Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Саттар Ерубаев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі

    Short term plan: term 4

    The theme: People in sport

    Тексерілді: Қ. Байсеитов

    Unit of a long term plan: Unit 7 Healthy habits

    School:

    Date: 28.03.23

    Teacher name:

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    People in sport

    Learning objectives


    7.1.6.1 organise and present information clearly to others

    7.2.4.1 understand with limited support the main points of extended talk on a range of general and curricular topics

    7.3.3.1 give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn vocabulary for people in sport.

    • Play the Team Manager game.

    • Learn about imperatives.

    • Practise using imperatives to give advice

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Start

    2 min






    3 min









    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, write the word sport on the board.

    • Put students into pairs and ask them to write down as many names of sports as they can in two minutes.

    • Ask students to call out sports they have written down. Write them on the board.

    • Ask students if they know any words for people in sport. Elicit a few words and write them on the board


    Students' attention is drawn to the lesson.



    Students discuss the pictures in pairs.



    Determines the topic and aim of the lesson



    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good job!




    Assessment criteria

    -Identify detailed information in extended conversation with support








    Pictures






    Student’s book




    Main part



    10 min







    10 min










    10 mi





















    8 min

    Ex: 1 P:92

    • Students match the words with the photos.

    • Check answers with the class, and model and drill pronunciation of any words that are new to students.


    Ex: 2 P:92

    • Students complete the sentences with their own ideas. This activity is based on general knowledge. In some classes you may need to group students who do not know much about sport with those who do.

    • Ask students to check their answers in pairs. Then ask some students to read their answers to the class.


    Ex: 3 P:92

    • Look at the title and ask if anyone can explain what it means. Confirm that a team manager decides what the team should do in a variety of situations.

    • Students play the Team Manager game individually, then compare their answers in pairs.

    • Ask some students to report their own results and their partner’s results. Ask whether they agree with the results.

    • In a stronger class, go through each question and elicit why each option implies good or bad management skills. Follow up by asking for adjectives which describe a good manager.

    • In a weaker class, ask for adjectives which can describe good and bad managers. Students can refer to the key to help them.


    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    Students match photos with six of the words.

    Descriptor:

    - match the words with the photos.


    Answers:

    1 referee 4 captain 2 supporter 5 champion 3 TV reporter 6 loser

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


    Students complete the sentences with your own ideas.

    Descriptor:

    - complete the sentences with their own ideas.

    Answers:

    Students’ own answers



    Students work in pairs.

    Descriptor:

    - play the Team Manager game individually

    - describe good and bad managers

    Answers:

    Students’ own answers.

    -can match the words with the photos



    Total: 1 point











    -can complete the sentences with their own ideas

    Total: 1 point













    -can describe good and bad managers

    Total: 1 point








    Cards





    Worksheets





    End

    2 min


    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


    Students evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it! .

    Poster





    Саттар Ерубаев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі

    Short term plan: term 4

    The theme: Women in sport

    Тексерілді: Қ. Байсеитов

    Unit of a long term plan: Unit 7 Healthy habits

    School:

    Date: 29.03.23

    Teacher name:

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Women in sport

    Learning objectives


    7.4.2.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

    7.3.3.1 give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Read about a female racing driver.

    • Read for general meaning and specific information.

    • Give your opinions about sport

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Start

    2 min






    3 min









    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, write Formula 1 on the board. Elicit the meaning and ask students what they know about the sport.

    • Ask students if they know any Formula 1 drivers, then ask if they think that women also race Formula 1 cars


    Students' attention is drawn to the lesson.


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    09 Сәуір 2024
    407
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    English lesson plan 7 grade

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    English lesson plan 7 grade

    Материал туралы қысқаша түсінік
    English lesson plan 7 grade
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Саттар Ерубаев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі

    Short term plan: term 4

    The theme: People in sport

    Тексерілді: Қ. Байсеитов

    Unit of a long term plan: Unit 7 Healthy habits

    School:

    Date: 28.03.23

    Teacher name:

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    People in sport

    Learning objectives


    7.1.6.1 organise and present information clearly to others

    7.2.4.1 understand with limited support the main points of extended talk on a range of general and curricular topics

    7.3.3.1 give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Learn vocabulary for people in sport.

    • Play the Team Manager game.

    • Learn about imperatives.

    • Practise using imperatives to give advice

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Start

    2 min






    3 min









    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, write the word sport on the board.

    • Put students into pairs and ask them to write down as many names of sports as they can in two minutes.

    • Ask students to call out sports they have written down. Write them on the board.

    • Ask students if they know any words for people in sport. Elicit a few words and write them on the board


    Students' attention is drawn to the lesson.



    Students discuss the pictures in pairs.



    Determines the topic and aim of the lesson



    Students say different words from the picture




    Formative Assessment



    Good job!




    Assessment criteria

    -Identify detailed information in extended conversation with support








    Pictures






    Student’s book




    Main part



    10 min







    10 min










    10 mi





















    8 min

    Ex: 1 P:92

    • Students match the words with the photos.

    • Check answers with the class, and model and drill pronunciation of any words that are new to students.


    Ex: 2 P:92

    • Students complete the sentences with their own ideas. This activity is based on general knowledge. In some classes you may need to group students who do not know much about sport with those who do.

    • Ask students to check their answers in pairs. Then ask some students to read their answers to the class.


    Ex: 3 P:92

    • Look at the title and ask if anyone can explain what it means. Confirm that a team manager decides what the team should do in a variety of situations.

    • Students play the Team Manager game individually, then compare their answers in pairs.

    • Ask some students to report their own results and their partner’s results. Ask whether they agree with the results.

    • In a stronger class, go through each question and elicit why each option implies good or bad management skills. Follow up by asking for adjectives which describe a good manager.

    • In a weaker class, ask for adjectives which can describe good and bad managers. Students can refer to the key to help them.


    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.

    Students match photos with six of the words.

    Descriptor:

    - match the words with the photos.


    Answers:

    1 referee 4 captain 2 supporter 5 champion 3 TV reporter 6 loser

    Differentiation:

    «Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


    Students complete the sentences with your own ideas.

    Descriptor:

    - complete the sentences with their own ideas.

    Answers:

    Students’ own answers



    Students work in pairs.

    Descriptor:

    - play the Team Manager game individually

    - describe good and bad managers

    Answers:

    Students’ own answers.

    -can match the words with the photos



    Total: 1 point











    -can complete the sentences with their own ideas

    Total: 1 point













    -can describe good and bad managers

    Total: 1 point








    Cards





    Worksheets





    End

    2 min


    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


    Students evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it! .

    Poster





    Саттар Ерубаев атындағы жалпы орта білім беретін мектебі

    Short term plan: term 4

    The theme: Women in sport

    Тексерілді: Қ. Байсеитов

    Unit of a long term plan: Unit 7 Healthy habits

    School:

    Date: 29.03.23

    Teacher name:

    Grade: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Women in sport

    Learning objectives


    7.4.2.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

    7.3.3.1 give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    • Read about a female racing driver.

    • Read for general meaning and specific information.

    • Give your opinions about sport

    Plan


    Stages / Time

    Teachers’ actions

    Students’ actions

    Assessment criteria

    Resources

    Start

    2 min






    3 min









    Organization moment

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm-up

    Fasten your seat belts and get ready for the all-round race

    Lead – In

    • With books closed, write Formula 1 on the board. Elicit the meaning and ask students what they know about the sport.

    • Ask students if they know any Formula 1 drivers, then ask if they think that women also race Formula 1 cars


    Students' attention is drawn to the lesson.


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 7 сынып
    09.04.2024
    407
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации