Email

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Email

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 8: Our neighbourhood

Lesson 91

Trainee’s name:

Sailauova Anel

Date:

24.04.2025

Grade:

Number present:

absent:

Lesson title

Writing: an email about your new house


Learning objectives


6.1.5.1 use feedback to set personal learning objectives

6.5.6.1 link, with some support, sentences into a coherent paragraph using basic connectors on a limited range of familiar general topics

6.3.1.1 provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics




Lesson objectives

Learners will be able to:


-read for cohesion and coherence


-brainstorm for ideas and write about your neighbourhood


Value links


Respect - treating people with respect, value and courtesy. Especially apologising to them where the situation calls for it.


Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min







































Middle of the lesson

30 min





































End of the lesson

5 min




Organization moment :

1.Greeting.

Good afternoon children?

How are you?

I'm glad to see you, thank you sit down.

Talking to duty

Who is on duty today?

-What day is it today?

-What date is it today?

Checking – up of the home task: What was your homework for today?



1.Warm up

Guess the room”

The teacher reads a description of a room, and students guess which room it is.

Example:

-“In this room, you can sleep and relax. There is a bed and a wardrobe.”

-“You cook food here. There is a fridge and a stove.”

-“You watch TV here and sit on a sofa.”


2.New words

I will read the new words and you must listen.


I’ll read them again but this time you have to repeat after me.



3. Fill in the gaps


The teacher gives sentences with missing words.

Students insert the correct new word in the blank.



4.Ex 1 p 97

Read the email and complete the gaps with the sentences in the list. Look at the underlined sentences. Which express fact? opinion?


5. Game: House”

Students are divided into teams. Read and put the objects in the rooms

6.Ex 2 p 97

Think of your neighbourhood. Brainstorm for ideas. Then complete the sentences below about it.





Home task : Open your diaries and write down your homework. Ex 3 p 97


Reflection : I gave you the cards write your opinion about the lesson


Objective: To develop students' speaking skills, create a friendly atmosphere

Students' attention is focused on the lesson.


-Today is Thursday

-Today is 24th of April







1.ANSWER

1.bedroom

2.kitchen

3.living room

4.bathroom

5.hallway

6.garage










2. Ss listen to the teacher’s reading the new words


Ss repeat after the teacher, saying correctly the new words


3.ANSWER

1.move house

2.block of flats

3.view

4.balcony

5.neighbourhood

6.nearby




4.ANSWER

1.c

2.a

3.d

4.b


6.ANSWER

1. l live in a flat.

2. My neighbourhood is crowded and noisy

3. It has a great view of the city.

4.There are a lot of shops and restraunts nearby.

5.There isn't a cinema in my neighbourhood.

6.The people here are very friendly.

7. 1 really like my neighbourhood because it

is a nice place to live with everything we need nearby.



Students write homework in his diaries.


Students write their opinion about the lesson


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Good job!

Assessment criteria

make basic statements related to personal information, match places to continents












Descriptor:

- Students listen and repeat







Descriptor

-Students fill in the gaps

Total: 3 points






Descriptor

-Students complete the gaps

Total: 3 points






Descriptor

-For creativity

Total: 1 points





Descriptor Students complete the sentences

Total: 3 points





























































Excel 6 grade

P 97








Ap1






Excel 6 grade

P 97










Ap2




Methodologist: ________Salimbekova N. Sh.

School teacher: ________Salimbekova N. Sh.

Trainees:_______ Sailauova A.K.

Mark: ________




Ap1





Ap2




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
07.06.2025
170
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі