Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 53

    Unit 7: Water, water everywhere

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Rain, rain.( Water Cycle)


    Learning objectives

    3.2.5.1- pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud;

    3.3.1.1- recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    3.3.2.1- read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    speak, read, and write words related to the water usage.

    Some learners will be able to:

    explain the water cycle and usage in English.

    Criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    Speak, read, and write words related to the water usage

    Explain the water cycle in English

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities



    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Presentation

    Teacher will pre-teach any necessary vocabulary for their class: rain, clouds, sky, sun, water, ground, sea, river, lake.

    Greeting


    Learners listen and pronounce



    PPT



    Middle

    30 min

    Speaking. Pair work

    What can you see in this picture?

    Do you like this picture?

    Why/why not?(open question)

    The aim of our lesson is speak, read, and write words related to the water usage, explain the water cycle and usage in English.


    Listening. Water Cycle Introduction Video

    The teacher tells students that they will watch a video about the water cycle.

    NOTE: The teacher should have hung the water cycle pictures and words on the Presentation.

    EVAPORATION - испарение

    CONDENSATION - конденсация,

    PRECIPITATION - осадки,

    COLLECTION – сбор, скопление.

    WATER CYCLE – круговорот воды

    Teacher will use flash cards to explain the water cycle. Ex. Rain goes down onto the ground making rivers and the sea. The sun heats the water (in the river and the sea) and the water goes back up to the sky making new clouds.


    Physical training

    On the board, students see 5 words which are the stages of the water cycle and the name itself: EVAPORATION, CONDENSATION, PRECIPITATION, COLLECTION, and WATER CYCLE. Teacher reads out each word and students repeat in chorus. After, teacher asks students to write the words to the pictures basing on their guessing.

    When students finish, teacher demonstrates the picture with the correct order of water cycle stages; students compare the original picture with what they’ve guessed before and then put these words into their vocabulary books.


    Revision

    Water cycle Mini Project. Leaners are divided into groups(2-3)

    They are given posters and cards with the objects of water cycle.

    Learners discuss their pictures of water


    Leaners guess the topic of the lesson


    Leaners watch a video





















    Learners put the Water Cycle in Order
















    Leaners stick the cards making water cycle and explain it.


    Verbal evaluation





























    Individual avaluation






















    Mutual avaluation














    Video






    PPT














    DIDACTIC MATERIAL 2

















    DIDACTIC MATERIAL 3



    End

    5 min

    REFLECTION

    Learners reflect on their learning:

    What has been learned?

    What remained unclear?

    The smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc) Teacher suggests to choose any smiley face.

    Hometask: learn the water cycle.

    Saying goodbye


    Self-assessment






    LESSON 54

    Unit 7: Water, water everywhere

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Rain, rain


    Learning objectives

    3.2.5.1- pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud;

    3.3.1.1- recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    3.3.2.1- read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Write a story about a rain drop in the water cycle with considerable support

    • Describe the water cycle using ‘first, second, third, fourth and finally’ with considerable support

    Most learners will be able to:

    • Write a story about a rain drop in the water cycle with some support

    • Describe the water cycle using ‘first, second, third, fourth and finally’ with support

    Some learners will be able to:

    • Write a story about a rain drop in the water cycle

    Describe the water cycle using ‘first, second, third, fourth and finally’ with limited support

    Criteria

    Describe the water cycle with limited support

    Previous learning

    Rain, rain

    Plan

    Planned timings



    Planned activities


    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Warm Up

    The teacher reviews the water cycle through pictures and words on the board. Students may also physically act out the word while one student is matching word to picture.

    The teacher pre teaches the word ‘raindrop’ and draws a picture on the board.

    The teacher writes two question on the board for students to answer & tells students they are going to watch a video about a raindrop:

    • What is the raindrop’s name in the video?

    • Where does the raindrop go?

    Play the video and have students discuss the video by answering the questions at the end. At each stage of the story, also hold up the corresponding vocabulary word




    Learners may come up and match the words to the picture.










    Learners discuss the video


    Verbal evaluation


















    Pictures & words about the water cycle



    DIDACTIC MATERIAL 1





    Video about Drippy the Raindrop

    Middle

    30 min

    Story Preparation

    Tell students that they will write a story about the water cycle and a raindrop.

    Pass out the story preparation sheets. Help students to name their raindrop and support them as they complete the sentences.


    My Water Cycle Story

    Pass out the water cycle templates. Show students that there are 6 boxes and that they match the 6 sentences on their story preparation cards.


    Practice

    Leaners make notes in their vocabularies or draw pictures next to the words:

    Cook food, grow vegetables, wash clothes, brush teeth.

    Leaners write the missing letters.

    1.We use water to brush our tee_ _.

    2.Water helps plan_ _ to grow.

    3.We use wat_ _ to wash clothes.

    4.We use water to cook f_ _d.

    5.We use water to grow veget_ _les.


    Learners write a story about the water cycle and a raindrop.







    Learners complete the story about a raindrop





    Leaners write the missing letters

    Mutual avaluation
















    Individual avaluation













    Water Cycle Story Preparation



    DIDACTIC MATERIAL 2













    Water Cycle Story Board

    End

    5 min

    Closing & Reflection

    Ask students to name the four stages of the water cycle.

    Have students write in their copybooks:

    Today I learned how to use first, second, third, fourth and last to tell a story.

    Hometask: to learn the words

    Saying goodbye


    Self-assessment



    Student Copybooks




    LESSON 55

    Unit 7: Water, water everywhere

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 3

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    09 Сәуір 2024
    504
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    English lesson plan 3 grade IV term Smiles

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    English lesson plan 3 grade IV term Smiles

    Материал туралы қысқаша түсінік
    English lesson plan 3 grade IV term Smiles
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 53

    Unit 7: Water, water everywhere

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Rain, rain.( Water Cycle)


    Learning objectives

    3.2.5.1- pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud;

    3.3.1.1- recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    3.3.2.1- read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    speak, read, and write words related to the water usage.

    Some learners will be able to:

    explain the water cycle and usage in English.

    Criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    Speak, read, and write words related to the water usage

    Explain the water cycle in English

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities



    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Presentation

    Teacher will pre-teach any necessary vocabulary for their class: rain, clouds, sky, sun, water, ground, sea, river, lake.

    Greeting


    Learners listen and pronounce



    PPT



    Middle

    30 min

    Speaking. Pair work

    What can you see in this picture?

    Do you like this picture?

    Why/why not?(open question)

    The aim of our lesson is speak, read, and write words related to the water usage, explain the water cycle and usage in English.


    Listening. Water Cycle Introduction Video

    The teacher tells students that they will watch a video about the water cycle.

    NOTE: The teacher should have hung the water cycle pictures and words on the Presentation.

    EVAPORATION - испарение

    CONDENSATION - конденсация,

    PRECIPITATION - осадки,

    COLLECTION – сбор, скопление.

    WATER CYCLE – круговорот воды

    Teacher will use flash cards to explain the water cycle. Ex. Rain goes down onto the ground making rivers and the sea. The sun heats the water (in the river and the sea) and the water goes back up to the sky making new clouds.


    Physical training

    On the board, students see 5 words which are the stages of the water cycle and the name itself: EVAPORATION, CONDENSATION, PRECIPITATION, COLLECTION, and WATER CYCLE. Teacher reads out each word and students repeat in chorus. After, teacher asks students to write the words to the pictures basing on their guessing.

    When students finish, teacher demonstrates the picture with the correct order of water cycle stages; students compare the original picture with what they’ve guessed before and then put these words into their vocabulary books.


    Revision

    Water cycle Mini Project. Leaners are divided into groups(2-3)

    They are given posters and cards with the objects of water cycle.

    Learners discuss their pictures of water


    Leaners guess the topic of the lesson


    Leaners watch a video





















    Learners put the Water Cycle in Order
















    Leaners stick the cards making water cycle and explain it.


    Verbal evaluation





























    Individual avaluation






















    Mutual avaluation














    Video






    PPT














    DIDACTIC MATERIAL 2

















    DIDACTIC MATERIAL 3



    End

    5 min

    REFLECTION

    Learners reflect on their learning:

    What has been learned?

    What remained unclear?

    The smiley faces are on the board. (happy, sad, angry, etc) Teacher suggests to choose any smiley face.

    Hometask: learn the water cycle.

    Saying goodbye


    Self-assessment






    LESSON 54

    Unit 7: Water, water everywhere

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Rain, rain


    Learning objectives

    3.2.5.1- pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud;

    3.3.1.1- recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences;

    3.3.2.1- read and follow with limited support familiar instructions for classroom activities

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Write a story about a rain drop in the water cycle with considerable support

    • Describe the water cycle using ‘first, second, third, fourth and finally’ with considerable support

    Most learners will be able to:

    • Write a story about a rain drop in the water cycle with some support

    • Describe the water cycle using ‘first, second, third, fourth and finally’ with support

    Some learners will be able to:

    • Write a story about a rain drop in the water cycle

    Describe the water cycle using ‘first, second, third, fourth and finally’ with limited support

    Criteria

    Describe the water cycle with limited support

    Previous learning

    Rain, rain

    Plan

    Planned timings



    Planned activities


    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Warm Up

    The teacher reviews the water cycle through pictures and words on the board. Students may also physically act out the word while one student is matching word to picture.

    The teacher pre teaches the word ‘raindrop’ and draws a picture on the board.

    The teacher writes two question on the board for students to answer & tells students they are going to watch a video about a raindrop:

    • What is the raindrop’s name in the video?

    • Where does the raindrop go?

    Play the video and have students discuss the video by answering the questions at the end. At each stage of the story, also hold up the corresponding vocabulary word




    Learners may come up and match the words to the picture.










    Learners discuss the video


    Verbal evaluation


















    Pictures & words about the water cycle



    DIDACTIC MATERIAL 1





    Video about Drippy the Raindrop

    Middle

    30 min

    Story Preparation

    Tell students that they will write a story about the water cycle and a raindrop.

    Pass out the story preparation sheets. Help students to name their raindrop and support them as they complete the sentences.


    My Water Cycle Story

    Pass out the water cycle templates. Show students that there are 6 boxes and that they match the 6 sentences on their story preparation cards.


    Practice

    Leaners make notes in their vocabularies or draw pictures next to the words:

    Cook food, grow vegetables, wash clothes, brush teeth.

    Leaners write the missing letters.

    1.We use water to brush our tee_ _.

    2.Water helps plan_ _ to grow.

    3.We use wat_ _ to wash clothes.

    4.We use water to cook f_ _d.

    5.We use water to grow veget_ _les.


    Learners write a story about the water cycle and a raindrop.







    Learners complete the story about a raindrop





    Leaners write the missing letters

    Mutual avaluation
















    Individual avaluation













    Water Cycle Story Preparation



    DIDACTIC MATERIAL 2













    Water Cycle Story Board

    End

    5 min

    Closing & Reflection

    Ask students to name the four stages of the water cycle.

    Have students write in their copybooks:

    Today I learned how to use first, second, third, fourth and last to tell a story.

    Hometask: to learn the words

    Saying goodbye


    Self-assessment



    Student Copybooks




    LESSON 55

    Unit 7: Water, water everywhere

    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 3

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 3 сынып
    09.04.2024
    504
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации