Материалдар / Еңбек құқығының жүйесі және оның қайнар көздері
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Еңбек құқығының жүйесі және оның қайнар көздері

Материал туралы қысқаша түсінік
Еңбек құқығының жүйесі және оның қайнар көздері тақырыбында ашық сабақ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Ақпан 2023
349
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Бекітемін»

Директордың оқу ісі

жөніндегі орынбасары

Абилдаев Г.А.

_____________










Күні









Топ









Курс










Сабақ жоспары


Пән атауы

Еңбекті қорғау

Сабақтың тақырыбы

Еңбек құқығының жүйесі және оның қайнар көздері

Оқытушының аты-жөні:

Қалымбетов Асқар Жанжігітұлы

Сабақ негізделген оқу мақсаттары

Білімділік:Қазақстан Республикасының Еңбек құқығының мәнің терең түсіну;

Дамытушылық:Нарық заманында еңбек қатынасының сауаттылығына, өз құқығының сақталуына, өзгенің құқықтарын құрметтеуге үйрету;

Тәрбиелік:Еңбекке деген жауапкершілікке тәрбиелеу.


Сабақ нәтижесі

Еңбек жағдайларын анықтайды

Жұмыс беруші мен жұмысшының құқықтары мен міндеттерін талдайды

Бағалау критерийлері

-Ауызша және жазбаша түрде тиімді қарым-қатынасты жүзеге асырады;

-Дәлелдер мен дәйектер қолдана отырып, өз ой пікірін білдіреді

-Құқықтық мәселелер мен жағдайларға талдау жүргізеді және өзіндік баға береді

Тілдік құзіреттіліктер

Құқықтық жағдайларды топта талқылайды (айтылым, жазылым дағдысы)

Диалогқа және жазылымға қажетті сөйлем құрамалары

Жұмыс берушінің құқықтары мен міндеттері: ...

Қызметкердің құқықтары мен міндеттері ....

Қызметкерге құқықтары мен міндеттерін білу маңызды, себебі ...

Ресурстар

Оқулық

Әдіс-тәсілдер

сұрақ-жауап, сыни тұрғыдан ойлау, топпен жұмыс.


Құндылықтарды дарыту

Оқуға, білімге деген қызығушылығын арттырып, еңбекке баулу.

Жеке және топта жұмыс жасай алу, ынтымақтастық.


Пәнаралық байланыс

Әдебиет

АКТ қолдану

электронды оқулықтар, видеопроектор, ұялы телефон

Алдыңғы меңгерілген білім

Мектеп бағдарламасы көлемінде қоғамдық гуманитарлық пәндері бойынша алған білімдерін, күнделікті өмірдегі әлеуметтік тәжірибелерін және БАҚ көздерінен берілетін еңбек құқығы туралы ақпараттарды қолданады.




Сабақ барысы

Сабақтың қезеңдері

Сабақта орындалатын іс - әрекеттер


Оқыту ресурстары

Басы

7 мин



Викториналық сұрақтар

І топ. «Сенат»

1. Сот төрелігінің құдайы Фемиданың қолындағы құралдар?(қылыш пен таразы)

2. «Жасасын біздің сот – әлемдегі ең ізгілікті сот!» деп кейіпкерлердің бірі айқай салатын фильм.(Кавказдық тұтқын қыз)

3. «Жеті жарғы» арқылы өлім жазасы берілген қылмыс.(әйелді зорлау)

4. Жұмыс күнінің 20 % - ын сот істерін қарауға арнайтын маман.(судья)

5. Қазіргі уақытта әлемнің 35 елінде заң жүзінде алынған, ал 217 елде соңғы 10 жылда мүлдем қолданылмаған жаза.(өлім жазасы)

6. Сот процесінде ең соңғы сөзді сөйлейтін адам?(айыпталушы)

7. Айыптының қылмысқа қатысы жоқтығын дәлелдейтін акті.(ақтау үкімі)

8. Жазаны жеңілдету қағидасы.(гуманизм)

9. Қазақ қоғамында кісі өлтіруге қандай жаза қолданылады?(құн төлеу)

10. Қылмыс барысында зардап шеккен адам.(жәбірленуші)


ІІ топ «Мәжіліс»

1. ҚР – ның ҚК – де белгіленген жазаның ең ұзақ мерзімі.(30 жыл)

2. Соттың айыптау үкімі шыққан адам?(сотталушы)

3. Соттың үкімін орындайтын лауазымды тұлға.(сот орындаушысы)

4. Соттың үкімі күшіне енетін мерзім.(үкімде көрсетілген мерзім)

5. Қылмыстық істі қозғаудың негізі.(қылмыстың жасалуы)

6. Ланкестік қылмысы үшін жауапкершілік басталатын жас.(14 жас)

7. Қылмыс туралы заттай дәлелдемелерді ашумен айналысатын ғылым.(криминалистика)

8. Арнайы білімді талап ететін мәселені зерттеуші.(сарапшы, эксперт)

9. Оқиғаның барысын, нәтижесін куәландыру үшін тергеу әрекетіне қатысатын адам.(куәгер)

10. Іске қатысты өзіне белгілі болған мәліметтерді жария ететін тұлға.(куә)


«Әрекет – қабілеттілік пирамидасы»

40 жас- Президент
30 жас -Сенат депутаты
25 жас – Мәжіліс, полиция, сот
20 жас- Маслихат депутаты
18 жас- Сайлау, үйлену құқығы
17 жас- Өсиет жазу құқығы
16 жас- Төлқұжат, еңбек ету құқығы, қылмыстың барлық түрлері бойынша жауапқа тартылу
15 жас- Жұмыс істеу (рұқсатпен)
14 жас- Қылмыстық ісі үшін жауапқа тартылу, еңбекақыға иелік ету
10 жас- Асырап алуға, қорғаныш болуға келісім беру, ата-аналардың бірімен тұруына таңдау құқығы
6-7 жас-Тұрмыстық келісім шаралар, мектепке оқуға баруға құқық
0 жас- Туу, құқық қабілеттілікке ие болу


http://adilet.zan.kz

www.youtube.com/watch?v=SmG0uP3Fv8U




Ортасы

20 мин

Еңбек құқығы еңбек нарқы үрдісінің әрекеті, жалдамалы еңбекті ұйымдастыру мен пайдалану барысында қалыптасатын қызметкерлердің еңбек қатынасын және онымен тығыз байланысты қатынастарды реттейтін құқықтың бір саласы. Еңбек құқығының негізгі мақсаты- жұмыс беруші мен жалданушы қызметкер арасындағы қатынастарды құқық арқылы реттеу және заңсыздыққа жол бермеу.

Құқықтық еңбек қатынастарының мынадай ерекше белгілері бар:
Қызметкер нақты бір ұйымның еңбек ұжымына мүше болып кіреді.
Қызметкерлердің еңбек ұжымына кіруі ерекше заңды фактінің көмегімен жүзеге асырылады.
Қызметкер өзі жұмыс істейтін ұйымның ішкі еңбек тәртібіне бағынуға міндетті.
Қызметкердің кәсібіне, мамандығына, біліктілігіне сай еңбек міндетін атқару еңбек қатынастарының мазмұны болып табылады.

Қызметкердің құқықтары мен міндеттері:

1.Еңбек шартын жасасуға, өзгертуге, толықтыруға және бұзуға.

2.Жұмыс берушіден еңбек шартының, ұжымдық шарттың талаптарын орындауды талап етуге.

3.Еңбек қауіпсіздігіне және еңбекті қорғауға.

4.Еңбек шартының, ұжымдық еңбек шарттың талаптарына сәйкес уақтылы және толық көлемде жалақы алуға.

5.Бос тұрып қалу үшін заңға сәйкес ақы алуға.

6. Тынығуға, оның ішінде жыл сайынғы ақылы еңбек демалысына.
7. Кәсіптік даярлықтан, қайта даярлықтан өтуге және өзінің біліктілігін арттыруға.
8. Еңбек міндеттерін атқаруға байланысты денсаулығына келтірілген зиянды өтеуге.
9. Кепілдіктерге және өтемақы төлемдеріне.
10. Өзінің құқықтары мен заңды мүдделерін заңға қайшы келмейтін барлық тәсілдермен қорғауға.
11. Бірдей еңбегі үшін қандай да болмасын кемсітусіз бірдей ақы алуға.
12. Еңбек дауын шешу үшін таңдауы бойынша келісім комиссиясына, сотқа жүгінуге.

13. Өзінің денсаулығына немесе өміріне қауіп төндіретін жағдай туындаған кезде, бұл туралы тікелей басшыны немесе жұмыс берушінің өкілін хабардар ете отырып, жұмысты орындаудан бас тартуға.
14. Жұмыс берушінің еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау саласындағы іс-әрекетіне (әрекетсіздігіне) шағым жасауға.

Қызметкер:
1. Еңбек міндеттерін шартқа сәйкес орындауға.
2. Еңбек тәртібін сақтауға.
3. Жұмыс орнында еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау, өрт қауіпсіздігі мен өндірістік санитария жөніндегі талаптарды сақтауға.
4. Жұмыс берушінің және қызметкерлердің мүлкіне ұқыпты қарауға.

5. Адамдардың өмірі мен денсаулығына, жұмыс беруші мен қызметкерлер мүлкінің сақталуына қауіп төндіретін ахуал туындағаны, сондай – ақ бос тұрып қалу туындағаны туралы жұмыс берушіге хабарлауға.
6.Еңбек міндеттерін орындауға байланысты өзіне мәлім болған мемлекеттік құпияны, қызметтік, коммерциялық және заңмен қорғалатын өзге де құпияларды құрайтын мәліметтерді жария етпеуге.
7. Жұмыс берушіге келтірілген зиянды өтеуге міндетті.

Жұмыс берушінің құқықтары мен міндеттері:

1.Жұмысқа қабылдау кезінде таңдау еркіндігіне.

2.Қызметкермен еңбек шартын негіздер бойынша өзгертуге, толықтыруға және бұзуға.

3.Өз өкілеттігі шегінде жұмыс берушінің актілерін шығаруға құқығы бар.

4. Қызметкерлерден еңбек шартының орындалуын талап етуге.

5.Қызметкерлерді көтермелеуге, оларға тәртіптік жаза қолдануға, қызметкерлерді материялдық жауапкершілікке тартуға.

6. Еңбек міндеттерін атқару кезінде қызметкердің келтірген зиянын өтетуге.
7. Еңбек саласында өзінің құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау мақсатында сотқа жүгінуге.
8.Қызметкерге сынақ мерзімін белгілеуге.
9. Егер жеке еңбек шартының талаптарында ескертілген болса, қызметкерді оқытуға байланысты өз шығындарын өтеуге құқығы бар.

Жеке еңбек шарты:
Белгісіз мерзімге.
Бір жылдан кем емес белгілі бір мерзімге жасалуы мүмкін.

Еңбек шартын тоқтату негіздері.
1. Тараптардың келісімі бойынша еңбек шартын бұзу.
2. Еңбек шарты мерзімінің аяқталуы.
3. Жұмыс берушінің бастамасы бойынша еңбек шартын бұзу.
4. Қызметкердің бастамасы бойынша еңбек шартын бұзу.
5. Тараптардың еркінен тыс мән – жайлар.
6. Қызметкердің еңбек қатынастарын жалғастырудан бас тартуы.

Еңбектің барысында адамдар арасында еңбек қатынастары қалыптасады.
Еңбек қатынастары дегеніміз тараптардың әдетте жеке еңбек және ұжымдық шарттар негізінде белгілі бір еңбек қызметін жүзеге асыру жөнінде туындайтын жұмыс беруші мен қызметкер арасындағы қатынастар
.





















Соңы 3 минут

Рефлексия. (қосымша 4)


Қосымша ақпарат

Дифференциациялап оқыту – Оқушыларға көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілеті жоғарыоқушыларғақандай міндеттер қоюды жоспарлайсыз?

Бағалау – Оқушылардың білімін қалай тексересіз?

Пәнаралық байланыс

Қауіпсіздік ережелері

АКТ-ны қолдану

Құндылықтармен байланыс

(тәрбие элементі)


Коммуникативті дағдыларын дамыту мақсатында құрылған топтар/жұптар тілді меңгеру қабілеті төмен оқушыларды тілді меңгеру қабілеті жоғары оқушылардың қолдау көрсетуін меңзейді. Мұғалім талқылау үрдісі кезінде барлық оқушылардың бірегей қатысуын қадағалау тиіс.

Дәйекті дәлелдерге ғана негізделген қорытындыға жетудің мағынасының мәні, сыныптағы қабілеті төмен оқушы дәлелдерге негізделе отырып кем дегенде өзін ойын білдіре алады, ал қабілеті жоғары оқушы тәуелсіз, негізгі жауап береді.

Топтар арасында жұмыс жасау, талқылауды тыңдау немесе талқылауға көмек беру, қажетіне қарай топтар немесе жеке оқушыларға қолдау көрсету.



Талқылау барысында оқушылар берілген жағдаяттарды қалай шешкендігін, топтағы зерттеу жұмысын бағалау.




Отбасы құқығы және некенің түрлерін зерттеу барысында оқушылардың бойында отбасылық құндылықтар , өзара түсінушілік, адамгершілік қасиеттері қалыптастырылады. Отбасы қоғамның ең басты тірегі екенін сезінеді.


Рефлексия


Сабақ мақсаты/оқу мақсаты қаншалықты жүзеге асты? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқыту ортасы қандай болды? Дифференциациялап оқыту өз мәнінде жүзеге асты ма? Өз уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба? Жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?

Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлексия жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызға қатысты сол жақ бағанда келтірілген сұрақтарға жауап беріңіз.


Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (оқытуға және үйренуге қатысты)

1:

2:

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқытуға және үйренуге қатысты)?

1:

2:

Осы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар туралы келесі сабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпаратты білдім?






ШЫМКЕНТ ҚАЛАСЫНЫҢ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫ

«ЭНЕРГЕТИКА ЖӘНЕ БАЙЛАНЫС КОЛЛЕДЖІ» МКҚК






Ашық сабақ

Тақырыбы: Еңбек құқығының жүйесі және оның қайнар көздері










Оқытушы :Қалымбетов А.Ж.











Шымкент 2021


Сабақтарды бақылау парағы


Педагогтің ТАӘ (бар болғанда)

Қалымбетов А.Ж.

Бақылаушының ТАӘ (бар болғанда) Оңланбекова Ж.М..

Колледждің атауы:

«Энергетика және байланыс колледжі» МКҚК

Тобы: 201

Пәні: еңбекті қорғау

Мерзім

14.04.2021

Сабақ жоспары ұсынылды

  • Иә

Жоқ

Сабақтың тақырыбы:

Еңбек құқығының жүйесі және оның қайнар көздері

Сабақ түрі:

  • жаңа материалмен танысу сабағы

  • оқығанды бекіту сабағы

  • білім мен дағдыларды қолдану сабағы

  • білімді жалпылау және жүйелеу сабағы

  • білім мен дағдыларды тексеру және түзету сабағы

  • аралас сабақ

  • зерттеу сабағы (Lesson Study (Лессон стади) циклдарынан)

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!