Жансыз заттарға, балбал
тастарға, пұтқа табыну
|
Арғы тегін жануарлармен
байланыстыру
|
Рух пен жан өлгеннен кейін
де өмір сүреді
|
Дуалау, алдау,
арбау
|
Тотемизм
|
|
+
|
|
|
Фетишизм
|
+
|
|
|
|
Анимизм
|
|
|
+
|
|
Магия
|
|
|
|
+
|
Тапсырма 2 Адасқан сөздерді
орналастыр.
Керекті
сөздер: қабылдаулар, отбасылардан,
Салықшылар,
Перғауындар,
аймақтарды
Ежелгі Мысырдағы ауылдар ерлер
өктемдік еткен отбасылардан құралды. Салықшылар адамдардың, жердің,
малдың, алтынның есебін алып отырды. Перғауындар кейбір өзіне адал
қызмет еткендерді көтермеледі.Салтанатты кезінде қабылдаулар
перғауын тақта отырды. Перғауындар көрші басып алуды аймақтарды
көздеді.
Тапсырма 3
Топтастыру
Египеттің
жағдайы
1. Шаруашылығы
дамыды
2. Халқы
көбейді
3. Шикізатқа, азық-түлікке
сұраныс көбейді
4. Әскери жорықтар
ұйымдастырылды.
5. Сауда байланыстары
күшейді
Тапсырма 4 Пирамида
әдісі Тапсырма күрделі болғандықтан
топпен жұмыс болып есептеледі.
1. «Әлемнің жеті кереметінің
бірі»
2. Аспанмен тілдескен
пирамидалар
3.Пирамиданы 100мың адам
тұрғызған. Құрылысқа 2 млн.300 мың тас кеткен. 20 жыл уақыт қажет
болған.
4. Мысырдағы алғашқы пирамида
Жосер перғауынға арналып салынған.
5. Перғауындар храмдарды
салдырту үшін мыңдаған қолөнерші, тас қалаушы, шаруа, құлдарды
жинады. Олардың жағдайы қиын болды. Жұмысы ауыр
болды.
6. Салтанатты қабылдаулар
кезінде перғауын тақта отырды.Оның қолында асатаяқ пен қамшы болды.
Перғауын өлгеннен кейін тағына ұлы, жақын туысы
отырды.
Тапсырма 5 Аңыздарды
оқушылармен бөлісіп, сұрақ-жауап
ұйымдастыру.